hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 23 Maj 2016, 20:55 trzesie samochodem na odpalonej klimie
Witam
po włączeniu klimy czuc wibracje na budzie. Łożysko spreżarki jest nowe klima nabita.
zauważyłem że podobny a nawet idencyczny objaw jest jak wiatrak się włączy podczas zagrzania silnika. Czy to może być wina wiatraka? jest mozliwość rozebrania go i wymiany łożyska np?
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: van
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Maj 2016, 21:11
Jak załączasz klimę to za chwilę i co pewien krótki czas załacza się ten sam wiatrak co do chłodzenia płynu (jeśli masz tylko jeden wiatrak) chłodzi czynnik od klimy.Jeśli zauważyłeś ten sam objaw idż tym tropem. Wiatrak jest ułożyskowany ale w twoim przypadku nie wiem jak, może być zwykła tuleja, albo coś z wywazeniem wiatraka.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Maj 2016, 15:18
hefaistos, Zniszczone łożyska mogą powodować takie wibracje ale byłby też hałas..Oryginalnie wiatraki też są wyważane poprzez zaczepienie blaszki/odważnika do jednego z piór,być może potrzebujesz go wyważyć tylko domowym sposobem o ile z łożysk jest cisza/tylko szum wentylatora...Kwestia tylko że oryginalny odważnik to blaszka w kształcie litery v zapięta pazurkami z przodu śmigła zgodnie z obrotem...a coś na lep to możliwość odpadnięcia..Pisakiem zaznacz jedną łopatkę i obserwuj czy po okręceniu ręką jest w tej samej pozycji jak się zatrzyma .wtedy na dole jest najcięższa część wirnika i trzeba dociążyć górę lub uszlifować pióro na dole z jego tyłu w stosunku do kierunku wiatru...mam nadzieje że zrozumiale
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 24 Maj 2016, 17:36
tak wiem mniej wiecej o co chodzi. wiatrak jest oryginalny i ma dwie takie blaszki. nie czuc aby mial jakies luzy na boki na lozysku i lozyska nie slychac. niestety skupiajac wzrok na jednym punkcie widac ze chyba nie jest do konca prosty...moze to ma znaczenie.
wszystkie uchwyty maja gumki i jest przykrecone....
dziwne tylko ze teraz jak bylem odpalic i zobaczyc jak chodzi wiatrak pracowal caly czas pomimo wylaczonej klimy i zimnego samochodu.
sprawdze wywazenie wiatraka ale co moze byc uszkodzone ze pracuje caly czas?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Maj 2016, 20:29
Odpięta wtyczka temperatury silnika włączy go w trybie awaryjnym ale miał byś sygnał/kontrolkę czerwoną na liczniku lub uszkodzony czujnik temperatury ....A może chwilowy defekt;)
hefaistos
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatch
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 84 Skąd: wawa
Wysłany: 25 Maj 2016, 10:24
wychodzi na to że chwilowy, póxniej było juz ok. Wydaje się że w takim razie głownym powodem trzesienia na klimie jest własnie wiatrak. chyba trzeba bedzie sie przyzwyczaić, wyważanie tego metoda domową to loteria.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum