Wysłany: 4 Październik 2016, 20:43 [ZX] Bębny z tyłu
witam,
Czy ma ktoś jakiś dokument lub mógłby opisać jak ściągnąć bęben z tyłu? Potrzebuję wyregulować hamulec ręczny bo linka jest naciągnięta, ale łapie bardzo późno i jest słaby.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Październik 2016, 22:07
Może okładziny już masz zjedzone albo bębny, zdejmuje się prosto.
Odkręcasz dużą nakrętkę i opukujesz bęben, powinien zejść, jak nie to przez otwór po śrubie koła szukasz samoregulator, rozkręcasz płaskim śrubokrętem kółeczko i powinien zejść. W ekstremalnych przypadkach trzeba drzeć ściągaczem i walić młotem, mnie sie raz łożysko zapiekło i musiałem grzać.
karola44-81
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81 Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 289 Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 5 Październik 2016, 20:28
Podstawa to cofnąć szczęki. Czyli przez otwor po srubie wkladasz srubokret i obracasz zebatka az do konca. Jak szczeki odpuszczą to zdjecie bebna to nuz formalność.
_________________ Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć
Właściwie to problem jest taki, że szczęki są cofnięte bo jak były wysunięte to po rozgrzaniu (dłuższej jeździe, nawet po autostradzie) hamulec "łapał" i koła przestawało się obracać.
Bęben pewnie zejdzie ładnie. A jakieś wskazówki dotyczące regulacji odległości tych okładzin?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 5 Październik 2016, 22:20
tomn222 napisał/a:
A jakieś wskazówki dotyczące regulacji odległości tych okładzin?
Same się ułożą, po to jest samoregulator, przy zakładaniu bęben ma swobodnie wejść, nie może ocierać. Zostaw delikatny luz, resztę zrobi mechanizm szczęk jeżeli wszystko będzie czyste i będzie pracowało.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 5 Październik 2016, 22:42
tomn222, zanim założysz bęben na miejsce sprawdź czy te samoregulatory działają. Wystarczy kilka razy ręczny zaciągnąć i zmierzyć suwmiarką czy się reguluje czy nie. Albo jedna osoba w aucie zaciąga a ty patrzysz. Bo jak źle złożysz to niepotrzebnie drugi raz będzie trzeba wszystko zwalać. Konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, ale można strzelić babola
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
karola44-81
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81 Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 289 Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 7 Październik 2016, 11:05
Z tym że regulator dziala przy hamulcu zasadniczym. Nie ma nic wspolnego z hamulcem postojowym..
Prawidlowo dzialajacy samoregulator zadziala i sprawdzamy tylko i wylacznie z zalozonym bebnem hamulcowym.
Skladzasz jak powinno być i pompujesz pedalem. Jak dziala prawodlowo powinno byc slychac klikanie pod bebnem. Po kilku razach powinno przestac klikac. To znaczy że wszystko zadzialalo. Oczywiście podstawa oceny jestvskutecznosc hamowania.
Kopalnia wiedzy pogladowej na tematy zwiazane z wymiana regeneracja hamulca bebnowego jest youtube.
Jezeli okaze się ze do wymiany masz przynajmnie dwa elementy składowe w jednym kole to zdecydowanie polecam Ci zakupić "trw superkit" lub jego tańszy odpowiednik od Boscha. Co to dokladnie jest trw superkit dowiesz się po wpisanu w Google.
W skrocie. W pudełku dostajesz zmontowany cały hamulec bebnowy. Wyciagasz z pudełka i montujesz, odpowitrzasz i w drogę.
Bosch wychodzi taniej. Do xp prawie 100 zl taniej. W dwóch autach zakladalem. Wydaje sie drogo ale po podliczeniu poszczegolnych czesci, czasu ,nerwów i efektu koncowego zdecydowanie warto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum