Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

BX - Złącze diagnostyczne w Citroenie BX

kamil - 21 Sierpień 2009, 12:57
Temat postu: Złącze diagnostyczne w Citroenie BX
Chodzi o dwu-pinowe złącze w BXach z wtryskiem. Jakie informacje może dać to złącze?? ktoś to przypinał??
kamil - 30 Sierpień 2009, 22:12
Temat postu: i jak...
jakim urządzeniem i tak dalej?? więcej informacji
robson - 31 Sierpień 2009, 15:21

To są tzw. kody migowe, które możesz także sam odczytać.

Kody ECU odczytasz tak:

wtykasz w pin nr 2 kabel i drugim końcem dotykasz masy. Najlepiej przy zapalniczce w środku auta i patrzysz na kontrolkę ECU na tablicy rozdzielczej.
Włącz zapłon, zewrzyj na 5 sekund obwód i poczekaj aż lampką wymiga 12 (jedno, przerwa, dwa), zewrzyj kolejny raz na 5 sekund i poczekaj aż lampka wymiga kod błędu (np. 52 - pięć mrugnięć, przerwa, dwa mrugnięcia), zewrzyj na 5 sekund - i teraz dwie opcje:

1. jak wymiga jakąś większą liczbę - kolejny błąd i znowu zwierasz na 5 sekund;
2. jeśli wymiga 11 - koniec błędów. Zwierasz obwód na 20 sekund - w ten sposób skasujesz błędy. Wyłącz zapłon i wszystko wiesz :)

Poniżej wszystkie kody:

dla uzupełnienia opisu...

-----KOD
11
--------OPIS KODU
Koniec sekwencji
-----------------OPIS USTERKI


-----KOD
12
--------OPIS KODU
Początek sekwencji
-----------------OPIS USTERKI


-----KOD
13
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury powietrza zasysanego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.


-----KOD
14
--------OPIS KODU
Czujnik temperatury silnika.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącza lub przewody.


-----KOD
15
--------OPIS KODU
Przekaźnik pompy paliwa.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
samego przekaźnika oraz pompę paliwa.


-----KOD
17
--------OPIS KODU
Sterowanie wtryskiwaczami.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwaczy - zanieczyszczenia w dyszach. Możliwe
przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach
sterowania wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy
kabli. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.


-----KOD
18
--------OPIS KODU
Przekaźnik pompy chłodzenia turbiny.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie przekaźnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
samego przekaźnika oraz pompę. Przy gorącym silniku pompa
powinna pracować.


-----KOD
21
--------OPIS KODU
Potencjometr położenia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenia potencjometru \ włącznika, przerwy w obwodzie lub
zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable,
obwody zasilania, działanie potencjometru \ włącznika.
Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się zanieczyszczenia
blokujące klapę przepustnicy.


-----KOD
22
--------OPIS KODU
Regulacja biegu jałowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie elektrozaworu regulacji biegu jałowego.
Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.


-----KOD
23
--------OPIS KODU
Włącznik biegu jałowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania, działanie
włącznika. Sprawdzić czy w przepustnicy nie znajdują się
zanieczyszczenia blokujące klapę przepustnicy.


-----KOD
25
--------OPIS KODU
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.
Elektrozawór L
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
przekaźnika i zaworu.


-----KOD
26
--------OPIS KODU
Elektrozawór zmiennej długości kolektora dolotowego.
Elektrozawór C
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu lub przekaźnika zaworu, przerwy lub zwarcia do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie
przekaźnika i zaworu.


-----KOD
27
--------OPIS KODU
Czujnik prędkości pojazdu.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody.
Możliwe zamontowanie innego niż seryjne ogumienia co może dawać
nieprawidłowy sygnał z czujnika.


-----KOD
31
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za uboga
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
32
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, sonda zestarzona, przerwy w obwodzie
lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable
i działanie sondy. Możliwe przedostawanie się fałszywego
powietrza do układu wydechowego przed sądą. Usterka możliwa
również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem paliwa
w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
33
--------OPIS KODU
MAP sensor / przepływomierz / Włącznik przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika.
Sprawdzić czy w przepływomierzu nie ma zanieczyszczeń
uniemożliwiających jego prawidłowe działanie, a w przypadku MAP
sensora czy drożne jest doprowadzenie podciśnienie z kolektora
dolotowego.


-----KOD
34
--------OPIS KODU
Układ odsysania par paliwa / czujnik położenia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie Elektrozaworu w układzie odsysania par paliwa.
Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie zaworu.


-----KOD
35
--------OPIS KODU
Włącznik pełnego otwarcia przepustnicy.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie włącznika, przerwy lub zwarcie do masy lub plusa
zasilania. Sprawdzić złącza, kable, obwody zasilania,
działanie włącznika.


-----KOD
36
--------OPIS KODU
Układ grzania sondy lambda.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie ogrzewania sondy lambda lub przekaźnika grzania
sondy. Możliwe przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy. Sprawdzić
złącza, kable, działanie przekaźnika i grzania w samej sondzie.


-----KOD
37
--------OPIS KODU
Napięcie zasilające z akumulatora.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,
alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub
zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable, i podzespoły w układzie
zasilania.


-----KOD
41
--------OPIS KODU
Brak sygnału z czujnika obrotów wału korbowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza kable i czujnik. Kod usterki pojawia się także przy
unieruchomionym silniku. Należy go wówczas zignorować.


-----KOD
42
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza (monowtrysk) lub wtryskiwaczy
(wielopunktowy). Możliwe zanieczyszczenia w dyszach, przerwy lub
zwarcia do masy lub plusa zasilania w obwodach sterowania
wtryskiwaczami. Sprawdzić stan złączy, kabli oraz impuls wtrysku
i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze.


-----KOD
43
--------OPIS KODU
Układ regulacji spalania stukowego.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodach regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
Możliwe uszkodzenie czujnika, Sprawdzić wtyk i kable. Sprawdzić
czy zatankowane jest paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej.
Ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.


-----KOD
44
--------OPIS KODU
Czujnik spalania stukowego 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo
o odpowiedniej liczbie oktanowej.


-----KOD
45
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 1. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.
Sprawdzić złącza, kable i cewkę.


-----KOD
46
--------OPIS KODU
Elektromagnes zaworu podciśnieniowego regulacji
ciśnienia turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,
połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód
ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.


-----KOD
47
--------OPIS KODU
Regulacja ciśnienia powietrza turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu regulacji ciśnienia - przerwy w obwodzie lub
zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania,
działanie zaworu, połączenie mechaniczne między zaworem
a przeponą oraz przewód ciśnieniowy między sprężarką a wylotem
powietrza doładowania.


-----KOD
51
--------OPIS KODU
Sonda lambda 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda 1, przerwy w obwodzie lub zwarcie do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie
sondy - Możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy
masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka
możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem
paliwa lub do jego wyczerpania.


-----KOD
52
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -
- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa
pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może
być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
53
--------OPIS KODU
Napięcie akumulatora za wysokie lub za niskie.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w układzie zasilania - uszkodzony akumulator,
alternator lub regulator napięcia. Możliwa przerwa w obwodzie lub
zwarcie do masy. Sprawdzić złącza, kable i podzespoły w układzie
zasilania.


-----KOD
54
--------OPIS KODU
Sterownika
-----------------OPIS USTERKI
wymienić sterownik


-----KOD
55
--------OPIS KODU
Potencjometr regulacji CO
-----------------OPIS USTERKI
Przeprowadzić regulację składu mieszanki dla biegu jałowego.


-----KOD
56
--------OPIS KODU
Uaktywniony układ immobilizera.
-----------------OPIS USTERKI
Blokady immobilizera są uaktywnione. Sprawdzić immobilizer,
wyłączyć go. Sprawdzić także stacyjkę.


-----KOD
57
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 2. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i cewkę.


-----KOD
58
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 3
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania.
Sprawdzić złącza, kable i cewkę.


-----KOD
59
--------OPIS KODU
Cewka cylindra 4
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie cewki cylindra nr 3. Możliwa Przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i cewkę.


-----KOD
61
--------OPIS KODU
Zawor regulacji ciśnienia powietrza turbodoładowania.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie zaworu - przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić obwody zasilania, działanie zaworu,
połączenie mechaniczne między zaworem a przeponą oraz przewód
ciśnieniowy między sprężarką a wylotem powietrza doładowania.


-----KOD
62
--------OPIS KODU
Czujnik spalania stukowego 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. Sprawdzić czy zatankowane jest paliwo
o odpowiedniej liczbie oktanowej.


-----KOD
63
--------OPIS KODU
Sonda lambda 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda 2, przerwy w obwodzie lub zwarcie do
masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie
sondy - Możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy
masa pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka
możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem
paliwa lub do jego wyczerpania.


-----KOD
64
--------OPIS KODU
Regulacja składu mieszanki poza zakresem.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy
lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy -
- możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa
pojazdu a układem wydechowym oraz jego szczelność. Usterka może
być powodowana także nieprawidłowym działaniem sterownika układu.
Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim
stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.


-----KOD
65
--------OPIS KODU
Czujnik położenia walka rozrządu.
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzony czujnik, złącze lub przewody. Możliwa przerwa
w obwodzie lub zwarcie do masy lub do plusa zasilania. Sprawdzić
złącza, kable i czujnik. W przypadku niektórych sterowników kod
usterki pojawia się także przy unieruchomionym silniku. Należy go
wówczas zignorować.


-----KOD
71
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 1
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 1. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
72
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 2
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 2. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
73
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 3
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 3. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
74
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 4
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 4. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
75
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 5
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 5. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
76
--------OPIS KODU
Wtryskiwacz cylindra 6
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie wtryskiwacza cylindra nr 6. Możliwe zanieczyszczenia
w dyszach, przerwy lub zwarcia do masy lub plusa zasilania
w obwodach sterowania wtryskiwaczmi. Sprawdzić stan złączy, kabli
oraz impuls wtrysku i ciśnienie paliwa. Wyczyścić lub wymienić
wtryskiwacze.


-----KOD
77
--------OPIS KODU
Regulacja biegu jałowego
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie w obwodzie Elektrozaworu regulacji biegu jałowego.
Sprawdzić złącza, kable obwody zasilania, działanie zaworu.
Sprawdzić ciśnienie paliwa. Usterka może być tez powodowana
nieszczelnościami w układzie zasysania - fałszywe powietrze.


-----KOD
79
--------OPIS KODU
MAP sensor
-----------------OPIS USTERKI
Uszkodzenie czujnika, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub
do plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie czujnika.
Sprawdzić czy drożne jest doprowadzenie podciśnienia z kolektora
dolotowego.
-----KOD

kamil - 4 Wrzesień 2009, 07:08

A gdzie można zdobyć interfejs do BXa??
Na allegro znalazłem link ale jak gościa spytałem czy to będżie pasowało do BX'a 16TGI to powiedział że nie. Może pomylił z GTI albo coś.

Nicpoń - 4 Wrzesień 2009, 09:14

Ale w opisie aukcji jest zarówno 1,6 jak i GTI, więc chyba gość nie do końca sam się orientuje
wuwuzela - 4 Wrzesień 2009, 09:25

MOże sprzedaje coś co tanio kupił a chce za to krocie i nie do końca wie co ma :D
Nicpoń - 4 Wrzesień 2009, 09:37

Mimo wszystko myślę że będzie hulało, co najwyżej się zwróci. Ojciec sobie niedawno sprawił oprogramowanie do Vectry i gość też nie wiedział czy będzie hulać, ale działa bardzo dobrze. Zrobili zrzutkę z kolegą który ma Omegę i u nie go też działa. Myślę że warto sprawdzić
wuwuzela - 4 Wrzesień 2009, 09:46

No a jakie sa plusy z takiego złącza??
Nicpoń - 4 Wrzesień 2009, 09:53

Plus jest jeden, ale poważny. Za każdym razem jak ci się np. zapali lakoniczna kontrolka silnika, zamiast jechać do warsztatu i płacić 100-150 pln za wsadzenie wtyczki, wpinasz ją sam
kamil - 4 Wrzesień 2009, 11:42
Temat postu: Diagnostyczna złączka
Właśnie tak myślę że i zdiagnozować błędy i zresetować samemu po naprawie i tak dalej. Czytałem o użytkowniku i szukałem, to jest niby firma co te interfejsy robi ale nie wiem. Może po prostu odpowiedział mi jakiś praktykant czy gość z biura zupełnie nie zorientowany. Też mi się wydaje że jak ma napisane że Citroen BX 1.6i to właśnie taki silnik jak mam. Ale gościowi napisałem że silnik mam BDY czyli XU5 i tam jakoś dokładniej XU5 3Z czy jakoś tak i powiedział gość że nie będzie robić.
robson - 4 Wrzesień 2009, 21:51

Citronauta napisał/a:
No a jakie sa plusy z takiego złącza??
Wydana kasa :-D Bo można to przecież zrobić bez wydawania grosza :)
wuwuzela - 4 Wrzesień 2009, 22:48

To na spotkaniu powiesz mi szczeguły abym mógł zaoszczędzic :D
robson - 4 Wrzesień 2009, 22:53

Przecież napisałem powyżej "wtykasz kabelek w pin i dotykasz masy"... itd
robert - 13 Wrzesień 2009, 10:36

Ja mam taki gadżet do AX, wydaje mi się że podejdzie też do BX, a może jeszcze do czegoś, muszę znaleźć instrukcję, bo gdzieś zapodziałem.
robert - 13 Wrzesień 2009, 17:54

No i poszukiwania zostały zakończone.
W liście obsługiwanych samochodów są modele samochodów wyposażone w następujące układy sterowania:
Bosch Motronic MA3.0, MA3.1,
Bosch Motronic MP3.1, MP3.2, MP5.1, MP5.1.1, Mp5.2, MP7.0
Bosch Motronic M 1.3,
Bosch LE2-Jetronic,
Bosch Mono Jetronic, A2.2,
Bosch EDC,
Magneti Marelli G5,
Magneti Marelli G6.11, G612, G610
Magneti Marelli 1 AP10, 1AP20, 1AP40, 1AP41
Magneti Marelli 8P, 8P.22, 8P.10, 8P.11, 8P.13, 8P.20,
Magneti Marelli 1AP,
Fenix 3B, 4

kamil - 15 Wrzesień 2009, 18:12

a to jest interface do kompa czy dioda??
robert - 15 Wrzesień 2009, 23:39

jest to dioda w obudowie. podłączamy ja do zasilania i do złącza. jest też wbudowany wyłącznik do kasowania błędów.
kamil - 16 Wrzesień 2009, 05:13

To takie coś, znalazłem schemat i działą bo zrobiłem. Chyba opis był do XMa z tego co pamiętam. Ja ten schemat nieco zmodyfikowałem, dodałem jedną diodę żeby mieć pewność że mam zasilanie.
Kudlaty - 16 Wrzesień 2009, 22:32

Dokładnie takie coś było do Xma. I Bxie też działa więc tak jak Robson napisał nie ma sensu płacić za diodę i kabelek jak mozna sobie zrobić to samemu w warunkach domowych.
wuwuzela - 17 Wrzesień 2009, 09:56

To opiszcie to jakoś dokładniej jak to zrobić i z czego bo musze pogasić kontrolki u siebie a jak moge za prawie darmo to po co mam płacić ;)
robson - 17 Wrzesień 2009, 14:09

Jak nie umiesz tego zrobić to najprościej pożycz od roberta :)
wuwuzela - 17 Wrzesień 2009, 16:44

no ale chodzi oto aby opisać jak to zrobić to wtedy może bym coś podobnego sklecił
robson - 17 Wrzesień 2009, 18:48

Widać, że kolega nie zagląda do działu download bo TU jest schemacik a jak już wcześniej było powiedziane to układ jest identyczny jak do Xantii i XMów tylko kostka w BXie jest z dwoma pinami, podobnie jak w XM MKI. A kody opisałem powyżej.
robert - 19 Wrzesień 2009, 09:05

bardzo chętnie pożyczę. Co do schematu, to chyba każdy sobie poradzi żeby to sklecić.
wuwuzela - 19 Wrzesień 2009, 15:26

Więc jak będzie okazja to zdzwonimy się i zobaczymy co da się zrobić :)
robson - 19 Wrzesień 2009, 18:44

czyli jednak pożyczamy :)
kamil - 24 Wrzesień 2009, 05:50

Rezystory tylko dałem 470R bo liczyłem pod konkretne diody na napięcie 13V czyli nieco ponad spoczynkowego napięcia. Komunikacji dokonuje się na zgaszonym silniku z włączonym zapłonem.
robson - 24 Wrzesień 2009, 06:53

O kurde! Ponad godzinę post zostaje bez odpowiedzi :)
mirvald napisał/a:
Rezystory tylko dałem 470R bo liczyłem pod konkretne diody na napięcie 13V czyli nieco ponad spoczynkowego napięcia. Komunikacji dokonuje się na zgaszonym silniku z włączonym zapłonem.

I jak? Wszystkie błędy już sczytane?

robson - 24 Październik 2009, 16:48

Tak oto wygląda ten przyrząd w akcji:


leniuk - 29 Kwiecień 2010, 20:55

może mi ktoś powiedzieć gdzie jest wtyczka diagnostyczna w citroen bx top 1.9 z systemem wtrysku fenix 1b? udało mi się znaleźć tylko jedna wolna wtyczkę w pęczku kabli koło alternatora, ale wtyczka jest 3 pianowa i nie odpowiada :/
wuwuzela - 29 Kwiecień 2010, 21:00

Wtyczki zazwyczaj umieszczane były po lewej stronie (jak otworzysz maske) mniej więcej na złaczu podłużnicy z "kielichem" mocowania siłownika- w bocznej ściance jest otwór i tamtędy powinna wychodzic wtyczka.
leniuk - 29 Kwiecień 2010, 21:31

jedyne co tam znajduje to ta wtyczka. na w wtyczce jest 5v ,masa i jakiś pośredni stan. próby zwierania nic nie dały.
[img][/img]

wuwuzela - 29 Kwiecień 2010, 21:33

a gdzie masz cała wiązkę która idzie na silnik??
leniuk - 29 Kwiecień 2010, 21:53

[img][/img]

i chyba z drugiej strony jeszcze parę kabli dochodzi.

wuwuzela - 29 Kwiecień 2010, 21:58

Moim zdaniem wtyczka musi gdzies tu być na 1000000% a to nie hjest czasem ta brązowa wystajaca??
leniuk - 29 Kwiecień 2010, 22:06

ta brązowa to jest ta 3 pinowa nie działająca ;) zasadzie nie wiem do czego ona jest- myślałem że to może duplikowane wyjście na czujnik podciśnienia bo 1,6 jest w tym miejscu, ale tego też nie jestem pewien.
wuwuzela - 29 Kwiecień 2010, 22:34

No jeśli tam jej nie ma to nie mam pojęcia gdzie można jej szukać. U mnie jest właśnie w tamtym miejscu
leniuk - 19 Maj 2010, 21:50

okazuje się że musi być to ten kabelek ze zdjęcia. pytanie wiec czemu niema odpowiedzi? ktoś już miał podobny problem?
robson - 19 Maj 2010, 23:41

Kolega chce "wymigać" błędy? Może coś źle podłączasz? Musisz wiedzieć konkretnie gdzie jest przewód sygnałowy, gdzie masa a gdzie zasilanie.
leniuk - 20 Maj 2010, 15:37

wszyto dobrze podłączyłem właśnie. sprawdziłem multimetrem napięcia wcześniej i nawet się zgadzało z oznaczeniami kolorów kabli w manualu :/ i nie wiem czy może sterownik ma uwalony :/ czy komuś z tym wtryskiem kiedykolwiek zapaliła się kontrolka check engine?
latawiec997 - 20 Maj 2010, 17:10
Temat postu: zlacze
A ja juz sam nie wiem w koncu jaki mam ten monowtrysk,zglupialem do reszty,tyle tych modeli opisow itd i nie wiem czym mam sie sugerowac.W dodatku mialem wymieniany silnik i nie wiem czy razem z calym osprzetem czy reszta jest stara.W kazdym razie znalazlem wytloczony napis SOLEX gzies z boku a jak rozebralem silniczek krokowy to byl on marki MAGNETI MARELLI tak wiec zglupialem, a jesli kolege to pocieszy to mi swiecila ta nieszczesna kontrolka kiedys ale wymienilem sonde lambda i przestala.Od tamtej pory cisza)).
leniuk - 20 Maj 2010, 18:21

w 1.6 jest magneti marelli i jest według schematu podłączona lampka. u mnie producent to też magneti marelli ale wychodzi na to że komputer jest bosch mono jetronic, silnik krokowy też boscha a cały "gaznik" multec ze znaczkiem solex :)
latawiec997 - 2 Lipiec 2010, 18:38
Temat postu: zlacze
Teraz powiedzcie ktory pin jest wlasciwy bo mi na obydwu wskazuje napiecie ,choc na jednym jest minimlnie mniejsze.
wuwuzela - 2 Lipiec 2010, 21:52

Jeszcze jutro jak znajde chwle to zobacze u siebie czy oba piny mają napięcie :)
latawiec997 - 6 Lipiec 2010, 22:34
Temat postu: zlacze
Zrobiłem diagnostyke na jednym z tych pinów,podłączyłem chyba do tego co miał mniej napięcia.Wymigało mi 4 razy ale błędu numer 40 nima)) więc sugeruję się na wskazanie na błąd numer 13 lub 31 czyli czujnik temperatury na kolektorze albo walnięta sonda lambda.Ten pierwszy dzis zmieniłem.Zobacze jutro co pokaże kontrolka,dziś nie było czasu.
wuwuzela - 6 Lipiec 2010, 22:36

no to już jest z górki :) ale w razie w już wiesz co jeszcze wymienić :)
latawiec997 - 6 Lipiec 2010, 22:39
Temat postu: zlacze
To niestety nie zmieniło opisywanego przeze mnie tematu strzelania w wydech bo robiłem jazdę testową i nadal sobie strzela w pewnym momencie,szczególnie na 4tym biegu,obrotów nie podam bo mam przestawiony obrotomierz ale jest to gdzieś koło 3 tysięcy wydaje mi sie.Sondę i tak chyba wymienię bo w chwili obecnej mam używkę z innego beńka i pewnie też już swoje przeżyła))
wuwuzela - 6 Lipiec 2010, 22:48

NO pewnie tak a jak ze spalanie jest spore czy w granicach akceptowalności jak na 1,6?
latawiec997 - 6 Lipiec 2010, 22:55
Temat postu: strzelanie
Szczerze to nie litrazowalem auta ale tak na oko to jakies 7 litrow w trasie spali przy predkosci 110,czyt.Wroclaw i z powrotem nasza cudowna autobaną))).Jutro robie mu reset a potem jeszcze raz zdiagnozuje bledy,zobaczymy co pokaze.
mhm - 7 Lipiec 2010, 08:35

7 litrów na trasie to mi pożerał BX 1.6 z gaźnikiem więc chyba w normie :)
latawiec997 - 7 Lipiec 2010, 21:54
Temat postu: zlacze
Po wymianie czujnika temperatury powietrza zasysanego wykonałem diagnostykę.Komputer nie wykazał żadnych błędów.Pomimo tego objawy popierdywania w wydech nie zniknęły.Walczymy dalej((((

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group