Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Kosz koła zapasowego

fanx - 19 Listopad 2013, 15:10
Temat postu: Kosz koła zapasowego
Dzisiaj z ciekawości chciałem przetestować system wymiany koła. Jako ze to moj pierwszy Citroen chciałem sprawdzić jak to działa. Ku mojemu zdziwieniu śruba znajdująca sie w bagażniku nawet nie drgnęła! Kompletnie nie dało się jej poluzować. Myślę sobie ze strasznie się musiałazapiec bo dawno nie była ruszana.

Czy ktos ma jakieś rady/patenty jak ją poluzować zeby opuścić kosz??

wojtis1990 - 19 Listopad 2013, 15:14

U mnie też była zapieczona, WD-40 pomogło. Żeby śruba łatwiej chciała się wykręcać pod kosz podstawiłem lewarek.
grigori333 - 19 Listopad 2013, 15:53

Już słyszałem , że nawet WD nie pomaga i śruba się ukręca .
W większości przypadków spawają nową do haczyka do w ASO cena zabija .

fanx - 19 Listopad 2013, 16:00

wojtis1990 napisał/a:
U mnie też była zapieczona, WD-40 pomogło. Żeby śruba łatwiej chciała się wykręcać pod kosz podstawiłem lewarek.


rozumiem ze ten ,,system" zastosowałeś tylko do poruszenia zapieczonej śruby? Bo przecież lewarek jest w kole które zeby opuścić trzeba ruszyć śrube:)
Jutro spróbuje to ruszyć,zobaczymy czy pójdzie...

wojtis1990 - 19 Listopad 2013, 16:12

Mam drugi lewarek - nie fabryczny - hydrauliczny w bagażniku.
Podniosłem lewarkiem kosz żeby łatwiej mi było śrubę odkręcać.
Albo ci się uda odkręcić, albo ci się nie uda, albo urwiesz śrubę.
Jeżeli chcesz jutro odkręcać to dziś już psiknij odrdzewiaczem żeby przez noc penetrował.
Ten sam problem miałem w renault 19, i zrobiłem później taki patent:
Do haczyka który trzyma kosz dospawałem kawałek szpilki i od strony bagażnika dałem podkładkę i nakrętkę ( typu motylek ), dzięki temu kosz i szpilka rdzewiały tylko pod podwoziem, a motylek był w bagażniku i nie miałem już później problemów z wyjęciem koła.
Wyglądało to mniej więcej tak, a czerwona kreska to płyta bagażnika.

fanx - 19 Listopad 2013, 16:45

Super patent. Jak urwę srubę to bede musiał zrobić coś podobnego.

A jak rozwiązałeś problem wigoci/wody dostającej się do środka od spodu? czy woda nie dostaje sie po zmianie patentu?

wojtis1990 - 19 Listopad 2013, 16:50

Długo już renówką nie jeździłem ale też nie widziałem żeby było mokro w bagażniku.
Zawsze można sobie coś pokombinować i uszczelnić silikonem na przykład.

fanx - 19 Listopad 2013, 16:57

Silikon to chyba nie najlepszy pomysł bo połącznie musi być ,,luźne" a zarazem szczelne. Chyba lepszym rozwiązniem bedzie jakaś pianka/gąbka/gunowa uszczelka. Zobaczymy, jak uwale śrube to wtedy bedę myślał:) Tak czy inaczej dzieki za podsuniety pomysł innego patentu:)

pozdrawiam
fanx

gys0n - 19 Listopad 2013, 17:51

Ja w swojej Xsarze po zakupie też pomyślałem o kole zapasowym. Chciałem sprawdzić czy wszystko w koszu jest. Walczyłem parę ładnych dni, lałem WD40 kombinowałem z lewarkiem.. nic. W końcu upiłowałem główkę śruby od strony bagażnika (zresztą również z pomocą lewarka). Dopiero luźne psikanie spenetrowało i wszystko puściło. Łebek zespawałem ze śrubą i wszystko hula.
Szkoda mi było wydać 5 dyszek na nową.

fanx - 19 Listopad 2013, 20:05

No zobaczymy, na dniach z tym powalcze. Podoba mi sie jednak patent zaproponowany przez wotisa. Wydaje sie nie skomplikowany i dośc prosty do zrobienia.

Czy po odkręceniu tej śruby ten czpień z haczykiem który trzyma koło jest luźny i mozna go swobodnie wyjąć czy jest na stałe mocowany/spawany do podłogi/konstrukcji?

gys0n - 19 Listopad 2013, 20:51

jest luźny
fanx - 6 Styczeń 2014, 15:46

Ten patent na opuszanie koła zapasowego to tylko francuzi mogli wymyśleć. Walczyłem 2 godziny żeby odkręcić fabryczną śrube!Wszystko pod spodem było tak zasyfione i zardzewiałe że ledwo drgnęło. Skończyło się na upiłowaniu śruby i zastosowaniu patentu który zaproponował wojtis z małą modyfikacją- zamaist motylka dałem nakrętkę takiej wielkości jaki jest ten klucz do opuszczania kosza.Teraz odkęca się lekko i przyjemnie.

Swoją drogą nie widze szans abym fabryczne zastosowanie dał rade odkręcić gdzieś na drodze.... w warunkach garażowych było ciężko a co dopiero gdzieś na drodze,zimno,mokro itp...

wojtis1990 - 6 Styczeń 2014, 15:54

fanx napisał/a:

Swoją drogą nie widze szans abym fabryczne zastosowanie dał rade odkręcić gdzieś na drodze....

Ja też miałbym z tym problem. Dobrze że masz problem rozwiązany.

gys0n - 19 Luty 2014, 19:51

Taki zestaw znajduje się właśnie w kole zapasowym.
saguarofiren - 6 Kwiecień 2014, 19:31

Witam, mógłby mi ktoś powiedzieć jak profesjonalnie nazywa się taki klucz do wykręcenia tej śruby w bagażniku i ile on może kosztować ? Pytam, ponieważ kupiłem auto i niestety owego klucza nie było i nie mogę opuścić tego kosza.
sasun71 - 6 Kwiecień 2014, 19:57

saguarofiren, ja mam tak zawinięty koniec klucza do kół w hak i służy on do odkręcania kosza również ;-) sprawdź :-)
karola44-81 - 7 Kwiecień 2014, 11:37



Druga strona klucza jest płaska. Wg. konstruktora z Citroena powinno tym dać się odkręcić kosz koła zapasowego.

U mnie nie dało rady. Dospawałem nakrętkę M12 i już pasuje klucz 19 mm taki jak do śrub w kołach.

Aby opuścić kosz wystarczy opuścić go jedynie o kilka cm. Potem podnieść ręką kosz, a zaczep ze śrubą odsunąć i uwolnić kosz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group