Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
rozłancza się przekaźnik pompy paliwa w czasie jazdy, 2.0
Autor Wiadomość
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 28 Lipiec 2012, 07:02   rozłancza się przekaźnik pompy paliwa w czasie jazdy, 2.0

taka miła niespodzianka
jadę sobie i nagle auto gaśnie

zdiagnozowałem że to przekaźnik pompy paliwa, ale zanim go wymienię na nowy z ASO, to czy że się przekaźnik wyłancza nie powoduje czasem inna część

przekaźnik rozebrałem, poprawiłem luty, styki przeczyszczone , a mimo to lubi się wyłączyć , jak styk na siłę zewrę , lub zablokuję styk papierkiem to działa

Bitron 240109

czy ktoś miał już z takim przypadkiem do czynienia

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 28 Lipiec 2012, 15:11   

U brata w xsarze był podobny problem. Okazało się że nie dochodziło zasilanie do Bitrona - u ciebie sa przerwy - pociągnąłem nowe zasilanie od odpowiedniego bezpiecznika i wszystko działa jak nówka.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 28 Lipiec 2012, 19:19   

kupiłem nowy w ASO, na razie działa , więc przyczyna rozwiązana
co mi powiedzieli w ASO, to iż często te przekaźniki siadają, bo dużo tego wymieniają
koszt to 95,60zł ,

używki chodzą po 50-80zł na allegro, szkoda kasy na używki

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 20:58   

A w starych XMach te Bitrony po 20 lat śmigają... ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 22:46   

możliwe że śmigają po 20 lat
ale ja wolę jednak już nowsze auto,
trudno ze przekaźnik siadł, miał prawo po 11 latach klęknąć
zmieniłem Xantię z 1995r na Xantię kombi 2.0HDI z 2001r,
różnica - kolosalna - we wszystkim

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 22:51   

Ja bym swojego na HDI nie zamienił... Ostatni w Lidlu promocja była paliwa po 3,98 a HDI nie pójdzie ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 31 Lipiec 2012, 08:17   

oprócz tego że na na oleju z lidla pojedzie liczy się też rocznik
mnie już to że miałem auto z poprzedniej epoki dobijało
zmieniłem i nie żałuje
nowsza xantia to świetne auto, silnik HDI kulturą pracy i spalaniem, elastycznością silnika przewyższa starego 1.9TD - w ogóle nie ma co porównywać

przypadek przekaźnika , cóż , zaskoczyło to mnie, szczególnie jak xantia zgasła na skrzyżowaniu :)

zdjęcie przekaźnika od środka
zaznaczony na czerwono przekaźnik odpowiada za pracę pompy paliwa, oraz za kilka czujników
luty poprawione, styki wyczyszczone, mimo tego się rozłącza
na zdjęciu nie widać ale uzwojenie przekaźnika od pompy ma inny kolor, sądzę że te uzwojenie się wypaliło już i dlatego się rozłącza



IMG_1462.JPG
Plik ściągnięto 1780 raz(y) 217,67 KB

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Lipiec 2012, 10:00   

Nic nie jest wieczne. HDI wprawdzie na czystym paliwie z Lidla nie pójdzie, ale na mieszance 50:50 bez problemu jeździ. Tylko tak naprawdę szkoda tego silnika. Dla pełni szczęścia trzeba by całkowicie przemapować komputer pod rzepak.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 8 Sierpień 2012, 07:04   

zaznaczony czerwoną linią przekaźnik ma przegrzane uzwojenie,

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Sierpień 2012, 09:23   

darek_k napisał/a:
zaznaczony czerwoną linią przekaźnik ma przegrzane uzwojenie,


Po kolorze emalii na uzwojeniach tego nie widać. Chyba, że po prostu na fotce tego nie widać a tylko w realu jest to widoczne ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10 Sierpień 2012, 08:54   

na zdjęciach nie widać różnicy, tylko w realu widać inny kolor uzwojenia, fachowiec od przezwajania silników jednoznacznie ocenił iż uzwojenie przekaźnika jest przegrzane, miał prawo paść po 12 latach pracy

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 18 Maj 2016, 20:09   

Mam problem z odpalaniem i moje przekaźniki załączają się a jeden po chwili rozłącza. Czy tak ma być i jeszcze od świec żarowych jak zetknie to styk wariuje.

 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 21 Sierpień 2016, 21:39   

Odrzeję kotleta i zapytam gdzie tego przekaźnika szukać? tzn gdzie on sie znajduje?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Sierpień 2016, 21:42   

ginel, po stronie kierowcy- pod maską przy błotniku szukaj bo w xsarzeI -tam jest za reflektorem (może być czarny)

 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 22 Sierpień 2016, 20:16   

znalazłem w Xsarze II 1.9 d jest tuż pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego przymocowany jedną nakrętką nr 10. To tak dla informacji gdyby ktoś szukał.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA