Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Układ chłodzenia problem.

emswisnia - 15 Listopad 2016, 15:50
Temat postu: Układ chłodzenia problem.
Witam.
Ostatnio wymieniałem chłodnice wody na nowa ze wzgledu na dziure.
Zamontowałem nowa oraz napełniłem płynem chłodzącym.
Następnie odpalilem silnik do zagrzania i powoli odkręciłem korek od wlewu plynu i dopełniłem brakujący plyn.
Teraz mam dziwna przypadłość ponieważ podczas jazdy ubywa plynu chłodzącego i wyskauje komunikat na desce rozdzielczej. Gdy odkrece korek na ciepłym silniku słychać bulgoczenie i poziom płynu sie automatycznie podnosi do góry. Tak samo płyn się podnosi jak auto wystygnie po podróży.
Zastanawiam sie co moze byc tego przyczyna i jak prawidłowo odpowietrzyć uklad w 2.0hdi.
Rury od chłodzenia są twarde ale nie aż tak aby nie dało się ich ścisnąć.

Dodam jeszcze taką informację bo dziś wykonałem prawie 200km i wyglada to tak jakby płyn chłodzący uciekał przez korek tzn jakby ciśnienie wypychało go. Cały zbiorniczek był mokry i poniżej widziałem na łączeniu blach płyn chłodzący.

matolek26 - 15 Listopad 2016, 19:06

Na lewo od przepływki masz taki jakby wentyl rowerowy na termostacie.
Drugi taki zaworek jest prawdopodobnie (nie pamiętam) na rurkach wchodzących grodzią do nagrzewnicy. Włączyć silnik ustawić na ogrzewaniu najwyższą temperaturę z minimalnym nawiewem jak się włączy wentylator chłodnicy odkręcać zaworki aż zacznie lecieć płyn.
Można wcześniej odkręcać zaworki ale jak się nagrzeje to jeszcze raz sprawdzić.

emswisnia - 21 Listopad 2016, 13:49

Czy jak zostanie plyn do korka zbiorniczka to nie bedzie za duzo? Na zbiorniczku jest min i max.
Dzisiaj postanowilem pobawic sie z ttm ukladem chlodzenia i tak wlalem plyn na pod korek zbiorniczka i uruchomilem silnik. Odkrecilem zaworek przy termostacie i przez chwile slychac bylo syczenie i wyplynal plyn. Tak samo bylo przy zaworku nagrzewnicy.
Tak wygladaja przewody po otwarciu termostatu
https://youtu.be/fSyQHpLCin0

Po zagrzaniu silnika i zgaszeniu slychac takie cos z okolic korka zbiorniczka
https://youtu.be/RzXePQNvHk0

Teraz mam kilka pytan czy podczas odpalania i gaszenia poziom plynu bedzie sie zmniejszal i zwiekszal

darek44 - 22 Listopad 2016, 07:31

Po rozgrzaniu płyn trochę zwiększy swoją objętość, po ostudzeniu nie może być go mniej w zbiorniczku wyrównawczym jak jest kreska minimum .Zawsze sprawdzasz na zimnym silniku jaki jest poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group