Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xantia - Wspomaganie i zbiorniczek na płyn hamulcowy

puchacz - 16 Grudzień 2013, 06:46
Temat postu: Wspomaganie i zbiorniczek na płyn hamulcowy
Witam
Mam takie pytanko dotyczące wspomagania
A mianowicie chodzi mi o sposób w jaki ten układ działa?
Jadąc samochodem że kierownica podczas skręcania pracuje tak jakby chciała jak najszybciej wrócić do półożenia na wprost a i kręcenie kierownicą nie jest lekkie(w porównaniu do mojego ostatniego samochodu mercedes w124) .Mam wrażenie że cały układ nie działa zbyt precyzyjnie ale może tak właśnie cytrynki mają?:-)Podpowiedzcie jak sprawdzić płyn lub coś tam żeby było lepiej
Drugie pytanie dotyczy zbiorniczka który zauważyłem pod maską.Wszystkie napisy na nim mówią mi że to zbiornik na płyn hamulcowy (jest na korku napis żeby używać tylko dot3) i teraz już nie wiem bo niezgadza mi sie to zabardzo z informacjami jakie uzyskałem wcześniej (że LHM obsługuje hamulce zawieche i wspomaganie )? Co o tym myślicie ?
Pozdrawiam

Mietek - 16 Grudzień 2013, 09:57

Jak masz opór w kręceniu kierownicą to standardowy problem z krzyżakiem kolumny kierowniczej, rozwiązanie na szybko, ściągnąć koło lewe , latarką oświetlić sobie widoczną głowice przekładni i nad nią jest Ten krzyżak zapewne brudny zardzewiały itp , teraz bierzesz WuDu 40 i lejesz ile się da po krzyżaku, powinno już lekko kręcić się kierownica i generalnie krzyżak będzie do wymiany (sam krzyżak 15x16 koszt jakieś 40zł) i bardzo upierdliwa robota.
Ten mały zbiorniczek zawiera płyn hamulcowy który obsługuje tylko i wyłącznie wysprzęglik sprzęgła :) i tylko tyle , korek tego zbiorniczka zapewne masz z czegokolwiek innego bo oryginały lubiły szybko pękać :)

puchacz - 16 Grudzień 2013, 19:32

Dziękuje i juz w piątek piąteczek piątunio przystąpie do akcji:-)
Pozdrawiam

irszamar - 18 Grudzień 2013, 10:05

Witam
A moja kierownica kręci się z olbrzymim oporem , stało się to nagle . Pompa pracuje , przy naciskaniu wydaję dzwięk podobny do tego jaki był przy położeniu krańcowym skręconych koł :?: Może pan Mietek coś doradzi

Mietek - 18 Grudzień 2013, 10:20

Nie jestem wszechwiedzącym :-? ale na kilku forach jest wałkowany ten sam temat i zabawę w szukanie co się znowu spi... przy wspomaganiu trzeba zacząć od stałego punktu czyli ten słynny krzyżak jeśli zlanie go WuDu 40 nic nie daje szukamy dalej. No chyba że jest mokro od LHM-u to odsyłam do następnego tematu który był niedawno.
Reasumując jak nie ma wycieków LHM-u w okolicy przekładni, na przewodach do i od przekładni/wspomagania i na głowicy przekładni to sprawdzamy krzyżak :) i to wszystko. Xantia jest stosunkowo prostym samochodem (aczkolwiek potrafi być złośliwo/upierdliwa).
Tu na forum jak i na innych są tęższe umysły w odgadywaniu kaprysów Xsiężnej :diabel:

irszamar - 18 Grudzień 2013, 10:36

Wielkie podziękowania za szybką odpowiedz :idea: U Xsiężnej wszystko suchutkie więc zajrzymy jej pod sukienkę :-> Dzięki , odezwę się jak rozkminię problem.
irszamar - 14 Styczeń 2014, 19:14

Witam ponownie . Panowie mechanicy mają podzielone zdania . Jeden mówi ze to pompa , która podobno jest dwusekcyjna PADŁA bo wydaje dziwne dzwieki (jakby ślizgał się pasek) choć obsługuje sprawnie zawieszenie i chamulce ,drugi twierdzi że to magiel . No i co :?: Któremu oddać moją księżną :-/ . Póki co jeżdzę taczką ( fiat uno ) A księżniczka czeka w garażu na wolną gotówkę :cry:
Mietek - 14 Styczeń 2014, 22:53

To masz niezłą zagwozdkę , a skąd jesteś zobacz na naszej forumowej mapie może gdzieś w pobliżu jest ktoś rozsądny i coś ci doradzi. A sprawdzałeś na powrotach z którego leje, w zbiorniku LHM to może w jakiś stopniu wskazać kierunek w którym trzeba szukać.
rewers - 14 Styczeń 2014, 23:04

irszamar, jeden ci wymieni pompę i weźmie kasę, a drugi maglownicę i sporo skasuje prze okazji może uda się naprawić jak się ślizga pasek to albo do wymiany albo jednak coś z pompą

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group