Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016 Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 20:27 Citreon C5 i nowe radio Pioneer
Witam, mimo usilnych prób i wymianie 3 egzemplarza fabrycznego radia w mojej C5ce z 2002 r, chciałbym zamontować coś nowego.
Przymierzyłem się do Pioneera AVH-X7500BT lub DEH-X9600BT.
Stare radio jest RD3, czy w takim razie kostka podłączeniowa będzie pasowała do nowego radia ?
Może ktoś ma doświadczenie w tej materii ?
Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
gwo73
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: disel
Wersja:: hdi
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 78 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 07:54
W C5 jak i w radiu (pioneer) masz ten sam "standard" kostek. Wiec na pewno będą pasowały. Nie podłączysz tylko wyświetlacza samochodowego.
Pozdrawiam
GWO
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016 Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Maj 2014, 17:53
Z tego co rozmawiałem z Pioneer Polska, jest taka możliwość. Niestety w niektórych wersjach radia, jak i C5tek może się zdarzyć, że nie zadziała. Trzeba dobrać odpowiedni konwerter sterowania.
Ja zamierzam tak zrobić. Na razie za tydzień odbieram swoją 12-letnią c5tkę z kompletnego lakierowania jako odświeżenie lakieru
Zakupiłem http://www.tme.eu/pl/deta...ts2/ctsct0022/# z kablem dodatkowym do wyświetlacza koszt całkowity 180 pln , zamówiłem w czwartek rano w piątek paczka była u mnie.
Postaram się zrobić foto relację z wymiany radia.
Pozdrawiam.
_________________ SKODA 105L POLONEZ FSO 1.6 OPEL CORSA B 1.4 BMW E34 CITROEN C5 / SEAT IBIZA IV 1.4
Dziś postanowiłem rzutem na taśmę wymienić radio, było już wszystko skończone.
Wkładam kluczyk do stacyjki i mam komunikat "Immobilizer fault", myślałem że się kluczyk rozkodował. jednak nie, nie reagował na sterowanie zamknij-otwórz drzwi i okna, kompletna martwica,do tego radio które działało też trup.
Więc zanurkowałem do skrzynki za podręcznym schowkiem, krok po kroku wyjmowałem bezpieczniki i trafiłem delikwenta na dolnej półce pierwsza linia od silnika drugi od prawej spalona 15A , nie miałem wsadziłem 10A. W razie co nie poddawajcie się ...
Pozdrawiam z stanem przedzawałowym Akebono
_________________ SKODA 105L POLONEZ FSO 1.6 OPEL CORSA B 1.4 BMW E34 CITROEN C5 / SEAT IBIZA IV 1.4
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016 Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 134 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Maj 2016, 17:47
Witam serdecznie, minęło trochę czasu, jak założyłem owy wątek tematu zmiany radia w C5 MK1.
Założenie moje było takie, by mieć nowe radio, nie montować wzmacniacza dodatkowego, aby była możliwość sterowania radiem za pomocą fabrycznego manipulatora przy kierownicy.
I w końcu stało się. Zamontowałem w miejsce fabrycznego radia, nowe radio, w moim przypadku wybrałem Pioneera DEH-X8700DAB+, do tego moduł by można było sterować radiem spod kierownicy fabrycznym manipulatorem, oraz zmieniłem fabryczne głośniki, które już doskwierały z racji wieku. Przy montażu radia zastosowałem ramkę maskującą, kupioną na Allegro. Trzeba było tylko wyłączyć w systemie samochodu obecność radia fabrycznego, by nie było błędów w komputerze.
Zyskałem przez to:
1. Nową jakość odbioru radia analogowego, oraz doszło radio cyfrowe DAB+
2. W zestawie mam mikrofon, super sprawdza się kiedy rozmawiam przez telefon - zestaw głośno mówiący - transmisja po bluetooth, możliwość z radia wybierania sobie połączeń odebranych, nieodebranych oraz możliwość wybrania z książki telefonicznej osób
3. Możliwość odtwarzania muzyki plików MP3 (tutaj mam pełne tytuły plików i FLAC, jak i CD - z płyt, z pendriver, jak również możliwość podłączenia urządzenia przez AUX.
4. Możliwość odtwarzania muzyki z komórki poprzez BT.
5. Możliwość sterowania spod kierownicy radiem, za pomocą fabrycznego manipulatora, jakie używamy do fabrycznego radia.
Jedynie musiał kolega elektryk zmienić piny zasilania radia, by było podtrzymanie pamięci radia (kabel czerwony z żółtym zamienić).
W miejsce głośników fabrycznych, pamiętających 2002 rok, wstałem HERTZa. Z przodu wersję ze zwrotnicą, a tylne drzwi mają dwudrożne HERTZe.
Radio z DAB+ działa pięknie, ale aż super rewelacji z DAB+ nie ma, szczególnie w miastach, gdzie są zakłócenia fali radiowej. Po prostu urywa się transmisja cyfrowa. Lecz jest jedno dobrodziejstwo tego radia, można cofnąć ostatnie maks 5 min i odtworzyć sobie co było nadawane.
Mikrofon poprowadzony lewym słupkiem, zamontowany obok lusterka, na czarnym polu - prawie go nie widać, a super mikrofon zbiera dźwięk rozmowy telefonicznej. Tutaj jedna wpadka moja, przyklejona podstawa mikrofonu na taśmę dwustronną, odczepia się, kiedy samochód nagrzeje się do niebotycznych temperatur na słońcu. Można mikrofon stopą montażową ścisnąć w jakąś szparkę i będzie dobrze.
Antena DAB+ przyklejona do przedniej szyby, na prawo od lusterka, w części, gdzie mamy pole kropkowane. Nie przeszkadza to w czasie jazdy, a dobrze odbiera.
Porty USB i AUX - kabel USB wyprowadziłem sobie do lewego schowka, przy kierownicy, a AUX chcę wyprowadzić po prawej stronie wyświetlacza komputera. Innym, dobrym miejscem jest zamontowanie gniazda USB i AUX w jednej obudowie, w ramce przy lewarku zmiany biegów, ja nie mam wyłącznika ESP, więc mam potencjalne miejsce na to, by tam zrobić otwór i zamontować owe gniazdo.
Moduł by móc fabrycznym manipulatorem sterować radiem - w firmie Audiopioneer gdzie kupowałem radio, polecili mi firmę IZOTECH z Wieliczki (strona www.piloty.pl) . U nich to zamówiłem moduł, który umożliwia mi sterować radiem Pioneer, za pomocą fabrycznego manipulatora przy kierownicy. Moduł podłącza się między kostką ISO instalacji, a kostką radia. Tutaj uwaga, aby kable zasilania (czerwony i żółty) trafiły na prawidłowe piny kostki radia. Ja musiałem przełożyć owe piny kabli.
Koszt modułu to 149 zł brutto (rok 2016). Działa wszystko poprawnie. Polecam to rozwiązanie. Moduł jest produkcji angielskiej. A jest tańszy od fabrycznego Pioneera.
Oczywiście mają w swojej ofercie moduły do każdej marki samochodu i do wielu producentów sprzętu car audio.
Teraz jedynie co muszę zrobić, to poprawić jakość głośników na lepsze HERTZe, w stosunku co mam obecnie i wmontować do bagażnika (mam kombi) subwoofer Pioneera (TS-WH500A) płaski, możliwość zamontowania w wielu miejscach. Ja mam pomysł, by zamontować go na plecach tylnej kanapy. W kombi jest roleta, która za mocno nie wytłumi mi niskich dźwięków.
Zasilanie planujemy poprowadzić osobne dla tego subwoofera, a kablem sterującym spod radia, sterować załączanie zasilania owego subwoofera.
Głośniki na początek zastosowałem dość tanie, firmy HERTZ, a mianowicie na przód mam HERTZ DSK 170.3 PŁASKIE - 45 mm, a na tył HERTZ DCX 170.3 PŁASKIE - 45 mm. Grają dość ładnie.
Oczywiście aby podłączyć głośniki zastosowałem przejściówki głośnikowe, by nie obcinać fabrycznych kostek. I tutaj UWAGA, przejściówki mają żeńskie końcówki, w dwóch szerokościach, które nie pasują na styki głośnika. Obciąłem te wsuwki i przylutowałem kable przejściówek do głośnika. Pewne połączenie, a i problemu nie ma aby potem odłączyć głośnik od instalacji.
Docelowo myślę o głośnikach HERTZ HSK 165, ponoć dobrze grają.
Wybór radia i głośników to rzecz subiektywna. Ja wybrałem takie radio, aby stylem pasowało do wnętrza. Opisałem swoje doświadczenie, które zakończyło się pozytywnym sukcesem.
Polecam zmianę fabrycznego radia na nowe, gdyż można to uczynić, a i zyskuje się bardzo wiele dodatkowych funkcji, których nie uzyskamy z modeli fabrycznych.
Jak będę jeszcze wyjmował radio do podpięcia AUX, to zrobię zdjęcia okablowania od tyłu oraz modułu interfejsu, który umożliwia sterowanie fabrycznym manipulatorem przy kierownicy.
Planuję też założyć płaski subwoofer Pioneera. Jeśli do tego dojdzie, to również pod podanym linkiem będę umieszczał kolejne zdjęcia.
CITRADIO 8.pdf Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy do się to zamienić tak, by działał wyświetlacz komputera, zmieniarka nie jest mi potrzebna, sterowanie z fajerki również, i jak ew. to zrobić. Jeżeli nie, to jak ew. móc podłączyć telefon i pen drajwa do
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum