Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Źle pokazuje wskaźnik paliwa

siwymilek - 19 Kwiecień 2013, 17:39
Temat postu: Źle pokazuje wskaźnik paliwa
Witam,
mam Xsare 2.0 HDi 2004.
Wskaźnik paliwa w mojej cytrynce przestał się podnosić. Leży praktycznie na samym dole rezerwy i po zatankowaniu nawet nie chce drgnąć. :/
Podejrzewam, że może się pływak zawiesił.

Macie jakieś sugestie co można w tej sytuacji zrobić i sprawdzić czy to na pewno pływak?

grigori333 - 20 Kwiecień 2013, 10:12

siwymilek napisał/a:
Podejrzewam, że może się pływak zawiesił.
To może warto sprawdzić , 15 minut roboty .
siwymilek - 21 Kwiecień 2013, 10:22

Jak mogę to sprawdzić? Nie znam się na tyle. I czy warto w ogóle samemu grzebać?
robert - 21 Kwiecień 2013, 12:16

Warto, Musisz podnieść tylną kanapę, znajdziesz tam taką okrągłą zaślepkę, otwierasz ja i zobaczysz pompę paliwa przykręconą pierścieniem. Odłączasz przewody elektryczne, przewody od paliwa i odkręcasz pierścień.
Przy odkręcaniu pierścienia uważaj aby go nie połamać bo unieruchomisz auto - do czasu wymiany nowy.
Jak odkręcisz to wyciągniesz pompę z zamontowanym czujnikiem paliwa. Możesz wtedy zobaczyć co mu dolega,może tylko przewody się odłączyły.
Przy dokręcaniu sprawdź czy dobrze założyłeś uszczelkę, bo inaczej będzie Ci ciekło paliwo na zakrętach. Składasz w odwrotnej kolejności.

gys0n - 20 Lipiec 2013, 11:12

Moje pytanie jest takie: Czy jak się odłącza przewody od paliwa to z jednego się leje. Czy to normalne? Bo chciałem sobie wszystko zrobić wg instrukcji ale ten przeciek troszkę mnie wystraszył.
robert - 20 Lipiec 2013, 11:42

Tak, sprawa wygląda podobnie jak podłączenie węża do kranu. Ja zakręcisz kran (wyłączy się pompka paliwa) pewna ilość cieczy pozostaje w wężu (w przewodach paliwowych). Powinno Ci polecieć nieco paliwa z obu przewodów. Wiadomo wężyki odłączamy przy odłączonej stacyjce
gys0n - 21 Lipiec 2013, 15:13