Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xantia - Jakie tanie, dobre świece wybrać?

tomradd - 24 Styczeń 2014, 11:16
Temat postu: Jakie tanie, dobre świece wybrać?
Oczywiście wiem, że NGK, Bru, ale może coś tańszego i dobrego znacie?
pozdrawiam

Yacus - 24 Styczeń 2014, 11:39

W Xantii i C5 z lpg stosowałem/stosuję oryginalne EYQUEM. Kupuję po 8zł/szt, uważam że to dobry wybór. Nigdy nie miałem z Nimi problemów.
Jacoll - 24 Styczeń 2014, 12:33

Yacus, kolega tomradd, pytał o świece do dieselka ... (chyba, bo tak ma w profilu) ;-)
Yacus - 24 Styczeń 2014, 14:48

Hahha, więc przepraszam :) Pierwszy raz spotykam się z określeniem "gnojówa" na ON :D

W takim razie nie pomogę, od "dizli" trzymam się z daleka :)

sasun71 - 24 Styczeń 2014, 18:32

do tej pory używałem beru w dieslach ale w xsarze jeszcze nie wymieniałem i nawet nie wiem jakie tam są marki. Co do beru żadna mnie nie nawaliła ;-)
puggiblue - 24 Styczeń 2014, 19:54

Polecam EYQUEM. Numer G57.
Znalazłem bardzo tanio: TUTAJ, ale nie znam tego sklepu. Ja kupowałem po 39zł w FRAUTO

tomradd - 25 Styczeń 2014, 11:27

Mam jeszcze pytanko, czy w xantii 2.0 hdi 109 koni, przy uszkodzeniu świecy zawsze wyskoczy kontrolka? Czy trzeba je wykręcić i każdą sprawdzać.
dejnekomirek - 25 Styczeń 2014, 17:30

Witam. Nie wyskoczy zadna kontrolka, tzn. sterownik bedzie dalej tak samo pracowac. generalnie w Xantii tak naprawde swiece grzeja bardzo krotko. Jesli podejrzewasz uszkodzenie swiec, czy tez swiecy, mozesz to ustalic mierzac kazda z osobna, a jeszcze lepiej wykrecajac kazda. Wszystkie swiece zasilane sa z jednej szyny i sterownik nie kontroluje pradu zasilania swiec. Mozna smialo jezdzic z padnietymi swiecami, Xantia odpala bez problemu nawet w - ujemnych temperaturach, najwyzej przez chwile troche potrzesie motorem i troche przykopci.
sasun71 - 25 Styczeń 2014, 18:10

to po co świeczki na 20 stopniowym mrozie grzać...? może zaślepki w to miejsce?że lampka krótko świeci to wiem ale świece grzeją jakiś czas by unormować pracę silnika i bez nich to można zapalać latem..
dejnekomirek - 25 Styczeń 2014, 20:32

Swiece zarowe w HDI w sumie sa niepotrzebne, zostaly zastosowane tylko z wymogow ekologii, tzn. odpalenie zimnego silnika powoduje powstawanie zlych spalin, zanieczyszczajacych atmosfere. W celu zmniejszenia czasu wystepowania tego zjawiska zastosowano swiece, ktore tak naprawde grzeja jak silnik zaczyna pracowac, dogrzewajac jakby zimne komory spalania w denkach tlokow, nic po za tym. Mialem Xantie w Norge, miala tylko jedna sprawna swiece i palila bezproblemowo przy temp. ponizej -20 i nigdy nie bylo problemu. jesli silnik ma problem z zimnym startem, to bardziej ma problem z kompresja, albo z padnietymi wtryskami i zadne swiece mu nie pomoga. HDI to nie stary, normalny diesel z komora wstepna. Przeciez to czysta postac silnika z wtryskiem bezposrednim, z mocno rozpylajacym wysokocisnieniowym wtryskiem, a ze troche odprezony to nie znaczy, ze potrzebuje grzania do odpalenia. Wystarczy tylko posluchac odglosow odpalania zimnego silnika, aby okreslic jego stan. Sprawny HDI pali jak benzyna, bez kopcenia i bez zadnych metalicznych odglosow, mozna powiedziec- czysta poezja.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group