Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 Mk1 2.0 16V - wyciszenie wnętrza
Autor Wiadomość
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 19:00   C5 Mk1 2.0 16V - wyciszenie wnętrza

Po przesiadce z Megane I spodziewałem się m.in. dobrego wyciszenia, a szczerze mówiąc jestem lekko zawiedziony :/ Dość wyraźnie słyszę warkot silnika, a nie układ wydechowy. Zastanawiam się czy to w 2.0 norma czy zwyczajnie zużyły się materiały wygłuszające. Jakie są Wasze opinie?

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 20:02   

U mnie w sumie nic nie słychać. Dopiero od 4 tysięcy obrotów zaczyna słychać ryk silnika. Zaczynam też słyszeć wiatr z drzwi kierowcy ale to wina uszczelek. No i oczywiście po zmianie na zimówki słychać opony...

 
 
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 15:26   

Mnie "wygłuszenie" nie powaliło :( Mata wygłuszająca ściany grodziowej nie przylega w jednym miejscu, ale wątpię by tyle burczenia z komory wpadało do wnętrza przez tę szparę. Inna sprawa wydech, niby jest cały, ale może to on tak daje znać.

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 18:32   

Niedawno byłem pospawac wydech. Urwał mi się wydech zaraz za pierwszym tłumikiem. Zero mocy i tak buczało, że nie było radia słychać (wcześniej też troszke buczało ale nie było tego słychać w środku, a że mam na drodze osiedlowej próg zwalniający to w końcu przy przejeżdżaniu urwało się całkiem). Pospawali mi to i w jeszcze w 2 innych miejscach. Koszt - 50zł.

 
 
arek2426

Mój samochód: Citroen C5 1.8 16V
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 78
Skąd: Ręczno
Wysłany: 23 Maj 2016, 16:29   

A macie rade jak wyciszyć cytrynę bez katalizatora? Co wystawić w jego miejsce czy jaki tłumik zastosowac?

 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 25 Maj 2016, 17:03   

No co do wyciszenia należy wziąć pod uwagę, że są to mocno subiektywne kwestie. Mój C5 był fajnie wygłuszony (jak na klasę średnią), ale tak do 120 km/h. Powyżej tej prędkości niestety silnik RFN był głośny. Generalnie to miałem układ wydechowy szczelny, wszystkie wygłuszenia, plastiki itd.,itp. Wcześniej jednak jeździłem Fordami (a one wiadomo nie są dobrze wygłuszone). Myślę, że wygłuszenie mojego C5 było lepsze niż w Fordzie Mondeo mk3, Lagunie II, Maździe 6 i podobne do Volvo s60 (jednak tylko gdzieś do 100 km/h-później bardziej ciche było s60). Wymieniłem te modele, bo miałem z nimi styczność i zdarzało mi się nimi jeździć.
Moim skromnym zdaniem wygłuszenie C5 jeśli chodzi o szumy było bardzo dobre do pewnych prędkości, ale negatywną robotę robił silnik RFN (przynajmniej u mnie). Jego dźwięk był drażniący w trasie (taka powolna klucha)...

Pozdrawiam :)

 
 
goolu


Mój samochód: Citroen C5 2.0 16v FL 2004
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna +gaz
Wersja:: 5-door
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 184
Skąd: Głogów młp.
Wysłany: 26 Maj 2016, 08:20   

Mój jest co prawda RFJ ale jest potwornie głośny.Wyciszyłem dodatkowo maskę i groż silnika.Dałem matę butoniczna na to piankę wygłuszająca i dopiero na to oryginalne wyciszenia,te co były i kicha troche lepiej ale nadal saxo czy 25letnia astra którą na codzień jeżdze jest o niebo cichsza.Co prawda muszę zlikwidować kilka usterek które mogą mieć wpływ na głośność ale i tak wydaje mi sie że to auta jednak troche za głośne.Dużo jeżdziłem ojca starym bmw to to już wogóle bez porównania a ma rzędową szóstke.aż miło słuchać a te c5 to rechoczą jak żaby.Tak już jest.

 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 26 Maj 2016, 16:04   

No niestety... kultura pracy tych silników nie jest oszałamiająca. Co do sześciu garów w rzędzie w BMW - nie ma nawet co porównywać, bo to nie ta klasa :)

 
 
Wojciu1995


Mój samochód: Citroen C5/Peugeot 306 Cabrio
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel biturbo
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 27 Maj 2016, 22:11   

ja też jestem zawiedziony c5 z tym silnikiem :( rodziice mieli wcześniej taki sam tylko 2.0 HDI w Automacie i cisza w środku była. 180 i tylko szum powietrza było słychać. a tutaj to tragedia jest :( do 120 jest ok ale później to już w saxo 1.5d było ciszej. Ba. u mnie w 306 Cabrio 1.8 przy 140 silnika nie słychać....

_________________
strona mojego serwisu Citroen-Peugeot http://serwis-bialobrzegi.pl/
facebook https://www.facebook.com/wojtek4714
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Maj 2016, 07:52   

Mysle, ze problem z wyciszeniem pojazdu wynika z wersji wykonczenia. Bardzo dobre wyciszenie ma wersja ekslusive. Najgorsze maja wersje z silnikami benzynowymi, 2.0 i 1.8 .
Mam 2.2 hdi kombi i naprawde jest cicho i to do 160 kmh. Jezdzilem tez Mercedesem 211 kombi 2.2 d i wole C5. W benzynach jest tez blad w wydechach, staja sie glosne powyzej 110 kmh, tak , jakby wpadaly w rezonans rury wydechowe. Moze blad jest w zlym podwieszeniu wydechu?

 
 
goolu


Mój samochód: Citroen C5 2.0 16v FL 2004
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna +gaz
Wersja:: 5-door
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 184
Skąd: Głogów młp.
Wysłany: 28 Maj 2016, 11:32   

Myśle że nie.Bo u mnie wydechu i charakterystycznego buczenia nie słychac tylko brzydki rechot silnika.Ja mam benzyne z wszystkim co bylo możliwe poza asystentem pasa ruch wiec to exclusive chyba,skóra itp itd.Tam wyciszenia praktyczxnie są całkien spore pod wykładziną w sirodku jest sporo cm pianki itp.Ja tak jak pisałem jeszcze dodatkowo wyciszyłem maskę i grodz i i tak jest kiepsko.Po prostu nikt nie nauczył tych silników dobrego wychowania i kultura pracy po prostu jest "wulgarna POZDRO...

 
 
Biały_Kruk

Mój samochód: Inny
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 107
Skąd: Chełm
Wysłany: 28 Maj 2016, 18:43   

Ja również w swoim przypadku rozpisywałem się o wersji exclusive (miałem dość bogatą opcję ze znaczkami exclusive). Być może diesel bardziej kulturalny jest :)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Maj 2016, 19:05   

Mialem kiedys CX i straszne problemy z chalasem. Motor wrecz wyl pod maska (benzyna 2.0 ). Wydech mial element elastyczny zaraz za kolektorem, przechodzacy w rure wydechowa i pierwszy tlumik. Chalas byl nie do wytrzymania, szczegolnie okolo 120 kmh. W ramach walki z tym zjawiskiem zamontowalem wieszak rury od turbo diesla zaraz za ta rura elastyczna i stal sie cud... Cisza w calym zakresie predkosci. Tak wiec tylko rezonans odcinka wydechu powodowal niemile dla ucha dzwieki. Usztywnienie tegoz zniwelowalo nieprzyjemne zjawisko. Teoretycznie silnik nie powinien emitowac zbyt duzego chalasu, predzej uklad dolotowy. Czesto nadmierny chalas powstaje w rurze ssacej, w filtrze powietrza, lub w dolocie do filtra powietrza. Czesto rowniez lekko nieszczelne zawory ssace generuja chalas. Typowy przyklad to BX diesel- na wlocie filtra powietrza byla zamontowana papierowa rura z wysciolka z gabki. Brak tej oryginalnej rury generowal straszny chalas we wnetrzu. W C5 diesel filtr powietrza osadzony jest na rurze dolotowej i jesli nie siedzi prawidlowo, to tez pojawia sie chalas na wyzszych obrotach silnika. Czesto problem jest prozaiczny, banalny wrecz. Wystarczy dobrze poszukac i mozna znalesc rozwiazanie, skutecznie zmniejszajace problem z chalasem .

 
 
Oskarv

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Maj 2016, 20:04   

Nie wiem jak jest w niższych wersjach niż ekslusive z silnikiem RFN- ale w przypadku tej jest tragedia, Xantia z 1.9 D w wersji SX jest o niebo cichsza, a w przypadku następcy jest niestety tylko gorzej.

 
 
Wojciu1995


Mój samochód: Citroen C5/Peugeot 306 Cabrio
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel biturbo
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 29 Maj 2016, 21:35   

ten silnik po prostu jest głośny. Bd jeszcze próbował wydech zrobić na sztyno. Uspawać normalny stalowy albo aluminiowy kolektor wydechowy bo ten blaszany jest do D***. I poprowadzić do końca prostą rure i na końcu dobry końcowy. Myśle że to jest tego wina. A jak nie to bd próbował wsadzić skrzynie z diesla żeby miał dłuższe przełożenia. Wiem że to może być głupi pomysł ale zestopniowanie tej skrzyni biegów też ma dużo do życzenia :( Tylko jestem ciekawy czy skrzynia z 2.0 HDI będzie pasowała do silnika i półosi z EW10j4

_________________
strona mojego serwisu Citroen-Peugeot http://serwis-bialobrzegi.pl/
facebook https://www.facebook.com/wojtek4714
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA