Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Źle pokazuje wskaźnik paliwa

siwymilek - 19 Kwiecień 2013, 17:39
Temat postu: Źle pokazuje wskaźnik paliwa
Witam,
mam Xsare 2.0 HDi 2004.
Wskaźnik paliwa w mojej cytrynce przestał się podnosić. Leży praktycznie na samym dole rezerwy i po zatankowaniu nawet nie chce drgnąć. :/
Podejrzewam, że może się pływak zawiesił.

Macie jakieś sugestie co można w tej sytuacji zrobić i sprawdzić czy to na pewno pływak?

grigori333 - 20 Kwiecień 2013, 10:12

siwymilek napisał/a:
Podejrzewam, że może się pływak zawiesił.
To może warto sprawdzić , 15 minut roboty .
siwymilek - 21 Kwiecień 2013, 10:22

Jak mogę to sprawdzić? Nie znam się na tyle. I czy warto w ogóle samemu grzebać?
robert - 21 Kwiecień 2013, 12:16

Warto, Musisz podnieść tylną kanapę, znajdziesz tam taką okrągłą zaślepkę, otwierasz ja i zobaczysz pompę paliwa przykręconą pierścieniem. Odłączasz przewody elektryczne, przewody od paliwa i odkręcasz pierścień.
Przy odkręcaniu pierścienia uważaj aby go nie połamać bo unieruchomisz auto - do czasu wymiany nowy.
Jak odkręcisz to wyciągniesz pompę z zamontowanym czujnikiem paliwa. Możesz wtedy zobaczyć co mu dolega,może tylko przewody się odłączyły.
Przy dokręcaniu sprawdź czy dobrze założyłeś uszczelkę, bo inaczej będzie Ci ciekło paliwo na zakrętach. Składasz w odwrotnej kolejności.

gys0n - 20 Lipiec 2013, 11:12

Moje pytanie jest takie: Czy jak się odłącza przewody od paliwa to z jednego się leje. Czy to normalne? Bo chciałem sobie wszystko zrobić wg instrukcji ale ten przeciek troszkę mnie wystraszył.
robert - 20 Lipiec 2013, 11:42

Tak, sprawa wygląda podobnie jak podłączenie węża do kranu. Ja zakręcisz kran (wyłączy się pompka paliwa) pewna ilość cieczy pozostaje w wężu (w przewodach paliwowych). Powinno Ci polecieć nieco paliwa z obu przewodów. Wiadomo wężyki odłączamy przy odłączonej stacyjce
gys0n - 21 Lipiec 2013, 15:13

Dobra wszystko fajnie się zrobiło do momentu próby odkręcenia pierścienia. Nie wiem czy nie mam wystarczającej siły żeby to cholerstwo odkręcić czy się boję że połamię. Ktoś chyba kiedyś w tym grzebał bo pierścień ma po odłamywane te dzyndzle z boku. Nie wszystkie ale jednak. Jakieś rady jak to ugryźć?
wojtis1990 - 21 Lipiec 2013, 16:21

Pierścień taki jest że ciężko się odkręca.
O ile nie ma zabezpieczeń trzeba użyć siły albo sposobu żeby go odkręcić ( np. jak słoiki przez gumę ).
W megance użyłem po prostu większej siły i odkręciłem.
Znajomy kiedyś nawinął kawałek dętki rowerowej i tak odkręcił.

Podejrzewam że ktoś w te dzyndzle włożył śrubokręt i pukał młoteczkiem żeby odkręcić pierścień, tak też można, ale delikatnie przez drewienko.

Jacoll - 22 Lipiec 2013, 08:35

Dokładnie przez drewniany klocek - tylko dobrze jak druga osoba będzie dociskać ten krążek (też jakimś klocusiem) po przeciwnej stronie. ;-)
Oczywiście delikatność wskazana. Często te nakrętki pękają.

augustowianka1 - 23 Luty 2015, 16:35

Witam,mam kłopot ze wskaźnikiem paliwa w citroenie c8-mianowicie wskazówka podnosi sie do 40l bez względu na to ile rzeczywiście jest paliwa, a po wyłaczeniu silnika wskazówka spada na zero....podejrzewamy,że spdł pływk lub sie zawiesił,ale potrzebuję podpowiedzi jak się do niego dostać czy przez podłoge czy z kanału od spodu? z Góry będę wdzięczna za szybka odpowiedź
MAMUTH - 25 Luty 2015, 15:38

Akurat C8 nie znam ale zasada działania jest taka sama jak wszędzie. Jeżeli masz otwór rewizyjny to pod nim jest pompa paliwa z całym osprzętem i najczęściej zakręcana takim pierścieniem.
augustowianka1 - 25 Luty 2015, 18:58

Właśnie nie możemy doszukać się otworu rewizyjnego,nawet nie wiedziałam jak to się nazywa,ale siadam i szukam.... dzięki za wszelkie wskazówki
wojtis1990 - 25 Luty 2015, 20:31

Otwór rewizyjny jeżeli jest to jest z tyłu pod fotelem / kanapą nad bakiem.
augustowianka1 - 25 Luty 2015, 21:52

Dzięki bardzo
MAMUTH - 26 Luty 2015, 09:32

No chyba, że C8 fabrycznie jest jak XP i taki otwór trzeba sobie samemu zrobić :)
augustowianka1 - 28 Kwiecień 2015, 11:38

Otworu rewizyjnego nie mam,ale do tej pory nie miałam czasu się za to zabrać,dziś pogoda dopisuje więc zdjęliśmy zbiornik paliwa, bo spustoszyłam bak,a to dlatego,że co jakiś czas sobie dolewałam paliwo nie wiedząc ile go mam,bo po uruchomieniu zapłonu wskazówka "na pustym baku" pokazuje 20 litrów, a po dolaniu akurat 20 litrów wskoczył na 40l. nie wiem czy przy tym się wiesza czy podchodzi wyżej bo przeważnie 20 wlewam.... ale spalanie tych 20l wygląda na wskaźniku prawidłowo w sensie spada z 40 do 20l. tak jakby wskazówka była o 20l podniesiona wyżej-na pustym baku.pływak się nie zawiesił bo sprawdziliśmy,co jeszcze można obadać? czy wskazówki są elektronicznie sterowane,czy gdzieś jeszcze jest jakiś czujnik? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi,bo dopiero poznaję to autko i co dzień mnie czymś zaskakuje,w pozytywnym znaczeniu tego słowa :)
MAMUTH - 28 Kwiecień 2015, 12:53

Jak już miałaś w dłoni ustrojstwo trzeba było sprawdzić czy faktycznie działa na całej długości, zobaczyć czy rezystancja się zmienia liniowo. Być może coś na ścieżkach się uszkodziło i źle odczytuje wartość z pływaka. Druga sprawa do przez lexie można zobaczyć jak wygląda odczyt z ów pływaka.
augustowianka1 - 28 Kwiecień 2015, 13:15

Dzięki. A jak sprawdzić czy dala na całej długości? Pod lexie podłącze na koniec jak juz sprawdzę wszystkie mozliwe opcje, dzieki Wam to jest do zrobienia
Erinye - 19 Czerwiec 2015, 14:24

Witam, niestety w xantii mam podobny problem od wczoraj. Zatankowałem z głębokiej rezerwy i wskazówka nie podniosła się do końca. Wlałem prawie 60l ON. Czy u mnie też szukać pompy za fotelem i to wymontować. Czy może coś prostrzego na początek?
Jacoll - 19 Czerwiec 2015, 15:29

Erinye, dokładnie pod tylną kanapą po prawej stronie jest zaślepka. Pod nią jest ta wspaniała i przez wszystkich lubiana nakrętka baku.
Jeżeli lałeś po sam korek, to wpierw wyjeździj deko paliwa... co by nie narozlewać. ;-)

Erinye - 20 Czerwiec 2015, 19:16

Dzięki za podpowiedzi :) Doszukałem się także na youtubie ładnego filmu z wykręcania tego ustrojstwa w xantii (jak i w wileku innych autach). Tylko tak sobie myśle, co ja mam tam zobaczyć? Wyciąga się kawał czegoś, ale jak tu zdiagnozować usterkę? Boje się, że rozkręce i skręce bo nie będę wiedział co z tym zrobić :(
Jacoll - 20 Czerwiec 2015, 23:43

Erinye, jak już rozkręcisz to na spokojnie wyciągniesz cały smok z pompą i pływakiem wskaźnika. ;-) Całe to ustrojstwo jest rozbieralne... ino delikatność wskazana co by czego nie połamać.
Na pewno dasz rade. ;-)
Zerknij jeszcze do fotek technicznych... powinny być foty z Pb.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group