|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Forum techniczne - kiedy wymienić rozrząd,
DOROTKA - 29 Wrzesień 2011, 17:37 Temat postu: kiedy wymienić rozrząd, Mam pytanie jeżeli chodzi o citroena C4 Grand Picasso a dokładnie o wymianę rozrządu. Posiadam książkę serwisową z której wiem , że nie był jeszcze wymieniany. Za 1300km przypada wymiana oleju oraz filtrów i wtedy będzie miał przejechane 153900km z tego co mówi mechanik pierwszy rozrząd powinien być wymieniony po 120tys km co nie było zrobione lub nie odnotowano tego w książce serwisowej. Mam pytanie czy to prawda dla tej marki o wymianie po 120tys km czy jest inny pułap po 150tys km.
Automach - 29 Wrzesień 2011, 22:30
Witaj !!! rozrząd wymieniamy po 120 tyś ,albo co 5 lat
Pozdrawiam Krzychu
DOROTKA - 30 Wrzesień 2011, 20:43
Czyli rozumiem że należy to teraz zrobić żeby nie było niespodzianki pozdrawiam
Automach - 30 Wrzesień 2011, 22:31
DOROTKA, Tak i to czym prędzej tym lepiej , no i kompletny a nie tylko pasek !!!! większy koszt ale większa pewność że nie będzie niespodzianek które potem naprawdę sporo kosztują kasy i nerwów
Pozdrawiam Krzychu
TAKIC - 19 Październik 2011, 09:14 Temat postu: rozrząd Wiatm
Droga koleżanko rozrząd w naszych furkach zaleca sie wg ksiązki ( 1 raz ) po 240 tk ( w zależności od jazdy ) lecz czy jestes pewna że twoja furka ma 150 tk czy moze wiecej ? jak pierwszy raz wymieniasz to wymień jak najszybciej ( kompletny ) i masz pewność .Ja pierwszy raz wymieniałem przy 180 tk .
robson - 20 Październik 2011, 17:12
Pasek wymienia się nie rzadziej niż co 5 lat, niezależnie od przebiegu - choćby 10tys. tylko miał.
TAKIC - 22 Październik 2011, 09:04
Jacoll napisał/a: | TAKIC, Książka - książką. 240 kkm ??? - przy normalnym użytkowaniu robi się średnio 15 - 20 kkm rocznie. Wychodzi, że pierwsza wymiana po około 10 - 12 latach.
Chciałbym zobaczyć ten pasek po demontażu. Jak wytrzyma oczywiście. |
Kolego drogi napisałeś przy normalnym użytkowaniu ? ja normalnie użytkuję i robie około 50 tys wiec policz sobie ile to czasu a jak napisałem wczesniej zrobione miałem 180 tysiaczków i pasek nie wyglądał na totalnie zużyty( co prawda przebieg z 3 latek ) . WSZYSTKO zależy od użytkownika i zamontowanych czesci .Jeszcze jedno ,wygląda na to że ważne tez jest pochodzenie auta tzn na jaki rynek jest robione ( mam do porównania 3 szt prócz mojego, te z zachodu są mniej awaryjne pomimo tego że z naszego rynku są młodsze ) a może to tylko zbieg okolicznosci .
robson - 22 Październik 2011, 15:49
Ja znam przypadek, że 280tys gościu przejechał cytryną ale to było tylko dlatego, ze w ogóle nie miał pojęcia, że w aucie trzeba coś takiego wymieniać. Dowiedział się dopiero po tym jak pękł
robert - 23 Październik 2011, 10:42
TAKIC napisał/a: |
Ja normalnie użytkuję i robie około 50 tys wiec policz sobie ile to czasu a jak napisałem wczesniej zrobione miałem 180 tysiaczków i pasek nie wyglądał na totalnie zużyty( co prawda przebieg z 3 latek ) . WSZYSTKO zależy od użytkownika i zamontowanych czesci .Jeszcze jedno ,wygląda na to że ważne tez jest pochodzenie auta tzn na jaki rynek jest robione ( mam do porównania 3 szt prócz mojego, te z zachodu są mniej awaryjne pomimo tego że z naszego rynku są młodsze ) a może to tylko zbieg okolicznosci . |
Ale się filozofia zrobiła z wymiany paska.
Przecież to proste: skoro wymieniamy pasek co np. 120 kkm, jednak nie rzadziej niż co 5 lat, to należy wymienić pasek w przypadku:
- auto ma przebieg równy, lub większy niż 120kkm, a nie minęło 5 lat,
- minęło 5 lat, a auto nie przejechało jeszcze 120kkm.
Na oko to można sobie ocenić ile piwa zostało jeszcze w puszce. Pasek niestety może posiadać wiele mikropęknięć w swojej strukturze a tego nie widać.
Nie róbmy z Polski trzeciego świata - wszystko zależy od użytkowników.
TAKIC - 23 Październik 2011, 20:30
RObert -nic dodać nic ująć a piwa w puszce na oko i tak nie zmierzysz hehhehehe
pozdrówka
|
|