Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Regulacja zawieszenia nie działa.Opadł.

piotrus_11 - 29 Kwiecień 2012, 20:42
Temat postu: Regulacja zawieszenia nie działa.Opadł.
Jeden problem nie zamknięty do końca (instalacja gazowa) a mamjuz kolejny po hamulcach.
Auto dzisiaj leży na przysłowiowej glebie,wierczorem było OK.
Zadnych błedów wyświetłacz nie pokazuję a pompa nie pracuje bo jej nie słychać.
Wycieków nie zauważyłem olej w zbiorniu ma odpowiednią ilość,
Nie wiem co robić,miesiąć temu był
wymieniany główny przewód zasilający zawieszenie a teraz znowu gleba i pewnie laweta bo jak zajechac do serwisu. Co można by sprawdzić we własnym zakresie?
Pojęcie w miare mam (tydzień temu trzeba było wymienić tylne zaciski wraz z tarczami oraz klocki ) po wymianie było ok do dzisiaj.Prosze o info co sprawdzić ,rano będe dzwonił na serwis w Chorzowie lub Gliwicach ,podejrzewam że i tak w tym tygodniu nic załatwię.

Jacoll - 29 Kwiecień 2012, 20:57

piotrus_11, Zacznij może od tego ;-)
piotrus_11 - 29 Kwiecień 2012, 21:04

Jacoll napisał/a:
piotrus_11, Zacznij może od tego

Bezpiecznik w kabinie czy pod maską ?

Jacoll - 29 Kwiecień 2012, 21:06

Z tego co posiadam - opisane jest konsola, więc chyba w kabinie. :-)
piotrus_11 - 29 Kwiecień 2012, 21:38
Temat postu: Regulacja zawieszenia.
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone sa OK ,nr 23 też.
Sprawdziłem przed momentem.

Jacoll - 29 Kwiecień 2012, 21:51

piotrus_11, Z tego co się orientuję, to C5 ma pompę elektryczną. Sprawdź, czy dochodzi zasilanie do pompy. Może pomimo dobrego bezpiecznika coś się gdzieś rozłączyło. :roll:
grigori333 - 29 Kwiecień 2012, 21:51

W C5 pompa jest nie zależna od reszty , więc albo padła pompa albo jej zasilanie.
Proponuje na początek sprawdzić czy dochodzi prąd do pompy .

piotrus_11 - 2 Maj 2012, 14:08
Temat postu: Zawieszenie opadło.
Witam
Auto w serwisie do wymiany blok hydro-elektroniczy ,na silniku (jego obudowie ) jest cały czas napięcie.Koszt powala z nóg 3,5 tyś.Ma ktoś z forumowiczów namiary na pewnego sprzedawcę jesli chodzi a ta pompę,Proszę niech się odezwie. Zawieszenie hydroactiv plus ( z trybem sport).

Jacoll - 4 Maj 2012, 00:20

piotrus_11, A ewntualnie z jakiegos rozbitka lub anglika ??? :roll: Faktycznie cena powala na kolana :-/

A moze cos takiego ?? http://allegro.pl/pompa-h...2274319620.html

grigori333 - 4 Maj 2012, 07:51

I to w Dąbrowie to z Rudy nie daleko
Jeżeli chodzi o gościa to godny polecenia , sam u niego robiłem zakupy i nigdy nie było problemów np. klakę kupiłem z wymianą i zrobił mi to na parkingu beż dodatkowych opłat .

piotrus_11 - 6 Maj 2012, 21:39

Dzwonilem ,wystawiona pompa jak w opisie aukcji do C5 II generacji ,obiecał że na środę załatwi do I generacji z opcją sport.Mam nadzieję że bedzie pasowała ale jakby co obiecał że w wymianą nie bedzie problemu.
Do wymiany jest jeszcze wiązka elektryczna pompy ,czy miał ktoś ja przetartą i przez to poszedł silnik a nie bezpiecznik?

Sm0kus - 7 Maj 2012, 11:46

Piotrus, a jest mozliwosc, zebym dostal twoja zepsuta pompe hydro do "rozebrania", jak juz bedziesz mial nowa?? Moze sie czegos madrego o tym ustrojstwie naucze, moze uda mi sie ja naprawic metodami domowymi?? Niestety nic nie moge zagwarantowac, procz wiedzy dla przyszlych pokolen Kaszalotowcow... (chodzby zdjecia z rozbiorki, poszczegolne czesci, moze jakis schemat zlozeniowy nawet zmajstruje). Wydaje mi sie, ze to nie moze byc trudne (ot zwykla pompa tloczkowa 56bar + serwomotorek elektryczny sterowany elektronicznie).

Czuje ze jak tak dalej pojdzie, to sobie serwis C5 otworze i forumowicze beda mieli 50% znizki na wymodzone przezemnie patenty... ;)

robson - 7 Maj 2012, 19:56

Sm0kus napisał/a:
Niestety nic nie moge zagwarantowac, procz wiedzy

Wiedza jest nawet ważniejsza od naprawienia pompy ;) To będzie tzw. badanie niszczące ;)
Choć myślę, że trzeba było by w niej wymienić tylko silniczek elektryczny lub przewinąć w zakładzie elektrycznym. Mechanicznie powinna być sprawna.

piotrus_11 - 7 Maj 2012, 20:42

Jeżeli spalił się silnik to pódzie do naprawy ,mam znajomego co mi to załatwi.Auto ma faktycznie przejechane 69tyś więc sama pompa powinna być OK.
Jak dostanę wymienioną pompe oraz wiązkę to bede wiedział co się stało ,Panowie w serwisie sa bardzo wymijający w swoich wypowoiedziach a mnie interesuje jak sie to stało że silnik ma przebicie i bezpiecznik nie zadziałał.Słyszałem że wiązka zasilająca pompe była zle zabezpieczana i dochodziło do zwarcia.
Póki co potrzebuje pilnie go postawić na nogi.A pompa dopiero w środę ma być.

robson - 7 Maj 2012, 20:48

piotrus_11 napisał/a:
Słyszałem że wiązka zasilająca pompe była zle zabezpieczana i dochodziło do zwarcia.
Ależ to jakoweś bzdury! Jeżeli wiązka by miała zwarcie, to by poszedł bezpiecznik! Prąd wtedy by nie szedł przez silnik, tylko kończył by się na tej wiązce. Po prostu uzwojenia silnika się przegrzały lub skończyły się szczotki, które nie mają ogranicznika i zwarło komutator. Myślę, ze właśnie to ostatnie będzie przyczyną.
Sm0kus - 8 Maj 2012, 09:18

robson napisał/a:
piotrus_11 napisał/a:
Słyszałem że wiązka zasilająca pompe była zle zabezpieczana i dochodziło do zwarcia.
Ależ to jakoweś bzdury! Jeżeli wiązka by miała zwarcie, to by poszedł bezpiecznik! Prąd wtedy by nie szedł przez silnik, tylko kończył by się na tej wiązce. Po prostu uzwojenia silnika się przegrzały lub skończyły się szczotki, które nie mają ogranicznika i zwarło komutator. Myślę, ze właśnie to ostatnie będzie przyczyną.


A to nie jest silniczek klatkowy?? Bezszczotkowy?? Indukcyjny?? Ja to nawet sie zastanawialem, czy to nie jest jakis krokowiec z reduktorem. Bo pompa jest sterowana "zaawansowana" elektronika - ot procek ktory steruje silniczkiem i kilkoma zaworkami:P

Ja obstawiam ze silnik i pompa sa dobre. Wydaje mi sie ze bedzie zabezpieczenie kompa sterujacego padniete. Przez co pompa wogole nie startuje (procek pompy nie dostaje wogole zasilania). Bedzie to kwestia wymiany diody zabezpieczajacej za 18 groszy... :P

Sm0kus - 8 Maj 2012, 14:59

Na tablica.pl znalazlem jeszcze goscia ktory handluje czesciami do tych naszych strupow - moze u niego sie jakas pompa znajdzie, mysle ze warto podzwonic.
robert - 8 Maj 2012, 18:05

Sm0kus napisał/a:
...A to nie jest silniczek klatkowy?? Bezszczotkowy?? Indukcyjny?? Ja to nawet sie zastanawialem, czy to nie jest jakis krokowiec z reduktorem. Bo pompa jest sterowana "zaawansowana" elektronika - ot procek ktory steruje silniczkiem i kilkoma zaworkami:P Ja obstawiam ze silnik i pompa sa dobre. Wydaje mi sie ze bedzie zabezpieczenie kompa sterujacego padniete. Przez co pompa wogole nie startuje (procek pompy nie dostaje wogole zasilania). Bedzie to kwestia wymiany diody zabezpieczajacej za 18 groszy... :P

Klatkowy i indukcyjny odpadaja bo to silniki na prąd zmienny. Krokowy to też nie jest bo jest po pierwsze za drogi, a po drugie taki nie jest potrzebny.
Pewnie to zwykły silniczek na prąd stały jedyne co to pompka ma na wyjściu czujnik ciśnienia i po osiągnięciu przekaźnik wyłącza silnik.
Pamiętajcie, że nikt nie wali nie wiadomo jakich komputerów do sterowania pompą bo to kosztuje a jest nie potrzebne.

robson - 8 Maj 2012, 18:12

Też myślę, że żadna elektronika nie jest tu potrzebna. Wystarczy taki silniczek jak do wycieraczek i tyle ;)
darek_k - 10 Maj 2012, 07:08

sądzę że tę całą nowoczesną technologię w C5 i tak szlak trafi wcześniej czy później
najlepsze są mechaniczne pompy jak w Xantii, czemu w C5 nie zrobili tak samo zasilania zawieszenia , tylko ta elektryczna pompa , nowoczesność po byku puki nowe, po 8-10 latach udręka

hamulce jak w zwykłym resoraku, więc nurkowanie przy hamowaniu jest, dobre rozwiązanie czy złe, w X jest wszystko w jednym, w C5 ma osobne , hamulce, zawieszenie, wspomaganie kier, choć zawieszenie i wspomaganie na jednym płynie jest

Sm0kus - 10 Maj 2012, 11:07

robert napisał/a:
Sm0kus napisał/a:
...A to nie jest silniczek klatkowy?? Bezszczotkowy?? Indukcyjny?? Ja to nawet sie zastanawialem, czy to nie jest jakis krokowiec z reduktorem. Bo pompa jest sterowana "zaawansowana" elektronika - ot procek ktory steruje silniczkiem i kilkoma zaworkami:P Ja obstawiam ze silnik i pompa sa dobre. Wydaje mi sie ze bedzie zabezpieczenie kompa sterujacego padniete. Przez co pompa wogole nie startuje (procek pompy nie dostaje wogole zasilania). Bedzie to kwestia wymiany diody zabezpieczajacej za 18 groszy... :P

Klatkowy i indukcyjny odpadaja bo to silniki na prąd zmienny. Krokowy to też nie jest bo jest po pierwsze za drogi, a po drugie taki nie jest potrzebny.
Pewnie to zwykły silniczek na prąd stały jedyne co to pompka ma na wyjściu czujnik ciśnienia i po osiągnięciu przekaźnik wyłącza silnik.
Pamiętajcie, że nikt nie wali nie wiadomo jakich komputerów do sterowania pompą bo to kosztuje a jest nie potrzebne.


Troche racji masz odnosnie silnikow.. tyle, ze ja sie zastanawialem czy tam czasami nie ma w "elektronice pompy" PWMa, mosfetow i trafa = jednak prad zmienny... i chyba rozwiazanie troche drogie i bez wiekszego sensu... ale kto wie.

Co do krokowca - wydawalo by sie ze nie jest potrzebny (ani zliczania krokow, ani koniecznosci podtrzymania momentu podczas gdy nie pracuje), jednak mnie sie wydaje, ze gdyby to byl normalny silnik pradu stalego to wzrost obciazenia (rosnace cisnienie) powodowal by duzy wzrost pradu. W tych charakterystykach krokowiec zachowuje sie o wiele lepiej ale znow wymuszona jest "zaawansowana" elektronika pompy... uP ktory steruje krokiem (akurat samo przelaczanie zasilania na 4 przewodowym krokowcu to moze zrobic nawet 8 bitowy procek i garsc przekaznikow/mosfetow za w sumie 5zl).

Co do pompki i czujnika na wyjsciu pelna zgoda - jest tak nawet na 99,9% - najprostsze rozwiazanie. Tyle jeszcze, ze rozdzielaczami i elektrozaworami tez cos steruje, pytanie teraz czy znow "elektronika pompy" czy z tym radzi sobie juz ECU. Jesli ECU to jaki jest sens telekodowania pompy?? Bo pompa jest przypisana do ECU - czytaj ma w sobie conajmniej 1 uP ktory jest w stanie sie dogadac z ECU (bez przypisania pompy do ECU pompa nie bedzie dzialac)...

Chce taka pompe... do rozebrania. Wtedy bede wszystko juz wiedzial.

grigori333 - 10 Maj 2012, 17:32

darek_k napisał/a:
więc nurkowanie przy hamowaniu jest

Z tym się akurat nie zgodzę .

darek_k - 10 Maj 2012, 19:22

grigori333 napisał/a:
darek_k napisał/a:
więc nurkowanie przy hamowaniu jest

Z tym się akurat nie zgodzę .

nie jeździłem C5, ale nigdzie o tym nie wyczytałem że C5 nie nurkuje przy hamowaniu, za to Xantia nie nurkuje i wszędzie o tym piszą, każda publikacja właściwie , poza tym jak hamuje to odczuwalne jest to że jednocześnie siada przód i tył przy hamowaniu

więc pokaż mi gdzie pisze że C5 nie nurkuje przy hamowaniu,

piotrus_11 - 10 Maj 2012, 21:56

Panowie
Pierwsza pompa nie wpółgrała z komputerem auta ,oddana jutro ma byc nastepna.
Silnik spalił się -dzisiaj w pracy go rozebrałem ,zwykły silnik elektryczny tyle że ma krótki wirnik.Jest to silnik szczotkowy ,dokładnie 4 szczotkowy.
Jeśli chodzi o sama pompe to nie wiem czy jest dobra.Póki co całej jej nie rozbierałem od góry sa 4 cewki które sa nasadzone na stalowe trzpienie.Nad cewkami cała elektronika.

robert - 10 Maj 2012, 23:10

piotrus_11 napisał/a:
Panowie ....Silnik spalił się -dzisiaj w pracy go rozebrałem ,zwykły silnik elektryczny

a nie mówiłem...

Sm0kus - 11 Maj 2012, 08:51

piotrus_11 napisał/a:
Panowie
Pierwsza pompa nie wpółgrała z komputerem auta ,oddana jutro ma byc nastepna.
Silnik spalił się -dzisiaj w pracy go rozebrałem ,zwykły silnik elektryczny tyle że ma krótki wirnik.Jest to silnik szczotkowy ,dokładnie 4 szczotkowy.
Jeśli chodzi o sama pompe to nie wiem czy jest dobra.Póki co całej jej nie rozbierałem od góry sa 4 cewki które sa nasadzone na stalowe trzpienie.Nad cewkami cała elektronika.


1. Jak to nie wspolgrala z kompem auta?? A telekodowaliscie ja?? Czy tylko wsadziliscie do auta i nie chciala gadac??

2. Piotrus znajdz jakas tabliczke znamionowa tego silniczka - moze sie znajdzie jakis "zamiennik" dla potomnych.

3. 4 cewki na stalowych trzpieniach? Zawory/rozdzielacze o napedzie elektromagnetycznym moze?

Sm0kus - 22 Maj 2012, 15:05

Piotrus jakies wiesci co z kaszalotem??
piotrus_11 - 23 Maj 2012, 20:36

A więc tak.Pompa wymieniona koszt uzywki 600 zł ,wymiana w serwisie 160 zł.
Niby jest Ok ale mam wrazenie ze auto jest 20 mm wyżej niz wczesniej ,może sie mylę.
Ważna rada dla wszystkich którzy beda musieli wymienić pompe nr częsci z serwisu 05727
nie pokrywa się z numerem częsci na pompie.Jest na niej naklejka z napisem np,H1 9643397380 numer ten jest przypisany do elektroniki pompy. Nie wierzcie zapewnieniom że każda C5 ma taki sam kalkulator zawieszenia bo tak nie jest ,1 pompa nie była identyczna z numerami starej ,trzeba bylo ją oddać I jest zalezna od modelu ,silnika itd.Jeśli chodzi o sam silnik ,nikt wam nie powie że mozna go wymienić (zdemontowac z pompy) aby to zrobić trzeba włozyć płaski długi srubokręt w otwór nad sprzegiełkiem wtedy jest mozliwość zablokowania obrotu wałka pompy ,łapiemy za silnik i obracamy go aż z jego wyjściowego wałka wykręcimy nakrętkę z sprzegiełka.

A tak poza tematem łacznik stabilizatora dam radę sam wymienić ,mocno zaczął stukać.?
Jeśli chodzi o te stalowe 4 trzpienie na pompie sa one zamontowane od góry na 2 sruby i nie mam pojęcia co to może być.Ojciec zajumeje sie hydrauliką od 30 lat pogadam z nim może zechce ja zobaczyć.Jak co to zrobię zdjęcia.

grigori333 - 24 Maj 2012, 05:45

piotrus_11 napisał/a:
A tak poza tematem łacznik stabilizatora dam radę sam wymienić ?

Bez problemu to tylko dwie nakrętki i miejsca sporo .

robson - 27 Maj 2012, 02:01

piotrus_11 napisał/a:
1 pompa nie była identyczna z numerami starej ,trzeba bylo ją oddać

Pewnie coś w elektronice zmieniali w czasie produkcji. Najłatwiej to chyba podmienić silniki elektr. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group