|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Ogólnie - Prędkościomierz zwariował!!!
Wojna - 5 Marzec 2012, 20:38 Temat postu: Prędkościomierz zwariował!!! Panowie dziś prędkościomierz chyba na kacu:)
Od razu rzuciło mi się w oczy podczas jazdy po mieście , wskazówka pokazywała 70KM\h a jechałem może z 30.
Więc wyjechałem za miasto a tam zamiast 90-100 pokazywał 250!!!!
Zauważyłem ,że płynnie się wskazówka się podnosi ale z opadaniem ma opór,; chcę ale poskacze delikatnie prawo lewo po centymetrze i zatrzymuje się na jakiejś prędkości!.
Problem znika gdy gaszę auto a po minucie komputer całkowicie wyłącza zegary , wnet wskazówka wraca po 0.
O co chodzi??!!!
Daje łeb ściąć ,że przy liczniku nic nie było grzebane!!!
henryxm - 6 Marzec 2012, 10:14
Pomiar prędkości w naszych wozidłach odbywa się za pomocą impulsatora ,który znajduje się w skrzyni biegów . Twój C5 jednak tego impulsatora nie posiada ( tak mi się wydaje bynajmniej ) .Pomiar prędkości jest tu brany z czujników ABS .Jeśli jest tak jak pisze ( proszę by ktoś to potwierdził ) to ponownie czekają Cie odwiedziny u diagnosty komputerowego .
ps. Wojna,
Jeśli korzystanie z PC jest dla Ciebie łatwizną ,to kup sobie interfejs do diagnostyki .
Twoje auto jest naszpikowane mnóstwem kabelków ,co za tym idzie .... z czasem mogą wystąpić jeszcze większe problemy a tak sam sobie zdiagnozujesz usterkę i wymieni Ci ją każdy mechanik .
citrocerber - 27 Kwiecień 2012, 11:41
henryxm napisał/a: | PTwój C5 jednak tego impulsatora nie posiada ( tak mi się wydaje bynajmniej ) .Pomiar prędkości jest tu brany z czujników |
Dlaczego niby nie ma posiadać? Posiada jak najbardziej i znajduje się w skrzyni biegów. Zacząłbym sprawdzanie od niego - zdarzały się z nimi problemy w przypadku zawilgocenia.
henryxm - 27 Kwiecień 2012, 12:25
citrocerber, Skąd pewność ,że posiada ?
Gdy sprawdzałem występowanie w skrzyni biegów impulsatora w C5 I
to okazało się ,że występuje w skrzyni mech BE4T I CT 22 X 18.
W C5 II 2.0 i w miejscu impulsatora złożono zaślepkę.
citrocerber - 27 Kwiecień 2012, 12:40
henryxm napisał/a: | citrocerber, Skąd pewność ,że posiada ?
Gdy sprawdzałem występowanie w skrzyni biegów impulsatora w C5 I
to okazało się ,że występuje w skrzyni mech BE4T I CT 22 X 18.
W C5 II 2.0 i w miejscu impulsatora złożono zaślepkę. |
Czy w 2005 było już mkII?
PS. W automacie też występował.
PS.2. CT 22 X 18 to oznaczenie przekładni zębatej, nie samej skrzyni - 18 zębów w impulsatorze, 22 w skrzyni.
henryxm - 27 Kwiecień 2012, 13:05
citrocerber napisał/a: | Czy w 2005 było już mkII? |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C5
citrocerber napisał/a: | PS. W automacie też występował. |
U Wojna, ???
citrocerber napisał/a: | PS.2. CT 22 X 18 to oznaczenie przekładni zębatej, nie samej skrzyni - 18 zębów w impulsatorze, 22 w skrzyni |
Skoro biegle posługujesz się Citroen Service wklei rysunki podglądowe jego skrzyni
Jego VIN VF7RERFJF76720604
citrocerber - 27 Kwiecień 2012, 13:20
"[...]Citroën C5 II – samochód osobowy klasy średniej, który produkowany jest przez firmę Citroën od 2008 roku.[...]"
Chyba kiepsko wybrałeś. Dla PSA mkII = mkI FL.
henryxm napisał/a: | citrocerber napisał/a: | PS. W automacie też występował. |
U Wojna, ??? |
Nie było w wątku podanego VIN, więc ale jeśli już lecimy po wszystkich dostępnych skrzyniach to umieszczajmy wszystkie informacje.
PS. Jeszcze jedno - przypomniało mi się, że w mkI były problemy ze złamaną osią jednej z zębatek w liczniku. Nie jestem pewien czy w kolejnych wersjach też to występowało. Mam gdzieś fotki naprawy tego uszkodzenia.
grigori333 - 27 Kwiecień 2012, 13:30
citrocerber napisał/a: | Nie było w wątku podanego VIN |
ale jest TU wystarczy poszukać
henryxm - 27 Kwiecień 2012, 13:30
citrocerber napisał/a: | Chyba nienajlepiej wybrałeś |
A co tu jest do wybierania ?
Skoro C5 w 2004r przeprowadzono znaczny facelifting w tym modelu ,
wiele osób jaki for uznaje go jako II .
citrocerber napisał/a: | Nie było w wątku podanego VIN |
A wątek dotyczy czyj samochód ?
citrocerber - 27 Kwiecień 2012, 13:38
grigori333 napisał/a: | citrocerber napisał/a: | Nie było w wątku podanego VIN |
ale jest TU wystarczy poszukać |
Dzięki za wskazówkę - nie wpadłem na to, że Wojna mógł pytać o rozkodowanie VIN.
henryxm napisał/a: | citrocerber napisał/a: | Chyba nienajlepiej wybrałeś |
A co tu jest do wybierania ?
Skoro C5 w 2004r przeprowadzono znaczny facelifting w tym modelu ,
wiele osób jaki for uznaje go jako II . |
Wikipedia, którą podałeś jako źródło twierdzi inaczej - o to mi chodziło.
Może czas to w niej poprawić - Ty jako osoba mocno znająca temat mógłbyś przysłużyć się edukacji innych. I nie piszę tego złośliwie.
henryxm napisał/a: | citrocerber napisał/a: | Nie było w wątku podanego VIN |
A wątek dotyczy czyj samochód ? |
Nie rozumiem pytania.
Jeśli chodzi o temat DocPR'a to bywa tak, że pokazuje błędnie - za dużo albo za mało, więc na miejscu Wojna ja zacząłbym od sprawdzenia czy faktycznie tam zamiast impulsatora ma zaślepkę.
henryxm - 27 Kwiecień 2012, 13:59
citrocerber, Interesuję się tym co posiadam ,a co za tym idzie ułatwiać sobie życie w razie "w" i nie liczyć na czyjąś łaskę.
Co do zainteresowań w kierunku C5.
Przerażają mnie na dzień dzisiejszy rozwiązania elektroniczne jakie zastosowano w C5 a co za tym idzie późniejsze użytkowanie ,używanego samochodu,czyli mój zasób wiedzy jego napraw.
*****************
Wikipedia podaje prawdziwą edukację więc co miało by tam się zmienić ?
*************
citrocerber napisał/a: | Nie rozumiem pytania. |
Zadał je pytający .
citrocerber - 27 Kwiecień 2012, 14:04
henryxm napisał/a: |
Wikipedia podaje prawdziwą edukację więc co miało by tam się zmienić ?
|
No przydałaby się np. informacja, że dla PSA mkII to jest to, czym określa się mkI FL.
henryxm napisał/a: |
citrocerber napisał/a: | Nie rozumiem pytania. |
Zadał je pytający . |
Wątek dotyczy problemu prędkościomierza uzytkownika Wojna, ja nie wpadłem na to, żeby poszukać jego VIN - więc albo piszemy ogólnie o wszystkich możliwych opcjach albo konkretnie o jego samochodzie.
robert - 27 Kwiecień 2012, 20:50
Pytanie zadał kolega wojna, więc należy odpowiedzieć konkretnie jemu, więc konkretnie do wersji którą posiada. Bez sensu jest wypisywanie wszystkich możliwości silnikowych, czy skrzyń biegów.
|
|