Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 17:49 Niespotykane zachowanie tyłu podczas hamowania.
Hej,
Podczas niezbyt gwałtownego hamowania do zera np. na parkingu czasem następuje taka sytuacja, iż z tyłu słychać jakiś dźwięk (dość głuchy ale trudny do opisania) i cały tył lekko acz wyraźnie opada. Nie dzieje się to zawsze ale właśnie np. przy małych prędkościach. I za nic nie wiem czym to jest spowodowane. Ostatnimi czasy, nie dalej jak 500 km temu były zmieniane klocki hamulcowe z przodu. Wykapało odrobinę płynu hamulcowego. Czy to może mieć jakiś związek? Albo to, że lewa strona ręcznego prawie nie łapie?
Bo już powoli tracę cierpliwość do tego samochodu...
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 18:13
Mnie ostatnio zapiekło z nalotu rdzy i brudu klocki z tyłu,tłoczek chodził ale klocki były uparte z jednej strony i nie chciały pieszczot z tarczą,zostało wymontowane wszystko oczyszczone i ponownie klocki trafiły z powrotem...co do opadającego tyłu to może już amortyzatory dobijają ? to akurat miałem w punto i jest wtedy stukanie na dziurach jak uszkodzony..W punto miałem wyciek jednego z nich a drugi choć suchy to już też lekko chodził góra/dół w rekach
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 19:04
Może coś z korektorem nie tak, albo dramatyzujesz.
Tłumaczyłem ci że to że płyn się wylał było normalnym objawem, tłoczek musiałem wcisnąć żeby włożyć nowe klocki więc logiczne że płynu w zbiorniczku przybyło i się wylał. Równomiernie wraz z zużyciem klocków płyn w zbiorniczku będzie ubywał bo tłoczek będzie się bardziej wysuwał.
Zajmij się w pierwszej kolejności zaciskiem który stoi, trzeba go rozebrać i zregenerować bo osłona przeciw kurzowa jest zniszczona i tłoczek stoi w zacisku.
Ręczny też kwalifikuje się do naprawy / regulacji.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 19:37
Co do płynu to się zgadzam z Wojtkiem-sam ubierałem strzykawką ze zbiorniczka podczas montażu nowych tarcz i klocków bo inaczej byłbym wszystko wycierał i to jedyny minus takiego wylania..
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 20:19
Teraz było ok, próbowałem kilka razy i niby nic się nie działo. Jednak takie jaja z opadającym tyłem to były w Xantii, a w resoraku to pierwszy raz.
Co do płynu to wiem, inaczej tłoczek nie wlazłby do środka. Jeden do regeneracji ale to nie jutro i nie pojutrze.
Amortyzatory z tyłu są w miarę nowe, z września. Jakieś Kayaby o bliżej nie znanej mi specyfikacji.
Wojtek, jak będziesz w domu jakoś w tym tygodniu to bym wpadł pozawracać Ci duszę bo olej I przy okazji ponarzekam
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Kwiecień 2016, 22:11
MarcinLbn napisał/a:
Jeden do regeneracji ale to nie jutro i nie pojutrze.
Właśnie to jest do zrobienia na wczoraj bo zjesz nowe klocki.
MarcinLbn, numer masz to dzwoń bo z tego co pamiętam to miałeś być w poniedziałek ? Czy coś. Dzwoń bo u mnie różnie i ostatnio mam sporo do roboty.
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 07:55
Jak zostawię odrzutowiec na robienie rozrządu to niech przy okazji zrobią zacisk. Obydwie strony warto czy tylko prawy, zatarty tłoczek?
Rozrząd kupić oddzielnie czy lepiej w serwisie części + montaż?
Zobaczę jak z czasem to może jutro wpadnę na olej + filtr dzwoniąc uprzednio do Ciebie . Ręczny nie wiem ile z tym roboty to może kiedy indziej.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 08:19
Jeden tłoczek stoi całkiem, drugi jest sprawny.
Lepiej żeby osoba zmieniająca rozrząd kupiła części, bo wie co potrzeba, i ewentualnie sam będzie się szarpał z wymianą jak coś nie będzie pasowało.
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Kwiecień 2016, 08:44
wojtis1990 napisał/a:
Lepiej żeby osoba zmieniająca rozrząd kupiła części, bo wie co potrzeba, i ewentualnie sam będzie się szarpał z wymianą jak coś nie będzie pasowało.
No i jak ewentualnie strzeli rozrząd to będzie komu gębę otrzaskać bo nie będzie migania "panie, ale my tylko zmienialiśmy, częci nie nasze"
Aż boję się rachunku za to
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum