Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 28 Lipiec 2012, 07:02 rozłancza się przekaźnik pompy paliwa w czasie jazdy, 2.0
taka miła niespodzianka
jadę sobie i nagle auto gaśnie
zdiagnozowałem że to przekaźnik pompy paliwa, ale zanim go wymienię na nowy z ASO, to czy że się przekaźnik wyłancza nie powoduje czasem inna część
przekaźnik rozebrałem, poprawiłem luty, styki przeczyszczone , a mimo to lubi się wyłączyć , jak styk na siłę zewrę , lub zablokuję styk papierkiem to działa
Bitron 240109
czy ktoś miał już z takim przypadkiem do czynienia
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 28 Lipiec 2012, 15:11
U brata w xsarze był podobny problem. Okazało się że nie dochodziło zasilanie do Bitrona - u ciebie sa przerwy - pociągnąłem nowe zasilanie od odpowiedniego bezpiecznika i wszystko działa jak nówka.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 28 Lipiec 2012, 19:19
kupiłem nowy w ASO, na razie działa , więc przyczyna rozwiązana
co mi powiedzieli w ASO, to iż często te przekaźniki siadają, bo dużo tego wymieniają
koszt to 95,60zł ,
używki chodzą po 50-80zł na allegro, szkoda kasy na używki
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 20:58
A w starych XMach te Bitrony po 20 lat śmigają...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 22:46
możliwe że śmigają po 20 lat
ale ja wolę jednak już nowsze auto,
trudno ze przekaźnik siadł, miał prawo po 11 latach klęknąć
zmieniłem Xantię z 1995r na Xantię kombi 2.0HDI z 2001r,
różnica - kolosalna - we wszystkim
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 22:51
Ja bym swojego na HDI nie zamienił... Ostatni w Lidlu promocja była paliwa po 3,98 a HDI nie pójdzie
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 31 Lipiec 2012, 08:17
oprócz tego że na na oleju z lidla pojedzie liczy się też rocznik
mnie już to że miałem auto z poprzedniej epoki dobijało
zmieniłem i nie żałuje
nowsza xantia to świetne auto, silnik HDI kulturą pracy i spalaniem, elastycznością silnika przewyższa starego 1.9TD - w ogóle nie ma co porównywać
przypadek przekaźnika , cóż , zaskoczyło to mnie, szczególnie jak xantia zgasła na skrzyżowaniu
zdjęcie przekaźnika od środka
zaznaczony na czerwono przekaźnik odpowiada za pracę pompy paliwa, oraz za kilka czujników
luty poprawione, styki wyczyszczone, mimo tego się rozłącza
na zdjęciu nie widać ale uzwojenie przekaźnika od pompy ma inny kolor, sądzę że te uzwojenie się wypaliło już i dlatego się rozłącza
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 31 Lipiec 2012, 10:00
Nic nie jest wieczne. HDI wprawdzie na czystym paliwie z Lidla nie pójdzie, ale na mieszance 50:50 bez problemu jeździ. Tylko tak naprawdę szkoda tego silnika. Dla pełni szczęścia trzeba by całkowicie przemapować komputer pod rzepak.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Sierpień 2012, 09:23
darek_k napisał/a:
zaznaczony czerwoną linią przekaźnik ma przegrzane uzwojenie,
Po kolorze emalii na uzwojeniach tego nie widać. Chyba, że po prostu na fotce tego nie widać a tylko w realu jest to widoczne
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10 Sierpień 2012, 08:54
na zdjęciach nie widać różnicy, tylko w realu widać inny kolor uzwojenia, fachowiec od przezwajania silników jednoznacznie ocenił iż uzwojenie przekaźnika jest przegrzane, miał prawo paść po 12 latach pracy
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 330 Skąd: Goleniów
Wysłany: 18 Maj 2016, 20:09
Mam problem z odpalaniem i moje przekaźniki załączają się a jeden po chwili rozłącza. Czy tak ma być i jeszcze od świec żarowych jak zetknie to styk wariuje.
ginel
Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 48 Skąd: PL
Wysłany: 21 Sierpień 2016, 21:39
Odrzeję kotleta i zapytam gdzie tego przekaźnika szukać? tzn gdzie on sie znajduje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum