Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xantia - wymiana jakie narzedzia???

ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 17:40
Temat postu: wymiana jakie narzedzia???
Do wymiany mam sworzen, koncówka drażka kierowniczego, tuleja wachacza komplet + wymiana oleju. W związku tym mam pytanie jakie narzedzia bedą mi potzrebne a zeby to wszystko wymienic? Mam mozliwosc narzedzia pozyczyc z firmy w której pracuje i mysle jakie tu narzedzia sa potrzebne??? Ktoś pomoże???

Linki do aukcji z czesciami które zakupiłem:
http://allegro.pl/tuleje-...3855095062.html

http://allegro.pl/nowy-sw...3833464798.html

http://allegro.pl/nowa-ko...3789918267.html

http://allegro.pl/olej-lo...3837463753.html

ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 19:05

Czy ktoś wymieniał i pomoże?
KinioPP - 10 Styczeń 2014, 19:15

Klucze płaskie wystarczą. Jak możesz weź też nasadki. Przyda się ściągacz do przegubów - z nim jest o wieeeele łatwiej. Takiego wkręcanego sworznia nie wymieniałem - na Allegro widziałem do nich nasadki. Widziałem tu na forum odkręcanie po wcześniejszym dospawaniu do sworznia jakiegoś "pokrętła".
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 19:20

KinioPP daj linka do tej wymiany sworznia???
sasun71 - 10 Styczeń 2014, 19:23

narzędzia jak wyżej ale do tuleji to pewnie ściągacz albo jaka praska...ale tuleje w cienko cienko sąsiadowi wymieniłem bez tego... odwierciłem wiertarką gumę w tulejce a pozostałą blachę obudowy naciąłem w środku piłka do metalu i się złożyła (tylko czasem nie wahacz :584: ) a nową wcisłem za pomoca szpilki gwintowanej i podkładek oraz nakrętek kręcąc kluczami ;-)
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 19:36

Ma ktos jakies fotki cokolwiek bo ja ciemny jestem jak tabaka w rogu a chce wymienic sam :-/
ROBSON1976 - 10 Styczeń 2014, 19:52

ptaku1234- szkoda że nie masz do mnie bliżej dostałbyś wszystko co potrzebujesz łącznie z prasą do wciskania, kawą i herbatą :-D [/scroll]
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 20:04

ROBSON1976 no mam do ciebie 140km :shock: ale ktos moze wymieniał i ma jakies fotki ??? A co to jest ten sciagacz lub praska jak to wyglada??
sasun71 - 10 Styczeń 2014, 20:08

większe;)tu mniejsze tu
sasun71 - 10 Styczeń 2014, 20:11

a czasem takie coś małe co można zrobić samemu jak są możliwościtu
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 20:19

Mysle ze z włozeniem tych tuleji to spróbuje tak jak napisał sasun71 (a nową wcisłem za pomoca szpilki gwintowanej i podkładek oraz nakrętek kręcąc kluczami )
Gorzej bedzie z wyjeciem :-(

sasun71 - 10 Styczeń 2014, 20:28

ptaku1234, guma oddaje jak brak prasy dlatego ja odwiercałem...jeszcze duże imadło jako prasa jak możliwość wycisku jest że szczeki imadła nie przeszkadzaja ale wtedy i tak coś dobrane ciut mniejsze na srednice niż tuleja
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 20:39

To w sumie co bedzie mi potrzebne imadło, szpilka gwintowana, młotek przecinak, wd40, i jakie klucze 17 ? 19? nasadowe tez?
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 20:40

Wachacz trzeba cały odkrecic?
sasun71 - 10 Styczeń 2014, 20:44

ptaku1234, imadło ze stołem przytachasz do domu? co do kluczy to ja mam całą walizke i dobieram taki jaki pasuje..jak trzeba to i gumówka idzie w ruch.lepiej jak Ci ktoś pomoże kto takie rzeczy robił. ostatnio komuś przy takiej robocie oś wypadła i olej ze skrzyni sie lał;)
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 20:52

imadła nie przytacham hehe SASUN71 ja bede w niedziele w ostrowie wielkopolskim to bym miał 25km do ciebie pomogł bys?
sasun71 - 10 Styczeń 2014, 21:12

ptaku1234, brak kanału i warsztatu typu imadło ze stołem..na dorobku to jest.A poza tym inna przeszkoda prywatna :-(
ptaku1234 - 10 Styczeń 2014, 21:32

Spoko dzieki wszystkim
sasun71 - 10 Styczeń 2014, 21:36

ptaku1234, dasz rade jakoś,kolege jakiego do pomocy i nic na szybko z rozwagą.info na pw masz ale jaki kanał pomocny by był jak ktoś ze znajomych ma.
KinioPP - 10 Styczeń 2014, 21:45

Na jednorazową wymianę nie bardzo opłaca się kupować
http://allegro.pl/936-klu...3793727771.html

Mietek - 10 Styczeń 2014, 23:27

Na pewno klucze 18 aby odkręcić śruby wahacza , plus coś takiego http://allegro.pl/sciagac...3856767856.html żeby mieć mniej roboty ze sworzniami, młotek majzel :) a tak to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=ykJvkgMhAe8 co do sworznia wahacza to klucz tez taki mam ale do niego potrzebny klucz 35 a to dopiero biały kruk , niektórzy używają klucze do rur ale najpierw musisz sprawdzić czy nie masz zaklepany sworzeń na piaście (są nacięcia i prawidłowo zaklepuje się po wkręceniu a potem młotek + majzel tępy żeby ci się nie odkręciło) a i dobrze trzeba ustawić tzw tuleję tzw konika wahacza(tą z tyły większą :) ) żeby ci szybko guma nie popękała. Z resztą większej filozofii nie ma :) jakieś 4 godziny jak to już robiłeś jak nie to spokojnie 8. Potwierdzam tą małą wredną tulejkę przewiercić naciąć (są brzeszczoty okrągłe takiego używam :) ) i prawie samo wyjdzie wprasować imadło lub śruba hartowana (np w rowerowym sklepie ośki piasty koła są takowe ;) ) Co do jakości zakupionego asortymentu mam coś kiepskie przeczucia, a pytanko czy ucho konika jest przyspawane porządnie czy tylko punktowo, jak punktowo no cóż czeka ciebie poprawka :/ Jak by co to pytaj za tydzień może dwa mnie też czeka zabawa w wymianę gumek ;)
ptaku1234 - 12 Styczeń 2014, 18:44
Temat postu: Ucho konika?
Witam! To jest to ucho konika ? Nie jest przyspawane:(
Jacoll - 12 Styczeń 2014, 19:50

ptaku1234, Bo jest zgrzane ... zaczniesz spawać, to gumę odgrzejesz i za chwilę zaś wymiana.
W mojej takie zakładałem i już 6 roczek śmigają ... :-D

Mietek - 12 Styczeń 2014, 20:20

No cóż nauka kosztuje :) ja już przerabiałem spawane punktowo i no cóż u mnie takie punktowe spawanie po roku się uwolniło od reszty :-/ . Ale może te akurat wytrzymają.
morginson80 - 13 Styczeń 2014, 00:24

Szkoda tylko, że kupiłeś części z najniższej półki. Obyś za parę km nie musiał ponownie wszystkiego wymieniać. Ja już nie raz przekonałem się że co tanie to drogie. Następnym razem kupuj części Sasic, TRW, Lemforder.
ptaku1234 - 13 Styczeń 2014, 16:05

Wymienione z mechanikiem wspólnie koszt 35zł ;-) Ale i tak cos stuka, ale nie tak jak przed wymianą. Może to koncówka drążka kierowniczego, bo nie wymieniłem - nie ta strona została mi przysłana :-/ Pozdrawiam!
Mietek - 13 Styczeń 2014, 22:57

Przyszłościowo lepiej wymieniać parami , coś stuka mówisz a wymieniłeś obydwie tuleje wahacza czy tylko konika. Potencjalnie stukające zabawki z przodu trochę tego będzie , sworzeń wahacza i końcówka drążka kierowniczego plus drążek stabilizatora :D trochę tego jest. Pojedź lepiej do mechanika i niech obejrzy co stuka puka i wymień no chyba że chcesz wszystko powymieniać jak leci :-P
ptaku1234 - 14 Styczeń 2014, 08:26

Wszystko wymieniłem co napisałeś Mietek oprócz drążka kierowniczego bo tak jak pisałem wczesniej została przysłana mi nie ta strona. Pozdrawiam!
ptaku1234 - 14 Styczeń 2014, 08:30

Aha pojawił sie problem z zawiechą. To znaczy przód stoi wyżej od tyłu może dlatego ze w połozeniu szosa został podniesiony na lewarku? Czy to po jakims czasie mi sie samo wyreguluje czy musze sam obnizyc przód magiczną 11???
Mietek - 14 Styczeń 2014, 11:18

Dwa skrajne położenia w naszych samochodach są serwisowe czyli jak się dłubie przy zawieszeniu lub zmienia koła ustawia się w pozycji serwisowej. W twoim przypadku wypadałoby pojechać na kanał i zobaczyć co z korektorem, jest szansa że coś się przesunęło lub wyskoczył łącznik korektora (plastikowy element). Najpierw spróbuj "gimnastyki" Xantii czyli kilka razy góra dół jak nie wróciło od normy to kanał, zobaczyć co się stało i ewentualnie wyregulować wysokość zawieszenia prześwitu w xantii :)
ptaku1234 - 14 Styczeń 2014, 11:45

Pompek już próbowałem nic nie dało. Zostaje wyrególowanie wysokosci.
Mietek - 14 Styczeń 2014, 12:12

Pytanko dodatkowe czy reagował przód i tył mniej więcej tak samo jak pompki robiłeś czyt tylko tyłek reagował, czy już kiedyś bawiłeś się w regulację zawieszenia , czy masz potrzebne drobiazgi ;)
ptaku1234 - 14 Styczeń 2014, 17:23

Już zrobione nie bawiłem sie w obliczanie tych wszystkich wysokosci ustawiłem na oko :)
Od podłoze do zderzaka z przodu mam 625mm a z tyłu 600mm. Po jezdzie stwierdziłem ze przód jest nieco twardszy odczuwalny i bede musiał poprawic i w zwiazku tym mam pytanie czy moge wymienic srubę na klucz 11 którą sie odkreca przed odkreceniem sróby równiez na klucz 11 od obejmy, bo mam ja mocno skorodowaną tak jak i ta obok. Moge je dwie wymienic bez problemu odkrecam stare wkrecam nowe czy sa od góry do tych srób nakretki???

ptaku1234 - 14 Styczeń 2014, 19:03
Temat postu: Sruby fotka
sruby zaznaczone na czarwono???
dejnekomirek - 14 Styczeń 2014, 20:26

Witam. A dlaczego chcesz wymieniac te sruby? One tylko trzymaja korektor, do regulacji wysokosci sluzy sruba na obejmie stabilizatora. Te dwie odkreca sie tylko , jak chcesz wymontowac korektor. Na rysunku widac tez ten zawias, ktory z wiekiem jest zrodlem problemow ze stabilizacja wysokosci nadwozia. Korozja unieruchamia dzialanie tegoz.
Jesli chcesz je wymienic, po prostu wykrec i wkrec nowe[inne M7]

Mietek - 14 Styczeń 2014, 20:32

Te śruby są wkręcone w puszkę korektora , możesz sprawdzić na stronie serwisowej citroena jaki gwint mają ale stawiam że cudów nie będzie . Prościej mierzę ustawienie prześwitu, równe podłoże do miejsca podparcia lewarka 20 cm.
ptaku1234 - 15 Styczeń 2014, 18:54

Mietek możesz mi podac tą strone gdzie mogę sprawdzic jakie to są śruby??? A wymienic chce bo sa tak mocno skorodowane że niedługo nic z nich nie zostanie.
Mietek - 15 Styczeń 2014, 22:58

Szperałem na stronie http://service.citroen.com/pages/index.jsp i niestety ich nie ma osobno korektor jest przedstawiony jako całość. Stronka przyda się tylko trzeba się zalogować jako niezależny warsztat nic to nie kosztuje :) jak nie zapomnę to jutro obejrzę bo mam na zapas ;) korektor jakie są wariacje śrubowe/wymiarowe :D
ptaku1234 - 16 Styczeń 2014, 17:23

Mietek bede wdzieczny za podanie wymiarów :) Czekam...
dejnekomirek - 16 Styczeń 2014, 19:02

Ptaku pisalem Tobie, ze te sruby to M7, normalne M7. Wystarczy, ze wykrecisz jedna i bedziesz wiedzial jaka ma dlugosc- czy to takie trudne? Przeciez takie rzeczy mozecie omawiac na pw, albo przy piwie. Forum sluzy wszystkim, ale takie pierdoly tylko zasmiecaja temat postu. Pozdrawiam
ptaku1234 - 16 Styczeń 2014, 19:32

Sryby M7 są rózne a wykrecic nie chce bo bede na dwa razy musiał wjerzdzac na kanał. Chce zrobic wszystko za jednym zamachem. dejnekomirek nie denerwuj sie :mrgreen:
dejnekomirek - 16 Styczeń 2014, 21:49

Co masz na mysli : sruby M7 sa rozne? M7 to jest M7 , a dlugosc? mozesz zalozyc ,ze nie dluzsze niz 10 mm, one wchodza w korpus korektora, nawet jesli sa zardzewiale to przeciez i tak nie musisz ich ruszac, no chyba, ze masz ochote wymienic korektor, a to juz inny problem - stare sruby mozesz po prostu odciac. Nie ma roznych M7, one we wszystkich samochodach sa takie same, roznia sie ewentualnie dlugoscia. Nie denerwuje sie, ale moze niedlugo bedziemy pytac sie o rozmiar podkladek pod nakretki, albo inne pierdoly. Przeciez to jest przedszkole kazdego mechanika, czy czlowieka probujacego naprawic troche w swoim aucie, ewentualnie domu. Mysle, ze na forum sa to pytania nieistotne, tutaj wazne jest jak poradzic sobie z problemem, co moze byc przyczyna, ewentualnie od czego mozna dopasowac, a sruby tzw. normalia, zostawmy w spokoju. Pozniej szukajac odpowiedzi na jakis problem, musimy przebrnac przez godziny czytania o pierdolach, zanim dotrzemy do jakiejkolwiek konkretnej wiedzy. I potem nie ma sie co dziwic, ze zamiast szybkiego szukania, lepiej zadac pytanie, bo znalezienie odpowiedzi przerasta pytajacego. Nie mam nic przeciwko pomocy kazdemu na kazde pytanie, ale czasami odkrywam, ze nie warto, bo pytajacy zadaje takie pytania, jakby w ogole nie mial zadnej wiedzy technicznej. W takim momencie zastanawiam sie, czy warto cos podpowiadac, bo moze sobie, albo innym zrobic krzywde. Samochody to nie zabawki.
Pozdrawiam

ptaku1234 - 17 Styczeń 2014, 17:55

śruby kolektora mają gwint M7 na pewno nie sa drobnozwojowe, a głębokość otworu 18m
Podziekowania dla Mietka :mrgreen:

ptaku1234 - 18 Styczeń 2014, 15:38

18milimetrów :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group