Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Saxo - Saxo 1.1 odpala tylko na zimnym

krymin26 - 1 Listopad 2012, 10:38
Temat postu: Saxo 1.1 odpala tylko na zimnym
Mam taki problem że auto odpala tylko na zimnym silniku czyli rano jest okej tylko trzeba trzymać pedał gazu żeby nie zgasł, na ciepłym już normalnie chodzi bez gazu. Jak zgaszę samochód po trasie i chce go odpalić to nie odpala. Kręci normalnie. Dopiero jak poczekam z 2-3 h wtedy załapie. Co to może być?
robert - 1 Listopad 2012, 13:23
Temat postu: Re: Saxo 1.1 odpala tylko na zimnym
krymin26 napisał/a:
Mam taki problem że auto odpala tylko na zimnym silniku czyli rano jest okej tylko trzeba trzymać pedał gazu żeby nie zgasł, na ciepłym już normalnie chodzi bez gazu.

Czyi nie jest OK. OK jest wtedy jak przekręcamy kluczyk nie wciskając pedału gazu i chodzi.
Przyczyn może być kilka: czujnik temperatury, nieszczelny układ dolotowy.

krymin26 - 2 Listopad 2012, 10:28

Mogę sprawdzić czujnik temp. poprzez odłączenie go?
robson - 2 Listopad 2012, 10:34

krymin26 napisał/a:
Mogę sprawdzić czujnik temp. poprzez odłączenie go?

Raczej poprzez pomiar....

staszek - 2 Listopad 2012, 13:19
Temat postu: Re: Saxo 1.1 odpala tylko na zimnym
krymin26 napisał/a:
Mam taki problem że auto odpala tylko na zimnym silniku czyli rano jest okej tylko trzeba trzymać pedał gazu żeby nie zgasł, na ciepłym już normalnie chodzi bez gazu. Jak zgaszę samochód po trasie i chce go odpalić to nie odpala. Kręci normalnie. Dopiero jak poczekam z 2-3 h wtedy załapie. Co to może być?


Najprawdopodobniej nałożyły się dwie usterki:
1. Czujnik temperatury powoduje nadmierne wzbogacenie mieszanki przy nagrzanym silniku i go po prostu "topi".
2. niesprawny obieg "ssania" na zimnym i dlatego musisz trzymać na gazie.

krymin26 - 2 Listopad 2012, 15:53

Kupie ten czujnik bo to zaledwie 25zł. Tylko pytanie czy jak go wykręce z chłodnicy to wycieknie płyn?
staszek - 2 Listopad 2012, 16:06

krymin26 napisał/a:
Kupie ten czujnik bo to zaledwie 25zł. Tylko pytanie czy jak go wykręce z chłodnicy to wycieknie płyn?


???
Kupiłeś czujnik czy włącznik?
To co wkręcasz w chłodnicę to włącznik wentylatora.
Mowa o czujniku temperatury jaki sprzężony jest z komputerem - miejsce posadowienia najczęściej głowica (nie znam na tyle tego autka).
Mogą być dwa - jeden od wskaźnika a drugi z kompem

Jacoll - 2 Listopad 2012, 16:12

staszek napisał/a:
miejsce posadowienia najczęściej głowica

A jeszcze częściej okolice termostatu. ;-)

krymin26 - 2 Listopad 2012, 18:01



To będzie ta niebieska kostka?

staszek - 2 Listopad 2012, 18:07

krymin26 napisał/a:
Obrazek

To będzie ta niebieska kostka?


Zapewne tak - w tej obudowie jest pewnie termostat - kolega wyżej tak sugerował - pewnie zetknął się.

Jacoll - 2 Listopad 2012, 18:37

staszek napisał/a:
pewnie zetknął się.

Oj tak ..... :-D
krymin26 napisał/a:
To będzie ta niebieska kostka?

Nie wiem jak w Saxo, ale w Xantii są dwa lub nawet trzy:
Zielony - komp
Niebieski - wskaźnik
(Opcjonalnie) Brązowy - włącznik wentylatora ;-)
Jeżeli nie ma więcej (na zdjęciu nie widzę), to to jest ten właściwy. :-D

krymin26 - 2 Listopad 2012, 18:46

Jacoll, nie mam wskaźnika temperatury więc raczej ten.
robson - 3 Listopad 2012, 00:28

Do wskaźnika zawsze jest z jednym przewodem a tu widać, że są dwa. Zatem to będzie pewnie to o co biega ;)
robert - 3 Listopad 2012, 03:36

Czujniki są trzy ale do kompa jest tylko jeden bodajże zielony, drugi czujnik (niebieski) jest do wskaźnika i kontrolki temperatury - może być jedno pinowy (sama kontrolka), lub dwu pinowy (kontrolka+wskaźnik) - trzeci jest od włączania wentylatora chłodnicy.
krymin26 - 3 Listopad 2012, 13:41



Jak widać jest też zielony heh. To wymienić zielony tak? TEn przy chłodnicy u mnie ma niebieską wtyczkę czyli są dwa niebieskie i jeden zielony.

robert - 3 Listopad 2012, 14:44

Ten przy chłodnicy steruje wiatrakiem/wiatrakami.
Zielony podaje sygnał do komputera, co ciekawe jak go wykręcisz to płyn nie leci - przynajmniej tak miałem w ax z tym samym silnikiem

Jacoll - 3 Listopad 2012, 20:43

Zawsze można jeszcze go sprawdzić. :-D
krymin26 - 3 Listopad 2012, 21:09

Elektryka to to moja gorsza strona, ale możesz napisać jak to zrobić, może ogarne. :mrgreen:
robert - 4 Listopad 2012, 02:10

Ściągasz wtyczkę z czujnika. Bierzesz multimetr (miernik) do ręki ustawiasz na pomiar rezystancji - zakres do 10 kohm. Bierzesz końcówki i przykładasz do czujnika. Odczytujesz wynik z wyświetlacza. Jeżeli masz ciepły silnik to wartości powinny być w górnej granicy, jeżeli zimny to w dolnej/
Jacoll - 4 Listopad 2012, 11:29

robert napisał/a:
Jeżeli masz ciepły silnik to wartości powinny być w górnej granicy, jeżeli zimny to w dolnej/

A nie odwrotnie .... ;-)

robert - 4 Listopad 2012, 14:38

Jacoll napisał/a:
A nie odwrotnie .... ;-)

Przyznaje koledze racje - jest odwrotnie.
Jeżeli masz ciepły silnik to wartości powinny być w dolnej granicy, jeżeli zimny to w górnej.

krymin26 - 4 Listopad 2012, 21:16

Panowie nadeszły nowe okoliczności... Mój problem dotyczył tego że samochód nie odpala NA CIEPŁYM silniku. Obwinialiście czujnik temp. Dzisiaj samochód odpalił na ciepłym od strzała. Z niedowierzania gasiłem i zapalałem go z 5 razy. Czego nie było wcześniej? Odgłosu pompki, dzisiaj słyszałem odgłos zaciąganego paliwa. Cały dzień odpalał aż do godziny 20. Kiedy podjechałem na stacje, spokojnie zgasiłem samochód bez obaw że nie odpali. Zatankowałem, przekręcam kluczyk- słyszę bardzo krótki dźwięk pompki, kręce-nie odpala, drugi raz przekręcam kluczyk, wgl nie słychać pompki. Wcześniej gdy odpalał, słyszałem pompke za każdym razzem gdy przekręciłem kluczykiem wtedy auto odpalało. Pchnął mnie pracownik orlenu-odpaliłem. Tak więc o co tu biega z tym samochodem bo go już nie rozumiem??
robson - 5 Listopad 2012, 00:13

Widać brakuje mu napięcia na pompce lub pada pompka paliwa.
Jacoll - 5 Listopad 2012, 07:44

krymin26 napisał/a:
Panowie nadeszły nowe okoliczności...

Moim zdaniem, to były one od samego początku. ;-) Po prostu nie zwróciłeś na nie uwagi.
Tak jak kolega wyżej napisał - koniec pompki lub brak napięcia. Posprawdzaj jeszcze dokładnie złączki i kostki - może coś nie styka. :->

krymin26 - 5 Listopad 2012, 13:15

A przekaźnik?
Jacoll - 5 Listopad 2012, 19:58

krymin26 napisał/a:
A przekaźnik?

Nie wykluczone. ;-)

robert - 5 Listopad 2012, 20:18

Trzeba by wypiąć kostkę z pompki paliwa i zmierzyć w njej napięcie, wtedy wszystko będzie jasne. Pamiętaj,
że napięcie w kostce od pompki paliwa jest przez kilka sekund, a później zanika. Pojawie się spowrotem po odpaleniu silnika.

czubeczek1 - 2 Styczeń 2013, 23:58
Temat postu: saxo 1.1 , ciężko pali , jakieś czary???
Witam . Mam mały problem z Saxo 1.1. odpalał raz na tydzień (brak iskry), po przelutowaniu kabelków w kostce immo ( pod kompem) zaczął odpalać , ale za każdym razem za 3-4 razem , nie ważne czy ciepły czy zimny. Auto odpala , po ok 3-5 sek schodzi z obrotów , zaczyna gasnąć , za drugim razem łapie i gaśnie , za trzecim nic , i za czwartym łapie i można nim jeździć . dodam iż ważne żeby wszystkie cztery razy za każdym razem cofać kluczyk , gdyż ciągłe kręcenie rozrusznikiem nic nie daje. Iskra jest , słychać pompkę paliową , map sensor nowy, krokowiec nowy i ten czójnik pod nim tez nowy , kontrolki CHeck i IMMO gasną.
Macie jakiś pomysł bo ja już zgłupiałem --- wciąż immo ma jakiś problem?- ale skoro tak to czemu po 3-4 krotnym "puknięciu na rozrusznik" odpala .?????
dajcie jakieś pomysły????
dzięki jak nie wiem co Smile

robert - 26 Styczeń 2013, 10:34

A dlaczego kostka była przelutowywana? To że odpala dopiero za 4 razem może być konsekwencją kombinowania.
czubeczek1 - 26 Styczeń 2013, 16:14

kestkę ja przelutowałem bo nie stykały jakieś kabelki... co do odpalania za 4 razem-- winna była pompa paliwa , dawała za małe ciśnienie--- po podmiance autko chodzi jak ta lala :-)
robert - 27 Styczeń 2013, 11:39

Cieszę się że w końcu działa.
krymin26 - 10 Luty 2013, 15:00

Trochę odkopie ten temat. Sprawdzałem czujniki temperatury i na tym z niebieską wtyczką ( chyba od kontrolki ) jest on przy termostacie, wskazania to 300ohm przy nagrzanym silniku, na zimnym ok. 2000 więc on jest w porządku. Drugi który sprawdzałem to czujnik w bloku silnika ( z zieloną wtyczką ) czyli prawdopodobnie od komputera. Podczas pomiaru miernik nawet nie zareagował czyli 0 ohm? To oznacza że czujnik jest nie sprawny tak? Dodam że auto gdy jest zimne nie chodzi, i nie odpala bez dodania gazu.
Jacoll - 10 Luty 2013, 16:59

krymin26, Dla pewnosci zerknij ile kabli odchodzi od danego czujnika. ;-)
O ile sie nie myle, do kompa ida dwa a do wskaznika jeden. Zazwyczaj dla kompa jest zielony......

krymin26 - 11 Luty 2013, 15:04

Od tych dwóch czujników wychodzą dwa kabelki. Dobra kupie ten nie działający z zieloną końcówką... Teraz pytanie, byłem w sklepie motoryzacyjnym i taki czujnik u nich 70zł a na allegro 20zł... http://allegro.pl/czujnik...2947054059.html Opyla się brać ten z allegro?
Jacoll - 11 Luty 2013, 15:18

krymin26, Sam musisz podjąć decyzję. ;-)
Do swojej X brałem w sklepie, ale też płaciłem 28 zyla. ;-) Choć w paru innych sklepach zawołali powyżej 50.

krymin26 - 15 Luty 2013, 18:57

Czujnik wymieniony. Teraz czy muszę odpowietrzyć jakoś układ?
Jacoll - 15 Luty 2013, 19:05

krymin26 napisał/a:
Teraz czy muszę odpowietrzyć jakoś układ?

Jeżeli podczas wymiany ubyło (raczej poleciało z otworu) trochę płynu, to nie za szkodzi. ;-)

biolcok - 7 Październik 2013, 22:00

Ostatni post był trochę dawno ale mimo to odkopię temat. Postanowiłem dzisiaj sprawdzić miernikiem czujniki temperatury w moim saxo lecz troszkę się pogubiłem. Czujniki u mnie są zamontowanie odwrotnie niż u kolegów wyżej, tzn. zielony na termostacie, a niebieski w głowicy i teraz nie wiem który czujnik wysyła sygnał do komputera a który do wskaźnika (mam tylko światełko jako wskaźnik, ale od każdego czujnika wychodzą dwa kable) :-) Dodam że zielony czujnik przy termostacie ma oporność około 3500 Ω przy zimnym silniku, więc chyba troszkę za dużo prawda? Czujnik w głowicy wgl. nie daje sygnałów, więc pewnie muszę go wymienić. Odkryłem jeszcze taką rzecz, że podczas odpinania wtyczki z zielonego czujnika reaguje silniczek krokowy. Powinno tak być? Czy silniczek nie powinien reagować z tym czujnikiem który jest w głowicy? Troszkę się rozpisałem, ale chciałem jak najdokładniej przedstawić swój problem :-)
biolcok - 9 Październik 2013, 17:00

Wklejam zdjęcie, żeby wszystko było widać. Pomoże mi ktoś? Który czujnik jest do wskaźnika, a który do komputera?
wojtis1990 - 9 Październik 2013, 18:31

biolcok, przeczytaj cały temat od początku bo tam jest napisane i są zdjęcia.
robert - 10 Październik 2013, 10:53

INFO DLA LENIWYCH:
Do komputera jest z zieloną wtyczką,
Do wskaźników z niebieską, mogą występować dwu (ze wskaźnikiem temp), lub jedno pinowe z samą diodą alarmującą przekroczenie tempertatury).

biolcok - 10 Październik 2013, 22:55

robert, więc jeżeli brać pod uwagę Twoje informacje, to u mnie w samochodzie komputerem steruje temperatura wody w termostacie, bo zielona wtyczka jest właśnie tam, a wskaźnikami temperatura silnika. Nie powinno być na odwrót??
"Do wskaźników z niebieską, mogą występować dwu (ze wskaźnikiem temp), lub jedno pinowe z samą diodą alarmującą przekroczenie tempertatury)." Jak widać na zdjęciu obydwa wskaźniki mam dwu pinowe, lecz na desce nie mam wskaźnika, ale samą diodę, więc to też się trochę gryzie z tym co napisałeś.

wojtis1990 - 10 Październik 2013, 23:10

biolcok,
biolcok napisał/a:
Nie powinno być na odwrót?

Wg mnie tak może być, że ktoś zamienił czujniki.
Podaj dla pewności VIN to poszukamy bo nie wiem którą wersje silnika posiadasz.

robert - 10 Październik 2013, 23:28

biolcok napisał/a:
robert, więc jeżeli brać pod uwagę Twoje informacje, to u mnie w samochodzie komputerem steruje temperatura wody w termostacie, bo zielona wtyczka jest właśnie tam, a wskaźnikami temperatura silnika. Nie powinno być na odwrót??

Piszę jak standardowo powinno być zrobione. Jak widać te czujniki są niedaleko siebie, więc prawdopodobnie da radę zamienić wtyczki.

biolcok napisał/a:
"Do wskaźników z niebieską, mogą występować dwu (ze wskaźnikiem temp), lub jedno pinowe z samą diodą alarmującą przekroczenie tempertatury)." Jak widać na zdjęciu obydwa wskaźniki mam dwu pinowe, lecz na desce nie mam wskaźnika, ale samą diodę, więc to też się trochę gryzie z tym co napisałeś.

Nic się nie gryzie. Niebieskie czujniki sa wykonywane jako jednopinowe - i tylko kontrolką sterują, lub dwupinowe - mogą być stosowane do samej kontrolki, jak i do wskaźnika.
W AX wymieniałem czujnik koloru niebieskiego z jednopinowego na dwupinowy.
Jeżeli miałbyś czujnik jednopinowy i wskaźnik temperatury wtedy by się nie zgadalo to co napiałem.

biolcok - 11 Październik 2013, 17:32

wojtis1990 VIN: VF7S1HDZF56254023
Co do zamiany czujników to też tak podejrzewam, ale patrząc na długości przewodów wydaje się, że są w odpowiednim miejscu, ale jednak mogło być coś tu kombinowane.


robert Ze zmianą wtyczek będzie problem, bo niebieska nie dosięga do zielonej, ale może się uda i zobaczymy.

Powiedzcie mi jeszcze, czy wiecie jak te czujniki mają wyglądać? Chodzi chodzi mi o trzpień w środku. Ja wykręciłem obydwa czujniki i różnią się one wielkością. Zielony ma cienki trzpień a niebieski gruby. tak ma to wyglądać? Wszedłem na allegro żeby poszukać czujnika temperatury silnika, ale jedyne co mi wyskoczyło to czujniki temperatury wody, zarazem i szerokie i wąskie, więc nie wiem co ja mam wsadzone do tego auta.

biolcok - 11 Październik 2013, 20:57

Wyciągnąłem jeszcze raz te czujniki i okazało się, że niebieski ma gęstszy gwint i większą średnicę od zielonego, więc zamiana ich miejscami nie wchodzi w grę raczej. To samo z wtyczkami, bo niebieska nie ma szans dosięgnąć zielonego czujnika. Nie mam pojęcia jakie ma być prawidłowe ustawienie. :-/
wojtis1990 - 11 Październik 2013, 22:15

Te czujniki różnią się między sobą - tak powinno być.

Ja już też się pogubiłem w tym temacie, bo znalazłem jeszcze brązowy czujnik ( ale to chyba od klimatyzacji ).
Ja bym wymienił wszystkie trzy czujniki żeby je wyeliminować i mieć święty spokój.

Jacoll - 12 Październik 2013, 09:42

biolcok, Załączniki powinny pomóc rozwiać wątpliwości.
Co do zakupu drugiego, to skoro masz wyciągnięty stary - sprawdź numer i znajdź taki sam. ;-)

biolcok - 12 Październik 2013, 18:16

Brązowego czujnika nie mam i patrząc na wartości jakie podał Jacoll to zielony czujnik działa bardzo dobrze. Pozostaje mi tylko wymienić ten niebieski, wezmę go do sklepu i pokaże. Gdy dzwoniłem krzyknęli sobie za taki czujnik 45zł. To dużo czy mało, bo się nie orientuję.

Mam jeszcze jedno pytanie. Można w jakiś sposób sprawdzić gdzie doprowadzone są wtyczki? Jeżeli rzeczywiście coś było kombinowane w tym aucie, to równie dobrze wtyczki mogą być gdzieś głębiej przestawione, dlatego wolałbym sprawdzić.

biolcok - 22 Październik 2013, 20:31

Wymieniłem zepsuty czujnik, zamieniłem wtyczki (krótką trzeba było przedłużyć), wyregulowałem czujnik położenia przepustnicy, przeprowadziłem autoadaptację i silnik już ładnie trzyma obroty :-) Dalej troszkę szarpie, ale myślę, że to będzie niskie ciśnienie w którymś cylindrze/ach. Niestety moja cytryna nie byłaby sobą gdyby po naprawie jednej rzeczy nie pojawił się inny problem :-P Po odpaleniu silnika coś zaczęło bardzo głośno świszczeć w okolicy wtrysku. Świszczenie ustaje po dodaniu dość sporo gazu ale jak się puści gaz znowu świszczy. Jakieś sugestie co to może być?
Jacoll - 22 Październik 2013, 20:41

biolcok, Nieszczelność. Pewnikiem cosik rozbierałeś do przeprowadzenia prac. Podejrzewam, że gdzieś przy przepustnicy/wtrysku wystąpiła nieszczelność. ;-)
biolcok - 22 Październik 2013, 21:09

Musiałem wykręcić wtrysk, żeby mieć dobry dostęp do czujnika położenia przepustnicy. Uszczelka pod wtryskiem jak mi wiadomo nie była pierwszej młodości więc pewnie nie przeżyła zabiegu a ja nie zwróciłem na nią uwagi i skręciłem wszystko do kupy. Jutro odkręcę mono i dam znać co znalazłem. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Po skręceniu wszystkiego do kupy odpaliłem silnik żeby zrobić tą adaptacje i nic nie świszczało. Zgasiłem go po tym jak uruchomił się wiatrak i po ponownym uruchomieniu silnika zaczęło się. Pewnie przy rozruchu pociągnął więcej powietrza czy coś i się rozszczelnił :-) Zobaczymy jutro ;-)
biolcok - 23 Październik 2013, 22:37

Jacoll trafiłeś w dziesiątkę :-) Nieszczelność była pod wtryskiem, zmieniłem uszczelkę i świszczenie znikło :-) Dzięki wszystkim za pomoc! :-D
grigori333 - 24 Październik 2013, 05:54

biolcok, ZUCH :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group