Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Xsara / Xsara Picasso - Czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i szybkim przegaz

Cytrynka91 - 4 Luty 2015, 19:41
Temat postu: Czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i szybkim przegaz
Cześć.
Mój problem polega na tym, że przy redukcji (podczas jazdy), po wciśnięciu sprzęgła i natychmiastowym dodaniu gazu w celu wyrównania obrotów po redukcji - silnik gaśnie (ale nie zawsze). Odpuszczam wtedy sprzęgło i zapala (na "pych", przy tym jest szarpnięcie, wiadomo). Jeżeli sprzęgło trochę potrzymam (na 2-3 sekundy, aby obroty stanęły na 800) i wtedy dopiero przygazuję, to silnik nie gaśnie.
Zaznaczam, że nie dzieje się to za każdym razem, tylko kilkanaście razy w miesiącu, czyli rzadko. Dodam też, że przy wkręcaniu silnika krokowego urwałem jedną śrubę (siła, nie ma lipy :D ), więc teraz silnik krokowy trzyma się tylko na jednej (nie mogę wyjąć starej śruby z przepustnicy). Obroty są stabilne na jałowym, gdy stoję w miejscu. Jak jadę i wrzucę na luz (np. do świateł) to trochę obroty falują od 600 do 900. Oprócz tego na zimnym muszę dość dużo gazu dać, żeby ruszyć z miejsca i silnik nie zgasł. Na ciepłym silniku normalnie.
Czyli podsumowując:
1. Silnik gaśnie po naciśnięciu sprzęgła i jednoczesnym przegazowaniu podczas jazdy.
2. Ciężko ruszyć na zimnym silniku.
Silnik to benzyna 1.4 8V - TU3JP KFW. Świece nowe, cewka ma rok, akumulator nowy, olej świeży syntetyk, filtr paliwa ma rok, filtr powietrza nówka, pompa paliwa nie jest głośna (nie słychać podczas jazdy) i przy obrotach rzędu 5000 nic nie muli i nie przerywa.
Strzelam, że to wszystko przez nieszczelność na silniku krokowym, spowodowana przez montaż tylko na jednej śrubie.
Pozdrawiam

Jacoll - 8 Luty 2015, 12:50

Cytrynka91, nie bardzo wiem co ma celu jednoczesne wciskanie sprzęgła i dodawanie gazu...
Zazwyczaj podczas wciskania sprzęgła puszcza się pedał gazu. :-P

Na początek proponuję co by "nie ma lipy" wykręcił to co zostało w przepustnicy po zerwanej śrubie i zamocował krokowca jak trzeba. ;-)

banan - 8 Luty 2015, 15:35

no wlasnie silniczek krokowy sluzy od utrzymania odpowiednich obrotow biegu jalowego.
nie wiem ktora srubke masz na mysli, ale jezeli silnik lapie lewe powietrze to tak byc nie powinno. i to sa wlasnie jedne z objawow.
wiec na poczatek naprawic, uszczelnic i mozemy dalej rozmawiac.

Cytrynka91 - 17 Luty 2015, 23:55

Wymieniłem filtr paliwa na purflux, usunąłem tę śrubę i normalnie wkręciłem (mechanik to zrobił, bo sam nie dałem rady) silnik krokowy i po tych czynnościach na zimnym silniku można już normalnie ruszać, nawet na półsprzęgle. Przy okazji powiem, że wymieniłem płyn do wspomagania (na Total ATX Dextron IID) i kierownica o wiele lżej chodzi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group