|
Forum Miłośników Citroena forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX |
|
Xsara / Xsara Picasso - Czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i szybkim przegaz
Cytrynka91 - 4 Luty 2015, 19:41 Temat postu: Czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła i szybkim przegaz Cześć.
Mój problem polega na tym, że przy redukcji (podczas jazdy), po wciśnięciu sprzęgła i natychmiastowym dodaniu gazu w celu wyrównania obrotów po redukcji - silnik gaśnie (ale nie zawsze). Odpuszczam wtedy sprzęgło i zapala (na "pych", przy tym jest szarpnięcie, wiadomo). Jeżeli sprzęgło trochę potrzymam (na 2-3 sekundy, aby obroty stanęły na 800) i wtedy dopiero przygazuję, to silnik nie gaśnie.
Zaznaczam, że nie dzieje się to za każdym razem, tylko kilkanaście razy w miesiącu, czyli rzadko. Dodam też, że przy wkręcaniu silnika krokowego urwałem jedną śrubę (siła, nie ma lipy ), więc teraz silnik krokowy trzyma się tylko na jednej (nie mogę wyjąć starej śruby z przepustnicy). Obroty są stabilne na jałowym, gdy stoję w miejscu. Jak jadę i wrzucę na luz (np. do świateł) to trochę obroty falują od 600 do 900. Oprócz tego na zimnym muszę dość dużo gazu dać, żeby ruszyć z miejsca i silnik nie zgasł. Na ciepłym silniku normalnie.
Czyli podsumowując:
1. Silnik gaśnie po naciśnięciu sprzęgła i jednoczesnym przegazowaniu podczas jazdy.
2. Ciężko ruszyć na zimnym silniku.
Silnik to benzyna 1.4 8V - TU3JP KFW. Świece nowe, cewka ma rok, akumulator nowy, olej świeży syntetyk, filtr paliwa ma rok, filtr powietrza nówka, pompa paliwa nie jest głośna (nie słychać podczas jazdy) i przy obrotach rzędu 5000 nic nie muli i nie przerywa.
Strzelam, że to wszystko przez nieszczelność na silniku krokowym, spowodowana przez montaż tylko na jednej śrubie.
Pozdrawiam
Jacoll - 8 Luty 2015, 12:50
Cytrynka91, nie bardzo wiem co ma celu jednoczesne wciskanie sprzęgła i dodawanie gazu...
Zazwyczaj podczas wciskania sprzęgła puszcza się pedał gazu.
Na początek proponuję co by "nie ma lipy" wykręcił to co zostało w przepustnicy po zerwanej śrubie i zamocował krokowca jak trzeba.
banan - 8 Luty 2015, 15:35
no wlasnie silniczek krokowy sluzy od utrzymania odpowiednich obrotow biegu jalowego.
nie wiem ktora srubke masz na mysli, ale jezeli silnik lapie lewe powietrze to tak byc nie powinno. i to sa wlasnie jedne z objawow.
wiec na poczatek naprawic, uszczelnic i mozemy dalej rozmawiac.
Cytrynka91 - 17 Luty 2015, 23:55
Wymieniłem filtr paliwa na purflux, usunąłem tę śrubę i normalnie wkręciłem (mechanik to zrobił, bo sam nie dałem rady) silnik krokowy i po tych czynnościach na zimnym silniku można już normalnie ruszać, nawet na półsprzęgle. Przy okazji powiem, że wymieniłem płyn do wspomagania (na Total ATX Dextron IID) i kierownica o wiele lżej chodzi.
|
|