Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Dział hydrowozów - C5 HDI 163 KM 2011 - kiedy wymiana rozrządu ?

CITROfun2 - 5 Styczeń 2015, 16:07
Temat postu: C5 HDI 163 KM 2011 - kiedy wymiana rozrządu ?
z nowym rokiem nowe plany ..

Po jakim przebiegu zalecacie wymiane rozrządu w C5 HDI 163 KM?
i z jakimi kosztami należy sie liczyć ?

i jeszcze jedno:

Przy "swiątecznym obiedzie" wywiązała się dyskusja czy szybciej zagrzeje wnetrze diesel
Citroena , BMW czy Audi ?

Okazało się ze Citroen C5 wypada najlepiej !

Różne rzeczy pisze sie w internecie - ale czy z Waszego doświadczenia - jest jakiś specjalny system dogrzewania powietrza w autach koncernu PSA który sprawia że ciepłe powietrze leci z kratek zanim pojawi się pierwsza "kostka " na wyświetlaczu temperatury oleju...

wojtis1990 - 5 Styczeń 2015, 16:28

CITROfun2 napisał/a:
jest jakiś specjalny system dogrzewania powietrza w autach koncernu PSA

Jest, chociażby eberspacher.
Ja u siebie zamontowałem patent z clio za 30 zł.

Mój diesel szybko się zagrzewa, nie potrzebuje zasłaniać chłodnicy i nic innego robić. Podgrzewacz sobie zamontowałem tylko po to żeby na postoju mnie sie szybciej autko zagrzało.

CITROfun2 - 5 Styczeń 2015, 16:32

o to ciekawe !

podpowiesz co to jest i jak działa ?
(koszty 30 zł sprawiają że tym bardziej jestem ciekawy) :mrgreen:

wojtis1990 - 5 Styczeń 2015, 16:52

Podgrzewacz na na świece żarowe założyłem przed nagrzewnicą.
Zrobiłem sobie oddzielną wiązkę instalacji opartą na kilku podzespołach z włącznikiem.
Przyciskiem załączam cały system, świece żarowe podgrzewają ciecz chłodzącą która płynie na nagrzewnicę, przy temperaturach około 0 stopni jak włączę to po 2 minutach robi się ciepło w autku. Przy mrozach około -10 stopni po 2 km mam ciepło w autku. Podłączone mam 2 z 4 świec, jestem zadowolony z tego wynalazku.
Miały to renówki, fordy, pugi i pewnie jeszcze inne.
Jak będziesz potrzebował więcej informacji, schemat czy coś to ci narysuje, albo moge opisać jak to zrobiłem tak dokładniej.

CITROfun2 - 6 Styczeń 2015, 13:09

A JESZCZE TO :
Po jakim przebiegu zalecacie wymiane rozrządu w C5 HDI 163 KM? Rok 2011
i z jakimi kosztami należy sie liczyć ?

CITROfun2 - 6 Styczeń 2015, 13:12

PODGRZEWACZ: :idea:

szukam fabrycznego rozwiązania ( jakby ELEKTRYCZNEJ grzaŁki) która podgrzewa powietrze wpadające do kabiny C5 lub Peugeota RCZ w poczatkowej fazie nawiewu gdy dajesz na gałki na "MAX"

bo jest zadziwiajco szybko ciepłe jak na diesla :?:

ROBSON1976 - 6 Styczeń 2015, 18:43

CITROfun2 w c5 II jest grzałka przy nagrzewnicy więc w twoim x7 z pewnością też jest.
darek_k - 9 Styczeń 2015, 07:39

CITROfun2 napisał/a:
A JESZCZE TO :
Po jakim przebiegu zalecacie wymiane rozrządu w C5 HDI 163 KM? Rok 2011
i z jakimi kosztami należy sie liczyć ?
normalnie to 240tys lub 10lat, koszty to już zależy jaki zestaw, ale ceny za komplet z pompą wody już za 600zł można dostać i co jest najfajniejsze w tych silnikach, taką wymianę można bez problemów zrobić samemu

ceny w IC : pompa ruville 279zł, zestaw paska Conti 363zł

grigori333 - 9 Styczeń 2015, 08:30

darek_k napisał/a:
normalnie to 240tys lub 10lat
:shock: :shock: :shock:
ROBSON1976 - 9 Styczeń 2015, 08:59

grigori333 - nie ma się co dziwić tak podaje instrukcja. Ja dla przykładu wymieniałem u siebie przy 150 tys. bo jakoś nie ufam paskom. Dodam że przy tym przebiegu rozrząd wyglądał prawie jak nowy :-P
CITROfun2 - 9 Styczeń 2015, 20:06

skoro tak to HDI - jest naprawde REWELACYJNY ( jełsi chodzi o koszty eksploatacji + spalania On )
Krzysztof0430 - 9 Styczeń 2015, 20:13

CITROfun2, dla C5 z silnikiem 2.0 HDI 163 km z rocznika 2014 w syntezie przeglądów rozrząd jest do wymiany co 180 tyś. km lub 10 lat. Jak chcesz to mogę na 100% sprawdzić, co ile rozrząd się wymienia w twoim egzemplarzu jak podasz mi numer VIN.
darek_k - 9 Styczeń 2015, 20:39

grigori333 napisał/a:
darek_k napisał/a:
normalnie to 240tys lub 10lat
:shock: :shock: :shock:
nie ma się czemu dziwić, silniki HDi już od lat mają taki interwał wymiany, zapobiegliwi zmieniają wcześniej, ale na pewno wytrzyma tyle ile ma napisane, coś w temacie wiem i wiem że to co pisze jest prawdą
CITROfun2 - 9 Styczeń 2015, 22:31

wielkie dzięki !

Ale przy moim obecnym przebiegu 135 000 ( nawet nie wiem kiedy zrobiłem 30 000 km!)
to raczej rozrzadu przed sprzedażą nie zrobię - a że wiekszośc aut miałem po 2 lata to mimo zadowolenia jakie daje C5 pewnie go wystawię .. bo jeszcze tyle ciekawych marek jest na rynku :)

Ale szacun dla interwału w dieslu 180 000 (nawet prewencyjne 150 000 to dobry wynik)

Dziś tankowalem ON po 4,24 zł ( stacja Tesco) - to pewnie Auchan ma po 4,19 :)
Musze sie jutro przejechac gdzieś dalej

darek_k - 10 Styczeń 2015, 06:46

CITROfun2 napisał/a:
to mimo zadowolenia jakie daje C5 pewnie go wystawię .. bo jeszcze tyle ciekawych marek jest na rynku :)
niby jakie , odkąd jeżdżę Xantią to inne marki po prostu przestały mnie interesować , więc pytanie : jakie są jeszcze ciekawe marki na rynku wg ciebie
dejnekomirek - 10 Styczeń 2015, 19:45

Odnosnie wymiany rozrzadu: czy nie jest tak z silnikiem 1.6 hdi?, a silniki 2.0 i 2.2 hdi maja okres wymiany : 160 tys.km i 10 lat? Ciagle z tym jest problem, spotkalem juz na tym forum przebiegi od 60 tys do 240 tys, z tendencja do zanizania przebiegu. Czy nie mozna by wprowdzic w dziale dowload tabel z podanymi okresami wymian wielu waznych elementow serwisowych z podzialem na wersje silnikow? Bardzo czesto pojawiaja sie pytania o te przebiegi i mozemy obserwowac radosna tworczosc. Moze czas to jakos uporzadkowac?
CITROfun2 - 10 Styczeń 2015, 21:10

O jakie szczeście...że nigdy nie jechałem XANTIA !
... i dzięki temu mam cały świat motoryzacyjny "otwarty"

:)

Krzysztof0430 - 10 Styczeń 2015, 22:17

Tylko może być sytuacja że w zależności od numeru OPR będzie różny zalecany interwał wymiany rozrządu. Różnice też mogą polegać czy posługujemy się planem przeglądowym dla warunków normalnych czy też plan zaostrzony. Nawet dla tego samego silnika.
ROBSON1976 - 10 Styczeń 2015, 23:48

Z czystej ciekawości odszukałem książke serwisową i gwarancyjną w której podane są następujące informacje (zestawienie dotyczy C4 i C5):
Benzynowy (oprócz V6 i C4 2.0i 180 KM) co 150 tys lub 120 tys
Benzynowy C4 2.0i 180 KM co 120 tys lub 90 tys
1.6 HDi 16V co 240 tys lub 180 tys
V6, 2.0 Hdi 16V oraz 2.2 Hdi 16V co 240 tys lub 180 tys
Podany drugi przebieg dotyczy trudnych warunków eksploatacyjnych a trudne warunki eksploatacji wg citroena to : użytkowanie pojazdu przede wszystkim w mieście, eksploatacja pojazdu w krajach ciepłych (w których temp. często przekracza 30 stopni C), eksploatacja w krajach zimnych z temperaturami spadającymi poniżej -15 stopni C, eksploatacja w otoczeniu zapylonym, powtarzające się przejazdy na krótkich trasach (zimny silnik), używanie środków smarnych niezgodnych z naszymi zaleceniami lub paliwa o wątpliwej jakości (zawartość siarki przekraczająca 500 ppm).
Dane na rok 2008

dejnekomirek - 11 Styczeń 2015, 00:16

Dziekuje. Wszystko jasne.
CITROfun2 - 11 Styczeń 2015, 11:34

Bazując na tym co napisał ROBSON i powiedziało ASO : przyjmuje 180 000 jako interwal dla 2,0 HDI
( Bedzie bezpiecznie pod dwoma względami....)

MarcinLbn - 12 Styczeń 2015, 16:01

CITROfun2 napisał/a:
Dziś tankowalem ON po 4,24 zł ( stacja Tesco) - to pewnie Auchan ma po 4,19

Serio tankujecie na takich stacjach? Ja się wystrzegam jak mogę takich marketowych stacji. Jeden silnik CRDI ledwo uszedł z życiem po karmieniu go na stacji Carrefour.


darek_k napisał/a:
odkąd jeżdżę Xantią to inne marki po prostu przestały mnie interesować , więc pytanie : jakie są jeszcze ciekawe marki na rynku wg ciebie

Nie do mnie to było ale... Ja też jeżdżę już jakiś czas Xantią ale uważam, że prawie każda marka jest ciekawa i prawie każdej warto spróbować. Osobiście mam ochotę na Hondę (Accorda), Mazdę (6), BMW (E38, E39, E46), Peugeota (407 Coupe), Audi (A4 B6 i B7), Mitsubishi (Lancer X), Toyotę (Avensis III), Volvo (S80).
Motoświat nie kończy się na Citroenach ;)

wojtis1990 - 12 Styczeń 2015, 17:13

MarcinLbn napisał/a:
Motoświat nie kończy się na Citroenach ;)

Jeżeli ktoś jest miłośnikiem marki to dla niego się kończy.

MarcinLbn - 12 Styczeń 2015, 18:16

wojtis1990 napisał/a:
Jeżeli ktoś jest miłośnikiem marki to dla niego się kończy.


Jest miłośnikiem marki od lat, powiedzmy, końcówki '80 i wczesnych '90 kiedy to zachwycały go takie twory jak DS, CX, HY, premiera Xantii (i posiadanie różniastych reklamówek z tego okresu) czy ówczesne koncepty pokazywane jedynie w prasie zagramanicznej. Tyle, że ta miłość jest jednostronna. Firma dmucha nas, posiadaczy leciwych Citroenów, oznajmiając na każdym kroku, że obsługa to bardzo niechętnie, części nie ma i nie będzie i najlepiej to kupić nowy samochód z salonu.
Bardzo lubię tę markę. Za historię, za wkład w motoryzację, za związki z Polską, za większość rzeczy z nią związanych. Gdybym nie lubił nie jeździłbym Xantią i nie doprowadzał do dobrego stanu, nie namawiałbym skutecznie znajomych i rodziny na Citroeny, nie trzymalibyśmy tak długo Xsary, nie jechałbym Traction Avantem 15H do ślubu.
Ale inne marki mają również ciekawe propozycje i ich także wypada spróbować ;)

Krzysztof0430 - 12 Styczeń 2015, 19:22

MarcinLbn napisał/a:
CITROfun2 napisał/a:
Dziś tankowalem ON po 4,24 zł ( stacja Tesco) - to pewnie Auchan ma po 4,19

Serio tankujecie na takich stacjach?
w przypadku stacji Auchana w mojej okolicy to podjeżdżają tam cysterny z Orlenu.
CITROfun2 - 12 Styczeń 2015, 20:25

małe podsumowanie w jednym poscie...

Fajnie jest na forum przedstawić swoj punkt widzenia ( to nawet wydaje sie właściwe miejsce do tego celu!) ale nie starajmy się przekonywać klubowiczów by myśleli tak jak MY . To zawsze prowadzi do "agresji" i w finale do urazy.
Ciesze sie że poznałem zdeklarowanego fanatyka Citryn (darek_k) oraz prywatne marzenia motoryzacyjne (marcinLbn) ....
To naprawde ciekawe ...


Paliwo w Hiperach:
Tutaj tez kazdy ma swoje zdanie o Hiperach ( wiekszosć klientów je krytykuje lub uważa za przysłowiowe dziadostawo - ale często gesto robi tam zakupy by zaoszczedzić ( nieważne czy Tesco, Lewiatan czy POLO marlet a może DINO :)

Akurat - moi koledzy kupują paliwo dla stacji Tesco.
1.Ponieważ Hipery boją się zniesławienia jak ognia - to kupuja je od ORLEN'u ( jak niemal wszyscy poza Statoil wybrane gatunki paliw)
2.Kontrola takiej dostawy jest dużo bardziej restrykcyjna niż na stacji p. Józefa bo jak wyzej... kara za fałszowanie jest straszliwa a klientom zwracać pieniadze to tez wielki skandal !
3.Nikt paliwa nie ukradnie i nie zamieni na ON opałowy bo takiej cysterny nikt nie przyjmie na stacji ( tego nie ma w ofercie stacji wiec si enie pomyli) a monitoring z ochrony jest non stop na stacji paliwowej obok Hipera.
4.Hipermarket - NIE MUSI ZARABIAC na paliwie - dla niego jest wazne by przyciągał klientów do sklepu (podobnie jak schab, cola czy panga) -model Auchan- a pan Józek musi nakarmić dzieci ze stacji wiec zrobi wszystko by zarobić !
6 Hiper jest bogaty (moze wymienić zbiornik podziemny ) gdy jest stary i zardzewiały - pan Józek nie badzo, Ajent -tez ekspoloatuje stacje do konca ! ( Bp, Shell, Bliska)
7. HIper -ma siłe w sporach prawnych (jesli klient pozywa sieć o niska jakosc paliwa to sieć Auchan moze pozywac dostawce i otrzymaną rekompensatę podzielić na klientów )

Panowie - najlepsze paliwo ( cen/jakość) - maja stacje dużych operatorów w miejscach o dużej sprzedazy - stacje w miarę NOWE (zbiorniki bez wody i rdzy, kontrola urzadzen pomiarowych co miesiac z urzedu !! itd)

Naprawde- wiem co pisze ... bo siedze w temacie zakupu paliw w obrocie hutrowym :)

MarcinLbn - 13 Styczeń 2015, 09:39

CITROfun2, nawiązałem tylko do tematu i odbiegłem od głównego tematu za co się kajam. Wracając do podstawowego wątku powiem, że moją Xę odstawiłem do pana Tomka na wymianę rozrządu po 60.000 km zamiast przewidzianych 90.000 czy 120.000 km. Lepiej 10.000 kilometrów za wcześnie niż 1 km za późno (ach, ci znajomi alfiarze ;) )

Offtopując paliwowo: Tata dłuższy czas tankował ON na stacji przy Carefourze w Lublinie (Witosa czy uj wie gdzie to jest, gdzieś tam). Kia jakoś jeździła i paliła nieznacznie ale zawsze więcej niż powinna. Na przeglądzie wyszło, że coś się dzieje z wtryskami. Pierwsze pytanie: "Gdzie pan tankuje olej?". Po dwóch bakach na BP sytuacja unormowała się. Spalanie spadło, auto odzyskało wigor.
Być może paliwa na marketowych i tańszych stacjach są dobrej jakości ale ja się wielokrotnie sparzyłem (Carrefour i 4 x Bliska) i wolę karmić auto na znanym mi Orlenie przy Mełgiewskiej. Problemów z silnikiem nie mam, ON droższy o 4 - 5 groszy (bo 300 metrów dalej jest stacja Leclerk).

wojtis1990 - 13 Styczeń 2015, 09:44

MarcinLbn napisał/a:
Bliska

Teraz to sobie jaja robisz, przecież to jest to samo co Orlen ino w innym kolorze.
Nigdy nie miałem żadnych problemów z paliwem ani z Bliskiej ani z Orlenu w żadnym samochodzie, wszyscy u nas w firmie mają flotę i zawsze tankujemy tylko na tych stacjach robiąc po kilka tysięcy miesięcznie i żadnych problemów nie ma od 6 lat.
Nie raz sie gada z chłopakami na pauzie i już nie raz słyszałem że ładują dwie cysterny w jednym miejscu i jadą do jednego miasta, jedna na stację Orlen, druga na Bliską więc paliwo jest takie samo.

sasun71 - 13 Styczeń 2015, 09:49

też tylko Orlen i zero problemów (dla paru groszy czasem nie warto robić ich sobie a wiem że na innych stacjach to możliwe,własne doświadczenie z odległych lat i sąsiada nie dawno;))poza tym stacja jedna schell jak jadę też mam dobrą opinie o ich paliwie
MarcinLbn - 13 Styczeń 2015, 09:54

Wojtek, nie robię sobie jaj bo nie mam w tym żadnego celu. Wiem, że Bliska należy do Orlenu. Wiem, że jakieś 70% - 80% stacji kupuje paliwo od Orlenu (reszta od Lotosu?). Ale piszę o Bliskiej bo po tankowaniu na niej zdechły trzy silniki w samochodach i jeden w podkaszarce.
Jeśli Tobie nic się nie dzieje z silnikami to dobrze. Widocznie moi znajomi mieli turbo - pecha ;)
Ja nie tankuję na Bliskich, Huzarach ani innnych Artusach. Na Orlenie, Shellu czy BP zawsze trafiałem na dobre paliwo i nie będę eksperymentował z innymi ;)

grigori333 - 13 Styczeń 2015, 10:27

wojtis1990 napisał/a:
Nigdy nie miałem żadnych problemów z paliwem z Orlenu
A ja miałem i już nigdy tam nie pojadę.
ROBSON1976 - 13 Styczeń 2015, 12:23

Z tymi stacjami jest tak że ilu kierowców tyle opini. Ja tankuje na orlenie verve do c5 i zwykły ON do berlingo. Wiem natomiast gdzie nie tankować i poprostu tam nie jeżdżę. Nigdy jeszcze nie tankowałem paliwa przy hipermarketach i nigdy nie będę tam tankować :-P
grigori333 - 13 Styczeń 2015, 12:45

ROBSON1976 napisał/a:
Ja tankuje na orlenie verve do c5
Trzeba nieć HPIka to najlepszy tester paliwa :-P
ROBSON1976 - 13 Styczeń 2015, 22:54

grigorii333 nie trzeba mieć HPI-ka żeby poznać dziadowskie paliwo.
Ale odbiegliśmy od tematu :-P

BartoszWPR - 16 Styczeń 2015, 17:00

z innej beczki. W C5 jest napinacz taki zegarkowy. czy on przy wymuanie wymaga dodatkowego ustawiania?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group