Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - żaróweczki H7

radial - 3 Wrzesień 2013, 20:59
Temat postu: żaróweczki H7
Witam koleżanki i kolegów już mnie kur...@#$...ca bierze na na żaróweczki h7 co półtora, co 2 miesiące przepala się albo prawa strona albo lewa - kur... czy to przypadłość c5 - iątek. Wymianę już bez mała robię z zamkniętymi oczami. Ale bierze mnie jak widzę że znów któraś strona padła i czeka mnie wizyta na cpn-ie. A żarówki wkładam firmowe narva, philips, tungsram nie żadne no name ale bierze człowieka jak wie że znów trzeba zostawić od 16 - 25 pln dla cepeniarza za kawałek szkła i metalu. I gdzie tu szukać problemu o ile nie jet to przypadłość wielorybów.
banan - 3 Wrzesień 2013, 22:35

lampy przykrecone? nie drgaja? nie sa luzne? zarowki sa pewnie zamontowane i dobrze docisniete w gniazdach? zasilanie jest dobre? nie posniedziale styki?

nie kupujesz aby jakis night breaker +738%? kup moze w innym sklepie motoryzacyjnym. jakies zwykle. bede co prawda troszke slabiej swiecic, ale dluzej.

grigori333 - 4 Wrzesień 2013, 12:06

radial napisał/a:
czy to przypadłość c5-tek
Raczej nie jest to standardem , musi być jakaś przyczyna .
Slawkowski - 4 Wrzesień 2013, 13:49

Zwróć uwagę na osadzenie żarówek w gniazdach, ich prawidłowość względem "wypłaszczenia" i czy żarówka nie dotyka aluminiowego (chyba to jest alu) kapturka. Ja na początku motałem się i zdarzyło mi się włożyć żarówki w pozycji obróconej o 180 stopni (wypłaszczenie w kołnierzu żarówki jak dobrze pamiętam powinno być na górze...).

No i wiadomo, żeby nie dotykać bańki palcami przy montażu.

radial - 4 Wrzesień 2013, 15:47

Slawkowski napisał/a:
jak dobrze pamiętam powinno być na górze
i bardzo dobrze pamiętasz Sławek ;-) . Wiem że żarówki h7 mają bardzo małą by nie rzec fatalną w porównaniu do H4 żywotność.
banan napisał/a:
nie kupujesz aby jakis night breaker +738%?
, żarówki są najzwyklejsze bez żadnych "dodatków" w opisie czyli normalna. Pewnie jak kupie zapas na dłużej w biedronce lub takie http://allegro.pl/zarowka...3470262763.html to się okaże że zapomnę co to wymiana przez długi czas :) . A jak się przepali to sprawdzę jeszcze raz jak sprężynka ( drucik) dociska żarówkę do obudowy lampy bo chyba wydaje mi się że może być za lekki docisk ale to jak na chwilę obecną odczucie subiektywne, ale do sprawdzenie. A styki mam ok nic nie jest zaśniedziałe.
radial - 4 Wrzesień 2013, 15:53

błąd w sprzedaży i opisie żarówek powinno być tak http://allegro.pl/zarowka...3459940027.html
radial - 4 Wrzesień 2013, 15:59

Chyba zaopatrzę się w sztuk 10 co by mieć w zapasie i nie szukać gdzie kupić. :-D
Tapis - 4 Wrzesień 2013, 20:17

radial - zanim zakupisz kolejne H7, sprawdź napięcie na aku podczas pracy silnika, w tym wypadku bacz czy nie masz ZA WYSOKIEGO napięcia. Jeśli padnie regulator napięcia i w sieci napięcie będzie falowało, przekraczając nominalne 13.8-14.2V to w efekcie będzie m.innymi palić żarówki.
radial - 4 Wrzesień 2013, 20:36

Tapis napisał/a:
sprawdź napięcie na aku podczas pracy silnika
, a to uwaga godna sprawdzeniu, ale jeśli by napięcie falowało to jak inne odbiorniki? Ale zaczne od podłączenia miernika i sprawdzeniu napięciu.
Sebastian FOTOS - 10 Wrzesień 2013, 13:16

Ja używam żarówek VALEO H7 i H4 - wersję +50%, a na jesień i zimę zakładam wersję na złą pogodę, działają świetnie i długo.
A jeśli przepalają ci się różne marki to rzeczywiście warto sprawdzić czy drgania lampy nie powodują uszkodzenia żarnika.
Drugą rzeczą to bym sprawdzić jakowy "pród" i napięcie dochodzi do lamp, bo może coś za dużo idzie zasilania i przepala ci lampeczki ?

Pozdrawiam

robert - 12 Wrzesień 2013, 13:52

Slawkowski napisał/a:
No i wiadomo, żeby nie dotykać bańki palcami przy montażu.

A tego przestrzegasz, to bardzo ważne, może kup jakieś pakowane pojedynczo w sklepie. Niektórzy sprzedawcy mogą celowo skracać życie żarówek.

Sebastian FOTOS - 20 Wrzesień 2013, 10:19

W nawiązaniu do tematu. Ostatnio zmieniłem żarówkę 2 tygodnie temu i wczoraj mi padła. I co się okazało. Sprężynka dociskowa żarówki miała luz, odkształciła się i żarówka miała małe drgania, a pod ich wpływem padł żarnik.
W palcach odpowiednio wygiąłem sprężynkę trzymającą żarówkę i teraz sztywno siedzi :)

Pozdrawiam

radial - 20 Wrzesień 2013, 11:29

U mnie od 2 września kiedy wymieniłem żaróweczki jak na razie wszystko jest ok, zobaczymy jak długo :-D , a co do luzu na drucikach dociskowych to także miałem lekki luz i "docisnąłem, dogiąłem" sprężynkę-drucik i jak to bywa złośliwość rzeczy martwych strona kierowcy przed - za akumulatorem.
Sebastian FOTOS - 20 Wrzesień 2013, 20:10

Za aku jest spoko, bo odpinasz w razie czego 2 klemy, przekręcasz kółko zabezpieczające aku przed przesunięciem i masz masę miejsca do działania przy lampie. Z prawej strony kiedy zbiorniczek przy lampie jest, to dopiero gimnastyka dla dłoni :)))) ja mam na szczęcie długie paluchy i radzę sobie, chociaż lekko nie było :)
Pozdrawiam

radial - 20 Wrzesień 2013, 21:39

co do "regulacji" nacisku drucika to masz Sebastian rację ta od strony aku ale co do wymiany żarówek to jakoś wolę wymieniać tę przy pompie. Bo z akumulatorem nie muszę się tragać ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group