Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Economy mode active zaraz po zgaszeniu silnika

Misza_am - 4 Sierpień 2013, 21:36
Temat postu: Economy mode active zaraz po zgaszeniu silnika
Witam koledzy!
Jak w temacie,
zaraz po zgaszeniu silnika na wyświetlaczu pojawia się Economy mode active. Akumulator naładowany, ładowanie alternatora ponad 14V, a tu taki numer... nawet oświetlenia wnętrza w nocy nie mam przy zgaszonym silniku, choćby kluczyk w stacyjce był przekręcony. Czy można to jakoś wyłączyć, lub przedłużyć np do 10 minut po zgaszeniu silnika (Lexia?)? Czy ktoś już z tym się zmagał?
Z góry dziękuję za odpowiedzi!

radoshb - 5 Sierpień 2013, 08:56

Moim zdaniem masz słaby akumulator. Ładowanie i napięcie akumulatora to jedno, ale jego pojemność, a co za tym idzie szynki spadek napięcia po ustaniu ładowania to drugie. Sprawdź na początek dobrze stan akumulatora.
robert - 5 Sierpień 2013, 12:15

Moim zdaniem masz uaktywniony tryb eco i dlatego samochód przechodzi w tryb oszczędzania.
Lexią powinno dać radę to ustawić

radoshb - 5 Sierpień 2013, 13:42

robert napisał/a:
Moim zdaniem masz uaktywniony tryb eco i dlatego samochód przechodzi w tryb oszczędzania.
Lexią powinno dać radę to ustawić


Na pewno ma i stąd komunikat. Moment przejścia w ten tryb zależny jest od poziomu naładowania akumulatora.

Misza_am - 6 Sierpień 2013, 01:52

Kolego radoshb, akumulator jest sprawny. Po kilku dniach stania napięcie przed odpaleniem 12,85V - to nie akumulator. Czy w pobliżu Raciborza ma ktoś z kolegów Lexię? Chętnie się podepnę - od kupna nie wiem co w Cytrynie tak naprawdę 'siedzi'.
banan - 6 Sierpień 2013, 02:07

a jak zmierzyles napiecie? bo cos za wysokie jest
podpiales poprostu miernik czy sprawdziles akumulator pod obciazeniem?

wojtis1990 - 6 Sierpień 2013, 07:20

Misza_am napisał/a:
Po kilku dniach stania napięcie przed odpaleniem 12,85V


ciut za wysokie, w zależności od akumulatora jak podaje producent, nie spotkałem się z takim napięciem

najlepszy i najszybszy test = podmień akumulator na tydzień ( zamień się z kolegą albo coś ) i będzie wiadomo czyja to wina

Misza_am - 6 Sierpień 2013, 08:59

banan napisał/a:
a jak zmierzyles napiecie? bo cos za wysokie jest
podpiales poprostu miernik czy sprawdziles akumulator pod obciazeniem?

zmierzyłem miernikiem bez obciążenia przed odpaleniem auta. Nie miałem dotychczas akumulatora (i auta :-D - to pewnie 'dzieki' economy mode) , który tak utrzymywałby napięcie :shock:

banan - 7 Sierpień 2013, 00:50

praktycznie kazdy, nawet bardzo rozladowany akumulator bedzie mial nawet wyzsze napiecie. no chyba, ze jest to totalna padaka z przerwanym mostkiem lub zwarciem na plytach.

proponuje, zebs zrobil tak: podlacz miernik pod zaciski akumulatora i wlacz dlugie swiatla. wyjdz z samochodu i obserwuj jak spada napiecie.

Misza_am - 7 Sierpień 2013, 11:07

banan napisał/a:
praktycznie kazdy, nawet bardzo rozladowany akumulator bedzie mial nawet wyzsze napiecie. no chyba, ze jest to totalna padaka z przerwanym mostkiem lub zwarciem na plytach.

proponuje, zebs zrobil tak: podlacz miernik pod zaciski akumulatora i wlacz dlugie swiatla. wyjdz z samochodu i obserwuj jak spada napiecie.


Pomysł dobry, ale światła mogę włączyć po odpaleniu silnika - Ecomomy...

radoshb - 7 Sierpień 2013, 11:50

Misza_am napisał/a:


Pomysł dobry, ale światła mogę włączyć po odpaleniu silnika - Ecomomy...


Tak jak pisano kilka postów wcześniej... Pożycz od kogoś na chwilę "pewne" aku i przejedź się. Wyłącz silnik i zobacz czy objaw wystąpi. Jak nie wystąpi to sprawa jest oczywista :) a jeśli wystąpi to będziesz miał pewność, ze to nie wina aku.

Napięcie na akumulatorze nie przesądza o jego sprawności.

Robert 1980 - 16 Marzec 2014, 19:37

Lexia wszystko załatwi masz tam możliwość ustawienia nawet 1,5 godz i wtedy włączy się dopiero tryb eco niezależnie od stanu akumulatora
tomidz86 - 21 Marzec 2014, 08:23

Może pomóc dokładne oczyszczenie elektrody i klem.
Po oczyszczeniu posmarować wazeliną techniczną , sprayem grafitowym albo miedziowym ;)

ktosiek68 - 22 Marzec 2014, 17:42

U mnie co jakiś czas również pokaże się ECONOMY MODE ACTIVATED ale po uruchomieniu.
Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z naładowaniem akumulatora, ponieważ mam nowy - grudzień 2013, ładowanie na wskaźniku na tablicy rozdzielczej OK. Tu chodzi raczej o to, iż w opcji ekonomicznej po włączeniu radia bez włączonego zapłonu zgaśnie ono po ok. 5 minutach wraz z wyświetlaczem środkowym. Także nie wiem czym tu się martwić ??????

__Robert__ - 23 Marzec 2014, 17:05

Jak, w którym miejscu w Lexi wyłączyć tryb ekonomiczny, szukałem, ale nic z tego, jestem jeszcze za cienki w te klocki. A wkurza strasznie ten tryb.
wojtis1990 - 23 Marzec 2014, 17:29

Z tego co mi wiadomo to nie da się go wyłączyć, można go co najwyżej opóźnić ( wyświetla się później ).
A gdzie jest to jeszcze nie miałem okazji go znaleźć.

__Robert__ - 23 Marzec 2014, 17:41

Tak, dokładnie chodziło mi o opóźnienie. Jak ja znajdę to dam znać.
marwint - 30 Sierpień 2015, 00:38

Dawny temat ale właśnie też nie mogę tego znaleźć w Lexii. Znalazłem show room i gdzieś czytałem że to wyłączy economy mode zupełnie(nie sprawdzałem) ale wolałbym to tylko opóźnić.

Ponawiam więc pytanie: gdzie to jest w Lexii?

Jacoll - 30 Sierpień 2015, 10:39

marwint, cosik słabo szukałeś... ;-) Poczytaj ten temat.
marwint - 5 Wrzesień 2015, 21:28

Więc niestety nie znalazłem takiego okna dialogowego. Po wejściu w telekodowanie mogę wybrać ręczne(nie ma przycisku "telekodowanie z danymi") ale po przeszukaniu wszystkich okien nic takiego nie znalazłem.

Gdzieś znalazłem info że w MK2 nie ma już takiego ustawiania - nie wiem czy to prawda?

Mam możliwość włączenia showroom ale niezbyt chcę bo jednak eco mode zabezpiecza przed np. pozostawieniem włączonych świateł itd.

stanley01 - 5 Wrzesień 2015, 22:41

Nie każdym bsi można przedłużyć okres po jakim włącza się economy mode zaś opcja show room niczego nie załatwia, (to opcja dla salonu by klient mógł oglądać funkcje autka bez potrzeby odpalania silnika co 30 lub 60 min), po ustawieniu działa do czasu odpalenia silnika i przejechania choćby kilku kilometrów (wyłącza się po przekroczeniu 5 km/h).
grzesiek1965 - 25 Kwiecień 2017, 17:33

witam sorki że odgrzewam kotleta ale od kilku dni przy otwarciu auta z kluczyka wyświetla mi się Economy mode active aku ma jakieś 2 lata nigdy do tej pory mi sie komunikat nie wyświetlał nawet jak miałem stare aku i czasami w mrozie padał.
Parabol - 10 Sierpień 2021, 21:03

Temat stary, ale mam w zasadzie ten sam problem tyle, że w C4 Picasso. Po włączeniu zapłonu w zasadzie od razu pokazuje, że wchodzi w economy mode. Jak na chwilę odpaliłem i po jakiejś minucie zgasiłem, to economy mode nie włączył się od razu, ale po dosyć krótkim czasie też wskoczył. Na tę chwilę w Diagbox sprawdziłem napięcie akumulatora i przed włączeniem silnika jest 12,2V. Po włączeniu szybko skacze do 14,4V czyli ładowanie jest. Czy 12,2V to mało? Czy akumulator jest już słaby? Auto odpala bez żadnych problemów. Nie czuję, żeby brakowało prądu przy starcie.
pedro - 15 Sierpień 2021, 10:39

Jeżeli masz w aucie moduł stanu naładowania akumulatora to sprawdź tam ile % odczytuje, jeżeli mniej niż 75% system będzie szybko przełączać się w economy dla oszczędności energii.
Zazwyczaj to oznacza aku do wymiany...
Sam obecnie borykam się z takim problemem.
U mnie samochód wykrył akumulator na 60% a elektryk maszynką do sprawdzania odczytał 65% ze wskazaniem na jego wymianę w tym aucie, w innym może on jeszcze jeździć być może lata ale w moim będzie on powodował problemy

Parabol - 15 Sierpień 2021, 13:06

Trochę pogrzebałem i znalazłem taki ekran. Czyli jest poniżej 75%, co pewnie znaczy, że jest jak napisałeś. Może być trochę mniej niż typowo, bo przed pomiarem długo męczyłem go Diagboxem, ale i tak zapewne poniżej 75%.
sasun71 - 15 Sierpień 2021, 16:29

Podepnę się pod temat ładowania.. otóż jazda na przestrzeni 6km do pracy ,potem miasto i do domu pokazuje mnie ładowanie w Citroenie c4 II 15.1 -15.3 V,jak pojadę dalszą trasę lub jak wczoraj 160km w jedną stronę tylko na dziennych to ładowanie spada na poziom 14.4 ale i bywało zauważyłem nawet 12.6v.Według elektronika ten TYP tak ma i wszystko jest w porządku.Aku nie ruszam bo za dużo kabli do demontażu a nic się nie dzieje wiec nie wiem jaki stary :-P .W każdym razie gdy mam poziom ładowania 15.2V na tym przykładzie ,po właczeniu świateł mijania gdy jest obciażenie spada na poziom ładowania plus /minus 14v.Dziś mierzyłem stan aku po wczorajszej trasie po nocy ma 12.6v.Wpis nie jest w celu pomocy lecz zobrazowania francuskich aut :-D .. bo ten się zachowuje jak mój inteligentny prostownik mikroprocesorowy :roll:
Parabol - 15 Sierpień 2021, 22:26

Ważne jest chyba to, że w spoczynku masz 12,6V a to jeszcze jest ok wartość dla sprawnego akumulatora. Poniżej tej wartości akumulator jest niedoładowany lub właśnie zużyty.
pedro - 15 Sierpień 2021, 22:44

System w przypadku posiadania modułu naładowania akumulatora działa tak że akumulator dobry i dobrze naładowany ładowany jest niskim prądem ok 13V, ładowanie może dojść nawet do 15V zwłaszcza gdy hamujemy silnikiem bo jest tu taki system odzysku energii hamowania.
Ja u siebie wymieniam akumulator bo 60% sprawności przy tym module jest zły ale w aucie bez tego pewnie by jeszcze długo służył

Parabol - 15 Sierpień 2021, 22:56

Też mam takie wrażenie, że akumulator tragiczny nie jest, bo samochód odpala bardzo ładnie. Fakt, że jest ciepło, ale nie ma najmniejszych problemów.
sasun71 - 16 Sierpień 2021, 07:54

Parabol, pedro, Chłopaki dzięki za odpowiedzi,a na razie też tak mam że na tym aku ładnie kręci rozrusznik,zima się okaże ,ale mam na podmianę roczny z xsary jak co;)
Parabol - 15 Październik 2021, 23:43

Ostatecznie dwa tygodnie temu wymieniłem akumulator, bo podobno był już słaby. Wsadziłem 78Ah 750A. Od tamtej pory auto może 4 razy odpalone. Otwarte do 10 razy. Przejechało ok 10km. Stoi w garażu podziemnym. Wczoraj wsiadłem i włączyłem zapłon. Po chwili economy mode. Krew mnie zalała bo auto cały czas stoi w warsztacie, a każda wizyta to grube tysiące i teraz jeszcze ten akumulator kiedy już niby miało być ok. Zmierzyłem napięcie i zaraz po otwarciu auta spada do 12,3V by potem wzrosnąć do ok. 12,6V. Potem wpiąłem w szereg amperomierz i po zamknięciu samochodu i odczekaniu krótkiej chwili prąd spada do 13-26mA. Wartość zmienia się cyklicznie 13mA i po ok. 5s 26 i następnie znowu 13mA. Dramatu chyba nie ma ale może nie jest też zupełnie ok skoro ten tryb economy się włącza, a napięcie aku chyba trochę niskie zwłaszcza że jest nowy. Czekałem trochę i kwestia prądu cały czas wygląda tak samo. Czy takie zachowanie jest ok? Co mogę jeszcze sprawdzić, Dodam, że akumulator ma oczko do sprawdzania i na razie jest zielone, więc niby ok.
dejnekomirek - 16 Październik 2021, 09:35

Parabol napisał/a:
Wsadziłem 78Ah 750A. Od tamtej pory auto może 4 razy odpalon


Nowy akumulator nie oznacza akumulator naladowany! Czy sprawdzales stan naladowania tego nowego? Zastanawiam sie, dlaczego czesto nie czyta sie instrukcji? Czyz nie pisalo , ze nalezy zamontowac i pojezdzic, albo doladowac baterie do stanu pelnego naladowania??Nowe baterie sa w pelni uformowane, ale nigdy nie sa w pelni naladowane. Napiecie 12.3V swiadczy o bardzo niskim rozladowaniu i grozi zasiarczeniem plyt.
Sumujac: jak najszybciej prostownik w lapke i ladowc nowa baterie. Inaczej za pare dni ta nowa bateria bedziue do wyrzucenia!

audikom - 16 Październik 2021, 11:25

"Normalny mieszczący się w standardzie, wynik, jaki powinien wskazywać miernik poboru prądu postojowego, nie powinien przekraczać wartości 0,02 A - 0,05 A"

Wszystko jest jednak uzależnione dodatkowo od stanu akumulatora - czy nie jest zbyt zmarznięty (wtedy maleje jego pojemność użytkowa), czy nie jest zasiarczony

Parabol - 16 Październik 2021, 13:00

Na rachunku po kupnie było napisane, że aku ma 13,7V i oczko świeciło się na zielono. Zresztą nadal się świeci. Akumulator wymienili w warsztacie, więc założyłem że wiedzą co robią. Chciałem uniknąć przekładania samemu bo jest dosyć mocno zabudowany.
sasun71 - 16 Październik 2021, 16:09

Parabol, A co to za cudo ten akumulator? bo mnie centra po 6 latach też świeciła na zielono a co rusz na ładowarkę bo napięcie spadało,przyrząd pokazał zużycie i napis do wymiany ;-)
dejnekomirek - 16 Październik 2021, 18:17

Parabol napisał/a:
było napisane, że aku ma 13,7V


Dlugo juz zyje w samochodach, ale takiego napiecia spoczynkowego akumulatora kwasowego jeszcze nie widzialem. Super bateria powinna trzymac 12,6 - 12.7 V . Napiecie nie powinno spadac ponizej 12,5 , gdyz od tego napiecia wlacza sie economy mode w Citroenie.
Mysle, ze nikt majacy pojecie o elektrotechnice nie napisalby takich wartosci, no ale takie mamy szkolnictwo i rzadza nami ludzie nie potrafiacy prostych czynnosci, nie mowiac o wiedzy. Normalnie w takim sklepie, czy tez warsztacie powinni powiedziec, ze nalezy po zalozeniu nowej baterii pojezdzic i to kilka dobrych godzin, albo po prostu doladowac baterie prostownikiem do pelnego stanu. Pewnie jednak nawet takiej wiedzy nie maja ludzie po gimnazjum.

Parabol - 17 Październik 2021, 18:10

Akumulator to TAB Magic 78Ah 750A. W sklepie twierdzili, że będzie lepszy od Varty 77Ah, więc go wziąłem. Jaki by nie był to powinien przez jakiś czas być ok. Szkoda że nie zmierzyłem napięcia zaraz po wymianie. Dziś jechałem 1,5h, więc miał szansę trochę się podładować. W tygodniu sprawdzę jak wygląda kwestia napięcia i economy mode. Jak nadal będzie problem to wyjmę go i naładuję prostownikiem. Jak to nie pomoże to nie mam pomysłu, bo ten prąd spoczynkowy jest w sumie ok chociaż gdyby był niższy nie zaszkodziłoby, ale może ten model tak ma. Zastanawia mnie tylko to cykliczne podnoszenie i opadanie tego prądu.
dejnekomirek - 17 Październik 2021, 20:44

Samochody z CAN zachowuja sie troche inaczej niz stare pojazdy. Po zamknieciu auta potrzebuja troche czasu na uspienie, niektore nawet 20 min. C5 potrzebuje troche mniej, ale ca 10 min jest normalne. Jesli faktycznie uzyskales w pomiarze 13 mA to jest to dobry wynik, o ile to faktycznie tyle bylo. Skakanie natezenia swiadczy tylko o tym, ze system nie byl jeszcze calkiem w spoczynku. Poczekaj dluzej to prad ustabilizuje sie.
Parabol - 18 Październik 2021, 00:30

Czekałem dosyć długo ale nie z zegarkiem w ręku. 5-10min było. Dało się też zauważyć ten moment kiedy po zamknięciu coś jeszcze się dzieje i nagle prąd spada do podanych wartości i to uznałem za "zaśnięcie" auta. Następnym razem poczekam dłużej dla pewności. Prąd zmierzyłem poprawnie dobrym miernikiem na zakresie 200mA. Natomiast następnym razem zrobię to trochę lepiej czyli bez rozłączania obwodu. Doczytałem, że można przed zdjęciem klemy spiąć ją amperomierzem z biegunem akumulatora. Trochę mało wygodne ale obwód pozostanie zamknięty cały czas. Swoją drogą zastanawiam się czy wymianę akumulatora trzeba jakoś odnotować w komputerze. Widziałem tam, że była wpisana pojemność aku 75Ah, więc w zasadzie ok.
pedro - 18 Październik 2021, 09:53

Niby nie trzeba programować wymiany ale można dać mu zmierzyć i wpisać jaki jest aku.
W diagbox jest taka opcja jak przygotowanie pojazdu chyba i tam jest akumulator

Parabol - 18 Październik 2021, 10:14

W jakim sensie dać mu zmierzyć?
sasun71 - 18 Październik 2021, 17:02

Nie wiem jak Picasso..ale w C4II diesel coś pobuczy jak wyłącze a potem słychać przekaźnik jak puknie i wtedy wzrasta wartośc na akumulatorze,jak nie zamykam z pilota to dłużej a jak zamkne to za trochę słychac ,,PYK''
Parabol - 18 Październik 2021, 22:40

U mnie jest jakoś podobnie chociaż sekwencji dźwięków nie pamiętam. Ostatecznie prąd spada do tej pulsującej wartości 13-26mA i to wyglądało na docelowy odczyt. Nie sądzę żeby coś jeszcze się zmieniło, ale następnym razem poczekam dłużej żeby mieć już pewność jak to wygląda.
pedro - 19 Październik 2021, 09:42

Parabol napisał/a:
W jakim sensie dać mu zmierzyć?

Komputer ci powie że masz przekręcić kluczyk, potem wyłączyć kkuczyk, zapalić światła na 2 minuty potem q0 minut przerwy i zmierzyć prąd na aku miernikiem a wynik wpisać do komputera

Parabol - 19 Październik 2021, 13:40

Ciekawa procedura. Zmierzyć prąd czy napięcie? Pytanie po co się to robi i pewnie jeśli już to wypadałoby to zrobić na w pełni naładowanym akumulatorze. Kroki sugerują, że chodzi o ocenę stanu akumulatora, ale na wynik będzie miał wpływ poziom jego naładowania.
robson - 24 Październik 2021, 17:36

TAB Magic 78Ah 750A to rzeczywiście jakaś magia ;) A tak na poważnie to ciekawe jakie naprawdę ma parametry. Akumulator słoweński. Czy on ma takie parametry jak na etykiecie...? Dlaczego nie popieracie polskiego przemysłu?







Z tego testu wychodzi, że cudze chwalicie a swego nie znacie.... Varta wyszła najgorzej ;)
Oglądając więcej filmików - można się zdoktoryzować na temat akku .

P.S
Wracając do problemu economy mode - wartość prawidłowa naładowanego akumulatora to 12,8V po tygodniu od naładowania !!!

Parabol - 24 Październik 2021, 19:00

Jechałem po Vartę 77Ah, bo była w promocji a w testach wypadła dobrze. Na miejscu okazało się, że promocja tylko jak zdam stary akumulator, co nie było możliwe, bo Citroen akurat stał w warsztacie i tam czekał na wymianę. Swoją drogą na razie spędza tam wyjątkowo dużo czasu. W sklepie panowie stwierdzili że ta Varta to i tak bez szału i najlepszą opcją będzie ten TAB, więc wziąłem za cenę nieco niższą niż Varta bez promocji. Testów nie znalazłem, ale opinie raczej dobre. W praktyce chyba i tak wiele zależy od trafionej sztuki i sposobu użytkowania.
Planowałem właśnie kupić polski akumulator, ale sprawa stała się dynamiczna bo w warsztacie bardzo chcieli go wymienić a sami oferowali Aku w mocno zawyżonej cenie, więc na szybko musiałem sam coś kupić i dowieźć.
Tydzień po dłuższej przejażdżce Economy Mode nie zapalił się zaraz po przekręceniu kluczyka, więc chyba była to kwestia doładowania po zakupie.

audikom - 24 Październik 2021, 19:02

"P.S
Wracając do problemu economy mode - wartość prawidłowa naładowanego akumulatora to 12,8V po tygodniu od naładowania !!!"
Ciekawe,naprawdę ciekawe te teorie o akumulatorach
Tylko że w mojej Warcie (miałem też takiego Boscha) czy na odwrót,miernik pokazuje 11,75
Auto normalnie odpala (pokazuje zaraz ładowanie 14,5), economy mode pokazuje się po jakimś czasie używania świateł wewnętrznych czy radia na postoju
Byle elektryk nie podtrawił wyjaśnić mi tego tematu
Tak mam od zakupu,czyli od roku

robson - 24 Październik 2021, 19:17

audikom napisał/a:
Tylko że w mojej Warcie (miałem też takiego Boscha) czy na odwrót,miernik pokazuje 11,75


Sprawdzałeś może innym miernikiem? Bo takie napięcie jałowe raczej wróży padnięty akumulator.

P.S.

Schodzi temat na akumulatory... Może już coś jest na ten temat na forum ;)

Parabol - 24 Październik 2021, 19:28

11,75V to chyba niemożliwe żeby było bez Eco zaraz po przekręceniu kluczyka. U mnie było 12,2V i od razu wskakiwało. Granicą jest chyba 12,5 czy 12,6V.
sasun71 - 24 Październik 2021, 19:39

audikom, Mam podobnie w citroenie c4 II ,zapłon i miernik w zapalniczce 11v z groszami(świece już i elektronika zaczyna ciągnąć), czasem po świecach 12v przekroczy ale zaraz ładuje 15 V bo ponoć ten typ tak ma jak prostownik mikroprocesorowy który też mi do ładowania aku tak startuje..A co do akumulatorów ma już dwa auku polskiej firmy Bars,tanie i dostawa zero złoty kurierem poczty,im się też zdaje zapakowany stary,jeden w dieslu rok i chodzi w xsarze a drugi pół roku w peugocie który teraz do pracy lata 2km..parametry na nowym wyższe niż na naklejce bo mam miernik do akumulatorów.Dodam że w C4 nie wiem co siedzi bo zabudowany a za dużo rozbierania bo jak do wymiany i dopiero się dowiem co to zima;) I też ten gość wyżej testował Bars akumulatory-dzięki temu była decyzja ich zakupu
audikom - 24 Październik 2021, 19:51

Pomiarów dokonywałem na wymontowanym aku,dobrym miernikiem,bo mierzyłem zaraz obok inny mniejszy aku który pokazywał prawidłowo 12,5
Mierząc w zapalniczce mam to samo 11,75,bo akurat ostatnio ją naprawiałem ,miała zaniki prądu
Podałem tak dla ciekawostki że aku czasem świrują

sasun71 - 24 Październik 2021, 20:00

audikom, Ja przed zapłonem miewam 12.5-12.7 v,ale w tym celu maska w górę i czekanie aż puknie przekaźnik..a już miernik na stałe w gnieździe zapalniczki to spadek poniżej 12v przed zapłonem silnika..dodam że przy obciążeniach i dłuższa droga spada w okolice 14.4 v ładowanie na mierniku zapalniczki,a żadne economy mode nie włacza się ..może zależy od wgranego softu w aucie.
goomish - 7 Marzec 2024, 23:21

Witam
Sorki że odkopuję temat, ale i mi przytrafił się podobny problem. Zacząłem od weryfikacji stanu akumulatora miernikiem i miałem 12,28V w spoczynku. Odłączyłem klemę i naładowałem ładowarką. Po 24h sprawdziłem napięcie na akumulatorze (nadal odpięta klema) i w spoczynku 12,70V. Po uruchomieniu podłączyłem miernik na klemach i ustawiłem go żebym widział z siedzenia jego wskazania. I tu zdziwienie napięcie na jałowym 12,9V, przegazówka i nadal 12,92V, jak odpuszczałem gaz wtedy na momencik napięcie podnosiło się do 13,5V i znowu 12,9V. Gdyby walnięty był alternator to już dawno bym dieselka nie odpalił i pewnie wywaliło by błędem na blacie. Czy możliwe, że w tym modelu moduł zarządzający ładowaniem akumulatora (pracą alternatora) działa tak, że pełne ładowanie jest jak samochód jedzie? Jak ogarnę jakąś wtyczkę do zapalniczki to podepnę miernik i w ten sposób spróbuję sprawdzić jak wygląda sytuacja w trakcie jazdy.

sasun71 - 8 Marzec 2024, 21:05

goomish, Na,, module ''czasem dzieją się cuda ,puszczasz gaz na hamowanie silnikiem wartość wzrasta napięcia :-D Już to kolega zauważył z bliźniaczym C4II..a jeszcze zobacz co będzie jak włączysz światła i drogowe..
goomish - 23 Marzec 2024, 20:16

Wracając do tematu. Akumulator porządnie naładowany (ładowarką), w gniazdku zapalniczki miernik i odpalam autko i mam 14,5 V. Następnego dnia ruszam i co i znowu 12.9V. Myślę sobie dobra będę jechał (ok 20km) to zobaczymy co będzie i co i jeden wielki KUJ. W trakcie jazdy 12,9 ~13V niezależnie od tego czy jadę na dziennych czy na mijania. Jak było lekko z górki i noga z gazu to wzrasta do 15,1V i utrzymuje się takie napięcie do momentu aż obroty mocno nie spadną i znowu magiczne 13V. Podejrzewam, że ten moduł odpowiadający za ładowanie akumulatora nie próbuje ładować aku jak uważa że jest on naładowany? Taka praca tego układu sprawia, że momentami napięcie akumulatora może być poniżej 12,5V - wtedy zaczyna się zasiarczać, albo podaje na niego 15,1V a wtedy zaczyna się intensywne gazowanie - bezobsługowe nie są szczelne i tracą elektrolit. Przy takiej pracy żaden akumulator nie ma prawa specjalnie długo pożyć - poprawcie mnie jeśli się mylę.
Czy da się za pomocą Lexii zmienić tryb jego pracy tak by alternator od momentu zapłonu podawał ~14,4V?

sasun71 - 23 Marzec 2024, 20:42

Jak by mnie wkurzało że widzę aby 12v to bym wyciągnął wskaźnik ładowarki z gniazda 12v :-D ,a mam akumulator chyba 2 letni,Nie każda ładowarka do tych współczesnych się nadaje a już elektroniczna .Ja posiadamTaką Jak na razie służy bo pierwszą mnie sprzedawca wymienił ,była skopana fabrycznie-nie podjęła ładowania..mimo że stara na 8amper to zrobiła też microprocesorowa
goomish - 23 Marzec 2024, 21:01

Wskazania miernika jeśli chodzi o napięcie są prawidłowe. Ładowarka też ładuje akumulator tak jak trzeba. Dlatego powtórzę pytanie: czy da się za pomocą Lexi zmienić tryb pracy układu nadzorującego ładowanie akumulatora tak by alternator od samego uruchomienia wytwarzał napięcie ~14,4V?
sasun71 - 24 Marzec 2024, 10:21

goomish, Wątpie..to nowość która wygląda jak przeszczep ładowarki mikroprocesorowej do auta-ona też tak ładuje..To już inny system i raczej fabryki nie poprawisz ponieważ wszystko od akumulatora po przez alternator jest przystosowane do inteligentnego ładowania..
dejnekomirek - 24 Marzec 2024, 11:31

A moze ktos wymienil baterie bez wpisania tego w sterownik napiecia ladowania? Wstawienie akumulatora o innej pojemnosci, albo nie wpisanie wymiany starego na nowy moze niezle mieszac w ladowaniu. Economy mode mozna wylaczyc, ale wtedy nie masz gwarancji, ze silnik odpali.
Dobry w pelni sprawny akumulator powinien miec powyzej 12,5 V. Jesli napiecie spada ponizej tej wartosci, to bateria jest na koncowce, albo cos pobiera prad

goomish - 24 Marzec 2024, 12:54

W moim wypadku akumulator ma już parę lat i czeka go wymiana do której się na dniach szykuję. Ktoś pamięta w którym miejscu ( i jak ) robi się wymianę akumulatora?
sasun71 - 24 Marzec 2024, 13:15

Nie wiem jak w C5 ale w C4II aby wymieniłem akumulator,a wartości na zapalniczce po przekręceniu kluczyka są zafałszowane bo system się włącza i pobiera prąd .aby zmierzyć prawidłowe wartości trzeba auto zostawić z podniesioną maską np: po nocy i zmierzyć bezpośrednio na akumulatorze i tak np: 12.65v widzę na aku miernikiem, a już po stacyjce ledwo 12v;) Stary wymieniłem oryginał fiamm bo miał prawie 8lat i trochę zimą dostawał czkawki mimo że odpalał..
pedro - 1 Maj 2024, 10:53

Witam.
Od kiedy wymieniłem akumulator na EFB zaprogramowalem to nie poznaję auta...
Ładowanie prawie ciągle po 12,7-13,2V
Economy mode nie pamiętam kiedy.
Spalanie spadło.
Więc inwestycja 2x względem ceny kwasiaka standardowego ale sama przyjemność po zmianie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group