Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Wyjaśnienie kodów błędów

MAMUTH - 21 Październik 2014, 10:02
Temat postu: Wyjaśnienie kodów błędów
Witajcie,

pytałem wujka google i przeszperałem forum w poszukiwaniu wyjaśnienia kodów błędów, ale znajdywałem od innych samochodów i są trochę rozbieżne, co do wyjaśnienia. Mianowicie chodzi o błędy P0130 i P0171. Mam przeczucie, że tak naprawdę to chodzi tu o gaz który może wymagać regulacji ale wolę się upewnić czy to może być coś innego aby nie doprowadzić do jakiejś większej awarii.

Mieliście już jakieś doświadczenia z tymi błędami ?

Pozdrawiam

grigori333 - 21 Październik 2014, 10:24

MAMUTH napisał/a:
pytałem wujka google
Chyba mało przekonująco np. KLIK
MAMUTH - 21 Październik 2014, 10:33

Dzięki, ale pisząc co do wyjaśnienia miałem na myśli przyczyny pojawienia się błędów, niż sam opis, ale wielkie dzięki na przyszłość zapewne się przyda.

Wczoraj sprawdzałem i Lexią i kablem od gazu jak reagują Lambdy i jak dla mnie jest ok. Po pierwszym pojawieniu się tych błędów ustawiłem sobie gaz i jak do tej pory było ok. Co prawda na stacji wygląda, że zaczął więcej palić.

W sumie to teraz wpadł mi do głowy aby sprawdzić wtryski gazu bo od jakiegoś czasu mam wrażenia, że już kończą swój żywot.

grigori333 - 21 Październik 2014, 11:22

MAMUTH napisał/a:
miałem na myśli przyczyny pojawienia się błędów
A tego to raczej nigdzie nie znajdziesz, podpinając lexję i sprawdzając parametry trzeba je odpowiednio zinterpretować. A nie każdy sobie z tym radzi :-/
Jacoll - 21 Październik 2014, 12:09

MAMUTH napisał/a:
aby sprawdzić wtryski gazu bo od jakiegoś czasu mam wrażenia, że już kończą swój żywot.

Jeśli wolno zapytać : jakie masz te wtryski i ile na nich już przejechałeś? :roll:

MAMUTH - 21 Październik 2014, 12:38

No nic będę prowadził obserwacje i może akurat może się uda złapać moment :) .

Nie jest się czym chwalić ale takie już miałem: OMVL niebieskie i przejechane mają około 40 tys. a z opinii wiem, że dla nich to ta granica :) .

Jacoll - 21 Październik 2014, 18:10

MAMUTH, Nie są to może wtryski z górnej półki, ale spokojnie powinny dać radę do 100 000. ;-)
Jak by były valteki, to by bylo kiepsko. :-(

MAMUTH - 19 Grudzień 2014, 10:15

Odgrzeje trochę temat ale teraz już trochę popatrzyłem i może coś mi podpowiecie.

Na początku pisałem o błędach które wskazywały na usterkę lambdy i zbyt ubogiej mieszanki, teraz doszedł jeszcze usterka dostrajania paliwa. Problem wcześniejszy został rozwiązany i był to głupi błąd bo podczas strojenia gazu na zimę musiałem przez przypadek zmienić rodzaj wtrysków i przez to się krzaczyło. Teraz już jest prawidłowo, lecz dla odmiany doszedł ostatnio błąd 170. Podłączałem lexie i według mnie parametry pracy silnika są ok. Dla wygody pojeździłem trochę z ELM i podglądem na telefonie jak pracuje właśnie ta lambda. I zauważyłem, że 90% czasu pracuje ok i według odczytów wartość oscyluje w okolicy prawidłowego współczynnika. Zauważyłem, że czasami stojąc w korku wartość spada do 0.1V i leży. Po przygazowaniu podnosi się i już jest ok w okolicach 0.5V. Byłem na przeglądzie instalacji LPG i poprosiłem o zwrócenie uwagi czy wszystko jest ok. Poczyścił, ustawił i przez jakiś czas było ok a teraz od nowa się sprawa zaczyna.

Pytanie do was czy może macie jakieś pomysły, co do tego ? Lambda się kończy, wtryski gazu a może po prostu jakiś banał.

Dzięki

karola44-81 - 19 Grudzień 2014, 21:08
Temat postu: Re: Wyjaśnienie kodów błędów
MAMUTH napisał/a:
Witajcie,

pytałem wujka google i przeszperałem forum w poszukiwaniu wyjaśnienia kodów błędów, ale znajdywałem od innych samochodów i są trochę rozbieżne, co do wyjaśnienia. Mianowicie chodzi o błędy P0130 i P0171. Mam przeczucie, że tak naprawdę to chodzi tu o gaz który może wymagać regulacji ale wolę się upewnić czy to może być coś innego aby nie doprowadzić do jakiejś większej awarii.

Mieliście już jakieś doświadczenia z tymi błędami ?

Pozdrawiam



Nic nowego nie odkryję co do samych opisów, ale podają tutaj możliwe rozwiązania.
Poczytaj, może coś Cię natknie.
http://www.obd-codes.com/p0171
http://www.obd-codes.com/p0130
Mi ta stronka pomogła.

PS> Filtr powietrza sprawdzałeś? Drożny jest?

MAMUTH - 9 Luty 2015, 13:18

Trochę odgrzeje temat bo już nabyłem większa wiedzę. Otóż nie wiem czemu na PB nie chce podać więcej paliwa. Jak na LPG go zmusiłem do trochę przebogatej mieszanki to lambda ładnie pracowała i zaczął wreszcie normalnie jeździć, ale zapłaciłem za to roziechaniem map na PB. Spędziłem chyba 2-3 popołudnia aby wygrzebać opcję kasowania czy przywracania do ustawień fabrycznych ale nic z tego. Pytałem wujka google i znajdywałem tematy od C5 gdzie trzeba było dotrzeć do opcji "Inicjacja urządzeń samo dostosowujących" ale u siebie nie znalazłem takich rzeczy. Możecie mi podpowiedzieć czy w XP da radę to zrobić i ewentualnie gdzie ? Druga sprawa to czyściłem przepustnicę i przy okazji złączki wszystkich czujników być może trzeba je jakoś zaadaptować. Jak patrze na sondy na PB to po nagrzaniu silnika sonda przed kat ma wartość 0,25V a za 0,05-0,1V więc ta przednia pokazuje zbyt ubogą mieszankę. Korekty długoterminowe są na poziomie -14 a -15 % natomiast krótkoterminowe na 25%. Trochę nie kumam czemu nie chce on zmienić długoterminowych by podnieść wartość na lambdzie. Teraz cały czas chodzi nie równo ale moc ma i zachowuje się trochę dziwacznie bo wcześniej na gaz reagował dość ospale lecz delikatnie a teraz to jak by demon tam siedział bo ruch pedałem traktuje brutalnie silnik.

Powiedzcie jak można przez lexie przywrócić ustawienia fabryczne komputera i pozwolić mu się na nowo przystosować. Do głowy przyszła mi opcja przygotowania nowego samochodu ale nie jestem pewien czy po tym liczniki mi się nie pokasują.

Jacoll - 9 Luty 2015, 15:28

MAMUTH napisał/a:
Otóż nie wiem czemu na PB nie chce podać więcej paliwa.

Kończy się pompa i nic nie poradzisz ... wymiana na nową ino pozostaje. ;-)
Oczywiście zmierz jakie ma ciśnienie, co by nie wywalać kasy na darmo.
Ciśnienie w układzie powinno być od 3,3 do 3,7 bara dla Twojego motorka. :-)

MAMUTH - 9 Luty 2015, 20:36

Akurat pomiaru ciśnienia pompy w samochodzie nie mam i ciężko będzie to zweryfikować. Jednakże mimo pogody postanowiłem walczyć z żelastwem i zauważyłem jedną ciekawą rzecz. Kiedy na PB pracuje ciśnienie podaje 8-9 psi a na gazie 5-5,5 psi jak odłączyłem map sensor nagle na PB zaczął równiutko chodzić i nagle sondy zaczęły gadać jak powinny. Ale oczywiście bez czujnika daleko nie zajadę. Czy ktoś z was wie jakie ciśnienie powinno być w dolocie na wolnych obrotach bo być może tylko kwestia przypadku.
Jacoll - 9 Luty 2015, 20:44

MAMUTH napisał/a:
Akurat pomiaru ciśnienia pompy w samochodzie nie mam i ciężko będzie to zweryfikować.

Podejrzewam, że w żadnym tego nie ma :-D trzeba podłączyć w układ zasilania manometr i wtedy sprawdzić. ;-)
MAMUTH napisał/a:
Czy ktoś z was wie jakie ciśnienie powinno być w dolocie na wolnych obrotach

Jedyne co mam dla 1.8 16V :-(

dejnekomirek - 9 Luty 2015, 21:24

A nie powinno byc podcisnienie w dolocie na wolnych obrotach, w granicach 03 do 05 bar, na przymknietej przepustnicy? Po otwarciu przepustnicy podcisnienie maleje do zera, przy przymykaniu w czasie jazdy, przy hamowaniu silnikiem dochodzi nawet do 1.0 bara. Chyba tak pracuje przepustnica w silniku? Rowniez takie stany pokazuje map sensor sterownikowi, ktory na tej podstawie reguluje sklad mieszanki.
MAMUTH - 9 Luty 2015, 21:47

wykres akurat pod mój silnik. Jak pisze dejnekomirek ma sens bo przy wolnych obrotach na gazie map sensor pokazuje około 0.3 bara a na PB pokazuje 0.6 bara co już powoduje dławienie silnika. Czyli nasuwa się pytanie czemu na LPG jest ok a na PB nie ? Myślę, że trzeba zaryzykować kupno nowego map sensora, sokoro po jego odłączeniu zaczyna podawać bogatszą mieszankę. Dzięki za pomoc jak jutro się coś wyjaśni to napiszę dla potomnych.
dejnekomirek - 10 Luty 2015, 07:00

A moze lepiej byloby sprawdzic instalacje, bo nie powinno zmieniac sie podcisnienie w dolocie przy zmianie paliwa. Moze sie zmieniac przy zmianie obciazenia silnika, a wiec, np, po wlaczeniu klimy. Posprawdzal bym stalosc napiecia zasilajacego czujnik.
Jacoll - 10 Luty 2015, 09:29

Zapomnieliście jeszcze o jednej bardzo ważnej sprawie ... instalacja LPG ma osobny MAP-sensor, nie korzysta z MAP-sensora Pb.

Znalazłem podobny problem ino nie wiem jak się zakończył. Nie ma odpowiedzi końcowej. :-/

MAMUTH - 10 Luty 2015, 09:50

Sprawdziłem na kostce i jest 5V jak by nie patrzeć. Sprawdziłem też lexią co przyniósł nowy dzień i pojawił się błąd 105 a więc usterka czujnika ciśnienia z dopiskiem zwarcie do +. Dziś podjadę i kupie czujnik jakoś drogi nie jest a z tego co widzę od nowości tam siedzi. Nie wiem czy to prawda ale gadałem z gościem co zakładał ten gaz i jakimś cudem zdobył moje zaufanie :) i stwierdził, że po przejściu na LPG MAP sensor nie ma już tak dużego wpływu bo i tak gaz ma dłuższe czasy wtrysk.

Jacoll potwierdził słowa gazownika, więc chyba koniec problemu już blisko.

Zaryzykuje wymianę map sensora i się pochwale co to dało :)

dejnekomirek - 10 Luty 2015, 18:30

Ale z map sensora na PB korzysta sterownik silnika do ustawiania wyprzedzenia zaplonu, to raz, a dwa, to mimo wszystko wskazania sensora nie moga sie zmieniac, sterownik powinien widziec prawdziwe wartosci, a nie zafalszowane.
Jacoll - 10 Luty 2015, 19:28

dejnekomirek, nie wiem jak to dokładnie od środka wygląda, ale silnik raczej nie będzie pracował dobrze na 2 map sensorach.
Przy przejściu na LPG wtryski Pb są zastąpione wtryskami LPG, więc przypuszczam że z map sensorem jest tak samo. :roll:

dejnekomirek - 11 Luty 2015, 06:56

Uklad gazowy, to uklad gazowy, a przeciez do sterowania zaplonem potrzebny jest sterownik silnika i on potrzebuje tez informacji o stanie podcisnienia. Nie sadze, aby bral je z innego systemu. A jesli jednak bierze, to wskazania nie powinny sie roznic az tak bardzo.
MAMUTH - 11 Luty 2015, 08:40

I sprawa się wyjaśniła. Wymieniony map sensor i silnik znów zaczął pracować normalnie a komputer już nie wyrzuca błędu 105. Czyli dla potomnych w przypadku gdy jest problem ze składem mieszanki i uruchomieniem zimnego silnika trzeba sprawdzić map sensor.

Jeden problem już rozwiązany :) . Pojeżdżę jeszcze trochę na samym PB aby się dobrze ustawił i pozostaje ustawienie LPG i można dalej cieszyć się kolejnymi km.

Jacoll - 11 Luty 2015, 10:36

dejnekomirek napisał/a:
przeciez do sterowania zaplonem potrzebny jest sterownik silnika

Sterownik silnika przeca jest ;-) a do pracy na LPG jest nawet drugi. Niestety nie podpowiem jak to dokładnie działa, ale coś w tym jest że przechodzi na drugi MAP. :roll:
Osobiście grzebiąc przy swojej X przypadkowo odłączyłem map sensor LPG i autko automatycznie wraca na Pb.

MAMUTH, :one:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group