Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Top Up Washer Fluid - czyli co chwilę świecący się "

Dzimi - 21 Marzec 2013, 21:41
Temat postu: Top Up Washer Fluid - czyli co chwilę świecący się "
Witam, po wymianie rozrządu jak i płynu chłodniczego odebrałem auto od mechanika i od samego początku już po pierwszym odpaleniu widzę napis serwis i czytam Top up washer fluid, myślę sobie spoko, dokupię, doleję i luzik, ale niestety, dolane zostało do full i odpalam auto znowu i znowu ta sama bajka, najlepsze jest to że po chwili serwis gaśnie a jak uruchomię płyn do spryskiwaczy znowu mi się to pokazuje, tak jak by czujnik nie widział w ogóle płynu w zbiorniczku, powiedzcie mi czy mechanik mógł coś odłączyć przypadkiem ?

Czy może to nie jest związane coś z układem chłodzenia ? (wiem, doszukuję się dziury w całym) być może czegoś nie odpowietrzył ?

No i powiedzcie mi gdzie są odpowietrzniki w C5 do układu chłodzenia ? jak bym chciał sam odpowietrzyć sobie układ i jak to zrobić ?

grigori333 - 22 Marzec 2013, 09:03

Dzimi napisał/a:
Top up washer fluid
to komunikat oznajmiający , że kończy się płyn do spryskiwaczy :-D
Dzimi napisał/a:
Czy może to nie jest związane coś z układem chłodzenia ?
nie ma to nic wspólnego
Sm0kus - 22 Marzec 2013, 10:23

Kolego Dzimi a dolales plynu chlodniczego (dokupiles jak piszesz...) czy plynu do spryskiwaczy??

Bo komunikat dotyczy plynu od sprysku.

Pozatym, jak mnie przeczucie nie myli, oznacza ten komunikat, ze klapka od wlewu (plastikowa defakto) jest otwarta lub jej nie ma wcale...

Dzimi - 22 Marzec 2013, 17:43

Z tym że to płyn do spryskiwaczy to wiem, podstawy angielskiego jakieś się zna, ale po prostu już tak mnie denerwuje to za każdym razem info że po prostu szukałem dziury w całym, w pojemniku od płynu chłodniczego poziom jest, od spryskiwaczy jest wlany full i dalej ta sama bajka a i koreczek od płynu do spryskiwaczy jest i cały czas szczelnie zamknięty
grigori333 - 23 Marzec 2013, 08:01

Dzimi napisał/a:
od spryskiwaczy jest wlany full i dalej ta sama bajka
Kable przy czujniku ugniły , miałem to samo , odpiąłem zaizolowałem i mam spokój , bo cena czujnika jest nie adekwatna do funkcji jaką spełnia .
Kujawiak - 23 Marzec 2013, 13:58

A w ktorym miejscu jest czujnik?
Dzimi - 23 Marzec 2013, 14:58

no właśnie, Kujawiak mnie uprzedził i jeżeli możesz wytłumaczyć grigori w którym miejscu się on znajduje ?
grigori333 - 23 Marzec 2013, 15:36

Numer 9 na zbiorniku

Trzeba odchylić zderzak i nadkole z prawej strony .

Dzimi - 23 Marzec 2013, 15:38

czyli mam rozumieć ściągamy koło i nadkole i dopiero się dobierzemy do tego czujnika :)
grzegorz861227 - 23 Marzec 2013, 19:00

nie muszisz kola sciagac odrkec nadkole po str pasazera i zderzak w polowie tez i odchyl go ja u siebie sobie z tym tak poradzilem u mnie czujnik byl uwalony kamieniem wlozylem go do wody z octem i pomoglo:)
grigori333 - 23 Marzec 2013, 19:17

grzegorz861227 napisał/a:
nie musisz kola ściągać , odkręć nadkole po str pasażera i zderzak w połowie tez i odchyl go
dokładnie tak
Dzimi - 23 Marzec 2013, 22:59

ok, dzięki Panowie za rady, jak odpuszczą te mrozy, to się tym zajmę, bo padaczki idzie przez to zimno dostać :-/
-GNIEW- - 2 Kwiecień 2013, 08:32

Sm0kus napisał/a:

Pozatym, jak mnie przeczucie nie myli, oznacza ten komunikat, ze klapka od wlewu (plastikowa defakto) jest otwarta lub jej nie ma wcale...

a jakie to ma znaczenie?
u mnie klapki nie mam od początku a błąd wyskoczył niedawno

grigori333 - 2 Kwiecień 2013, 09:41

-GNIEW- napisał/a:
klapki nie mam od początku a błąd wyskoczył niedawno
klapka w tym przypadku nie ma żadnego znaczenia , jest to taki plastikowy kapsel do niczego nie podłączony KLIK
-GNIEW- - 2 Kwiecień 2013, 21:42

Też tak myślałem, więc pytam :-)
grigori333 - 3 Kwiecień 2013, 05:20

-GNIEW- napisał/a:
u mnie klapki nie mam od początku
to ryzykant jesteś , jak nałapie syfu i pozatyka układ ( oby pompki szlak nie trafił ) to będziesz miał trochę zabawy a 7,50 zł to chyba nie majątek :mrgreen:
-GNIEW- - 3 Kwiecień 2013, 13:16

kto nie ryzykuje, ten nie ma :-D
no kurde, nawet nie pomyślałem :-D

darek_k - 20 Luty 2016, 23:00

Gdzie szukać przyczyny wyświetlania tego komunikatu

C5 w odpięta wtyczka od czujnika, zaizolowana aby nie było zwarcia od wilgoci, a komunikat dalej świeci i service, czary jakieś czy co ??

Jacoll - 21 Luty 2016, 10:50

darek_k napisał/a:
Gdzie szukać przyczyny wyświetlania tego komunikatu

W kablach... skoro
darek_k napisał/a:
odpięta wtyczka od czujnika, zaizolowana aby nie było zwarcia od wilgoci, a komunikat dalej świeci

Gdzieś jest zwara w samych kablach czujnika... być może przy samej kostce :roll:

jaro324 - 21 Luty 2016, 18:19

U mnie za każdym razem jak używam spryskiwacza przedniej szyby, zaświeca sie żółty serwis, po 5 sek gasnie :-D
darek_k - 22 Luty 2016, 20:10

jaro324 napisał/a:
U mnie za każdym razem jak używam spryskiwacza przedniej szyby, zaświeca sie żółty serwis, po 5 sek gasnie :-D
dokładnie jest ten sam efekt , tyle że service gaśnie po ok 1 minucie, jak użyje się spryskiwacza który się nie załącza od razu zapala się service

kabel przy wtyczce od czujnika poziomu płynu sprawdzony, nie było zwarcia, ale sprawdzając omomierzem te trzy kable każdy z nich miał połączenie ze sobą 1 z 2 2 z 3, 3 z 1 itd

czarna magia, czy ma ktoś na to jakieś logiczne wytłumaczenie
ale sądzę za za tym wszystkim stoi BSI

creaone - 28 Kwiecień 2016, 13:54

Wszyscy mają Top Up Washer Fluid mam i ja ... nie ma się za bardzo czym chwalić, ale widzę, że problem dotyczy dość wielu aut ... Podziałam w sobotę i zobaczę czy sam coś zrobię :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group