Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Uszczelka pod głowicą saxo

krymin26 - 19 Listopad 2012, 17:11
Temat postu: Uszczelka pod głowicą saxo
Witam, ostatnio zauważyłem że ubywa mi płyn chłodniczy i olej. Zaobserwowałem wyciek oleju z uszczelki pod głowicą, do tego dochodzi kopcenie, auto się grzeje ( kontrolka, ani wentylator się nie załączają o dziwo, teraz jak sprawdzić czy wentylator jest OK?). Wracając do tematu to czuć że się grzeje np po tym że leci bardzo gorące powietrze z nawiewu, a silnik nawet po 4h postoju jest ciepły dosyć.

Teraz pytanko czy przy wymianie uszczelki pod głowicą konieczne jest planowanie? I czy znane jest wam moment dokręcania?:)

Już nie będę zakładał nowego tematu: Gdzie znajduje się wlew oleju do skrzyni?

robert - 20 Listopad 2012, 01:35
Temat postu: Re: Uszczelka pod głowicą saxo
krymin26 napisał/a:
... auto się grzeje ( kontrolka, ani wentylator się nie załączają o dziwo, teraz jak sprawdzić czy wentylator jest OK?). Wracając do tematu to czuć że się grzeje np po tym że leci bardzo gorące powietrze z nawiewu, a silnik nawet po 4h postoju jest ciepły dosyć.

To ciekawe. Dlaczego sądzisz że mogłoby być inaczej. Napędzany jest przecież przez silnik spalinowy, a jak powszechnie wiadomo temperatura spalania paliwa jest większa niż powietrza na zewnątrz. Idąc dalej tym tropem można dojść do wniosku że to raczej normalne że się rozgrzewa - zarówno sam silnik jak i ciecz go chłodząca. Normalna temperatura pracy silnika to około 90 stopni, Czyli ciecz chłodząca ma prawie taką samą, co znowu przekłada się na to że powietrze które jest ogrzewane tym płynem też jest gorące - podobnie jak wstawisz sobie czajnik z wodą na kuchenkę, kiedy zaczyna gotować się woda temperatura wokół czajnika jest wysoka.
Skoro płyn chłodzący silnik na około 90 stopni to łatwo się domyśleć (tak mi się wydaje, biorąc pod uwagę powyższy przykład z czajnikiem), że z nawiewów leci wtedy gorące powietrze.
Jak wiemy pojemność różnych płynów w silniku to około 10 itrów (w małych silnikach takich jak w twoim saxo, łącznie z układem chłodzenia) a i sam silnik waży kilkanaście kilogramów, czyli musi mieć jakąś bezwładność cieplną, więc nie schłodzi się momentalnie, i po jakimś czasie jest jeszcze ciepły i to jest normalne.
Wentylator powinien ci się załączyć przy około 95-100 stopniach.kontrolka zapala się powyżej 100, dokładnie około 105-110 stopni.
Co do samego wentylatora to można go sprawdzić podłączając na krótko pod akumulator.
krymin26 napisał/a:
Teraz pytanko czy przy wymianie uszczelki pod głowicą konieczne jest planowanie? I czy znane jest wam moment dokręcania?:)
Tak. Na dobrych uszczelkach jest napisany moment jaki zaleca producent uszczelki.
krymin26 - 20 Listopad 2012, 11:38

Dzięki za odpowiedź. To w takim razie możliwe że się nie grzeje na walniętej uszczelce? Bo objawy są widoczne- ubywa płyn i kopci sporo na biało nawet na rozgrzanym.

I te pytanko z innej beczki :D Gdzie znajduje się wlew oleju do skrzyni?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group