Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

BX - Zacisk hamulcowy

baksowaty - 29 Grudzień 2009, 16:53
Temat postu: Zacisk hamulcowy
Witam konkretnie chodzi mi o wymiary oringu uszczelniającego połowki zacisku tylnego.
robson - 29 Grudzień 2009, 20:23

Ja to rozbierałem już kilka razy ale nigdy nie mierzyłem bo zamiast tego można użyć silikonu i po kłopocie :) :lol: :-P 8-)
latawiec997 - 5 Styczeń 2010, 22:04

Witam!skoro o hamulcach mowa to miałbym taki problem:otóż zużyły mi się już klocki hamulcowe przednie ale jedynie z jednej strony,t.j.z prawej.Z drugiej wyglądają jak nowe.Co może być przyczyną takiego zachowania?Wada zacisków,zapowietrzony układ czy może jeszcze coś innego?Czytałem też o jakimś zaworze,który może blokować...Przyznam,że nie jestem omegą w dziedzinie mechaniki a swoją Cytrynkę posiadam też od niedawna.Pozdro!
wuwuzela - 5 Styczeń 2010, 22:37

Najlepiej ściągnąć oba zaciski tyle że pojedynczo najpierw jeden i zamontowac a potem drugi z tym że jak ściągniesz jeden to wyciągnij tez klocki i podeptaj tak aby wyszedł tyle że nei cały (dobrze by było jak by ktos deptał a ty bys patrzył ile wychodzi) kilka razy tak aby wyszedł tłoczek przejechac go troche papierem ściernym( 800 lub 1000) dookoła potem wkrecic i założyć klocki i zacisk a potem to samo z drugim jak bys miał jakies kłopoty podczas roboty to dzwoń 694706167
latawiec997 - 6 Styczeń 2010, 16:35

Dzięki za rade i tel.w razie"w".Odezwe się jakby wystąpiły komplikacje,trzeba poczekać na odp.aurę i chwile weny twórczej ;-) .
robson - 6 Styczeń 2010, 21:06

Często się zdarza, ze jeden z tłoczków się zapieka. Mi w ten sposób pękła tarcza w BXie bo liczyłem na to, ze przy mocnym hamowaniu wyjdzie tłoczek. Niestety był za mocno zapieczony...
latawiec997 - 23 Styczeń 2010, 23:59