Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - wymiana turbiny dw10td na mocniejszą

marcingrubale - 27 Listopad 2014, 23:57
Temat postu: wymiana turbiny dw10td na mocniejszą
Witam
na początku chcę się przywitać.
Moje pytanie: czy da się wymienić turbo dw10td na mocniejszą i czy to coś da?

pzdr

Rafal_93 - 28 Listopad 2014, 22:50

A co chciałbyś osiągnąć? Nie zapominaj że wymiana turbiny na większą może zmienić znacząco charakterystykę pracy tego silnika, mam na myśli turbo-dziurę i przeniesienie mocy maksymalnej gdzieś w górną część skali obrotów. Jeśli chcesz mieć więcej mocy to może lepiej poczytać o chip-tuningu? Myślę że ten silnik nie jest wyzwaniem dla speców w tej dziedzinie.
marcingrubale - 29 Listopad 2014, 00:00

Dzięki kolego za odpowiedź ale chipa to już robiłem i jest 120KM i 260NM ale interesuje mnie jakieś 160-170 KM i 300NM. Stąd moje pytanie dotyczące turbiny.
puggiblue - 29 Listopad 2014, 23:19

Sorry za pytania, ale nie mam teraz dostępu do dokumentacji - 2.0HDI 90KM? Intercooler jest? Jakie doładowanie ustawione? Tam jest siemens, czy bosch? Gdzie robiłeś program?
Jeśli goła seria 90KM, to słabo widzę te 120KM...
FMIC, MBC i doładowanie na 1.4bar i masz 140KM, 320Nm, ale trochę dymu będzie.
Widziałem projekt na 190KM z turbo od mercedesa vito, ale to już rzeźba była, bo trzeba dorobić flanszę i sterowanie tym turbo. Ja bym poszedł na Twoim miejscu w hybrydę, czyli większe koło kompresji i pewnie by było bezdymnie 340Nm i jakieś 160KM z lekkim dymkiem... ale wtedy koniecznie jeszcze mocne sprzęgło.

marcingrubale - 30 Listopad 2014, 23:08

Witam
program robił mi znajomy z Proturbo z Siedlec i u niego na hamowni wyszło 120KM, jak chcesz mogę Ci podesłać wykres, ale to chyba nie o to chodzi.
Co masz na myśli mówiąc: hybryda? Nie bardzo wiem o co chodzi.
HDI 90KM były bez intercoolera

puggiblue - 30 Listopad 2014, 23:26

Wstaw tutaj wykres.
Hybryda - pierwszy lepszy opis z google http://www.turbospec.pl/i...-hybrydowa.html

marcingrubale - 1 Grudzień 2014, 21:24

po pierwszym wirusowaniu wyszło tak jak na wykresie
po drugim wirusowaniu wyszło 4KM więcej(jak znajdę gdzieś wykres to wrzucę)
podpowiedz kolego jak zrobić tak turbinę, ewentualnie jakie to koszty?

puggiblue - 1 Grudzień 2014, 23:06

Ogólnie kreski bardzo ładne, ale 99KM z serii... Z całym szacunkiem dla tunera, ale chyba rolki ma źle ustawione (nie wiem, nie widziałem, nie było mnie tam, ale dla tych silników uzyskać 90KM to był rzadki widok)
Pisałem wcześniej, że słabo widzę te 120KM (nawet te dobrze zmierzone) - przy seryjnym osprzęcie będzie tylko chwilowe. Przyciśnij go chwilę, a koniki ulecą błyskawicznie.
Zamierzałem robić hybrydę, ale ostatecznie sprzedałem samochód, więc nie kontynuowałem projektu. Powinieneś popytać w firmach regenerujących turbo, co zaproponują. Ogólnie trzeba roztoczyć muszlę po zimnej stronie i wsadzić tam większe koło kompresji, wyważyć i poskładać do kupy. Równolegle włożyć jakiś centralny intercooler, pomierzyć i poustawiać ciśnienia na nowym turbo (konieczny MBC) i robić kolejny program. Przydałaby się jakaś mała chłodnica oleju i na pewno mocne sprzęgło.
Miałem seryjne turbo, FMIC poj.5L, MBC ustawione na 1.3bara, wydech seria, ale bez kata i wykrzesałem z niego 141KM/344Nm (pomiar powtarzany wielokrotnie, silnik obciążony, temp. otoczenia 36'C). Nie było bezdymnie, nie ukrywam, ale ostatecznie zszedłem z momentu, bo przy siemensie nie mogłem ograniczyć Nm na 1 i 2 biegu (co się łatwo robi przy EDC15) i źle się jeździło. Dodam, że moja seria + intercooler + turbo 1.3bara wypluła 86KM przy seryjnym wydechu z katalizatorem.
Dodam też, że Niemcy bawili się w podnoszenie mocy w 206HDI 90KM i na seryjnym turbo pomierzyli 155KM/360Nm. Poczytaj sobie, niestety już bez zdjęć, bo przenieśli forum.
http://www.nosmokenopoke....MIC-Status-done
Znalazłem jeszcze moda z turbo od CDI
http://www.efterz.com/lar...di270_turbo.htm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group