Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Nowe auto i nowe kłopoty - żółta kontrolka silnika

sp4lvc - 24 Maj 2014, 00:53
Temat postu: Nowe auto i nowe kłopoty - żółta kontrolka silnika
Od jakiegoś czasu pali się pomarańczowa lampka silnika i mam lekko dziwną (szarpaną) pracę silnika na wolnych obrotach. Podłączyłem się z interfejsem i sczytało mi P0106 i P0420. Co robić z tym fantem? Druga kwestia to brak reakcji tylnego prawego zamka na zamykanie samochodu z pilota. Czy już szukać drugiego, czy usterka jest do ogarnięcia bez wydatków? Z oczywistych względów chciałbym unikać wizyt w ASO.
Jacoll - 24 Maj 2014, 07:55

sp4lvc, W załączniku opisy kodów. ;-)
wojtis1990 - 24 Maj 2014, 08:08

sp4lvc napisał/a:
Druga kwestia to brak reakcji tylnego prawego zamka na zamykanie samochodu z pilota.

I lexia nie wywaliła błędu centralnego zabezpieczenia ?
Sprawdź kable w gumowej przelotce.

sp4lvc - 24 Maj 2014, 19:29

Kody czytałem na PCMSCAN.
Jacoll - 24 Maj 2014, 19:55

sp4lvc napisał/a:
Kody czytałem na PCMSCAN.

No i ... ?

sp4lvc - 24 Maj 2014, 21:50

Piszę o tym, ponieważ kolega wojtis1990 jest zdziwiony, że nie wykazuje błędu centralnego zabezpieczenia.
wojtis1990 - 24 Maj 2014, 21:54

sp4lvc, podepnij lexię, a nie zawracasz tyłek PCMSCANem.
Kable w przelotce sprawdziłeś ?

sp4lvc - 27 Maj 2014, 21:11

Na Lexię to muszę kilka groszy odłożyć, także na razie się wstrzymam - niema w moim mieście raczej bratniej duszy, aby podłączyć się za friko, a diagnostom, póki co nie będę nabijał kieszeni. W to miejsce wolę kupić sobie wkład halogenu, bo trochę sfatygowany. Można chyba wymacać jakieś napięcia sterujące zamkiem tylnych drzwi przy pomocy miernika uniwersalnego?. Jeszcze jedno pytanie - powoli rozruszałem wkładkę zamka w drzwiach kierowcy, niestety kluczyk kręci się tylko w lewo, ale za to można go obracać bez żadnych ograniczeń. Wiem, że Wasza rada będzie jedna - ściągać tapicerkę drzwi. Zastanawia mnie tylko, czy da się to jakoś zreanimować, czy lepiej mieć na podorędziu sprawne wkładki. Może coś zeskoczyło? Nie ukrywam, że nie uśmiecha mi się składać tapicerki na drzwi z niesprawnym zamkiem.
wojtis1990 - 27 Maj 2014, 21:21

sp4lvc napisał/a:
niestety kluczyk kręci się tylko w lewo, ale za to można go obracać bez żadnych ograniczeń

Miałem tak samo, spadła blaszka zabezpieczająca wkładkę od strony wewnętrznej - zdejmij tapicerkę i popatrz. Możesz jeździć chwile bez tapicerki to raczej nie obniża bezpieczeństwa w aucie, a wkładkę kupisz w sklepie na miejscu.
sp4lvc napisał/a:
Można chyba wymacać jakieś napięcia sterujące zamkiem tylnych drzwi przy pomocy miernika uniwersalnego?

Można nawet i żaróweczką, ale jak masz przerwane kable w przelotce to będzie je widać gołym okiem.

sp4lvc - 27 Maj 2014, 21:40

Dzięki za info. Czy nowa wkładka będzie pasować do starego kluczyka?
sasun71 - 28 Maj 2014, 08:22

sp4lvc, nowa wkładka to nowy kluczyk chyba że zlecisz dorobienie wkładki do kluczyka ale nie wiem jakie to koszta
sp4lvc - 28 Maj 2014, 09:15

No właśnie, czyli może się okazać, że czeka mnie przymusowa wymiana wkładek w obu drzwiach (bo w prawych kluczyk wchodzi tylko do połowy, nie mówiąc o obracaniu nim - czyli pewnie wkładka też będzie do podmiany) oraz wkładki w stacyjce. Chciałbym pozostać przy opcji, że jeden kluczyk załatwia wszystko oraz mieć możliwość otwierania auta z klucza, bo w razie kaprysu akumulatora będę musiał włamywać się do własnego samochodu. Czy wymiana wkładek drzwi i stacyjki pociągnie za sobą konieczność zmian w elektronice auta?
wojtis1990 - 28 Maj 2014, 09:18

Wydaje mi się że TEN temat rozwiąże wszystkie twoje wątpliwości.
sp4lvc - 18 Sierpień 2014, 11:58

Witam po przerwie i poczynionych inwestycjach. Problemy z błędami silnika i tylnym, prawym zamkiem opanowane. Był dziurawy jakiś wężyk podciśnieniowy w obrębie parownika LPG, a tylne drzwi zamykają się już z pilota po wymianie kompletnego zamka. Pozostała kwestia reanimacji zamka w moich drzwiach. Tak jak pisałem kręci się w lewo bez żadnych ograniczeń. Kolega wojtis1990 pisze, że spadła blaszka zabezpieczająca wkładkę zamka od strony zewnętrznej. Czy jest możliwość naprawienia tej usterki bez wymiany wkładki? Chociażby pozyskanie tej blaszki z innej wkładki. Może jakieś zdjęcia poglądowe, bo prawdę mówiąc nie wiem, o którą blaszkę chodzi. Strach związany z demontażem i składaniem tapicerki pokonałem już przy okazji wymiany zamka tylnych drzwi. Nie chciałbym się tylko zamotać na tej wkładce.
wojtis1990 - 18 Sierpień 2014, 12:19

Zdjęć niestety nie mam bo nie robiłem, blaszka leży w drzwiach bo przecież nie wyparuje, jak zdejmiesz tapicerkę to będziesz wszystko widział.
sp4lvc - 18 Sierpień 2014, 12:45

Wojtis1990 dzięki za szybką reakcję. Czyli rozumiem, że blaszkę wystarczy znaleźć i włożyć na swoje miejsce we wkładce? Z tego również wniosek, że pianki trzeba uciąć również na dole, aby wsadzić rękę na dół drzwi. Zdjęcia znalazłem dosyć wyraźne - teraz pytanie, czy mówimy o kawałku blachy w kształcie litery U, czy o pierścieniu Segera na końcu wkładki?
wojtis1990 - 18 Sierpień 2014, 12:52

Dokładnie tak zrobiłem. Piankę delikatnie oderwałem od szkieletu drzwi, blaszka leżała na dole wewnątrz drzwi, użyłem magnesu na starej antenie od radia i wyjąłem, założyłem i zamek działa do dziś. Piankę potem na taśmę dwustronną przykleiłem.

sp4lvc napisał/a:
mówimy o kawałku blachy w kształcie litery U

Tak, przeca wyraźnie pisze o blaszce a nie o segerze.

sp4lvc - 18 Sierpień 2014, 14:34

Bardzo dziękuję za informacje - wiem zatem wszystko.
sp4lvc - 8 Listopad 2014, 18:18

Moje boje z Xsarą już zakończone. W moich drzwiach (kierowcy) wkładka zamka była ok. Nie zwróciłem uwagi na fakt (właściwie to powiedział mi o tym ślusarz), że jest tam sprzęgiełko, które jeśli nie zadziała to nie pozwala obracać się kluczykowi w należyty sposób - a zadziała wówczas jeżeli dokładnie, do końca wkłada się kluczyk we wkładkę zamka. Wkładka prawego zamka była ewidentnie zardzewiała i nie do użytku (kluczyk wchodził do połowy - dalej ni hu hu). Kupiłem pierwszą z brzegu używkę z Allegro za 15 zł, którą majster przerobił mi pod mój oryginalny kluczyk - cena 100 zł. The end!
sp4lvc - 9 Listopad 2014, 09:45

Zapomniałem dodać, że do wymiany w drzwiach pasażera poszedł kompletny używany zamek za 36 zł. Raz zamykał, a raz nie. Pewnie już ze starości szwankowały siłowniki.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group