Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - szarpniecie przy przyspieszaniu c4 1.6 16v

slowhand - 6 Grudzień 2012, 19:20
Temat postu: szarpniecie przy przyspieszaniu c4 1.6 16v
Witam
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem citroena c4 1.6 16v benzyna, wszystko jest wspaniale,auto piekne ,wygodne,wyposazone ale jest maly problem.Podczas przyspieszania rowno przy 3000 obr. następuje takie jakby szarpniecie,delikatne odpuszczenie gazu dosłownie na ułamek sekundy po czym do 4000 obr. auto jakby troche słabiej ciągnie a gdy minie 4000 obr. jakby coś odpuszczało i znowu dostaje kopa.Dodam jeszcze ze na zimnym silniku jest wszystko ok i jak tak pojade jakies 10 km na obr. powyżej 4000 to przez jakis czas tego nie ma.Byłem na kompie błedów brak.Jeszcze jest taka opcja ze na wolnych obrotach na luzie silnik lekko nie rowno pracuje ale na obrotomierzu tego nie widac .
Cóż to może być,proszę o porady bo spac mi to nie daje >:(

Sm0kus - 6 Grudzień 2012, 20:51

Trzeba by poogladac parametry dynamiczne (przejechac sie z komputerem podpietym). Przygladnal bym sie sygnalom z sond lambda i termometrow.
arek1983 - 6 Grudzień 2012, 21:08

dziwna sprawa :-? ale jeśli jest to twój nowy nabytek to zaczni od wumiany podstawowych rzeczy takich jak filtr paliwa ,powietrza i potem świec a potem kombinój z kompem jeśli chodzi o szarpanie to sprawdz dokładnie czy gumy na łapach które trzymają silnik nie są już wybite wtedy powstaje takie fałszywe złudzenie że wariują obroty a tak na prawde telepie nim bo jest lużno na mocowaniach łap miałem identyczny problem i skończyło sie na wymianie gum na łapach ;-) powodzenia
slowhand - 7 Grudzień 2012, 08:30

Jest to ewidentnie delikatna utrata mocy jakbym odpuscil gaz na ulamek sekundy i zawsze rowno przy 3000 obr. Potem do 4000 lekka zamula i dalej juz czuc ze jest ok.Dzisiaj rano mialem okazje jechac po sniegu i sprawa ma sie nastepujaco,na sniegu jak kola boksuja idzie gladko po calym zakresie obrotow ale juz po wyjechaniu na przyczepna nawierzchnie problem wraca.Tak mysle ze ma to zwiazek z obciazeniem silnika ,moze to map sensor w koncu cisnienie pewnie inne na sniegu i asfalcie?co wy na to?
Sm0kus - 7 Grudzień 2012, 11:41

A na wolnych obrotach jest to uczucie "odjecia mocy" ??:> Czy wkreca sie normalnie plynnie??

Dwie rzeczy ktore mi na chwile obecna przychodza do glowy: 1 to przepustnica powietrza - trzeba by sprawdzic czy sie silniczek nie przycina gdzies (tylko ciezko to wykonac "pod obciazeniem" czyli jadac...) - jak na luzie tez jest ten efekt to zaczal bym od wyczyszczenia krokowca (IPA Spray) i lozysk klapy przepustnicy (EGR Cleaner) i jak wyschna to smarowanie jakims dobrym PTFE.

Druga rzecz to faktycznie swiece i przewody WN. Podobny objaw mialem w C180 - auto mialo kopa do ok. 3k, potem dziura miedzy 3-5k i potem znow rwalo. Okazalo sie ze kable WN mialy przebicia przy konkretnych czestotliwosciach (wlasnie pomiedzy 3-5k) a normalnie chodzily jak zloto;) Kable zmienione na lepiej izolowane (silikonowe z ekranem...) drogie jak cholera - ale temat zniknal.

Nie wiem tylko czy u ciebie jest pakiet cewek bezposrednio nad swiecami, czy sa kable WN, nie widzialem na zywo tego silnika nigdy - dlatego moje informacje to czysta teoria ;/

Jeszcze cos co mozna "poczytac":
Artykul o C4 na Autokulcie..

slowhand - 7 Grudzień 2012, 12:20

Na jalowym jak gazuje to jest ok,zauwazylem ze tylko jak jest opor na kolach,a powiedz u ciebie w c180 jak bylo na jalowym?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group