Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - Unblock diesel filter oraz Top up engine oil level

piotr88ek - 15 Wrzesień 2013, 15:26
Temat postu: Unblock diesel filter oraz Top up engine oil level
Witam, ostatnio dwa razy zapalił mi się komunikat UNBLOCK DIESEL FILTER. Oczywiście chodzi tutaj o odblokowanie FAP-u, to wiem. Ale dzisiaj zapaliła mi się także wiadomość TOP UP ENGINE OIL LEVEL. Pierwsza myśl - "zbyt wysoki poziom oleju". Wyczytałem jednak, że słowo TOP UP oznacza też "dolać, dołożyć". Poziom oleju na bagnecie jest taki, jaki był od kiedy mam auto (MAX), a sprawdzam jego stan raz w tygodniu.

Pytanie brzmi: czy oba komunikaty są wzajemne i czy przez zapchany filtr FAP może podnieść się poziom oleju w silniku ?

grigori333 - 15 Wrzesień 2013, 15:55

piotr88ek napisał/a:
Ale dzisiaj zapaliła mi się także wiadomość TOP UP ENGINE OIL LEVEL.
Zapaliła się podczas jazdy czy podczas odpalania ?
Jeżeli podczas odpalania to możliwe , że stałeś na jakiejś nierówności i prawdopodobnie po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu komunikat znikł .
Jeżeli tak to te typy tak mają .

piotr88ek - 15 Wrzesień 2013, 18:44

Po tankowaniu na stacji, więc raczej na równi. Wróciłem z kasy, odpalam i taki komunikat. Przyjechałem do domu i odpaliłem jeszcze raz, komunikat i kontrolka SERVICE zniknęły.

Wyczytałem na forum Peugeota w podobnym temacie, że takie informacje są częstą przypadłością, ale jeżeli poziom oleju na bagnecie jest ok to nic złego się nie dzieje i tak jak piszesz "te typy tak mają" :)

Dzięki i pozdrawiam!

puggiblue - 4 Październik 2013, 21:26
Temat postu: Re: Unblock diesel filter oraz Top up engine oil level
piotr88ek napisał/a:
... czy przez zapchany filtr FAP może podnieść się poziom oleju w silniku ?


Jak najbardziej tak. Podczas prób wypalenia filtra dolewane jest paliwo powtryskami, które może rozrzedzać olej i podnosić jego stan.

banan - 4 Październik 2013, 22:33

czy to sobie wyobrazasz, jakie to musialby byc ilosci paliwa?
auto by kopcilo lepiej niz stary kamaz czy ruski ciagnik balastowy :D

a co do tematu: czujniki poziomu oleju czesto swiruja i zaklamuja. wiec sie nie przejmuj.

puggiblue - 4 Październik 2013, 23:00

Uwierz lub nie, ale tak jest. I nie musi dymić.
A jeśli stan przy fap-ie utrzymuje się na stałym poziome (w przypadku kolegi piotr88ek) to przyjrzałbym się temu. Pierwsza sprawa - jak szybko lecą kilometry do serwisu oleju? Na swoim przypadku - 607 2.2HDI jeżdżąc po mieście miał spore problemy z wypalaniem (dodatkowo utrudniał to nieszczelny intercooler) i poziom oleju rósł w zawrotnym tempie. Po wycięciu fapa od wymiany do wymiany poziom nie wzrasta, a tylko ubywa z bagnetu).

piotr88ek - 10 Październik 2013, 21:16

Kontrolka, że z poziomem oleju coś jest nie tak zapaliła się tylko raz. Auto stało lekko pochylone, więc to pewnie od tego. Po ponownym uruchomieniu silnika problem znikł. Od tamtego momentu jednak sprawdzam z raz w tygodniu poziom na bagnecie - jest ok. Kilometry lecą "normalnie". W między czasie wypalałem FAP, po jego wypaleniu poziom olej taki sam, jak w trakcie alertów UNBLOCK DIESEL FILTER, więc raczej szanse zerowe, że w moim przypadku poziom oleju "ześwirował" przez zapchany filtr FAP.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group