Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Niespotykane zachowanie tyłu podczas hamowania.

MarcinLbn - 24 Kwiecień 2016, 17:49
Temat postu: Niespotykane zachowanie tyłu podczas hamowania.
Hej,
Podczas niezbyt gwałtownego hamowania do zera np. na parkingu czasem następuje taka sytuacja, iż z tyłu słychać jakiś dźwięk (dość głuchy ale trudny do opisania) i cały tył lekko acz wyraźnie opada. Nie dzieje się to zawsze ale właśnie np. przy małych prędkościach. I za nic nie wiem czym to jest spowodowane. Ostatnimi czasy, nie dalej jak 500 km temu były zmieniane klocki hamulcowe z przodu. Wykapało odrobinę płynu hamulcowego. Czy to może mieć jakiś związek? Albo to, że lewa strona ręcznego prawie nie łapie?
Bo już powoli tracę cierpliwość do tego samochodu...

sasun71 - 24 Kwiecień 2016, 18:13

Mnie ostatnio zapiekło z nalotu rdzy i brudu klocki z tyłu,tłoczek chodził ale klocki były uparte z jednej strony i nie chciały pieszczot z tarczą,zostało wymontowane wszystko oczyszczone i ponownie klocki trafiły z powrotem...co do opadającego tyłu to może już amortyzatory dobijają ? to akurat miałem w punto i jest wtedy stukanie na dziurach jak uszkodzony..W punto miałem wyciek jednego z nich a drugi choć suchy to już też lekko chodził góra/dół w rekach
wojtis1990 - 24 Kwiecień 2016, 19:04

Może coś z korektorem nie tak, albo dramatyzujesz.
Tłumaczyłem ci że to że płyn się wylał było normalnym objawem, tłoczek musiałem wcisnąć żeby włożyć nowe klocki więc logiczne że płynu w zbiorniczku przybyło i się wylał. Równomiernie wraz z zużyciem klocków płyn w zbiorniczku będzie ubywał bo tłoczek będzie się bardziej wysuwał.
Zajmij się w pierwszej kolejności zaciskiem który stoi, trzeba go rozebrać i zregenerować bo osłona przeciw kurzowa jest zniszczona i tłoczek stoi w zacisku.
Ręczny też kwalifikuje się do naprawy / regulacji.

sasun71 - 24 Kwiecień 2016, 19:37

Co do płynu to się zgadzam z Wojtkiem-sam ubierałem strzykawką ze zbiorniczka podczas montażu nowych tarcz i klocków bo inaczej byłbym wszystko wycierał i to jedyny minus takiego wylania..
MarcinLbn - 24 Kwiecień 2016, 20:19

Teraz było ok, próbowałem kilka razy i niby nic się nie działo. Jednak takie jaja z opadającym tyłem to były w Xantii, a w resoraku to pierwszy raz.
Co do płynu to wiem, inaczej tłoczek nie wlazłby do środka. Jeden do regeneracji ale to nie jutro i nie pojutrze.
Amortyzatory z tyłu są w miarę nowe, z września. Jakieś Kayaby o bliżej nie znanej mi specyfikacji.
Wojtek, jak będziesz w domu jakoś w tym tygodniu to bym wpadł pozawracać Ci duszę bo olej :P I przy okazji ponarzekam ;)

wojtis1990 - 24 Kwiecień 2016, 22:11

MarcinLbn napisał/a:
Jeden do regeneracji ale to nie jutro i nie pojutrze.

Właśnie to jest do zrobienia na wczoraj bo zjesz nowe klocki.
MarcinLbn, numer masz to dzwoń bo z tego co pamiętam to miałeś być w poniedziałek ? Czy coś. Dzwoń bo u mnie różnie i ostatnio mam sporo do roboty.

MarcinLbn - 25 Kwiecień 2016, 07:55

Jak zostawię odrzutowiec na robienie rozrządu to niech przy okazji zrobią zacisk. Obydwie strony warto czy tylko prawy, zatarty tłoczek?
Rozrząd kupić oddzielnie czy lepiej w serwisie części + montaż?
Zobaczę jak z czasem to może jutro wpadnę na olej + filtr dzwoniąc uprzednio do Ciebie :P . Ręczny nie wiem ile z tym roboty to może kiedy indziej.

wojtis1990 - 25 Kwiecień 2016, 08:19

Jeden tłoczek stoi całkiem, drugi jest sprawny.
Lepiej żeby osoba zmieniająca rozrząd kupiła części, bo wie co potrzeba, i ewentualnie sam będzie się szarpał z wymianą jak coś nie będzie pasowało.

MarcinLbn - 25 Kwiecień 2016, 08:44

wojtis1990 napisał/a:
Lepiej żeby osoba zmieniająca rozrząd kupiła części, bo wie co potrzeba, i ewentualnie sam będzie się szarpał z wymianą jak coś nie będzie pasowało.

No i jak ewentualnie strzeli rozrząd to będzie komu gębę otrzaskać bo nie będzie migania "panie, ale my tylko zmienialiśmy, częci nie nasze" ;)
Aż boję się rachunku za to :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group