Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Głośny silnik po wymianie rozrządu - XP 1.8 6FZ
Autor Wiadomość
Misiek125p


Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 23 Lipiec 2016, 21:11   Głośny silnik po wymianie rozrządu - XP 1.8 6FZ

Hej,

jestem po wymianie rozrządu wraz z pompą wody (zestaw INA). Poprzednia pompa szurała już okrutnie.

No i teraz sytuacja wygląda następująco. Silnik stał się mocno głośny. Nie wydaje żadnych metalicznych odgłosów, gruchotania itp., tylko szumi - w mojej ocenie z okolic pokrywy rozrządu i górnego dekla silnika. Szum wzrasta wraz ze zwiększeniem obrotów.

Czy spotkaliście się z taką sytuacją ?
Czy w grę może wchodzić za bardzo naciągnięty pasek rozrządu czy też coś innego przychodzi Wam do głowy ?

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 23 Lipiec 2016, 21:39   

O ile nie ociera nigdzie o obudowę to może być zbyt mocno naciągnięty pasek lub uszkodzona rolka. Niestety nie słysząc tego dźwięku można tylko gdybać

 
 
Misiek125p


Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Sierpień 2016, 15:31   

Sprawa nabrała rozpędu. Nie wiem czy pozytywnego co prawda :-P

Rozrząd jest ok. Za podejrzaną o hałas wytypowałem pompę wspomagania. Wymieniłem na używkę ze zdemontowanej XP. Hałas pozostał.

W międzyczasie wymieniłem też napinacz paska wielorowkowego, rolkę prowadzącą oraz łożysko sprężarki klimatyzacji.

Jakieś pomysły ? Hałas ewidentnie pochodzi z góry, na wysokości pompy wspomagania. Biorę pod uwagę i to że nowa/stara pompa może też być feralna :evil:

_________________
Polski Fiat 125p 1974
FSO Polonez Cargo 1.6 1993
FSO Polonez 1.5 SLE 1991 odjechał...
FSO Polonez 1.5 LE 1987 odjechał...

--------
Xsara Picasso 2002 1.8 6FZ
Volkswagen Sharan 1995 2.0 ADY
 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 7 Sierpień 2016, 21:13   

To ściągnij pasek osprzętu i odpal auto, jak dźwięk pozostanie to wina po stronie rozrządu, jak zniknie to szukaj dalej.

 
 
Misiek125p


Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Sierpień 2016, 21:29   

Tak też zrobiłem. Po zdjęciu paska osprzętu cisza. Słychać tylko pracę silnika, rozrząd jak najbardziej OK.

No i teraz chyba pozostaje poszukać następnej pompy, chyba że jest jeszcze coś co mogłoby powodować hałas. :-/

_________________
Polski Fiat 125p 1974
FSO Polonez Cargo 1.6 1993
FSO Polonez 1.5 SLE 1991 odjechał...
FSO Polonez 1.5 LE 1987 odjechał...

--------
Xsara Picasso 2002 1.8 6FZ
Volkswagen Sharan 1995 2.0 ADY
 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 7 Sierpień 2016, 21:48   

Koło pasowe - napędu. Być może sam pasek wieloklinowy wydaje dźwięk "świrgolenia", wymieniałeś go przy okazji robienia rozrządu?

 
 
Misiek125p


Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Sierpień 2016, 07:10   

Pasek (Dayco) zmieniałem w marcu, także ma w sumie dopiero 4 miesiące.
Koło pasowe wału jest OK, tak samo na sprężarce (gdzie dodatkowo wymieniłem łożysko, bo już hałasowało delikatnie). Rolka alternatora również jest OK.

Chyba faktycznie źle znowu z pompą trafiłem, ale to aż dziwne żeby tak drugi raz :-P
Używana pompa, którą teraz zakładałem, wyglądała faktycznie dobrze, prawie jak nowa. Stąd moje zdziwienie.
Przy zwiększeniu obrotów hałas się zwiększa, natomiast przy kręceniu kierownicą już nie.

Edit: No chyba, że to sam alternator...

_________________
Polski Fiat 125p 1974
FSO Polonez Cargo 1.6 1993
FSO Polonez 1.5 SLE 1991 odjechał...
FSO Polonez 1.5 LE 1987 odjechał...

--------
Xsara Picasso 2002 1.8 6FZ
Volkswagen Sharan 1995 2.0 ADY
 
 
Misiek125p


Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sierpień 2016, 15:25   

Dla potomnych.

Winny był jednak alternator. Poszedł do całkowitej regeneracji i odtąd nastała cisza.

Gdyby ktoś miał zbliżony dźwięk do tego
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

to śmiało może brać się za altka.

Dzięki za pomoc ;-)

_________________
Polski Fiat 125p 1974
FSO Polonez Cargo 1.6 1993
FSO Polonez 1.5 SLE 1991 odjechał...
FSO Polonez 1.5 LE 1987 odjechał...

--------
Xsara Picasso 2002 1.8 6FZ
Volkswagen Sharan 1995 2.0 ADY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA