Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział hydrowozów - Xantia wymiana tulei wahacza przód - części

darek_k - 10 Listopad 2012, 10:05
Temat postu: Xantia wymiana tulei wahacza przód - części
właśnie się zbliża wydatek
byłem na stacji obsługi i na trzepaku wyszło że w Xantii wywalone mam tuleje tylne na wahaczu L i P

więc mam pytanie , czy ktoś zakładał części z tej aukcji i jeśli tak, to jak jest z trwałością tych części
Qualite france

co do innych części np TRW, Lemforder ,to nie trzeba nic pisać, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę, chcę trochę przyoszczędzić na tych częściach , dlatego zwróciłem uwagę na Qualite Farance

robson - 10 Listopad 2012, 18:59

darek_k napisał/a:
byłem na stacji obsługi i na trzepaku wyszło że w Xantii wywalone mam tuleje tylne na wahaczu L i P
Z tyłu masz łożyska a nie tuleje....
robert - 10 Listopad 2012, 19:06

robson napisał/a:
darek_k napisał/a:
byłem na stacji obsługi i na trzepaku wyszło że w Xantii wywalone mam tuleje tylne na wahaczu L i P
Z tyłu masz łożyska a nie tuleje....

Z przodu są dwie tuleje na wachaczu: przednia i tylna - i pewno o to chodzi.

Jacoll - 10 Listopad 2012, 19:13

darek_k, Nie pamiętam teraz jakiej firmy pakowałem w swojej X, ale cenowo było podobnie i już ganiam trzeci roczek bez żadnych luzów. ;-)
Jak już będziesz rozbierał, to warto wymienić też przegub kulowy zwrotnicy i spokój na lata. :->

robert - 10 Listopad 2012, 19:27

Jacoll napisał/a:
Jak już będziesz rozbierał, to warto wymienić też przegub kulowy zwrotnicy i spokój na lata. :->

A co to?

Ja wsadzałem ostatnio sasica i jeszcze śmigają.

darek_k - 10 Listopad 2012, 19:30

robert napisał/a:
robson napisał/a:
darek_k napisał/a:
byłem na stacji obsługi i na trzepaku wyszło że w Xantii wywalone mam tuleje tylne na wahaczu L i P
Z tyłu masz łożyska a nie tuleje....

Z przodu są dwie tuleje na wachaczu: przednia i tylna - i pewno o to chodzi.
dokładnie tak
Jacoll - 10 Listopad 2012, 19:46

robert napisał/a:
A co to?

No właśnie .... co to ???
Jakiś zakręcony jestem. :-P Chodziło o sworzeń zwrotnicy. Przepraszam. :oops:

darek_k - 11 Listopad 2012, 07:14

ponawiam pytanie
zakładał ktoś części do zawieszenia przód z Qualite France i jak jest z trwałością

dodam iż oszczędność kasy wynosi ponad 150zł , od części z górnej półki np Lemforder i TRW, czyli sporo

henryxm - 11 Listopad 2012, 08:27

darek_k, Ja mam założone łączniki stabilizatora z Qualite Farance od ponad roku.Na razie nie stukają .Przed nimi założyłem nowe DACHSTEIN i nie wytrzymały nawet kilku przejazdów po ekspresowej drodze do 40 km

darek_k - 17 Styczeń 2013, 08:07

założyłem części SASIC, 80zł strona
co się okazało przy demontażu starych części
tuleje wahacza były jeszcze oryginalne, data produkcji 06.2000r na gumie wybita, po obu stronach,
to dobrze świadczy o sprzedawcy, nie kłamał z przebiegiem xantii,

wniosek, przy przebiegu 191tys km wymiana, po 12 latach , i pewnie jeszcze dłużej by jeździły gdyby nie polskie dziury od 8 miesięcy

Rafal_93 - 26 Maj 2015, 20:04

Odgrzewam kotleta. Czy ktoś jest w stanie dokładnie określić jak powinny być zamontowane tuleje tylne tzw koniki? Zwaliłem stare i gdybym był pewien że zamontowane były jak trzeba to założyłbym tak samo. Jednakże już ktoś tam rękę przykładał i wole się upewnić bo wydałem na części kupe kasy i chce mieć spokój na kilka tys km, a jak wiadomo niepoprawnie zamontowane za chwilę się zerwą ;/
Mietek - 26 Maj 2015, 20:42

Są różne sposoby pierwszy w kanale we właściwej pozycji zaznaczasz konik-wahacz i podobnie ustawiasz nowe, wersja druga po wyciągnięciu wahacza nabijasz tuleje tak że "ucho proste" musi być mniej więcej w osi widocznej linii odlewu wahacza :)
Rafal_93 - 26 Maj 2015, 20:47

No i pięknie :) Wybieram sposób nr dwa bo nie dorobiłem się jeszcze kanału. Dziękuję za szybką reakcję :D
Mietek - 26 Maj 2015, 22:12

Spoks :) a i też polecam dokręcić porządnie przednią tuleje jak samochód będzie już stał na kołach, bo można ją też urwać, co prawda nigdy mi się to nie zdarzyło ale warto zapobiegawczo :) a jakiej firmy masz tuleje.
Rafal_93 - 26 Maj 2015, 22:40

Właśnie tak mam zamiar zrobić. Tuleje kupiłem TRW, tanie nie były i mam nadzieję że posłużą chociaż ze 2 lata. W internecie tyle opinii ilu użytkowników. W poprzedniej Xantii wkładałem Sasic'a ale nie wiem jak się sprawują bo autko zmieniło właściciela :)
Jacoll - 27 Maj 2015, 08:27

Rafal_93 napisał/a:
W poprzedniej Xantii wkładałem Sasic'a ale nie wiem jak się sprawują

Też dają radę. ;-) Już 3 albo 4 roczek im leci i nie wykazują oznak zużycia. :-D

Rafal_93 - 28 Maj 2015, 01:36

Jacoll, a jakie roczne przebiegi trzaskasz? Obecną Xantie mam od grudnia i niedlugo 15 tys strzeli od zakupu.
Jacoll - 28 Maj 2015, 02:00

Rafal_93, obecnie zerowe :-D dobijam teraz C5 :-D
Przebiegów jednak nie miałem potężnych... takie ganianie w koło komina i dalsze wyskoki na wakacje. ;-) Wychodziło coś koło 20 tysi na roczek. Dodam jednak, że drogi w moim rejonie nie są rewelacyjne i zawiecha dostaje w d...e.

AdamoosL - 30 Sierpień 2016, 10:21

Czy ktoś z Was zakładał tylne tuleje (przednich wahaczy) firmy SIEDEM? Są sporo tańsze od MOG czy SWAG... Czy nie warto?
Rafal_93 - 30 Sierpień 2016, 14:23

AdamoosL, dla testu włożyłem kiedyś najtańsze sztuki z allegro. Wyszło chyba 35 PLN za komplet na jedną stronę. Po około 5 tys km przednie tuleje z obu stron były tak wyrwane że przy demontażu wahacza wypadły. Tylne były jeszcze ok, ale skoro miałem już kupiony komplet TRW to zmieniłem wszystkie. Więc decyzja należy do Ciebie. Jeśli robisz takie rzeczy sam to zaryzykuj, bo nie zapłacisz mechanikowi za robotę dwa razy jeśli okaże się że wytrzymają miesiąc.
Jacoll - 30 Sierpień 2016, 15:30

Rafal_93 napisał/a:
Jeśli robisz takie rzeczy sam to zaryzykuj, bo nie zapłacisz mechanikowi za robotę dwa razy

Ale za ustawienie zbieżności już tak... :-P
Osobiście chyba bym tyż nie ryzykował... lepiej dać deko więcej i mieć spokój na parę latek. :-D :-D

Rafal_93 - 30 Sierpień 2016, 16:55

Jacoll, a co po zmianie tulei może się przestawić? To nie drążki kierownicze żeby zbieżność ustawiać.
Osobiście ani razu nie byłem na zbieżności po wymianie tulei na wahaczach w X. Tam wszystko przychodzi na sztywno.

Jacoll - 30 Sierpień 2016, 22:14

Rafal_93, po każdej wymianie jechałem sprawdzić i za każdym razem trza było korygować. ;-)
Sprawdź otwory mocowania konika... bardzo wątpię co by się udało ustawić identyko jak było.

Rafal_93 - 30 Sierpień 2016, 22:17

W takim razie za każdym razem miałem złą zbieżność :D Z tym że auto nie cięło opon, nie było nerwowe i nic niepokojącego się nie działo.
Jacoll - 31 Sierpień 2016, 04:54

Rafal_93, nie mam zamiaru się przepychac w temacie. Tak mnie nauczono w domku i stosuje to do dziś... i będę polecał to robić innym.
Rafal_93 - 31 Sierpień 2016, 17:08

Jacoll, ja również nie mam takiego zamiaru :D Co prawda mnie też tak uczono, ale nie zawsze do tych nauk się człowiek stosuje. Pozdrawiam, koniec OT
chmurak - 8 Październik 2023, 15:51

Witam, żeby wymienić tylne tuleje wahacza, trzeba ściągnąć wahacz?
sasun71 - 8 Październik 2023, 16:12

chmurak, Czytaki? ,podobny w xsarze i raczej tuleja z tym płaskownikiem to było na wbicie i lepiej wyciągać cały i podobnie nałożyć względem wahacza bo ciężko będzie okręcić na osi do karoserii auta z racji oddającej gumy.Tak że po wyjęciu wahacza zobacz jak tuleja leży płaskownikiem do wahacza;)U siebie do demontażu nawet nacinałem blachę tej tulei,bo nabić już było łatwiej;)
Jacoll - 7 Grudzień 2023, 16:30

chmurak napisał/a:
Witam, żeby wymienić tylne tuleje wahacza, trzeba ściągnąć wahacz?


Dokładnie jak kolega powyżej napisał... :-D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group