Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - citroen c 5 2.0 hpi

grzegorz861227 - 31 Sierpień 2012, 23:13
Temat postu: citroen c 5 2.0 hpi
witam mam pytanie ile wasze c 5 2.0 hpi maja tzn powinny miec obrotow na biegu jalowym??
a druga sprawa czy wasze c 5 tez klekocza jak diesel dopuki sie nie rozgrzeja?bo na cieplym silniku juz tak nie klekocze.z gory dzieki za odp

bik3rz - 1 Wrzesień 2012, 15:20

ja miałem obroty na jałowym ok 600-700 o ile dobrze pamiętam, po rozgrzaniu silnika oczywiście.

i tak, te silniki klekoczą jak diesel'e (poprawcie mnie jeśli się mylę, ale to dlatego, że wtrysk działa na tej samej zasadzie - jest to wtrysk bezpośredni)

grigori333 - 1 Wrzesień 2012, 19:10

grzegorz861227, u mnie dokładnie tak samo jak u bik3rz,
bik3rz napisał/a:
poprawcie mnie jeśli się mylę, ale to dlatego, że wtrysk działa na tej samej zasadzie - jest to wtrysk bezpośredni)
nie mylisz się
roman40 - 2 Wrzesień 2012, 11:05

Mniej więcej tak ,jak u mnie ( chyba ) :

http://www.youtube.com/watch?v=mr0O3OFjvZo

grzegorz861227 - 2 Wrzesień 2012, 19:56

a po rozgrzaniu to narmale ze silnik chodzi normalnie jak benzyna?
grigori333 - 2 Wrzesień 2012, 20:11

U mnie klekota czy zimny czy ciepły
Sm0kus - 3 Wrzesień 2012, 10:14

A u mnie nie klekotal prawie wcale. Chwilke tylko jak byl zimny. Slyszalem ze to kwestia oleju. Jak sie leje zalecany olej to prawie nie klekocze (info z ASO, ale dlaczego tak mowia to nie trzeba tlumaczyc nie - wymiana oleju 0.8 roboczogodziny). Druga sprawa jest taka, ze to klekocze najczesciej kolo zmiennej fazy rozrzadu tzw. wariator. Cos mu tam nie sztymuje po jakims czasie i powinno sie je wymieniac co 120kkm czy 180kkm teoretycznie wraz z rozrzadem - ale koszt to ponad 1500zl za samo kolo. Instrukcja podaje ze jest to element "nienaprawialny" ale zauwazylem ze wiele jest klamstw w tej intrukcji (nierozbieralna pompa WC paliwa, nierozbieralna pompka w baku, nienaprawialna pompa Hydractive - wszystko bzdury).
grzegorz861227 - 20 Październik 2012, 07:14

martwi mnie te klekotanie.bo gdy jest zimny wydaaje mi sie ze klekocza zawory.bo gdy sie rozgrzeje po10km chodzi normalnie jak benzyna zero klekotania.olej wymieniony jesli ktos wie to prosze o pomoc gdzie mam szukac przyczyny.bo obiaw jest dziwny.z gory dzieki
bik3rz - 20 Październik 2012, 17:15

to (na bank?) wariator, o którym wspominał wcześniej Smoku. znajomy wymieniał i klekotanie ustało całkowicie
roman40 - 20 Październik 2012, 18:06

bik3rz,
twój kolega może i miał uwalony wariator.Może był tylko brudny (bo jest regulowany ciśnieniem oleju,Może to być również zawór ciśnienia na wariatorze ,Może coś innego ,np. hydrozawory albo cholera wie co,dlatego nie pisz NAPEWNO bo jeszcze gościu kupi wariator za ponad 1000 zł i będzie miał LIPE.

bik3rz - 21 Październik 2012, 11:54

dlatego też, mimo wszystko poddałem to wątpliwości, stawiając znak zapytania w nawiasie :) jeśli nie jest to zbyt czytelne w ten sposób, to przepraszam, nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd, a już na pewno naciągać na taki wydatek :)
grzegorz861227 - 21 Październik 2012, 16:04

a jaka wartosc pokazuje u was wskaznik temp oleju bo u mnie po przejechaniu 10 km unosi sie dopiero powyzej tych 2dolnuch kresek i tak trzyma sie caly czas wiec moze w tym jest problem bo zauwazylem ze jak tak jest to nie klekocze.
grzegorz861227 - 26 Październik 2012, 20:46

...????
roman40 - 26 Październik 2012, 21:13

U mnie tak jak u ciebie,A więc masz normalnie.
Zbąszynek,ten koło Zbąszynia?

Sm0kus - 27 Październik 2012, 11:26

Kolego, juz pisalem ze masz diesla w benzynie i dlatemu klekocze... :P Tak jak diesel - jak sie zagrzeje to przestaje klekotac:P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group