Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty Diesel dw8
Autor Wiadomość
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 17 Styczeń 2017, 16:53   Falujące obroty Diesel dw8

Witam. Panowie. Mam mały problem z falującymi obrotami w zakresie 1000-1150. Falowanie zaczyna się jakąś minutę po odpaleniu(czasami się zadławi). Dzieję się przy niskich temperaturach. Układ szczelny zapala od kopa.Przy dodawaniu szybko gazu też potrafi przerwać, tak jakby ułamkowe odcięcie paliwa.
Podejrzewam pompę Lukasa, ale chętnie poznam wasze sugestię.Pompa szczelna nie cieknie.

dziękuje i pozdrawiam wszystkich.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Styczeń 2017, 18:59   

Zanim zaczniesz coś robić daj na wtryski do paliwa coś na bak i trochę trasy jak jej nie robisz...czasem tak mam i mnie w hdi to pomaga i wskazówka prawie stoi na swoim poziomie jak przyklejona;) ale słuchać nie musisz;) Jak po czasie nie pomoże to szukać dalej...Paliwo też czasem trafia się gorsze wiem co mówię bo musiałem jesienią wyjeździć pół baku i dolać świeżego by odzyskał ducha :-/

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 17 Styczeń 2017, 20:33   

ginel, ja bym sie jednak dobrze przyjrzał obudowie filtra paliwa. Rozumiem że wkład filtra i oringi masz nowe ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 18 Styczeń 2017, 11:45   

Cała obudowa i filtr nowe-wymienione. Wcześniej łapał powietrze. Teraz zapala jak benzin., ha nawet lepiej.W całym układzie nie wymieniłem -sprawdziłem jedynie szybkozłączek na przewodach zasilających filtr. Nie sadze jednak, ze to przyczyna falujacych obrotów.Czasami podczas jazdy ma ułamkowe odcięcie paliwa i przyspieszenie, tak jakby dostał większej dawki. Da się z tym żyć, samochód nie gaśnie, obroty falują jedynie od 1000 do 1200. Jak się rozgrzeje po przejechaniu 2- 3 km jest spoko. Szukam, bo mnie to trosze irytuje.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Styczeń 2017, 17:00   

ginel, A działo się tak wcześniej (od zakupu)czy dopiero od jakiegoś czasu..

 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 18 Styczeń 2017, 20:12   

Wcześniej też, ale tylko kiedy jest zimniej.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 18 Styczeń 2017, 20:38   

ginel, Pomiar ciśnienia na cylindrach mógłby tutaj rozjaśnić sytuację. Kumpel miał podobnie w Escorcie 1.8 TD. Okazało się że jeden cylinder niedomaga.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Styczeń 2017, 21:30   

ginel, bo obawiam się że to nie równa kompresja na tłokach skoro po zagrzaniu chodzi dobrze...po prostu wiek...Remont gdyby to było ,,to'' chyba nie opłacalny,jedynie może specyfik od Staszka coś pomoże by przywrócić choć trochę stan cylindrów i tłoków /pierścieni bo czasem jeden chwyci i nie działa jak trzeba ;-) -znam przypadek w Yarisce że olej do tego stanu uziemił auto że pierścienie na tłokach chwyciły na tyle że kompresja znikła całkowicie ale nawet nikt nie wiedział co był za olej bo auto po zakupie nie było wymieniane dopiero przy awarii..

 
 
kalex

Mój samochód: xm
Poj. silnika (cm3): 2949
Paliwo: benz
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Wrz 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Styczeń 2017, 07:31   

Kolego jak na Lucasie to co się dziwisz. Itak dobrze. Paliwo gęste to świruje(może regulator). Może na "ssaniu" za mało wyprzedzony.

--------------

O kurde , pierwszy post - myślałem że się witałem.

Witam wszystkich serdecznie !

 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 19 Styczeń 2017, 11:26   

Dziś jadę znów do pracy tą samą drogą i w tym samym miejscu przerwał. Dojeżdżam do skrzyżowania z górki i chcę skręcić w prawo i nagle przerywa na ułamek sekundy i dalej przyśpiesza normalnie.Kiedy przyspieszam na prostej czuć te przerwy dławienia w dostawie paliwa.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4271
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Styczeń 2017, 17:02   

ginel, Tak czytam i już tu pisałem że podobnie miałem w fordzie 1.8 d...nazwie to ,,śmieć'' w paliwie który odtykał i zatykał przepływ paliwa ..mnie akurat przed obudową samego filtra paliwa się to działo a przekopałem wszystko ,w baku czysto ,filtr nowy paliwo leci a sobie jedziesz to albo przerywał albo nawet gasł by po chwili jak nic odpalić i dzień spokój...Przewody z baku do filtra jak zacząłem ze sprężarki traktować po ich odłączeniu to pełno tego wyleciało...A nad mienie że we filtrze nic się nie pokazało przez lata..Ten śmieć działał jak zaślepka..A wątek poprawnego ssania co sugeruje kolega wyżej tez warto sprawdzić choć po rozgrzaniu nie powinno według mnie mieć już wpływu na przerywanie w czasie jazdy.Tak samo kabelek do pompy sprawdź czy nie aby na izolacji wisi(zawór odcinający paliwo) bo widzę w necie że to podobna jednostka jak mój były escort ;-)

 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 19 Styczeń 2017, 19:00   

Panowie będę próbował wszystkiego nie spocznę:) taka natura-lubię grzebać.. Na pewno w tym wątku dam znać co i jak.

 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 10:15   

Jeszcze jedno spostrzeżenie. Gdy parkuję na parkingu przodem auta do góry(lekko pod górkę) wtedy się zapowietrza nie dostaje paliwa, trzeba pompować pomką bardzo długo. Gdzieś jeszcze musi być nieszczelność. Obudowa filtra wymieniona na nową. Może szybkozłączki, przede wszystkim szybkozłaczka zasilająca filtr paliwa.

 
 
ginel

Mój samochód: xsara II, C4 1.6 HDI 92km
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: 3 drzwi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: PL
Wysłany: 26 Styczeń 2017, 09:39   

Przedwczoraj zdemontowałem jeszcze raz filtr obudowę paliwa, założyłem nowy wąż od filtra do pompy i zatankowałem Verwe na 3/4 baku-przegoniłem auto. Od dwóch dni zero przerw, stawiam w różnych miejscach odpala od kopa. Może powodem było złe paliwo?, może to , ze tankowałem mało paliwa zimą i wyjężdzałem do minimum rezerwa. Teraz mam 3/4 baku i jest oki. Zobaczymy dalej jak wyjeżdżę bak. Dam znać........

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 26 Styczeń 2017, 19:57   

Notoryczna rezerwa w dieslu to proszenie się o kłopoty. Zwłaszcza zimą wręcz gwarantowane. I to nie jest zasługa paliwa. Utrzymuj min. połowę zbiornika i dolewaj do pełnego i nie będzie wielu dziwnych i niepokojących objawów

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA