Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - antipollution fault

dawid_f - 11 Kwiecień 2012, 17:31
Temat postu: antipollution fault
Witam wszystkich.
Sprowadził mnie tutaj problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Ponad 2 lata temu kupiłem cytrynkę C5 2.2 hdi. No i prawie na samym początku zaczęły się kłopoty :( . Po mocniejszym przegazowaniu pokazywał się komunikat: antipollution fault. Po sprawdzeniu błędów - wyskoczyło, że jest coś nie tak z filtrem fap i że turbina przeładowuje. W pierwszej kolejności dałem do usunięcia filtr (zrobione przez profesjonalną firmę zmiana softu i mechaniczne usuniecie - jednak po usunięciu powiedzieli mi, że to nie tu tkwił problem, bo nadal wyskakiwał błąd turbiny). Postanowiłem oddać ją do regeneracji i okazało się, że z turbiną jest wszystko OK (została wyjęta i sprawdzona przez profesjonalistów zajmujących się tylko regeneracją turbin, a załatwiał to mój znajomy więc wierzę, że diagnoza była ok).
Mój mechanik ma zatrudnionego byłego pracownika serwisu citroena (elektronika) i nie może postawić diagnozy (oczywiście zawory, czujniki itp sprawdzono), błąd jest nadal ten sam - turbosprężarka przeładowuje. Ostatnio wpadli na pomysł, że może jest problem z gruszką (zawór sterujący kierownicą), podobno jak jest wyrobiona to nie odcina tak jak trzeba (jest to element, który akurat tylko w tym modelu nie da się wyregulować). Po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć tę gruszkę (nie występuje jako oddzielny element, ale można go zdemontować ze starej turbiny) i co się okazało mój mechanik nie chce jej zmienić bo obawia się, że nie uda mu się jej odpowiednio zamontować, a nie ma pewności, że to to jest przyczyną problemów.
Jeszcze kilka uwag odnośnie zachowania się samochodu:
- zauważyłem, że jakby z wzrostem temperatury, autko było słabsze i bardziej mułowate
- komunikat antipollution fault włącza się jak mocniej przyspieszę powyżej 2 tys obrotów, ale tez jak jadę na tempomacie dłuższy czasz (15-20 min) z obrotami niecałe 1500 (prędkość na piątce 100km/h)
- jak mi wyskoczy komunikat antipollution fault mogę go usunąć poprzez mocne przyspieszenie na zimnym silniku (ostro pow 2,5 tys obrotów i komunikat znika)
- komunikat pojawia się tylko pod obciążeniem, czyli podobne warunki na jałowym biegu tego nie powodują.

Sam już nie wiem co jest przyczyna usterki, a właściwie to nawet nie wiem co jest usterką, bo choć pokazuje, że turbina przeładowuje, to dziwne, że wchodzi mi w tryb awaryjny przy jezdzie ze stałą prędkością z obrotami trochę poniżej 1,5 tys. obrotów.

Czy ktoś miał kiedyś podobny problem?
Czy może ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny.
Dawid

henryxm - 12 Kwiecień 2012, 08:40

dawid_f,
Witam
Jak widać masz ciężki orzech do zgryzienia :-/
Samochód przeszedł przez poważne warsztaty i ... d.... usterka dalej siedzi w tym aucie.
Cóż moja wiedza na temat C5 jest znikoma i zaczynam mieć coraz większe obawy na jaki model samochodu citroena przesiądę się jak zrezygnuje z XM .
Co do usterki ... czy był może sprawdzony czujnik położenia pedału gazu/przyspieszenia ?
Może on podawać błędne info i zaczynają się działać ta usterka .
Inną przyczyną jest znów to ,że gdy auto się rozgrzeje to spada jego moc ,czyli raczej by nie wskazywało na pedał przyspieszenia ale ...

dawid_f - 13 Kwiecień 2012, 22:20

dzięki za podpowiedź, ale to już wszystko zostało sprawdzone.
Moi mechanicy się poddali. Ale ja jeszcze walczę:)

grigori333 - 13 Kwiecień 2012, 22:25

dawid_f napisał/a:
Ale ja jeszcze walczę:)

I tak trzymać .

kuba49a - 7 Sierpień 2012, 14:15
Temat postu: C5 antipollution fault
Witam,
mam C5 2.2.HDI 2001r, i ten sam problem.
Diagnoza wskazała na uszkodzoną pomkę dodatku eyols, więc został wyłączony i usunięty FAP, ale problem nadal pozostał.
Następny krok to wymiana map sensora
Jak "rozpracuję" usterkę to opiszę, ale to potrwa.

grigori333 - 7 Sierpień 2012, 14:18
Temat postu: Re: C5 antipollution fault
kuba49a napisał/a:
Jak "rozpracuję" usterkę to opiszę, ale to potrwa.

Będziemy czekać z niecierpliwością .

kuba49a - 26 Sierpień 2012, 12:21
Temat postu: C5 antipollution fault 2.2 HDI
Witam,
mam C5 2.2.HDI 2001r, i ten sam problem.
Diagnoza CDIF-em wskazała na uszkodzoną pompkę dodatku eyols, Został wyłączony w ECU i usunięty fizycznie FAP, ale po zwiększeniu obrotów komunikat: "Antypollution Fault" nadal wyskakuje. Sterownik zapisuje dwa błędy, w najbliższym czasie jadę na zczytanie KTS-em.
Sprawdziłem już wszystkie wężyki i kolanka od podciśnień, zostało mi jeszcze sprawdzenie i czyszczenie EGR.
Kolejne kroki opiszę.

kuba49a - 11 Wrzesień 2012, 10:49

Witam,
po sprawdzeniu wszytkich podciśnień i czujników okazało się, że jest O.K. i ma jeździc. Był też błąd sterownika świec żarowych, który raz się pojawiał a kilka razy nie. Po sprawdzeniu w komorze silnika, skrzynce bezpieczników pod komputerem znajduje się ów sterownik, obok niego ułożone były dwie wiązki przewodów. Jedna biegnąca od silnika ocierała o styyk zasilający sterownika, przetarła się izolacja na dwóch przewodach i robiło spięcia. Po zaizolowaniu tych przewodów jest O.K. Potwierdza się więc zasada, że jeżeli pokaże błąd na diagnostyce, to należy sprawdzic dany element, jego przyłącz i zasilanie a nie tylko go wymienic.

kuba49a - 25 Wrzesień 2012, 09:36

witam, ponownie
po tygodniu jazdy problem powrócił, diagnozowałem u kilku mechaników i jeden znalazł przyczynę "antipollution fault". Przyczyną była zacinająca się turbina, która obrosła "brudami" przez zapychający się FAP, po zdemontowaniu i wyczyszczeniu jest O.K. Czyszczony by również cały układ EGR, ponieważ były komunikaty "Unblock Diesel Filter" czyli odblokuj filtr FAP.

Sm0kus - 2 Październik 2012, 19:18

Chlopaki, to jest rozwiazanie Waszego problemu..

Zapraszam do lektury obowiazkowej dla kazdego kto posiada samochod z VTG (VNT) czyli zmienna geometria lopatek turbiny. Niewazne czy jest to VAG/PUG/Citro/Fiat czy jakikolwiek inny - powod jest ten sam.
Filmikow oczywiscie jest wiecej, sa tez takie ktore objasniaja mechanizm (lopatki powinny sie domykac przy wyzszych obrotach, zeby nie przeladowywala turbina - a nie domykaja sie).

Do czyszczenia polecam albo kompresor i dobry pistolet + rozpuszczalnik IPA albo Valvoline EGR Cleaner (puszka kosztuje ok 25zl, spokojnie wystarczy). Nie czyscimy samych lopatek turbiny, a z turbina obchodzimy sie jak z malym dzieckiem (ostroznie). Prosze pamietac ze oba srodki czyszczace rozpuszczaja nie tylko osady, ale takze np. gume (nie stosowac jak niektorzy imbecyle psikajac w dolot...).

Milej jazdy.

Sm0kus - 2 Październik 2012, 19:38

Aha - nie dolewajcie zadnych specyfikow czyszczacych wtryskiwacze/turbiny itp. do paliwa przypadkiem - to nie dziala! A moze tylko pogorszyc sprawe poprzez np. zatarcie wtryskiwaczy i par kinematycznych pomp common rail (swoja droga to widzialem nawet czujnik cisnienia ktory sie w ten sposob uszkodzil). Na dowod polecam wywody kolegi Lusina z forum PUGa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group