|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Ogólnie - C4 aicross 1.8 did
grzegorz1975 - 19 Styczeń 2024, 20:52 Temat postu: C4 aicross 1.8 did Witam boryka się z powracającym błędem P1498 przepełniony dpf.
DPF wyczyszczony adaptacja jako nowy przeprowadzona i różnica ciśnień przed i za dpf wacha się od 10 do 15.
po przejechaniu kilkunastu km wzrasta do 20 i wywala błąd zapchanego dpf.
Jakieś sugestie i podpowiedzi. z góry dziękuję. Pozdrawiam
sasun71 - 20 Styczeń 2024, 09:28
Mam jazdę w zasadzie po mieście i dajeTO na tankowanie, może dać dwa takie i czy będzie różnica w odległości pojawienia się błędu.Bo może nie jest tak wyczyszczony jak być powinien DPF a może procedura skasowania i nadal widzi zapchany.Koledze np: mimo procedury napełnienia zbiornika nie chciał system zapodawać dodatku,dopiero jakiś szpec mu to uratował ale nie chciał zdradzić tajemnicy jak z tego żyje;) Dodatek w marketach koło 10-12zł
grzegorz1975 - 20 Styczeń 2024, 09:57
Siema dpf czyszczony na maszynie z wydrukami. Czysty jak łza.
dejnekomirek - 20 Styczeń 2024, 11:04
grzegorz1975 napisał/a: | Czysty jak łza. |
Gdzie masz napisane, ze czysty jak lza? A dlaczego roznica cisnien na wolnych 10 d0 15 mBar ? A powinna pokazywac "zero" , ewentualnie 2 mBar!
Sprawdz jeszcze , ile pokazuje na niepracujacym silniku? Powinno byc tez 0. Moze sie zdarzyc , ze bedzie -2 do +2 , jesli jednak jest inaczej , to czujnik do wymiany. A moze jednak ten FAP taki czysty nie jest?
sasun71 - 20 Styczeń 2024, 13:11
grzegorz1975, Ale auto nie ma może dobrego resetu bo nie każdy się zna na knyfach i dalej widzi zapchany przed myciem..mimo że procedura była zrobiona komputerem to komuś się może wydawać że ją prawidłowo zrobił. Druga sprawa czujnik jak pisze kolega dejnekomirek
dejnekomirek - 20 Styczeń 2024, 16:49
Reset nie ma znaczenia. Liczy sie tylko cisnienie roznicowe. To ono steruje wypalaniem, to od tej wartosci zalezy rozpoznanie stanu filtra przez sterownik. W tym wypadku, albo uwalony czujnik, albo to cale plukanie jest sciema! Innej mozliwosci nie ma.
Pomijam , oczywiscie czyszczenie na maszynie "mokrego DPF" . W mojej firmie, gdzie taka maszyna jest, za kazdym razem przy filtrze mokrym dochodzilo do jego przesuniecia w obudowie. Najlepsza i najskuteczniejsza metoda jest przelewanie zwykla woda. Woda z weza, bez zadnego cisnienia.
grzegorz1975 - 20 Styczeń 2024, 20:26
Panowie dpf po czyszczeniu mam wydruki bo było podejrzenie ze jest zapchany ale niestety wstępna diagnoza była błędna wartości różnicy ciśnień na biegu jałowym teraz są do 5 mba natomiast bląd o którym piszę nie dotyczy c5x7 który posiada mokry dpf tylko c4 aicross z silnikiem mitsubishi 1.8 did czujnik sprawny na 100 % podpinany był drugi. Generalnie chodzi oto ze błąd P1498 to jest błąd ogólny chyba w tym aucie z tym silnikiem dlatego też przyjrzałem się układowi dolotowemu a także egr i myślę ze był spowodowany nieszczelnością układu dolotowego co zrobiłem demontaż przewodów przejrzenie ponowny montaż nowe opaski dobrze dociśnięte i błędu niema testowany przez 80 km po miescie i poza błędu brak.
dejnekomirek - 20 Styczeń 2024, 21:47
2 : 0 dla Ciebie! Chciales upiec dwie pieczenie na jednym ogniu! To troche przypomina telefon z drogi : panie silnik zgasl! A ile bedzie kosztowac naprawa? Wartosc 5 mBar na wolnych to i tak troche zbyt duzo, jak na "czysty jak lza"! Nie sadze, aby Nissan mial jakies bledy ogolne. Bledy OBD sa zbiezne i bardzo rzadko dotycza roznych przyczyn. Zapelnienie filtra zawsze oznacza zapelnienie.
Moze filtr nie byl dobrze wysuszony i zlapal blad w czasie suszenia? Wazne, ze opanowales sprawe, a my mielismy zajecie! Przyznam sie , ze takiego finalu nie spodziewalem sie.
sasun71 - 21 Styczeń 2024, 12:32
dejnekomirek, Ważne że znalazł przyczynę a My na Forum mamy kolejną wiedze..:)grzegorz1975, Brawo:)
|
|