Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

C4 / C4 Picasso / C4 Grand Picasso - C4 II 1.6 VTI vs I - awaryjność

norbitek - 12 Październik 2014, 22:35
Temat postu: C4 II 1.6 VTI vs I - awaryjność
Witam wszystkich.

Planuję zastąpić mojego Peugeota 406 nowym (prosto z salonu) autkiem ale tym razem kompaktowym.
Po zgłębieniu tematu, najbardziej spodobał mi się C4 1.6 VTI Exclusive.
Wykonałem jazdę testową wersją Seduction i z grubsza samochód spełnił moje oczekiwania.
Mam tylko kilka pytań.

1. Jak to jest z tą awaryjnością. W rankingach wszelakich wypada blado. Przeglądając fora ciężko zobaczyć, której wersji tyczył się dany problem: I czy II?
Czy II jest mniej problematycznym samochodem, czy problemy z wersji I są powielone w II? Wiele osób pisze, że odpowiednio serwisowany nie jest zbytnio problematyczny.
2. Zauważyłem, że dla wielu użytkowników, jednym z istotniejszych problemów jest opadające podszybie. Nie mogłem znaleźć czy w II też ten problem występuje?
3. Mi podczas jazdy testowej nie podobała się ciut za głośna praca silnik podczas przyspieszania. Zauważyłem, że wersja Exclusive ma przednią szybę akustyczną (w diesel-u standard). Czy dzięki niej odgłos silnika będzie mniej słyszalny?

Mam świadomość, że Peugeot 406 jest jednym z bardziej udanych samochodów francuskiej motoryzacji (nigdy mnie jeszcze nie zawiódł) i nie wiem czy znalezienie godnego następcy będzie możliwe. Ale dzięki niemu polubiłem francuskie auta, a nie chciałbym aby kolejny samochód to była Toyota Corolla lub Auris, jako wybór z rozsądku.

Szymon0701 - 26 Październik 2014, 17:29

Witam
Od kwietnia mam C4 II selection 1,6 VTI kupiłem go jako model po ekspozycyjny z przebiegiem 1600 km. Samochodem przejechałem na chwilę obecną 10000 km i nie mam powodów do narzekań. Poza....gniazdem Aux. Problemu nie usunęło Aso wyjaśniając że ten typ tak ma. Ostatecznie cichy szum pozostał, a ja dałem spokój obawiając się mechanik demontujący konsolę obrysuje ją (o czym naczytałem się na forach).
Co do racy silnika nie mogę powiedzieć że jest głośno. Szkoda, że skrzynia nie ma 6 biegu, przy 120 km/ha jest 3500 obrotów, a powyżej tej prędkości już słychać silnik pomimo akustycznej szyby. Co do podszybia nie widzę problemu.
Przed odbiorem auta radzę sprawdzić dokładnie działanie wszystkich podzespołów, Nie polecam serwisu Citroen w Gorzowie, podczas pierwszego przeglądu przelali mi olej silnikowy i musiałem jechać drugi raz, Dopiero po narobieniu rabanu usłyszałem przepraszam:), o zwrocie kosztów (90km) nie było mowy

dejnekomirek - 26 Październik 2014, 19:29

Co to jest 10 tys. km? Przejedz 100 tys. , to mozemy porozmawiac. Mialem juz do czynienia z tymi silnikami i np.: po 60 tys. rozrzad do wymiany[wyciagniety lancuch, koszty wcale nie takie duze, okolo 300 euro czesci], po okolo 90 tys padniete uszczelniacze zaworow[ zawory jak w modelu]. Generalnie bardzo czule na jakosc oleju, mnostwo problemow przy jezdzie na miescie, wskazana czesta wymiana oleju. Mysle, ze nigdy tego bym nie kupil, jako auta na pare dluzszych lat. Na tle konkurencji, a wiec Mercedesa, BMW, Audi i VW mysle, ze wcale nie odstaje jakoscia. Samochody chyba jednak skonczyly sie na 2004 roku.
NiaNiel - 26 Październik 2014, 19:57

Szymon0701 napisał/a:
nie mam powodów do narzekań. Poza....gniazdem Aux. Problemu nie usunęło Aso wyjaśniając że ten typ tak ma. Ostatecznie cichy szum pozostał


Spotkalem sie z kilkoma C4 z roku 2013 ktore mialy problemy elektryczne/elektroniczne.
W aucie znajomego na przyklad niepoprawnie dziala bluetooth-nie wyswietla kontaktow.Rozmowy przychodzace-nr.telefonu zamiast wpisu z kontaktow.Wogole obsluga telefonu jest mocno utrudniona.ASO nie potrafi sobie z tym poradzic.

Szymon0701 napisał/a:
Szkoda, że skrzynia nie ma 6 biegu, przy 120 km/ha jest 3500 obrotów


6tka sie przydaje.Przy 120km/h mam ok.2000rpm w aucie cisza i spokuj.Przy 90km/h spalanie chwilowe 3-3.5l/100km

Szymon0701 napisał/a:
Co do podszybia nie widzę problemu.


Jeszcze nie ma ;-)
Ja juz swoje poprawialem.Przyczyna dosc blacha i prosta do usuniecia.

citromek - 15 Luty 2015, 23:14

Co prawda mam 1,6 hdi ale elektoniki full ! Jak do tej pory nawet 1-żaróweczki nie wymieniłem :) Często pomykam koło 200 zeta -silniczek ma 150 kucyków -6 biegów i jest OK . chociaż o jednym zapomniałem -też trzeba go czasami MYĆ :))) pozdro dla myślących" starymi metodami" :) ps -u mnie z usb -pendrajw gra Ok bez szumów .
miruss3@o2.pl - 22 Styczeń 2017, 02:33

kKupiłem w grudniu 2016 roku C4 Selektion II 1,6 VTI benzyna 120km używany z salonu z przebiegiem 47 000 , olej był wymieniany przez salon w grudniu 2016 rok , jeżdże nim półtora miesiąca i włącza się wentylator przy zapalaniu samochodu i chodzi non toper w jeżdżie się nie wyłącza od 2 dni i na wyświetliło mi że awaria silnika i na panelu obrotomierza na czerwono świeci się symbol silnika w sobotę byłem u elektryka nic nie wykazało , byłem w ASO też nic nie wykazało , silnik nie równo pracuje i zaczyna szarpać powiedzieli mi że ten typ samochodów tak ma szczególnie w zimie , ale jak czytam na forum to mi włosy stawają , czy możesz coś podpowiedzieć , Mirek

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group