Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Modernizacja, tuning - Wyciecie kata oraz koncowy tłumik sportowy 2.0 16v

krzysparco - 15 Wrzesień 2013, 23:51
Temat postu: Wyciecie kata oraz koncowy tłumik sportowy 2.0 16v
Witam dzis rozpadł mi sie wydech zaraz za katem oraz zlaczka elastyczna jest do wymiany.

Moja Cytryna to c5 2001r 2,0 16v 136KM z lpg

Mam pytanie czy moge wyciąć kata czy może lepiej go zostwić?? Jako koncowy chce dac MUGENa z silencerem.


Prosze o pomoc bo we wtorek bede miał auto juz naprawiane. Dziekuje


ps lubie dzwiek tlumika sport ale w trasie wiadomo :)

banan - 16 Wrzesień 2013, 13:51

jak katalizator dziala i sie nie rozpadl to czemu chcesz go wymieniac lub wycinac?

poza tym podziwiam cie za robienie z c5 rajdowki :) zaloz normalny wydech- c5 to nie subaru czy inna rajdowka. moim zdaniem c5 to spokojna limuzyna i bedzie to poprostu smiesznie wygladac. oczywiscie to tylko moje zdanie i zrobisz jak zechcesz, bo to twoje auto.

krzysparco - 16 Wrzesień 2013, 23:14

powiem ci ze limuzyna stoi tez po domem (JAGUAR XJ 97r) a cytryna ma buta jedzie fajnie wiec czemu nie w lagunie 2 dci tez maielm tlumik sportowy auto jechalo fajnie wygladalo ok :)
banan - 17 Wrzesień 2013, 00:20

moze zle sle wyrazilem: moim (!) zdaniem bedzie to glupio slychac.
robert - 17 Wrzesień 2013, 02:37

Ja kat działa to po co go wycinać. Co do samego dźwięku to już od Ciebie zależy. Jeżeli byłby taki mruczący-basowy to OK, jeżeli miałby być taki wyjący to wydaje mi się że nie bardzo. TO moje bardzo osobiste zdanie.
wojtis1990 - 17 Wrzesień 2013, 06:31

Kata można wyciąć, jak najbardziej ( jak tak zrobiłem i jeszcze na piwo mi zostało ).
Osobiście mnie też nie widzi się tuningowanie cytrynek, to nie ta klasa samochodów.
Co do samego wydechu, to do każdego samochodu można coś basowego / sportowego założyć, pytanie tylko czy to będzie w czymś pomocne czy tylko będzie straszyć ludzi.
Silencer trochę przytłumi, musisz zadać sam sobie pytanie czy wytrzymasz ( i twoi pasażerowie ) w podróży z takim tłumikiem. Ja bym się denerwował że mi coś buczy.

krzysparco - 17 Wrzesień 2013, 09:09

wojtis a miałes tak jak w C5 w sondy przed i za katem??
wojtis1990 - 17 Wrzesień 2013, 11:37

Nie, ale TUTAJ jest temat o wycince kata i grigori333, pisze że nie ma problemu z sondami, a on ma C5.
krzysparco - 17 Wrzesień 2013, 12:26

OK wiec wycinam kata zostawie koncowy narazie i zobaczymy co to bedzie ;) Dzieki za pomoc
grigori333 - 17 Wrzesień 2013, 13:31

krzysparco, Ale pierwszy czy drugi chcesz wyciąć ? bo ja wyciąłem tylko drugi .
krzysparco - 17 Wrzesień 2013, 14:03

ja mam tylko 1 ten taki duzy .... od kolektora idzie zlacze elastyczne, potem sonda _kat_ sonda_ i {tłumik końcowy}=


http://www.catalogue.bosa...&sysnr=02496008

wojtis1990 - 17 Wrzesień 2013, 14:15

krzysparco, i tu może być problem, warto poczytać TUTAJ żebyś rozwiał swoje wątpliwości.
W twoim przypadku po wycięciu kata wystąpią problemy, trzeba by wstawić emulator albo jakiś inny patent.


Wstrzymaj się może i niech koledzy się jeszcze wypowiedzą.

krzysparco - 17 Wrzesień 2013, 14:24

a wytne co bedzie to bedzie nei mam czsu na emulatory itd a auto musze miec na czwartek max piatek poniewaz musi zarabac na siebie
banan - 17 Wrzesień 2013, 19:21

a wycinaj. tylko potem nie marudz, ze franuzy sa do pupy jak ci wywali blad i silnik bedzie pracowac tylko w trybie awaryjnym.

nadal nie rozumiem dlaczego chcesz wycinac dzialajacy katalizator? chcesz sobie mocy dodac? niestety nie tedy droga. i jest jeszcze jedna sprawa: ekologia.

wojtis1990 - 17 Wrzesień 2013, 19:36

banan napisał/a:
tylko potem nie marudz, ze franuzy sa do pupy jak ci wywali blad i silnik bedzie pracowac tylko w trybie awaryjnym.

Zgadzam się najprawdopodobniej wywali check engine z racji sondy diagnostycznej ( nr2 ).

banan napisał/a:
nadal nie rozumiem dlaczego chcesz wycinac dzialajacy katalizator

Mój był zapchany więc wyciąłem, jak sprawny to bym nie ruszał. Amen.

banan napisał/a:
jeszcze jedna sprawa: ekologia.

O tym nie dyskutuję bo buduje się specjalne podziemne przejścia dla żab i jeży, a pieniędzy na kładek dla ludzi nad ruchliwymi drogami jak nie było tak nie ma, widać gady, płazy i robaki ważniejsze.

krzysparco - 17 Wrzesień 2013, 21:23

ja mam auto az za bardzo ekologoczne malo pali na dodatek LPG wiec lepszej ekologii nie widze ;) a czemu chce wyciac bo chce miec inny odglos wydechu a ejsli chodzi o francuzy to nei ebde mail nigdy zlego zdania zreszta nie wazne jaka marka auta po 2000r to smietniki ... :) jak wywali blad to kupie ten emulator ;)
krzysparco - 22 Wrzesień 2013, 10:50

Napisze na koniec posluchalem Was poniewaz znacie sie lepiej na cytrynie niz ja i zostalo wszytko ori zmienilem tylko lacznik elastyczny. Pozdrawiam
Deadi - 25 Maj 2014, 16:15

Podłączę się pod temat - co prawda chodzi o silnik 1.4 8V Xsara II, ale mam pytanko: zamontowałem tłumik końcowy Ultera i powiem, że poza subtelnym basikiem tłumik brzmi zwyczajnie, stąd pytanie co zrobić by go bardziej uaktywnić. kat oczywiście zostaje, bo jest OK, ale myślę nad tłumikiem środkowym by go zastąpić rurą albo pseudo strumienicą, ale nie wiem jaki to efekt da - dlatego wolę zapytać :)
Wojciu1995 - 2 Maj 2015, 09:58

krzysparco, ja wyciąłem kata i wstawiłęm strumienice bo był zapchany i auto wogóle nie jechało muliło go powyżej 4 tys czy to na benzynie czy na gazie. Mam do tego końcówke sportową wydechu i nie chodzi mi tu o cały tłumik tylko o samą końcówkę i auto brzmi super jak dla mnie i jeszcze w portfelu zostało bo kat jest spory więc 250 zł dostałem za zapchany spalinami kat
MichalVTS - 20 Maj 2015, 08:28

Też się podłączępod temat ;) Chcę wymienić wydech w swojej Xsarze 2.0 136KM, z tym, że nie umiem znaleźć dedykowanej końcówki innej niż oryginalna, a chcę żeby samochód brzmiał troszkę bardziej basowo niż oryginał. Pytanie do was, czy wiecie gdzie można dostać końcowy tłumik który będzie tak brzmiał?
Red.Baron - 20 Maj 2015, 09:29

Nie mogę się doczekać aż zmienią się procedury przeglądów w PL
Wojciu1995 - 20 Maj 2015, 11:52

https://www.youtube.com/watch?v=sQYEQIMiHqo mój brzmi tak :P musze wstawić jakiś lepszy filmik :P
MichalVTS - 20 Maj 2015, 18:39

Wojciu1995, końcówkę masz dedykowaną czy uniwersalną?
Wojciu1995 - 20 Maj 2015, 20:00

z allegro za 80 zł ;)
Red.Baron - 20 Maj 2015, 20:24

W aucie żony po tym jak jej pogiąłem tłumik dospawałem takie o :



Wydech to dedykowany tłumik Sebring'a z homologacją - dźwięk się nie zmienił... już wcześniej był wypaśny.

MichalVTS - 21 Maj 2015, 17:51

A bawił już się ktoś w a'la "Mugeny" w Xsarze lub C5 z tym silnikiem? Nie umiem nic konkretnego znalźć, a wydech na zamówienie to gigantyczny koszt (2200 za wydech ze stali czarnej lub ponad 3 tys. za INOX)...
Wojciu1995 - 22 Maj 2015, 00:20

ja chciałbym kupić jakieś a'la mugeny chińskie ale szkoda mi bo mam cały wydech spawany a mam nowy końcowy i szkoda mi go wycinać. Ale podoba mi sie jak jest :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group