Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Sierpień 2016, 21:05
Ale mnie interesują konkrety, jazda tym samochodem przy prędkościach autostradowych to koszmar. Jadąc 150 - 160 km/h jest bardzo głośno w aucie. Jak się wku.... to sprzedam to co mam i kupię sobie diesla - choć szkoda mi go, więc kombinuję co by tu zrobić. Podam głupi przykład, jechałem szwagra Audi A4 B7 z silnikiem 2.0 PB ( ASB ) i tam przy 130 km/h jest ok 3000 RPM, a przy tej samej prędkości w moim C5 jest 3800 RPM. W Audi cichutko, a w C5 ...........
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
wiem że pasuje skrzynia od 407 2.2 16v. Trzeba tylko wyminić półosie na takie od 2.0 HDI 16v, mocowanie skrzyni, łape półosi od silnika z 2.2 albo z 2.0hdi, wybierak + linki od 6biegowej. Wszystko pasuje P&P. Tylko najlepiej zmienić zębatke 6 skrzyni na dłuższą z diesla gdyż przy tej 6 z 407 przy 120 jest 3100 obrotów. to nawet jak na 5 przy tych 130 będzie z 3500 obrotów to wrzucamy 6 bieg i mamy z 2800 wiec kulturka
też planuje taką modyfikacje bo nie uśmiecha mi sie sprzedawać c5 za 8 tys żeby kupić coś gorszego albo diesla. Bo rzeczywiście jazda w trase z tym silnikiem w c5 jest mega uciążliwa. najgorsze jest to że przy dłużej jeździe powyżej 130 traci sie słuch i dudni w uszach
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Sierpień 2016, 09:28
Także bardzo bym chciał mieć albo skrzynię "6" albo bardzo długą "5". Czy jest szansa aby do Xsary z motorkiem jak mój zrobić modyfikację skrzyni ("5" z klekota) lub wymienić ją na "6" albo podmienić z wersji z HDi? Przy licznikowych 150 km/h mam 4250 obr/min, natomiast przy 180 km/h jest prawie równe 5.000 obr/min. Nie chodzi mi nawet o niższe zużycie paliwa na trasie bo to jest zaskakująco niskie jak na taki benzynowy silnik (szybkość przelotowa około 120 km/h i spalanie bez walki o kropelkę w granicach 6,2/100) ale o męczący hałas... Na autostradach silnik wyje, wrzeszczy i zagłusza wszystko dookoła. Rozmowa albo słuchanie radia to wyzwanie przy takich szybkościach, a z uwagi na ów hałas trudno jechać dłużej z V większą niż 120 km/h. Głowa później boli
Klekocząca Xantia była baaardzo fajna na autostrady...
wiem że pasuje skrzynia od 407 2.2 16v. Trzeba tylko wyminić półosie na takie od 2.0 HDI 16v, mocowanie skrzyni, łape półosi od silnika z 2.2 albo z 2.0hdi, wybierak + linki od 6biegowej. Wszystko pasuje P&P. Tylko najlepiej zmienić zębatke 6 skrzyni na dłuższą z diesla gdyż przy tej 6 z 407 przy 120 jest 3100 obrotów. to nawet jak na 5 przy tych 130 będzie z 3500 obrotów to wrzucamy 6 bieg i mamy z 2800 wiec kulturka
też planuje taką modyfikacje bo nie uśmiecha mi sie sprzedawać c5 za 8 tys żeby kupić coś gorszego albo diesla. Bo rzeczywiście jazda w trase z tym silnikiem w c5 jest mega uciążliwa. najgorsze jest to że przy dłużej jeździe powyżej 130 traci sie słuch i dudni w uszach
I to jest konkret, a tak nawiasem to co za idiota wrzucił 5 biegowa skrzynkę do takiego samochodu, tu powinna być z automata 6 biegowa tak jak w 2.0 HDI. Jakis głuchy pajac.
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
Mój samochód: Citroen C5/Peugeot 306 Cabrio
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel biturbo
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 357 Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 11:51
MarcinLbn, u cb to tylko można tryby w biegach pozmieniać. troche dłuższa 3 i 4 i długa piątka żeby było w miare elastycznie.
__Robert__ napisał/a:
I to jest konkret, a tak nawiasem to co za idiota wrzucił 5 biegowa skrzynkę do takiego samochodu, tu powinna być z automata 6 biegowa tak jak w 2.0 HDI. Jakis głuchy pajac.
a ta skrzynia pasuje P&P do e10 tylko przełożenia muszą być z benzyny. I ostatni tryb 6 biegu z diesla
Trzeba tak zrobić bo aż mi przykro że nawet w BMW przy silniku 2.0 e39 na piątym biegu jest ciszej jak w cytrynie
ja to jeszcze sie dziwie dlaczego nie wsadzili tu silnika 2.2 tak jak jest w 407 i 406. tam była 6 skrzynia ale obroty dużo niższe nie są. Moje zdanie na ten temat jest takie że franzuci uważali że ten kto kupuje c5 w benzynie będzie jeździł tylko po mieście lub poza miastem bez tras przy prędkościach 90 km/h wtedy fakt jest cicho.........
Mój samochód: Citroen C5/Peugeot 306 Cabrio
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: diesel biturbo
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 357 Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 17:56
to jest skrzynia 20MB06 z EW12j4 z 2.2 16v 407. do tego wybierak z diesla 6biegów albo z 407 2.2 . półosie z 2.0 HDI 16v. podpora półosi to samo. i łapa skrzyni od 2.2 albo 2.0 hdi. i tyle
szkoda że ta skrzynka jest droga
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum