Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C5 - brak mocy 2.2 HDI

pawlus17 - 20 Wrzesień 2013, 11:32
Temat postu: brak mocy 2.2 HDI
Witam Was wszystkich, zabierałem się długo za napisanie tego postu ponieważ nie chciałem dublować problemów ale ciężko znaleźć taki sam przypadek. Wiec przejdźmy do sedna sprawy, a na początek parę słów o początku przygody z citroenem c5.

Osobiście nie chciałem go kupić ale znajomy z teściem mnie przekonali i główny czynnik to Cena: 950 Euro. Ale już na placu u Niemca po odpaleniu wiedziałem ze silnik pracuje nie równo tak jak by był problem z wtryskami. Mimo to kupiłem i przyjechałem nim do domu. Max prędkość to 150 km/h z górki nawet 165. Na pierwszy ogień poszło wg standardu filtry , rozrząd itp. ale to nie rozwiązało problemu z nierówna pracą. Po przestudiowaniu wypowiedzi różnych specjalistów i użytkowników podobnych silników wykonałem test przelewowy. wyszło dość równo ale mimo to zdecydowałem się na regeneracje wtrysków ( wtryski BOSCH - całkowita regeneracja nie czyszczenie tylko ). Wtryski zamontowane po regeneracji, stuki w okolicy wtryskiwaczy ustąpiło i jakby silnik pracował równiej, ale nadal problemy z przyśpieszeniem. i tak jest do dziś. Po odpaleniu wyczuwalny taki gryzący zapach dymu, no i podczas rozpędzania do około 2100 obrotów przerzedza się jak muł a po 2100 obrotów do około 3000 cięgnie i potem znów muł. Przebieg to 303 tys km.

Poniżej parametry korekt wtryskiwaczy.

Dodatkowo ostatnio jak wracałem z Szczecina przeszedł mi w Tryb serwisowy i zczytane zostały następujące błędy:

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu z moim autkiem, bo naprawdę jest wygodne i szkoda by było go sprzedać a planuje kupić również c5 ale juz 2 generacji czyli ta po lifcie.

Pozdaiwm Paweł

robert - 20 Wrzesień 2013, 12:15

Przydały by sie screeny co sędzieje przy wyższych prędkościach - najlepiej przy tych co zamula.
Po zatym screen z turbosprężarki, przy tych samych i najlepiej pod obciążeniem (czyli podczas normalnej jazdy).
Dziwne masz te korekty wtrysków, wg. danych książkowych powinny być mniejsze.

Bo takie statyczne screeny to mowią nam że na biegu jałowym silnika jest wszystko OK.

pawlus17 - 20 Wrzesień 2013, 13:27

Dzięki Robert za odzew. Dziś służba wiec nie dam rady podczas jazdy zrobić ale postaram się w najbliższym czasie wrzucić.
radial - 21 Wrzesień 2013, 13:06

najprostszy sprawdzian korekcji to suma arytmetyczna "plusów" i "minusów". Jeżeli suma arytmetyczna oscyluje w granicach zera , to znaczy, że korekcja jest bardzo dobra, pomimo dużych odchyłek "na plus" lub "minus";
A w twoim przypadku to - 0,08. Czyli korekcja jest ok.

radial - 21 Wrzesień 2013, 16:29

praca cylindrów
ROBSON1976 - 21 Wrzesień 2013, 19:59

pawlus17 - sprawdź jeszcze egr i zawór podciśnienia turbiny
puggiblue - 4 Październik 2013, 20:01

Kolego pawlus17 - pierwsze co, to podmień elektrozawór od turbo z jakimś innym (np. od egr). Powinno pomóc i już nie przeładowywać. Jeśli nie pomoże, to albo ten też walnięty, albo problem z turbo.
Na pierwszym screenie jaką temp. cieczy miałeś? Ciśnienie na pompie za wysokie jak na wolne obroty, dawka też. Chyba, że niedogrzany, to do dawki się nie przyczepiam.
Podawane prędkości to maksymalne, czy takie jakie utrzymywałeś?
FAP jest na miejscu, czy wycięty? Podobnie pytanie co z katalizatorem?
Korekty wtrysków jak i przelewy niewiele powiedzą. Mogą być paści, a pomiary wyjdą OK. W drugą stronę - wtryski OK, a kompresja padaka. Mierzyłeś?
EGR raczej OK (screen 1), ale warto sprawdzić.
Daj więcej info, to będziemy myśleć.

dejnekomirek - 6 Październik 2013, 21:10

Witam i pytam : od kiedy to suma korekcji ma sie rownac zeru? Korekcja chyba ma sie miescic w okreslonym przedziale wartosci, jesli je przekracza to albo wtrysk, albo kompresja...
W tym przypadku to cisnienie turbo jest duzo za wysokie, moze problem z czujnikiem ?; albo problem ze sterowaniem turbiny- moze podcisnienia?
Czy ten pomiar byl wykonywany przy temp. zewnetrznej +6 stopni? Jeszcze chyba za wczesnie na takie temp? Moze to oznaczac uszkodzenie przeplywomierza, co bedzie powodowac brak mocy silnika, bardzo czesta usterka w HDI. W paru C5 widzialem wygnite elementy tzw. goracej tasmy i w konsekwencji brak mocy. Oczywiscie brak bledu przeplywomierza, a tylko wartosci przeplywu sa dziwne. Sprawdz stan przeplywomierza, a najlepiej zrob probe na innym sprawnym. Mialem podobny problem, moglem jezdzic tylko w miescie, na czwartym i piatym biegu masakra. Wymienilem na nowy i auto odzylo. Ma moc i pali male ilosci paliwa, zgodnie z danymi z instrukcji. Pozdrawiam

puggiblue - 6 Październik 2013, 21:36

Zakładając, że ma seryjny program, to przy ok.3000obr dawka max. to 68mm3. W chwili wywalenia błędu miał 65 przy 929mg (nie wiadomo jak mocno deptał, a przeładowanie powoduje wzrost odczytu na MAF). Wg. mapy ogranicznika dymu powinno być 62mm3, ale to może być przyczyna przeładowania.
Po tym błędzie turbo jest przycinane, kontrolka MIL się świeci i już jest słabszy do chwili ponownego odpalenia silnika.
Jeśli nie pozbędzie się tego problemu to nie ma co gdybać i szukać.

pawlus17 - 13 Październik 2013, 21:06

Witam Was wszystkich po długiej przerwie. Zamowielm batrie do lapka i porobie zrzuty podczas jazdy, ale po zamianie zworów podcisnienia egr z turbiny jakby lepiej zaczol sie zbierac. zobaczymy co pokaza zrzutu podczas jazdy przy pelnym rozgrzniu silnika. Narazie Dziekuje Wam za odzew i do uslyszenia. ;-)
puggiblue - 14 Październik 2013, 14:24

Jak już będziesz miał możliwość to dobrze by było, gdybyś porobił graficzny pomiar parametrów. Na początek prędkość obrotowa, ciśnienie paliwa zmierzone, wartość zadana wydatku wtrysku, mierzony przepływ powietrza, zmierzona wartość doładowania. Z ciekawości drugi bieg od 1500-4250 i trzeci bieg tak samo. Ważne, żebyś mógł podać później konkretne wartości przy konkretnych obrotach.
Sm0kus - 15 Październik 2013, 09:13

Puggiblue dobrze mowisz, niestety jest taki problem z Lexia wykresow dobrze zrobic sie nie da - wielokrotnie probowalem i raz mi sie tylko udalo. To niestety nie VAG-Com... i nie TDI :( Potrzebna jest tutaj osoba ktora ogarnia temat i pojezdzi autem z podpietym kompem i pooglada "co jest a co powinno byc" ;)

Co do dawek - skad masz takie wiadomosci ze maks dawka to 63 czy tam 65 mg? CommonRail Forum? Ja do tej pory spotykalem sie informacja, ze maks dawka to 56mg... niby roznica prawie zadna, ale ciekawi mnie skad ta niescislosc.

Co do problemu to ewidentnie jest przeladowane turbo. Pytanie tylko czy winny jest zaworek podcisnienia sterowania turbina czy winny jest system (nie wiem czy sa lopatki vnt czy westgate - nie widzialem tej turbiny nigdy) obnizania cisnienia turbo (czyli w zasadzie sama turbina)... lub czy przypadkiem system sterowania turbo nie jest elektryczny a nie podcisnieniowy (w ktoryms silniku HDI turbo bylo sterowane elektrycznie, ale za chiny nigdy sie nie moge wyznac w ktorym - najlatwiej to po prostu sprawdzic w CS)

Moze tez byc (ze wzgledu na 2 blad) uszkodzony MAP (czujnik cisnienia doladowania ew. jak kto woli to nazywac czujnik cisnienia w kolektorze ssacym). Tutaj polecalbym podmianke na inny dzialajacy z innego auta. Odradzam tez kupowanie na Alle "nowych oryginalnych" MAPow za 80zl... Nie trzymaja wogole charakterystyki czujnika i sypia bledami od samego poczatku.

Jeszcze jedno: jakbys podal VIN, to bysmy sobie zerkneli na kilka rzeczy w Citroen Service - miedzy innymi na to czy jest FAP (filtre au particulare) w tym silniku i jak dokladnie wyglada turbina/jej sterowanie i gdzie szukac ewentualnie innych przyczyn. A i tobie sie moze pare rysunkow na przyszlosc przydac.

Pozdrowki
TS

puggiblue - 15 Październik 2013, 17:58

Sm0kus napisał/a:
Puggiblue dobrze mowisz, niestety jest taki problem z Lexia wykresow dobrze zrobic sie nie da - wielokrotnie probowalem i raz mi sie tylko udalo.
A to ciekawe, bo u mnie nie ma z tym najmniejszych problemów.

Sm0kus napisał/a:
Co do dawek - skad masz takie wiadomosci ze maks dawka to 63 czy tam 65 mg?
Z danych ze sterownika.
Podawałem w mm3, stąd wartość 68 i faktycznie to ~56mg przy 3000obr.
Poniżej mapa ogranicznika momentu dla silnika 4HX dla biegu 3 i wyższych (materiał własny)



BTW, gdyby ktoś potrzebował więcej mocy/momentu to w miarę możliwości służę pomocą.

pawlus17 - 15 Październik 2013, 20:45

Postaram sie jak najlepije odpowiadać na pytania. :

VIN : VF7DE4HXB76103652

Sterowanie turbiny - podciśnieniowe - zamienilem zaworki turbina - egr i jak by lepiej sie zbieral i juz tydzien bez bledow.

na poczatek porobie Prt Sc jak tylko bateria przyjdzie do lapka.

Jeszcze jedno pytanie, czy błąd zwarcia swiec zarowych do plusa moze wplynac na moc? Jak wroce do polski po 25 pazdziernika to odrazu zmieniam swiece zarowe.

Pozdrwiam i dozobaczenia przy zimnym piwku...

Sm0kus, zapraszam do Miedzyzdrojów....

puggiblue - 15 Październik 2013, 21:40

pawlus17 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, czy błąd zwarcia swiec zarowych do plusa moze wplynac na moc?

Nie. Natomiast będzie problem z wypaleniem fap-a.

PS. Coś się stało, że nie można wyświetlić mojego obrazka z wcześniejszego posta.
Jeszcze raz:

pawlus17 - 16 Październik 2013, 19:24

Wiec tak przyszła dzis bateria. Smokus masz racje mozna probowac zrobic wykres graficzny ale go otworzyc to droga sprawa. wiec zrobilem inaczej. http://youtu.be/Q8XCiu9k_c4
pawlus17 - 16 Październik 2013, 19:34

coś nie tak zrobiłem z tym linkiem. na filmie jest pierw 2 bieg potem 3 od ok 2500 do 4000 tys obrotów. dzis jeszcze po zamianie zaworów pokazal sie nawy blad P0245 .
puggiblue - 17 Październik 2013, 18:52

Na filmie pedał wciśnięty do 100%, sprawdzony lexią?
Zmieniłeś elektrozawór turbo z egr? I jeździsz tak? Pewnie stąd te niskie odczyty na MAF (z tego co zdołałem zobaczyć na tym filmiku).
Zrób test jeszcze raz (tym razem od 1500obr. i nagraj to programem typu CamStudio). Po tym podpowiem co dalej sprawdzać.
Ten błąd P0245 kiedy się pokazał, bo się już pogubiłem?
Na filmie turbo nie doładowuje - zapewne za mało spalin, żeby nakręcić turbinę.
Spalin za mało, bo dawka paliwa b.niska, bo niskie odczyty na przepływomierzu. Niskie odczyty, bo egr puszcza spaliny (prawdopodobne, bo uszkodzony elektrozawór steruje zaworem) lub/i nie działa swirl, lub/i nie działają przepustnice na dolocie lub działają źle.
Do tego dochodzi potrzeba sprawdzenia czujnika temperatury paliwa. FAP w jakim stanie?
Ogólnie sporo niewiadomych...

pawlus17 - 17 Październik 2013, 21:15

Wiec tak:
* pedał wcisniety do oporu raczej tak teraz napewno bede trzymal do konca, sprawdzole lexia dziala poprawnie

* tak zamieniony zawor egr z turbo i tak jezdze. prawdopodobnie ten od turbo byl walniety bo juz nie przeladowywuje.

* jutro mam wolne to zrobie filmik.
* p0245 pokazal sie po zamianie zaworow i jak narazie sie nie pokazuje.
* turbo tak tez widzialem ze nie dochodzi do zadanej wartosci moze mam nieszczelnosc w ukladzie doladowania ???
* Fap byl regenerowany wg lexi jutro sprawdze jeszcze dokladnie.
* czujnik temp paliwa podmiana czy masz inny sposob na sprawdzenie.
Szczerze to szykuje sie na wymiane tego zaworu od turbiny,( potencjalnie uszkodzony) i przeplywomierza oraz swiec zarowych, Ale to jak wroce z Niemiec, co prawda na ebay`u ceny takie jak w intercars.

ps. Camstudio zainstalowany. puggiblue jak c5 ozyje to zapraszam w wakacje na dobra rybke nad morze i zimne piwko...

puggiblue - 17 Październik 2013, 21:49

pawlus17 napisał/a:
* tak zamieniony zawor egr z turbo i tak jezdze. prawdopodobnie ten od turbo byl walniety bo juz nie przeladowywuje.
To niedobrze, bo uszkodzony po zassaniu podciśnienia nie potrafi go już odpuścić. W tym przypadku zawór egr otwarłby się i już nie zamknął, co skutkowało by cięciem dawek ze względu na zaniżony odczyt MAF. Ideałem byłoby zaślepić egr na czas testów (najlepiej przy kolektorze odkręcić dwa imbusy i zamiast uszczelki założyć pełną blaszkę. Zobaczylibyśmy co naprawdę czyta przepływka.

pawlus17 napisał/a:
* turbo tak tez widzialem ze nie dochodzi do zadanej wartosci moze mam nieszczelnosc w ukladzie doladowania ???
Może tak być. Pierwsze szukałbym nieszczelności na dole IC, a później resztę rur za turbo do kolektora.

pawlus17 napisał/a:
* czujnik temp paliwa podmiana czy masz inny sposob na sprawdzenie.
Rozgrzać silnik i odczytać dane lexią po jeździe, albo jeszcze lepiej w czasie prób drogowych.

pawlus17 napisał/a:
Szczerze to szykuje sie na wymiane tego zaworu od turbiny,( potencjalnie uszkodzony) i przeplywomierza oraz swiec zarowych
Zawór od turbo powinien już być sprawny z tego co widzę. Teraz ten od egr pasuje wymienić. Przepływomierz też możnaby podmienić zanim kupisz, bo jeszcze nie są zdiagnozowane - szczelność rur za przepływomierzem w kierunku turbo, egr na szczelność (zaślepić, koniecznie blaszką), przepustnice od ciepłego/zimnego dolotu (elektrozawory od nich też), oraz swirl. Jeżeli będzie stale zamknięty, to będzie silnikowi brakowało powietrza pod obciążeniem. Częstą awarią jest pęknięta membrana siłownika, albo po prostu pęknięty wodzik, czasem elektrozawór.
Przepustnice sprawdzisz odkręcając je od kolektora i od rur. Zobacz, czy nie latają luźno i czy na wolnych obrotach ta od zimnego się nie domyka, albo ta od gorącego nie otwiera. Po sprawdzeniu sprawności mechanicznej, dla pewności można poodpinać od nich podciśnienia i zlogować parametry lexią.
Jeśli wykluczysz wszystkie powyżej wymienione usterki i przepływomierz nadal będzie miał niskie odczyty, to można go wymieniać.

Sm0kus - 17 Październik 2013, 22:25

Puggiblue moze mnie nauczysz robic logi Lexia? Nauczymy wtedy wszystkich i bedzie duzo latwiej sie diagnozowalo auta "na odleglosc". Na PW mi nie odpisujesz, udajesz niedostepnego czy zwyczajnie nie gustujesz w Citromaniakach?

Odnosnie tematu: gdzie jest MAF, a gdzie jest EGR i dlaczego maja miec na siebie az tak kolosalny wplyw (moze to glupie, ale nie wiem jak ten dolot wyglada, strzelam tylko ze MAF jest duzo przed wejsciem EGRa do kolektora ssacego - czytaj ilosc spalin z egra nie powinna miec wplywu na ilosc zmierzonego powietrza?!)... 4HT to zdaje sie BiTurbo jak dobrze kojaze...?! A jest VIN podany - w wolnej chwili sprawdze w CS jak to wyglada bo dzisiaj juz spiaczka mnie bierze..

puggiblue - 17 Październik 2013, 22:54

OK. Typowych logów zrobić się nie da. Nie mam pojęcia dlaczego macie problemy z graficznymi pomiarami? Sam pomiar dynamiczny (nawet w standardowej wersji lexii) z kilkoma parametrami na raz mogę uznać za logowanie.
Nie mam nic do Citromaniaków, bo inaczej nie byłoby mnie tutaj. Na PW jeszcze nie odpisałem, bo się nad tym nie zastanawiałem.

MAF jest zaraz za filtrem powietrza, a wlot spalin z egr-a bezpośrednio do kolektora ssącego. Na wolnych obrotach przy odłączonym egrze jest nawet 520mg, gdzie przy pracującym ok. 250mg. Spora różnica.
Rozmawiamy o 4HX - 133KM turbo GT1549P, doładowanie regulowane przepływem spalin.

pawlus17 - 27 Październik 2013, 11:50

Witam Was. dodały mi sie dwa filmy zrobione tym programem który został polecony. Wiec tak:
pierwszy film od 1 biegu do 4 bez zaślepionego EGR :

http://youtu.be/NMlLFshvd3Y

drógi z zaślepionym EGR i tak samo od 1 do 4 biegu.

http://youtu.be/XrAz9tGDeHM

parę parametrów po próbach :

pawlus17 - 27 Październik 2013, 12:01

Wybaczcie ale cos tymi filmami nie udalo mi sie zrobic a postepowalem zg. z instrukcja.
wojtis1990 - 27 Październik 2013, 12:09

pawlus17, filmy mogą wstawiać tylko moderatorzy - taki zaszczyt więc się nie martw ;-)
pawlus17 - 27 Październik 2013, 12:18

wojtis1990, dzieki. myślałem ze coś nie tak robię. pozdrawiam.
puggiblue - 27 Październik 2013, 17:47

Wiemy już, że EGR nie jest winowajcą spadku odczytu na przepływomierzu. Wiemy również, że to auto nie ma prawa dobrze jechać.
Sprawdzałeś już SWIRLa?
Następnym razem przy filmikach zaznacz dawkę paliwa, zamiast temp. powietrza i daj ciśnienie na pompie, zamiast zadanego na turbo.
FAP w eleganckim stanie, bo silnik nie produkuje sadzy przy tych parametrach.

pawlus17 - 27 Październik 2013, 18:04

patrzyłem czy pracuje SWIRL ale jak sam jedna noga gaz i tylko widziaem jak sie przesówka "główka" a le nie widzialem jak mocno. jutro zrobie krotki filmik i wstawie.
dejnekomirek - 27 Październik 2013, 21:50

Witam. Panowie a nie dziwi Was korekcja wtryskiwaczy? Ktos tu juz pisal o sumie korekcji, ze jak jest na zero... a teraz co widzimy??... Czy nie macie problemu z korekcja +5 i trzy cylindry na minusie? Dlaczego nie doradzicie podmiany na chwile przeplywomierza, przeciez spadek ilosci powietrza w funkcji obrotow to typowa usterka MAF, a w tak wiekowym pojezdzie to wrecz podstawa. W pieciu C5 jakie ostatnio przerabialem wszystkie byly uszkodzone. Mysle, ze podstawa to dobre wtryski i porzadek w dolocie powietrza, a wiec przeplywka i sterowania podcisnieniem. Zycze sukcesow
pawlus17 - 27 Październik 2013, 22:01

dejnekomirek, chetnie spotkam sie z kims kto pozwolil by pozyczyc przeplywke na sprawdzenie a jak nie to kupie nowa zaryzykuje. swoja droga moglem podjechac do Ciebie bywam czesto w 48624 schoeppingen
puggiblue - 27 Październik 2013, 22:28

Na tym etapie można olać korekcje wtrysków. Jeśli nic się nie dzieje, to po prostu się ich nie rusza.
Jak wyeliminujesz usterkę swirl-a i przepustnic, to w ciemno możesz kupować nową przepływkę.

dejnekomirek - 28 Październik 2013, 10:45

Meczycie ten temat teoretycznie od dluzszego czasu. Mysle, ze na poczekaniu mozna sprawdzic poprawnosc systemu sterowan podcisnienia- to jest podstawa. Wystarczy uzyc kawalka przewodu gumowego do podania podcisnienia na elementy wykonawcze, albo nawet zwyklej gruszki gumowej, nie smiem juz mowic o pompce podcisnienia z manometrem i szybko wiemy co sie dzieje w systemie. Czasami nieszczelny wezyk powoduje straszne zamieszanie, straszac duzymi kosztami naprawy. Odsylam do poczytania opisu szukania usterek w HDI autorstwa " Lusnii" . Mysle, ze jasniej juz nie mozna.
Pisze ciagle o przeplywce, bo w C5 Mk I to czesty problem, chocby ze wzgledu na wiek. Widzialem w wielu wrecz zgnite przez korozje lacza wewnatrz MAF, a diagnosci obstawiali elementy systemu wtrysku kosztujace majatek. W HDI ten element odgrywa duza role.
Chyba nie jest problemem znalezienie pojazdu z ktorego na pare minut mozna podmienic MAF na probe. Jesli to nie pomoze, mozna i trzeba szukac dalej.
Odnosnie korekcji- tak duza korekcja moze oznaczac problem z cylindrem, albo zatkane otworki we wtrysku, co tez bedzie skutkowac brakiem mocy. Pozdrawiam

puggiblue - 28 Październik 2013, 12:48

A jak ma być wałkowane przez internet? Praktycznie? Serwisy są od tego.
Jeżeli ktoś chce zrobić coś sam, a nie ma wiedzy, to musi ją zdobyć. Zresztą Kolega dostał już kilka podpowiedzi i od niego zależy kiedy i co z tym zrobi.
Równie dobrze można polecić mu podmianę silnika od innego i może wróci moc... a może nie, bo np. katalizator będzie zużyty, albo zablokowany przez pęknięty wkład i będzie blokował przepływ spalin.
Poradniki Luśni to też tylko teoria przepisana z książek, ubarwiona dopiskami autora.
Temat korekcji był poruszany z początku wątku i autor powinien już wiedzieć co należy sprawdzić.
BTW - przy korekcji rzędu 140% (w przypadku siemensa), czyli ledwie pracującym wtryskiwaczu, na sprawnym cylindrze silnik HDI całkiem dobrze sobie radzi i nie czuć wielkiego spadku mocy, a trzęsie na wolnych jak diabli. Zresztą podczas jazdy też mocno słychać i czuć brak jednego cylindra.

Sm0kus - 28 Październik 2013, 21:57

Ale czy my przypadkiem juz aksjomatycznie nie uznalismy, ze uklad wtryskowy jest tutaj wolny od wad i problemu nalezy szukac w sterowaniu turbo i/lub egra? Robiac z dlugiej histori krotka: do sprawdzenia wezyki podcisnien i zaworki sterujace praca turbiny i egra.
pedro - 17 Maj 2014, 10:28

mam podobny problem...tylko że moc jest, nie kopci, a mam błąd P0402 coś z zadaną ilością powietrza...zapomniałem zrobić scrin
jak zrobić adaptację EGR w lexia ?
pytam o EGR gdyż ostatnio z ciekawości wlazłem w opcje EGR coś w podobie do adaptacji chyba i tam było napisane że te czynność robi się tylko w przypadku wymiany komputera coś tam coś tam i nie mogłem z tego się cofnąć i jakoś po tym pojawił sie błąd...więc podejrzewam że EGR się rozstroił...a może inne propozycje...

puggiblue - 17 Maj 2014, 19:14

W 2.2 jest EGR mechaniczny, sterowany podciśnieniowo, więc się go nie adaptuje. Ten błąd to raczej od zawieszenia się zaworu w pozycji zamkniętej, stąd za duża ilość zmierzona. Szukaj problemu w elektrozaworze sterującym EGR, ew. wężykach, a na koniec samym zaworze.
pedro - 17 Maj 2014, 22:49

wszystko fajnie tylko pytanie gdzie to jest...problem tak tez teraz mysle pojawil sie po tescie na wytrzasarce gdyz szukalem co mi puka z przodu i kolega na stacji diagnostycznej mi przetrzepal auto moze sie cos wypielo lub zacielo jak piszesz...tylko gdzie tego szukac
pedro - 17 Maj 2014, 22:52

p.s. jak zrobie test elektrozaworu i nie bedzie cykac to rozumiem ze znalazlem przyczyne...
a i tak wogle to spalanie mi wzroslo masakrycznie :-(

pedro - 18 Maj 2014, 11:39





takie wartości zarejestrowałem lexia.

błąd i pomiar parametrów gdzie widać dokładnie że ciśnienie zmierzone turbo jest dużo większe niż zadane... czy to może być EGR?? nie zamyka/otwiera się i przez to te czary?

Film 1

Film2

P.S. elektrozawory na testach cykały...a przynajmniej coś cykało

puggiblue - 18 Maj 2014, 12:54

Ciśnieniem turbo się nie przejmuj, to normalne, że tak pracuje. Problemem jest zamknięty EGR. Szukaj zaworu z tyłu silnika, mniej więcej po środku tak troszkę głębiej. Wychodzi z niego gumowy wężyk. Zasysając np. ustami zobaczysz czy się otwiera. Przy zamknięciu stuknie słyszalnie. Jeżeli się nie podnosi, to też nie usłyszysz zamknięcia. Po tym wężyku trafisz do elektrozaworu od EGR i od niego dalej. Na próbę można zamienić elektrozawory z turbo, albo od przepustnic - są takie same.
pedro - 18 Maj 2014, 13:53

sprawdziłem wężyk jest ok, elektrozawór, musze sprawdzić ale czy przy teście lexia stukanie jest głośne??no i do czego w tym teście nabija się podciśnienie??bez niego elektrozawór nie będzie cykał?

a i czy można jakoś ten elektrozawór sprwdzić np miernikiem

no i czy wzrost spalania mogę sobie tłumaczyć złym ciśnieniem turbo?? bo np na biegu 3 przy wdepnięciu w podłogę cyfra potrafi się zakręcić przy 30L/100km

puggiblue - 18 Maj 2014, 15:02

Przy teście możesz słyszeć lekkie brzęczenie takie pulsacyjne. Sprawdzana jest tylko cewka, więc stukania z zaworu EGR nie usłyszysz. Musiałbyś użyć pompki próżniowej. Miernikiem sprawdzisz cewkę, ale nie sam elektrozawór.
Nie masz złego ciśnienia turbo i od tego nie będzie większego spalania. Bardziej niepokoi fakt ciągłego wyłączenia 3-go tłoka. Jakie masz ciśnienie na railu podczas jazdy? Na filmie deptałeś go do podłogi?
PS. Zwiększ ilość FPS przy nagrywaniu filmu.

pedro - 18 Maj 2014, 15:28

to nie wina FPS tylko lexia mi tak odświeża.

deptałem do podłogi ale nie ciągle- nie było gdzie.
gdzieś widziałem funkcję tego 3 tłoczka - powinna być aktywna czy nieaktywna??
być może mam to źle ustawione

P.S. gdzie sprawdzić ciśnienie na railu??

dejnekomirek - 23 Maj 2014, 06:14

Wymien MAF. Ta wartosc na wolnych obrotach jest ponad dwa razy za duza.Powinno byc okolo 230mg/raz. Ewidentnie przeplywomierz padniety. Cisnienie sprawdzisz na podgladzie parametrow 1. Ten skren jest z parametrow 2. Funkcja 3-ego tloczka musi byc aktywna.
pedro - 24 Maj 2014, 08:39

sprawdze jeszcze to ciśnienie w pierwszym podglądzie...
tak dla jasności... MAF to jest przepływomierz??

dejnekomirek - 24 Maj 2014, 10:41

Tak. Mialem tez taki sam problem. Po wymianie na nowy VDO auto odzylo. Nawet nie myslalem, 2.2 hdi tak sie zbiera. A w starym MAF sciezki metalowe do czujnika przerdzewialy.
pedro - 25 Maj 2014, 05:29

ile kosztowala cie taka impreza?
dejnekomirek - 25 Maj 2014, 07:28

Okolo 150 euro. Tez zastanawialem sie , gdzie jest problem. Pracuje przy diagnostyce i podgladalem parametry, Wszystko bylo ok, zadnych bledow[tylko MAF pokazywal podobna wartosc, jak u ciebie, ktora po dodaniu gazu spadala], wiec postanowilem zmienic. Efekt byl "kosmiczny", auto wreszcie pokazalo pazur. Wczesniej nie moglem wrecz jezdzic, tak jakby bylo z 50 KM, na autostradzie bylem wolniejszy od ciezarowek, duzo palilo. Po wymianie, wcisniecie gazu powoduje uslizgi kol, naprawde wymiata. Obejrzalem stary MAF: brakowalo czesci metalowych lacznikow wewnatrz-skorodowaly, elektronika byla ok, dlatego pewnie bledu nie bylo. To bylo swierzo po zakupie auta, do dzisiaj wymienilem z tego powodu w pieciu C5 przeplywomierze. Mysle, ze ma na to wplyw czas i wilgoc w filtrze powietrza. Pare razy widzialem wode w filtrze, szczegolnie w autach bez oslony silnika od spodu.
puggiblue - 25 Maj 2014, 20:26

Niechętnie, ale dodam od siebie, że możesz się pedro zdziwić po zakupie nowego przepływomierza, że nic się nie zmieniło. Z Twojej lexii nie da się praktycznie nic odczytać, ale widziałem czasem na filmie, że odczyty z MAF są na prawidłowym poziomie, dlatego polecam sprawdzić wszystko odpowiedzialne za ten stan rzeczy przed pójściem w koszta.
pedro - 26 Maj 2014, 14:08

zbadałem 2.2 HDi kolegi w Pługu 406...u niego ilość powietrza kręciła się ok 230-260...u mnie jest ok 560...
bardzo mnie ciekawi dlaczego u mnie ten trzeci tłoczek coś się nie załącza...
u kolegi już przy ruszaniu z 1 pokazywało zmianę TAK/NIE... ale co dzwine nie mam żadnych błędów poza ilością zmierzoną powietrza a zadaną...auto nie szarpie, niby normalnie idzie...o co kaman?

pedro - 26 Maj 2014, 15:01



tak to wygląda u mnie... a ciśnienie atmosferyczne mam ciągle 988...więc jak wam się wydaje co to jest??

z tego co pamiętam to przepływomierz mierzy ciśnienie atmosferyczne...i ilość powietrza... więc chyba wskazania są jednoznaczne

puggiblue - 26 Maj 2014, 17:13

Nie. Przepływomierz nie liczy ciśnienia atm. Czujnik jest zabudowany w sterowniku. Tym się nie przejmuj.
U Twojego kolegi pracuje EGR, lub ma sprawny przepływomierz. BTW - dlaczego nie przełożyliście na próbę? Parę minut roboty i byś wiedział co jest winne.
Spaliny dostarczone przez egr wpadają za przepływomierzem, zaniżając odczyty Z MAF w prawidłowo pracującym układzie. Zaślepienie lub awaria (ciągłe zamknięcie zaworu) powoduje właśnie podwojenie odczytu z MAF.
Sprawa trzeciego tłoczka - raczej powinien być i pracować, ale możesz to sprawdzić patrząc na pompę WC, czy od jednego tłoczka idzie wtyczka z kabelkiem. Jeśli jest to szukać w ustawieniach, czy nie wyłączony.
Wg. mnie już nie ma co więcej dodać w tym temacie, wszystko masz już objaśnione, więc należy szukać przyczyny.
PS. Jest jeszcze jedna opcja - nie naprawiać egr (jeśli to on) i usunąć go programowo ze sterownika ;-)

dejnekomirek - 26 Maj 2014, 20:01

puggiblue napisał/a:
Spaliny dostarczone przez egr wpadają za przepływomierzem, zaniżając odczyty Z MAF w prawidłowo pracującym układzie

Wcale tak nie jest, a usuniecie egr w silniku HDI przysporzy mnostwo problemow, wlacznie z wiekszym zuzyciem paliwa. Tak mozna bylo robic w starszych dieslach. Nie dorabiaj nowej, wlasnej teorii nie popartej faktycznymi zjawiskami zachodzacymi w silniku.

pedro - 26 Maj 2014, 20:27

Ok. Pytania:
1) gdzie w lexii wlacza/wylacza sie 3ci tloczek
2) egr jak wyjac go do czyszczenia? Gdy probowalem zassac ustami zeby sprawdzic czy stuknie to mimo wysilku nic sie nie dzialo-moze mam za malo mocy w ustach :-)
3) co z tym cisnieniem atmosferycznym? Skoro to nie jest takie wazne to poco to jest?

P.S. kolega przyjechal z wrocka i widzialem sie z nim doslownie 20 minut bo jechal dalej...nie dalem rady zorganizowac podmiany a szkoda :-(

puggiblue - 26 Maj 2014, 21:17

Ok. Ostatnie odpowiedzi:
1) sprawdź najpierw, czy faktycznie masz go sterowanego, bo może niepotrzebnie się martwisz
2) mocy w ustach jest aż nadto, żeby nim poruszać. Zapewne jest zablokowany. Nie wiem jak w C5 jest z miejscem, ale ogólnie jest wkręcony na dwóch śrubach w kolektor i chwycony opaską, którą trzeba podważyć płaskim śrubokrętem.
3) pojedź w góry i sprawdź wtedy. Nie stresuj się tym.

dejnekomirek napisał/a:
Wcale tak nie jest... Nie dorabiaj nowej, wlasnej teorii nie popartej faktycznymi zjawiskami zachodzacymi w silniku.

Może kolega mnie nie zrozumiał, ale zostawię to bez komentarza.

Sm0kus - 26 Maj 2014, 21:51

puggiblue napisał/a:
Spaliny dostarczone przez egr wpadają za przepływomierzem, zaniżając odczyty Z MAF w prawidłowo pracującym układzie.


Jakim cudem? Pokusilbym sie co najwyzej o stwierdzenie, ze rzeczywista ilosc O2 jest mniejsza niz zmierzona przez MAF, a wrecz jest wieksza zaw. CO2, (O2 jest tyle ile zmierzy MAF... tyle ze stosunek objetosci obu gazow sie zmienia), ale raczej odczyty MAF sie nie zmieniaja.

Wartosci 400-500mg/raz na jalowym i ok. 1200mg/raz przy pelnym obciazeniu sa jak najbardziej realne. Srednio powinno byc ok. 700-800mg/raz przy normalnej jezdzie, oczywiscie bedzie sie to zmieniac w zaleznosci od tego ile turbo napompuje...
dajnekomirek tak?

dejnekomirek - 27 Maj 2014, 06:16

Nie wiem ile powinno pokazywac teoretycznie, ale jak mialem uwalony MAF i problemy z przyspieszaniem, to Lexia pokazywala okolo 600 mg/raz i co ciekawe po dodaniu obrotow ta wartosc spadala. Jak mam wszystko sprawne, pokazuje na wolnych okolo 230, a po dodaniu obrotow bez obciazenia, wzrasta do 650 i wiecej. Te wartosci i takie zachowanie zaobserwowalem w wielu pojazdach, nie tylko C5, nawet w C3 benzynowej. Wyglada na to, ze przy nie dzialajacym czujniku, sterownik silnika sam podaje jakies dziwne wartosci, chyba tylko tak mozna to wytlumaczyc. Moze Lexia przy odczytach podaje rowniez wartosci przyblizone, a nie rzeczywiste, ale oddaje obraz zjawiska zachodzacego we wlocie powietrza. Juz nie raz pozwolilo mi to znalesc przyczyne w braku mocy silnika. Co bardzo ciekawe, brak praktycznie goracej tasmy w czujniku, nie generuje zadnego bledu, pomijajac takie dziwne zachowanie wartosci przeplywajacego powietrza. A moze wystarczy wymontowac przeplywomierz i obejrzec go dokladnie od srodka. Jakiekolwiek slady zielonej korozji swidcza o skonczonym zyciu MAF, nie mowiac o braku czujnika, bo takie rowniez widzialem.
A swoja droga dostaje wrecz szalu, jak ktos pisze o wycieciu zaworu EGR, tak samo rowniez fapa. Tylko ignorant moze wpasc na taki pomysl. I prosze nie robcie tego w 2.2 HDI. Pozdrawiam

pedro - 27 Maj 2014, 07:56

:D no to dziś podmieniam przepływkę ... a jak pogoda pozwoli to EGR wyciągnę i wyczyszczę
pedro - 27 Maj 2014, 17:29

no więc tak...
1) to nie przepływka... wyczyściłem swoją - parametry bez zmian, podmieniłem na inną - również bez zmian...
2) kupiłem preparat do czyszczenia turbin i EGR ale muszę wymontować EGR...pogoda mi nie pozwala :(
3) zrobiłem test 3-ciego tłoczka i cyka sobie na pompie... więc działa...
4) gdzie jest czujnik tego ciśienia atmosferycznego :D bo trapi mnie jego zły odczyt

puggiblue - 28 Maj 2014, 19:23

dejnekomirek napisał/a:
...jak mialem uwalony MAF i problemy z przyspieszaniem, to Lexia pokazywala okolo 600 mg/raz...
Pierwszą rzecz jaką się robi przy niedostatkach mocy, to odczyt podstawowych parametrów przy testach drogowych pod obciążeniem. Jeżeli nie było odczytów ponad 600mg to logiczne, że sterownik nie poda paliwa dla takiej dawki powietrza i w takim przypadku do przeglądu w pierwszej kolejności jest doprowadzenie powietrza do silnika...
dejnekomirek napisał/a:
...Wyglada na to, ze przy nie dzialajacym czujniku, sterownik silnika sam podaje jakies dziwne wartosci...
Dokładnie tak jest, wszystko jest zapisane we wsadzie sterownika na różne sytuacje awaryjne. W innym przypadku po odpięciu przepływomierza nie odpaliłbyś silnika, nie mówiąc o jeździe.
dejnekomirek napisał/a:
A swoja droga dostaje wrecz szalu, jak ktos pisze o wycieciu zaworu EGR, tak samo rowniez fapa. Tylko ignorant moze wpasc na taki pomysl. I prosze nie robcie tego w 2.2 HDI.
Takie są polskie realia. W HDI i innych dieslach z powodzeniem się usuwa FAP-y i i ch odpowiedniki, podobnie z EGR. Nie czarujmy się, ale po prawidłowym usunięciu powyższych nie ma prawa być żadnych problemów z silnikiem.
pedro napisał/a:
4) gdzie jest czujnik tego ciśienia atmosferycznego bo trapi mnie jego zły odczyt
Już pisałem wcześniej - jest wbudowany w sterownik silnika i nie drąż tematu, bo nie ma po co.
Zajmij się uruchomieniem EGR-a i będziesz się cieszył brakiem błędu w Lexii.

pedro - 28 Maj 2014, 20:11

Jakieś dobre rady przy wyciąganiu EGR??
dejnekomirek - 29 Maj 2014, 07:54

Po pierwsze dobre narzedzia i duzo cierpliwosci. Mozna troche poluzowac silnik przez odkrecenie poduszki na prawym nadkolu i odchylenie silnika do przodu[nieraz pare cm odgrywa duza role. Najlepiej wymontowac wszystko , co sklada sie na system EGR. Czesto zapchany jest dolot do kolektora.
Jestem naprawde ciekawy, jak mozna usunac z silnika cos, co jest konstrukcyjnie czescia aktywna, majaca duzy udzial w regulacji cisnienia turbo, pomijajac ekologie. Nie wmowicie mi, ze piszecie nowe oprogramowanie do sterownika, bo wtedy zapytam: co dalej robicie w Polsce majac takie umiejetnosci? Jesli silnik, po takiej operacji pracuje dobrze i dalej ma czyste spaliny, zachowuje elastycznosc to dlaczego nie zglosicie tego do urzedu patentowego ? Czy tylko wydaje sie Wam, ze jest lepiej? Zawor kosztuje jakies pieniadze, ale jego brak moze generowac inne koszty, wiec czy warto pozornie oszczedzac?
Fapa chcecie usuwac, ale czy wiecie, ze w PSA wystarczy troche wiedzy i fap nie przysparza zadnych klopotow. Czasami przypomina mi to talibow: nie dla postepu.
Sam kupilem nowy dodatek: 4 litry za 115 euro, wymylem filtr i auto smiga jak nowe. Najbardziej cieszy mnie calkowity brak jakiegokolwiek dymienia, niezaleznie od wcisniecia gazu. I jak pomysle, ze ktos doradza usuniecie tego, to mam ochote popukac sie w czolo: to nie te urzadzenia sa przyczyna problemow, problemem jest brak wiedzy talibowatych mechanikow, ktorzy nie umieja poradzic sobie z nowym. Analogicznie, jak za sprzeglami SAC. Dalej nie przyjmuja do wiadomozci, ze powstalo nowe, o lepszych wlasnosciach, ale trzeba zmienic siebie, swoje przyzwyczajenia, aby to ogarnac.
Oswiec mnie puggiblu i powiedz, skad bierzesz oprogramowanie do silnika 2.2 HDI bez tych urzadzen, tzn. egr i fap? Bo jakos nie slyszalem, aby byly wersje bez. Pozdrawiam

Sm0kus - 29 Maj 2014, 08:23

Z ciekawosci zapytam -> jaki wplyw ma EGR na sterowanie cisnieniem turbo?

Myslalem, ze to sluzy tylko temu, zeby ewentualnie obnizyc EGT (Exhaust Gas Temperature) i zeby sie czesc NOx'ow/CO/PAH dopalila "jeszcze raz w cylindrze". Efekt jest tez taki, ze EGT nizsze = mniej NOx'ow i kolo sie zamyka?! Czy EGR jest jeszcze do czegokolwiek innego potrzebny, niz ekologia? Jesli stechiometria jest dobrze dobrana (AFR, ale w przypadku turbodoladowanych wiemy ze zawsze jest lambda dodatnia = nadmiar powietrza), katalizator dziala prawidlowo (wiem, czas inicjacji na zimnym silniku jest tez problemem...), to nawet przy wyjeciu EGRa powinno byc ok.

Co do FAPa - przy Polskich zarobkach, nie ma sie co dziwic ze ludzie sie pozbywaja ustrojstwa (nawet jesli to jest postrzegane na zachodzie jako rzeznictwo, ale z drugiej strony dlaczego mowia to Niemcy, Fancuzi oraz inne nacje ktore w pien wyciely swoje zasoby lasow - zielonych pluc?). A z drugiej strony 115 euro za pol litra pasty polerskiej rozpuszczonej w wodzie - no wstydziliby sie producenci Eolys'u...

Nie popieram kastracji tych elementow z auta, ale z drugiej strony, trzeba do tego podchodzic rozsadnie - nie stac mnie na ich eksploatacje, a chce dalej jezdzic samochodem - to trzeba znalesc rozwiazanie.

Pytasz o programowe wycinanie EGRa i FAPa - to wcale nie jest trudna rzecz. Jesli idzie o EGR - nie mam pojecia jak to zrealizowac - ale mysle ze jakos da sie to wyjac z mapy. Ale jesli idzie o FAP to znam conajmniej 2 mozliwosci:
a) wpisac na sztywno parametr dotyczacy roznicy cisnien na czujniku roznicowym na filtrze. Normalnie jest mierzony co jakis tam czas. Widzialem juz auta ktore mialy po prostu wklepane np. 105% zapchania filtra i wyrugowany FAP.
b) czujniki cisnienia daja sygnal w postaci napiecia. Roznica tych napiec okresla "stan zapchania filtra". A roznice napiec mozna zasymulowac - oczywiscie na stalym poziomie w tym wypadku co da kalkulatorowi zludzenie ze "wszystko gra, i nic sie nie zmienia" ;)

puggiblue - 29 Maj 2014, 08:50

Nie znam bezpośredniego wpływu zaworu EGR na pracę turbosprężarki w prawidłowo działającym układzie. Pomijam oczywiście odłączenie podciśnienia i pozostawienie go luzem, czy awarię osprzętu. Turbosprężarka w silnikach HDI ze sterowaniem za pomocą podciśnienia jest regulowana ściśle przez mapy zapisane w sterowniku - od tego mamy czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik ciśnienia doładowania na rurze dolotowej i mapy dostosowujące doładowanie do warunków (np. wysokość npm., pomijam teraz wszystkie czujniki temperatury), podobnie są mapy wartości doładowania turbo do obrotów silnika vs obciążenie, mapy ograniczające maksymalne doładowanie dla określonych obrotów i obciążenia silnika (dawki paliwa), oraz pojedyńczą wartość ograniczającą doładowanie turbo. Tego nie przeskoczysz. Jeżeli sterownik życzy sobie np.2000mbar dla 1800obr, przy maks. dawce dla tych warunków, to elementy wykonawcze ustawiają się na dane wartości i kwestią osiągnięcia tych parametrów jest ilość spalin na wydechu. Czym więcej spalin, tym turbosprężarka osiąga wcześniej zadane ciśnienia. Stąd np. silnik z odłączonym EGRem troszeczkę lepiej wkręca się na obroty w dolnych partiach. Jeżeli niesprawna jest turbosprężarka, bądź elektrozawór nią sterujący, to poprawna jazda kończy się z chwilą wykrycia przeładowania przez sterownik, co skutkuje trybem awaryjnym. Zbyt niskie doładowanie, oczywiście też zostanie odnotowane.

2.2HDI sterowane są starymi EDC15, które są doskonale rozpracowane i w nich po prostu modyfikuje się parametry odpowiedzialne za pracę EGR-a, czy FAP-a.

Jeśli chodzi o zasadność usuwania powyższych, to już napisałem wcześniej - takie realia są u nas. FAP się zapycha, bo silnik jest niesprawny, bądź jego osprzęt, więc z oszczędności nie naprawia się tych elementów, tylko pozbywa się problemu z końca listy, który często jest najtańszą opcją "naprawy".

pedro - 30 Maj 2014, 12:32

nie chcę kombinować z jakimiś wycinaniami zaślepianiem itd. w jakimś celu to jest i ma działać... teraz będę miał dużo wolnego więc będę musiał go wyjąć i umyć
grigori333 - 30 Maj 2014, 13:14

pedro napisał/a:
w jakimś celu to jest
Wymysł pseudo ekologów i tyle , za coś pieniądze biorą to i muszą coś wymyślać.
pedro - 30 Maj 2014, 19:27

jednak będę czyścił...
pedro - 2 Czerwiec 2014, 08:39

EGR jednak działa...a błąd nadal jest...
ze względu na to że nie świeci się service odpuszczam sobie dalsze poszukiwania...chyba że są jeszcze jakieś inne możliwości...

puggiblue - 2 Czerwiec 2014, 17:08

pedro napisał/a:
EGR jednak działa...a błąd nadal jest...

Jak to sprawdziłeś, że jednak działa? Wątpliwe, żeby działał prawidłowo i rejestrował błąd.
Możesz zrobić jeszcze jedną próbę. Podłącz lexię, ustaw podgląd parametrów, podłącz zawór EGR bezpośrednio do pompy vacuum i patrz co się dzieje ze zmierzonym powietrzem.

pedro - 3 Czerwiec 2014, 15:35

oo o tym nie pomyślałem... tylko teraz pogoda jest nie teges...
sprawdzę jak będzie ładniej

Jacoll - 26 Sierpień 2014, 12:04

pedro, Już deko minęło czasu ... pogoda pewnikiem była "teges" a wyniku nie podałeś. :-\

Tak przy okazji zapytam:
Ma ktoś z Was jakiś schemat lub rysunek dokładnego połączenia rurek podciśnienia dla tego motorka?
Cosik mi się w moim nie podoba i do tego trafiłem na zaślepioną jedną rurkę. ;-)

CitroenVTR - 27 Sierpień 2014, 09:00

też by mi się taki rysunek przydał...

mam zbliżony problem-dlatego nie chcę zakładać nowego tematu tylko dopiszę tutaj.
Może ktoś miał taki przypadek?

W swoim 2.2hdi wszystko jest ok nie pokazuje błędów wszystko działa ładnie do momentu...
gdy temperatura otoczenia nie spadnie do 13st (!) co ciekawe jak jest 14 działa jak nigdy nic...
więc temperatura otoczenia spada do 13 lub niżej stopni i odrazu brakuje mocy-brakuje baaardzo mocy tak bardzo, że mimimalnie wciskając pedał gazu da się w ogóle ledwo ruszyć, głębsze wciśnięcie dłowi silnik. Wtedy też wyskakuje anti-pollution system fault na wyświetlaczu i kontrolka silnika się zapala. Totalny brak mocy. Czasami na biało przydymi wtedy na zimnym, czasami na zimnym też zgaśnie na wolnych obrotach. Nie ma reguły czy jadę i temperatura spada i nagle brakuje mocy i ten komunikat, czy też jak zapale go np rano na niskich temperaturach.
Zapala normalnie tylko brakuje mocy.

Gdy np po południu jest temp +14> przychodzę, zapalam auto i jedzie jak nigdy nic, przez chwile jeszcze w/w błąd się pokazuje, ale po np3 odpaleniach gdzieś po krążeniu po mieście znika.

Lexia -skasowałem wszystkie byki gdy silnik działał ok, odpaliłem silnik i nic nie łapał błędów. Poczekałem aż innego dnia temperatura otoczenia spadła, wyskoczył anitpollution i brak mocy, odczytałem go na drugi dzień jak auto już chodziło normalnie i błedy pokazało

P0401, P0402... oba jako chwilowe ( w sumie logiczne, jest ciepło nic się nie dzieje i na po wyczyszczeniu błędów nie łapie ich do momentu ponownego braku mocy i zimna na dworze)

miał ktoś takie dziwne cuda? zima nadchodzi...

ostatnio odkryłem jakiś wężyk podciśnienia idący obok filtra zdaje się do egr'a że ma dziurkę. Zrobiłem to, klapka od egra jest słyszalna że działa, ale to nie pomogło.
Ostatnio w niskich temperaturach odpaliłem, przejechałem około 4km i problem powrócił....

pedro - 27 Sierpień 2014, 12:55

:D no to piszę bo mam zaległości :D
u mnie problemem okazało się ułamane łącze od elektrozaworu sterującego swirlem :D
klejenie podłączenie nowego wężyka i problem zniknął.
a tak na marginesie :D jak ten wężyk był nie podłączony to auto lepiej się zbierało od dołu- gdyż turbo zamiast chodzić na "niskim" to chodziło na "wysokim" biegu i stąd zbyt wysokie parametry zmierzone. Fakt jest taki że teraz wróciło wszystko do normy i jest ok.
Generalnie rurek podciśnienia jest w tym silniku tyle że jak był je po rozłączał to bym już ich nie złożył hehe

Kolego u ciebie widzę problem z czymś innym- jeżeli silnik poniżej temperatury 13st. wariuje i masz lexie to sprawdź jakie parametry podaje czujnik temperatury, zrób testy elektrozaworów czy działają, a jak auto kopci na biało to znaczy że ma zbyt ubogą mieszankę więc sprawdź przepływkę i filtr powietrza.
Porób scriny z danymi to obejrzymy :D

P.S. jeżeli świeci antipolution to musisz przeczytać opis błędów a nie tylko ich numery...tam jest rozwiązanie- będzie napisane wyraźnie np. zmierzona dawka jest za mała lub coś takiego a jak coś to rób scriny i wrzucaj

CitroenVTR - 27 Sierpień 2014, 14:43

ok, właśnie nie mam lexii...dopadłem jednorazowo u kogos tam. Ale zaopatrze się-tylko pytanie-te po 300zł na allegro spiszą się? czy to tani chinski szajs...?

jak skombinuje lexie dam znac co wyszlo co pisze, bede wrzucał screeny dalej w tym poscie. Poki co dzieki za odp:)

wojtis1990 - 27 Sierpień 2014, 17:03

12345Artur napisał/a:
czy to tani chinski szajs...?

Wszystkie takie są i wszystkie są dobre poczytaj o tym na tym forum.

CitroenVTR - 28 Sierpień 2014, 08:30

spoko kupie niedługo taką, póki co pożyczyłem lexie i dzisiaj będę robił odczyty. Dam znać co wyszło
Jacoll - 28 Sierpień 2014, 12:52

Mam i ja zagwostkę ... co prawda już śmiga jak ta la la, ale proszę o ocenę screnów z lexii. :roll:
Dosłownie dwa dni temu zamuliło go konkretnie i można było deptać w podłogę do bólu a on sobie około 2000 obrotów i miał mnie głęboko.
Po podpięciu wywaliło komunikat:
"Sygnał temperatury powietrza dolotowego - wartość CAN niedopuszczalna"
Dzisiaj sprawdziłem przepływkę, skasowałem błęda i jak na razie śmiga ... podejrzewam, że mogła wtyczka źle stykać ... ale to tylko moje przypuszczenia.
Dlatego zapodaje screny i czekam na wasze opinie. :-?

Nie podoba mi się EGR ... mam wrażenie, że chodzi swoimi ścieżkami ... :-?

pedro - 28 Sierpień 2014, 14:26

podejrzewam ze ta rurka ktora masz luzno to bedzie to co u mnie bo powietrze masz za duze :-) albo przeplywka sie konczy - problem z temperatura powietrza i za wysokie odczyty zmierzonej ilosci powietrza moga na to wskazywac...
CitroenVTR - 28 Sierpień 2014, 17:11

podpiąłem c5 pod lexie i co ciekawego...nie ma bledow silnika... dziwna sprawa bo kiedys p0401 i p0402 pokazywało gdy nie miał mocy-co ciekawe rurka idaca blisko filtra powietrza miala przerwe zostala naprawiona i pewnie to podcisnienie mialo cos wspolnego z w/w bledami.
Ale do rzeczy
dzis-23st na zewnatrz a komp pokazuje jak widac na obrazkach 27stopni... -bledow nie zanotował mimo że wczoraj przy temp 12stopni nie mial sily jechac pokazal sie anti pollution. Ale gdy przyszedlem godzine pozniej zapalic auto nadal w tej temperaturze to działało niby normalnie. W każdym razie dziś przy 23 nie ma bledow na wyswietlaczu w lexii i ciagnie az miło. Sprawdze jeszcze pozno wieczorem lub jak bedzie wczesny ranek i spadnie tak do 13i mniej stopni.

Poki co obejrzyjcie parametry
\\




FAP



i elektryka




oprócz tego że pokazywał 23na zewnatrz a w kompie temp powietrza 27 to nie zauważyłem nic dziwnego, EGR 95 % na wolnych, przy dodaniu gazu -odpuszczaniu spada na 5% wiec sie wartosci mu zmieniaja, przeplywka wraz z dodaniem gazu zwiekszała zdaje sie parametry wiec tez raczej ok...

co sadzicie o tych parametrach z zdjec?

Sm0kus - 28 Sierpień 2014, 17:50

pedro napisał/a:
i za wysokie odczyty zmierzonej ilosci powietrza moga na to wskazywac...


A gdzie tutaj sa za wysokie odczyty??? Moim zdaniem na poziomie 500mg/raz i 50m^3/h (ta 2 wart. jest mierzona na filtrze FAP) to o wiele za malo - to polowa wskazania przeplywomierza. Pytanie jest, czy ta przeplywka daje jeszcze wiecej czy nic z tego? Sproboj Jacoll zrobic z 1-2 screeny jak mu kladziesz w sandal i zacznie sie "zbierac" nad turbodziura. Jak dla mnie to tam powinno byc nawet i do 1000mg/raz a nawet niekiedy powyzej (1100) w zaleznosci od temp otoczenia.

Temp powietrza rozsadna - no moze te 49 troche duzo - ale to auto juz zagrzane wiec moze i tyle byc w sloneczny dzien...

Chyba musze wrzucic kiedys na forum bardzo wazny tutorial - jak mierzyc parametry personalizowane do diagnostyki i jak rysowac wykresy i robic logi ;>

CitroenVTR - 28 Sierpień 2014, 17:52

dobry pomysł kolego-mnie by się przydał taki tutorial hehe
a o moich wskazaniach co myslicie? :-D

pedro - 28 Sierpień 2014, 18:44

hmm ja mam odczyty na poziomie 300... i wszystko jest ok...dlatego 500 wydaje mi się dużo
CitroenVTR - 28 Sierpień 2014, 18:57

hmm ja tak teraz sprawdzam u siebie co jakiś czas odczyty i widzę, że temp np teraz otoczenia na wyswietlaczu 14stopni w kompie pokazuje 19stopni a paliwa 34... wydaje mi się, że chyba coś nie tak z temp powietrza/paliwa stosunek chyba za duży porównując do kolegów którzy w tym poscie wrzucali swoje odczyty....
Jacoll - 28 Sierpień 2014, 19:25

Dzięki piękne za wskazówki. :-D
Czyli jutro (jak czas pozwoli) ciąg dalszy ... trza będzie zrobić parę screnów przy butowaniu. ;-)

CitroenVTR - 28 Sierpień 2014, 21:11

ja już znalazłem winowacje. Jezdziłem godzine z odpalonymi parametrami na kompie i co ciekawego
Cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu zaworu recylkulacji spalin: na wolnych 95% -w czasie jazdy gdy puszcze noge z gazu jest 5%. Wtedy autko smiga elegancko.
Ale w pewnym momencie brakło mocy patrze... a tu 5%, zatrzymałem sie...dalej 5% chce dodac gazu ale ledwo wchodzi na obroty i dalej 5%. Nagle po chwili stania zaczal wchodzic pomalu az do 95% wtedy dodałem gazu wszedl na obroty i dalo sie jechac, az do momentu kiedy znowu sie zacial i 5% non stop pokazywał.
Ewidentnie problem z EGR prawda koledzy? Musze przestudiowac dokłądnie temat tego egra w tym silniku jakby ktos mial konkretne porady co do tego to smialo prosze, kazda podpowiedz jest cenna:)

Jacoll - 28 Sierpień 2014, 21:21

12345Artur, W momencie zacięcia EGR do jakich obrotów mogłeś go pogonić?
Sprawdzałeś może taką opcję?

CitroenVTR - 28 Sierpień 2014, 21:29

jak zaciął się na 5% to na postoju ledwo do 3tys da sie go wkrecic,
w czasie jazdy minimalnie dodajac gazu to tak 2tys cos.... nie ma mocy w ogole jechac wtedy

Jacoll - 28 Sierpień 2014, 21:45

12345Artur, Czyli masz to samo co mi się przytrafiło. :-D
Teraz wróciłem do moich screnów i ... na trzecim screnie widać jak byk:
obroty 739
EGR 5%
To jest chyba to. :-)

Co o tym sądzą tęższe głowy z dziedziny dieselka? ;-)

CitroenVTR - 28 Sierpień 2014, 21:51

jak na wolnych masz 5% to na bank tu siedzi problem.
Mnie tylko teraz ciekawi czy elektrozawór czy klapka egr z tyłu silnika szwankuje.
Bo u mnie sie przycina okresowo widze, zwlaszcza jak temperatura ponizej 13stopni...

mnie zastanawia tylko jedna sprawa w moim FAPie, non stop mam tą samą temperature-752 stopnie, przejechalem 30km a ten nadal pokazuje ostatnie wypalanie 268km/

Czyzby to wartości stałe i fap usuniety? pod spodem auta wyglądało jakby tam nadal byl, obie sondy tez, zbiornik na eloys tez jest. Dziwne...

Jacoll - 28 Sierpień 2014, 23:04

12345Artur,Rano sprawdzę ;-) Powinno się bardziej wyjaśnić.
Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi, ale problem z muleniem miałem właśnie rano w drodze do pracy. Całkiem możliwe, że jest już zasyfiony i przy niższych temperaturach go przyłapuje konkretniej. Po rozgrzaniu puszcza i w miare pracuje... :-?

Co do tej temperatury, to faktycznie masz cholernie wysoką ... i do tego różnicę ciśnień na fapie masz 0. Wygląda, że jest już chyba po wycince.

Jacoll - 29 Sierpień 2014, 16:05

Sm0kus napisał/a:
Jak dla mnie to tam powinno byc nawet i do 1000mg/raz a nawet niekiedy powyzej (1100) w zaleznosci od temp otoczenia.


Było ... było ... ino kurna screenów mi nie zapisało. :-(
Dzisiaj specjalnie wziąłem syna na przejażdżkę i obserwował co bym mógł spokojnie butować. Robił screeny, ale cholera nie zapisało ... :evil:
Przepływ dochodził do wartości podanych przez kolegę Sm0kus,
Czyli wsio wskazuje, że przepływka jest ok. :-D

CitroenVTR - 4 Wrzesień 2014, 08:49

Panowie, nie wiem już sam o co kurde chodzi.
Wg Lexii jedyny problem jaki występował u mnie z brakiem mocy -tylko wtedy gdy zawór EGR się przycinał i pokazywał otwarcie na 5%. Cały układ EGR jest wyczyszczony-chodź za bardzo nie był aż tak brudny.
Wymieniłem elektrozaworek od egra sądząc że to będzie przyczyną, ale nadal gdy temperatura spadnie poniżej 13stopni brakuje mocy. Dziś rano tak miałem, odpaliłem brak mocy gaśnie. Odpiąłem wężyk od elektrozaworka z białą kropką problem znikł jakby nigdy nie istniał.

Macie jakieś pomysły? chyba że elektrozaworek ten co kupiłem też jest uszkodzony....

puggiblue - 4 Wrzesień 2014, 10:43

Zapewne wiesz, że sterownik silnika nie powinien otwierać EGR na zimnym silniku w takich warunkach? Z opisu wynika, że jednak otwiera, więc przypatrz się temperaturom, czy aby któryś czujnik nie przekłamuje i daje fałszywe odczyty. Robiłeś w ogóle jakieś testy lexią podczas występowania tej usterki?
CitroenVTR - 5 Wrzesień 2014, 09:05

właśnie podmieniłem elektrozaworek na inny i to samo więc szukam dalej.

Póki co miałem odpalone parametry na żywo w czasie gdy temperatura spadała i brakowało mocy-pokazywało ten egr jak pisałem wyżej w postach.
\
Na zimnym silniku nie podpinałem się jeszcze, jutro rano to zrobię gdyż dziś powinien dotrzeć do mnie interfejs.
Co do czujnika temp mi na ciepłych temperaturach widziałem że 4stopnie do góry pokazywał -widać to i opisywałem to w postach powyżej. póki co tyle się dopatrzyłem nieścisłości.

CitroenVTR - 7 Październik 2014, 18:51

szanowni koledzy, otóż w końcu..ja rozwiązałem swoj problem z brakiem mocy, dziwnymi bledami egr...itp. Niby proste ale jednak nie tak latwo bylo odnaleźć. Dla potomnych - okazało się, że są dwa elektrozaworki od egra na podszybiu i miały zamienione wtyczki! Wystarczyło podmienić wtyczki na obu elektozaworkach miejscami, po czym skasowałem błędy i do tej pory -700km w temperaturach 0-20stopni nic się nie dzieje i błędów nie ma. Niby takie proste.....
pedro - 7 Październik 2014, 18:57

P.S. odczyty na 3 biegu z przeplywki dochodzily nawet do 1300. sprawdzane wczoraj ;-)
pawlus17 - 8 Październik 2014, 07:38

Po długim czasie wracam do Tego temtu. Wiec z brakiem mocy sie juz uporałem. winna była Przepływka. ale pozostał problem przeładowania. załączam scren przy predkosci 100 - 110 km. gaz trzymany rowno tak jak na tempomacie i po jakims czasie błedy i tryb serwisowy. Wg mnie cos sie zacina zmienna geometria ? "gruszka turbiny?" czy cos innego. pozdrawiam
pedro - 8 Październik 2014, 10:34

sprawdź Swirla...on odpowiada za to że może turbo przeładowywać...(u mnie był złamany wężyk na elektrozaworze) ale jeżeli to się dzieje w czasie równej jazdy to podejrzewam że się zacina... ( jedziesz równo po przyspieszaniu więc auto nie potrzebuje tyle powietrza co przedtem wieć turbo powinno mniej pompować więc zadaje ciśnienie mniejsze...ale coś trzyma turbine na wyższym biegu...- tak to rozumiem)
CitroenVTR - 10 Październik 2014, 14:40

u mnie 245 wywaliło jak bawiłem się elektrozaworkiem na podszybiu :) warto też tam zerknąć
tomaszek - 10 Październik 2014, 18:41

Witam sprawdź zawór podciśnienia taki z pręcikiem pod turbiną co jest
pawlus17 - 16 Listopad 2014, 15:12

pedro, sprawdziłem: pękniete kolanko przy siłowniku swirl , ale martwi mnie jeszcze jedno. ogladam filmik : https://www.youtube.com/watch?v=AAgJEJkPSXo i tu po przegazowaiu swirl powraca w kierunku przodu auta a u mnie jest odwrotnie po przegazowaniu go wciaga. czyzby zamienione wezyki na elektrozaworze?
puggiblue - 16 Listopad 2014, 15:17

Były dwie wersje. Twoja jest ta starsza.
pawlus17 - 16 Listopad 2014, 15:23

puggiblue, dzięki myślałem ze cos nie tak i dlatego przeładowuje, wiec jak znajde chwile to z kanału wezmę sie za "gruszke" od turbiny i wsadzę ta od poprzedniej turbo. Dziś za zimno a w pracy nie mam chociażby lamy przenośnej.
puggiblue - 16 Listopad 2014, 15:34

Do czasu, aż wymienisz siłownik SWIRLa, to zablokuj sobie klapy w pozycji stale otwartej. Rozumiem, że elektrozawór od turbo już sprawdzałeś (podmieniałeś) i masz pewność, że on jest sprawny? W takim razie byłby faktycznie problem w mechanicznym sterowaniu nastawnikiem turbo.
pawlus17 - 16 Listopad 2014, 15:44

puggiblue, zawory sterowania podcisnieniami od egr i od turbiny są z auta w ktorym pekł pasek. C5 FL, do konca jezdzilo. jeszcze postaram sie od kogos kto ma na 100% sprawny podmienic ale na lexi widac plynna regulacje cisnienia. Co do SWIRLa, u mnie dziala prawidłowo czy powinien tak jak na tym filmie?
puggiblue - 16 Listopad 2014, 15:54

SWIRL jest ok, ale piszesz, że pękła Ci końcówka plastikowa wodzika, więc dlatego sugeruję zblokować przepustnice w pozycji otwartej - wtedy silnik lepiej pracuje na wyższych obrotach. Jeśli będą zamknięte to odczujesz braki w mocy.
pawlus17 - 16 Listopad 2014, 15:59

Nie Nie, koncówka wodzika ok. Pękło kolanko gumowe ktore łączy sztywne wezyki podcisnienia z silownikiem i SWIRL nie pracowal. Może jutro wezmę od swojej starej turbiny gruszke obejże i jak bedzie ok, to ja zamontuje.
Chce za tydzien jechac do niemiec z przyczepka a z błedem o przeładowaniu to mnie trafi co chwile gasic silnik na ok 30 sekund.
Dzieje sie to jak pisalem wczesniej jak np jade ok 110 na godzine. Dzis robilem probe na 3 biegu i ok 70 km/h to jest jakies 3 tys obrotow. A może Tobie podeśle zawory podciśnienia i czujnik doładowania do sprawdzenia na aucie ;-)

puggiblue - 16 Listopad 2014, 16:23

Aż przeglądnąłem temat od początku. Naprawiłeś już SWIRLa? A co się działo ze starym turbo? Wymieniałeś go? Bo pisałeś, że przestało przeładowywać...
pawlus17 - 16 Listopad 2014, 17:11

Turbo wymienione bo po rozwaleniu misy olejowej sie zatarło i dostalo luzów.
SWWIRLa tak naprawiłem, zaraz wrzuce link do filmiku juz sie wgrywa na youtube.
Wtedy zanim wymienilem przepływke to bylo duzo problemów na raz. Po wymianie przeplywoierza auto dostalo normalna moc, i teraz przeładowywuje.
Wiem ze malo dodatku jest, w grudniu musze chociaz litr kupić, i śprawdze świece żarowe.

pawlus17 - 16 Listopad 2014, 17:16

Ale jedno mnie zaciekawiło i podejzewam ze mieszek do wymiany. po spieciu podciśnień od SWIRLa nie dociaga go na maxa a jak popchne dalej palcem to calkiem spada i znów zaciaga. tak jak by przy maxymalnym cofnieciu peknieta membrana robila sie nieszczelna.
pawlus17 - 16 Listopad 2014, 17:45

https://www.youtube.com/w...DJ0jvLB4wyhhIfg
Jacoll - 16 Listopad 2014, 17:52

pawlus17, Ustawiłeś jako prywatny i nie można zobaczyć :-(
pawlus17 - 16 Listopad 2014, 18:27

Jacoll, Teraz??:)
Jacoll - 16 Listopad 2014, 18:49

pawlus17 napisał/a:
Jacoll, Teraz??:)

Teraz ok. :-D

pawlus17 - 16 Listopad 2014, 19:41

http://allegro.pl/zawor-p...4762751220.html

Ciekawe czy nie taki sam jak mój, Jacek nie masz kolo siebie jakiegoś pewnego szrotu? Ja kiedys w Szprotawa bylem po części.

puggiblue - 16 Listopad 2014, 21:42

Nie bawiłbym się w używkę. Fakt, że nowy kosztuje ok.150zł, ale masz pewność, że podziała długo. U mnie najpierw padła końcówka wodzika, a później szlag trafił membranę.
pawlus17 napisał/a:
Turbo wymienione bo po rozwaleniu misy olejowej sie zatarło i dostalo luzów.
Znaczy się nie wiesz, czy była w 100% sprawna? Oryginał nie regenerowany? Jeśli masz taką możliwość, to sprawdź jak lekko pracuje sztanga od turbo i gruszka, czy się nie zacina?
Jacoll - 17 Listopad 2014, 07:47

pawlus17 napisał/a:
Jacek nie masz kolo siebie jakiegoś pewnego szrotu?

Takiego na 100% niestety nie. :-(
Szprotawa ... hm ... różne opinie o nich słyszałem. Rzadko a nawet bardzo rzadko korzystam z ich usług.
Zazwyczaj kupuję w necie, bo taniej i często w lepszym stanie. ;-)

pawlus17 - 18 Listopad 2014, 18:55

puggiblue, szukam nowego w necie i nie znajduje. Masz jakąś dokładną nazwę tej części albo link ?? Dziękuje z góry.
puggiblue - 18 Listopad 2014, 21:20

Chyba tylko ASO. Numer części 0363.87
pawlus17 - 27 Listopad 2014, 08:19

Zamówione, a ASO 167 zł , używka 50 - 150 zł. Wrócę , odbiorę, zamontuję, Napisze jakie efekty:)
pawlus17 - 4 Grudzień 2014, 19:34

Witam Was Koledzy. Siłownik do SWRiL wymieniony. Jak narazie krotka jazda przyniosła oczekiwany efekt. :) koszt 160 zł.
dejnekomirek - 6 Grudzień 2014, 10:56

Cieszy mnie, ze w koncu doszedles sedna sprawy, ale: gdybys zrobil chociaz raz diagnostyke podcisnien przez pomiar jego wartosci na pracujacym silniku w roznych zakresach obrotow, juz dawno mialbys problem usuniety. A tak ponad rok mielismy zajecie i ciagle problem byl nie rozwiazany. W miedzyczasie w trzech pojazdach znalazlem podobny problem[okazuje sie, ze to prawie typowy problem], pisalem o tym na forum w kilku postach. Sumujac: do diagnostyki nie wystarcza tylko dobre checi. Trzeba miec wiedze i troche sprzetu. Niezbedna jest pompka podcisnienia z manometrem[ koszt okolo 125 pln].
Niestety nie da sie tego ominac. Inaczej mozna bez konca szukac rozwiazania bez zadnego pozytywnego wyniku. Pozdrawiam. Brawo i powodzenia z Cytryna na przyszlosc

pawlus17 - 6 Grudzień 2014, 12:26

dejnekomirek, no masz racje u mnie jeszcze dochodził jeden czynnik - brak czasu. ja pełnie słuzby 24 godzinne poczas ktorych czasami mam chwile żeby zajzeć do auta a w domu duzo pracy zwiazane z remontem, jak tylko trafi mi sie wolne ( nie urlop) miedzy służbami to jade w twoje okolice i pracuje.
Ale tez sie ciesze z powodzenia operacji. Zostały mi pierdoły do porobienia tj, swiece zarowe niski poziom eloysu i linki recznego plus ew prowadnice. Dzis też na słuzbie zaraz pojde wymienić łaczniki stabilizatora. No a jak skoncze to biore sie za nowego kompa z Win 8 , albo postawie drogi system xp albo wirtualna maszyne bede szukał do Lexii. Pozdrawiam:)

krzall - 21 Styczeń 2015, 22:34

Dzień dobry. Ciesze sięże walczyliście z tym cały rok bo w jednym temacie zawarte jest to o co miałem zapytać ;) . Już wiem że mi nie działa swirl :) bo wajha nie rusza sięprzydodaniu obrotó, wiem czego szukać i co sprawdzać (podciśnienia) . Mam przeładowanie P0234 i zwiazane z tym mulenie oraz błędy. Postaram się jak najszybciej wymienić na nowy swirl ale wcześniej posprawdzam podciśnienia :) ale jeszcze kilka dni muszę się przemęczyć zanim dojadedo miejsca gdzie będę miał dach nad głową, trochęświatła i jakieś narzędzia. Czy odłączenie cięgna i otwarcie klapy coś zmieni z wchodzeniem w tryb serwisowy?
Jeszcze raz dziękuję za tyle dobrze opisanych (pomocnie) napraw :) Pozdrawiam

pedro - 22 Styczeń 2015, 15:20

:D bardzo fajny post :D "otwarcie klapy" jak to napisałeś może powodować błąd ale z kolei zbyt małego ciśnienia a nie przeładowania :D
krzall - 22 Styczeń 2015, 18:15

pedro napisał/a:
:D bardzo fajny post :D "otwarcie klapy" jak to napisałeś może powodować błąd ale z kolei zbyt małego ciśnienia a nie przeładowania :D

:) moja znajomośc określeń jest na poziomie tego co zobaczę :) . Jak rozbiorę to coś co jest dalej za wajchą na silniku (nie zwirl) to pewnie okże się że "klapa" to nie jest ;) ale do czasu kiedy jeszcze to jest w całości na silniku nie włączam wyobraźni :)
Pewnie w okolicy weekendu dobiorę się do swirla. Dziś tam zaglądałem i wsadzili go w czarną dziurę. Trzeba sporo rozebrać drobiazgów. Przy okazji jak wspomniałem posprawdzam wszystkie podciśnienia. Mam nadzieję że nikt jak coś tam grzebał nien pozamieniał wszystkiego bo nie dojdę co i jak :) . Na wszelki wypadek zaopatrzę siew kawałki silikonowej ciasnej rurki na wymianę końcówek podciśnień nakładanych na zaworki. Dzięki za info o doładowniu lub nie ...
POzdrawiam

pedro - 23 Styczeń 2015, 09:39

spoko, wężyki jak pamiętam mają średnicę 3 lub 4 mm

P.S. kup wężyki zbrojone bo zwykłe się zacisną od podciśnienia

krzall - 23 Styczeń 2015, 09:49

pedro napisał/a:
spoko, wężyki jak pamiętam mają średnicę 3 lub 4 mm

P.S. kup wężyki zbrojone bo zwykłe się zacisną od podciśnienia

:) dzięki ok.. na całe wykorzystuję te sztywne ale na łączenia (końcówki) mocne przylegające z silikonem (zbrojone)
Pozdrawiam

kovir - 4 Marzec 2016, 17:34
Temat postu: swirl
Witam
ja bujałem się ze swoją Phedrą 2.2 hdi 128KM z 2006 roku prawie 2 lata po warsztatach - m.in. w ASO. Dopiero jak kupiłem vacuometr okazało się, że nie było podciśnienia na elektrozaworze turbo i mieszku swirl. Silnik słabo wchodził na obroty. Podejrzewałem nieszczelność na wężykach ale dzisiaj doszedłem do tego, że podciśnienie ucieka na mieszku swirl... - oczywiście do wymiany.

Przy okazji pomiarów podciśnienia okazało się, że przy dodawaniu gazu podciśnienie za elektrozaworem turbo spada prawie do zera natomiast rośnie jak silnik wejdzie na wysokie obroty. Z tego co znalazłem na forach to podciśnienie powinno rosnąć przy rozpędzaniu się z niskich obrotów a spadać przy wysokich obrotach, żeby uniknąć przeładowania...

ktoś mnie oświeci jak ma być prawidłowo?

pozdrawiam
MArcin

dejnekomirek - 4 Marzec 2016, 21:37

Podcisnienie w calym systemie powinno byc w przedziale 0.6- 0.8 Bar na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu powinno troche opasc, ale nie powinno byc nizsze jak 0.5- 0.6. Jesli spada mocniej to szukaj przyczyny-gdzies jeszcze jest nieszczelnosc. Lekki spadek podcisnienia spowodowany jest praca ukladu podcisnienia przy wzroscie obrotow silnika.
Teraz odnosnie turbiny : zawsze po dadaniu gazu podcisnienie musi rosnac, az do granicy doladowania zadanego. Jesli rosnie gwaltownie na bardzo wysokich obrotach, to jest cos zle. Przyczyna moze byc w elektrozaworze i jego podlaczeniach, albo co jest rowniez mozliwe, wyciecie fapa powoduje takie bledne sterowanie. Wartosci cisnienia roznicowego na fapie rowniez reguluja cisnieniem turbo, aby uchronic turbine przed uszkodzeniem i fap przed zapchaniem. Jesli sa jakies perturbacje z czujnikiem silnik moze przejsc w tryb awaryjny.
Dalej mecz sie sam, sam podjales decyzje o wycieciu....

kovir - 5 Marzec 2016, 13:38

ja nic nie wycinałem - poprzedni właściciel też chyba nie :) ( włącza mi się wypalanie FAPa czasai więc zakładam, że jest - tym bardziej, że nie ma ani grama ciemnego dymka z tyłu :) )

z dorwanej instrukcji 2.2 HDi też jak dla mnie wynika, że przy niskich obrotach podciśnienie ma być niskie i rosnąć dla wysokiech obrotów... (oczywiście mówimy o podciśnienie na wężyku do turbo - za elektrozaworem).

Poczekam na nowy siłownik SWIRl - pozakładam wszystkie rurki i jeszcze raz na spokojnie pomierzę :) . pozdrawiam
Marcin

dejnekomirek - 5 Marzec 2016, 21:09

Cos mi sie pomylilo, przepraszam: gdzies chyba czytalem Twoj post o wycieciu.
Podcisnienie sprawdzaj na wejsciu elektrozaworu turbiny, jak rowniez na wyjsciu pompy. To tutaj najczesciej jest problem. Dlatego rowniez najczesciej z powodu spadku podcisnienia w ukladzie , silnik sprawia problemy. Swoja droga zawsze mozesz poszczegolne elektrozawory odlaczac przez zatykanie wezykow na wejsciu i pomiar podcisnienia w ukladzie. Szybko dojdziesz co jest powodem tego problemu.

kovir - 3 Kwiecień 2016, 12:56

Przy okazji zapytam mądrzejszych - na postoju po dodaniu gazu i puszczeniu jak spadają obroty to spadają na chwilę ciut za nisko - póżniej słychać metaliczny klik - lekki stuk i obroty lekko rosną do normalnych na jałowym. Myślałem, że ten stuk to zacinający się EGR , ale po odłaczeniu EGRa też to słychać...

czy to normalne?
co tak stuka?
pozdrawiam serdecznie
M.

link do Youtube - stuk w 6 sekundzie

pedro - 3 Kwiecień 2016, 15:49

nie umiem powiedzieć co to... dobrze by było sprawdzić parametry jakie ma.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group