Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak wspomagania oraz nawiewu
Autor Wiadomość
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 8 Styczeń 2017, 00:17   Brak wspomagania oraz nawiewu

Witam, dziś po dość mroźnej nocy przestał mi działać nawiew oraz wspomaganie kierownicy, już przeleciałem forum, i odpowiedzialny za to jest przekaźnik który jest... i tu pytanie bo są dwie wersje -> schowkiem pasażera czy gdzieś przy bezpiecznikach od strony kierowcy.

Czy da się ten przekaźnik jakoś ulepszyć aby w przyszłości nie doszło do tego typu awarii ? Bez wspomagania jeszcze spoko, dam rade, ale bez ogrzewania już ciężej w zimę :-)

Saxo 1.1 '98

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 8 Styczeń 2017, 09:25   

Nie koniecznie przekaźnik, bo chyba nie ma takiego który odpowiada za obie rzeczy na raz.
Też miałem taką przypadłość w saxo i okazała się kostka w stacyjce KLIK wytarty styk który nie podawał prądu po przekręceniu kluczyka. 30 zł. i pół godziny roboty.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 9 Styczeń 2017, 00:41   

Zamówiłem w ciemno, wielkie dzięki za ten trop, profilaktycznie tylko sprawdzę przekaźnik który rzekomo jest gdzieś koło skrzynki, podobno ludzie z vectry jakiś czerwony wciskają i to rozwiązuje problem.
Pogoda na dworze trochę nie sprzyja ale dam znać co to było jak się z tym uporam :-)

 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11 Styczeń 2017, 14:28   

Dla potomnych:

Przekaźnik rzeczywiście jest za skrzynką (trzeba odchylić dywanik) i zamontowany jest na metalowym mocowaniu i faktycznie jest odpowiedzialny za wspomaganie. (sprawdziłem)

Przyczyną okazała się faktycznie "kostka" w stacyjce, w moim wypadku jestem drugą osobą która to wymienia, bo poprzedni właściciel ewidentnie wymieniał (kable strasznie przetarte)

Niestety kostka która przyszła z linku wyżej, fabrycznie jest uszkodzona ;/ a zakup tej części na terenie Rybnika graniczy z cudem, aktualnie jestem na etapie reklamacji

Jeśli drugi egzemplarz będzie uszkodzony lub kiepskiej jakości zrobię zapalanie samochodu na guzik :)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 11 Styczeń 2017, 16:48   

TomekSaxo napisał/a:
Niestety kostka która przyszła z linku wyżej, fabrycznie jest uszkodzona ;
Nie koniecznie, też na początku myślałem, że jest uszkodzona a okazało się, że ma zamienione kable, wystarczyło przełożyć wtyczki.
TomekSaxo napisał/a:
Jeśli drugi egzemplarz będzie uszkodzony lub kiepskiej jakości zrobię zapalanie samochodu na guzik :)

Tylko czy to rozwiąże problem, bo problemem jest, że kostka po przekręceniu nie podaje prądu na wspomaganie i nawiew a auto przecież odpala.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11 Styczeń 2017, 23:43   

No to pięknie, niestety już odesłałem... affff, ale mimo wszystko wydaje mi się że coś tam było nie tak, stara kręci się w pewnym zakresie (około 270stopni) i pisze na niej made in france :) a ta stara kręciła się w kółko, co nie zmienia faktu że coś mi się wydaje że pewnie podmiana kabli by pomogła... czemu ja o tym nie pomyślałem... nie wiem ;/

Rozwiązanie problemu czy pompa zadziała sprawdzę jutro, mając rozebraną kostkę wiem jakie kable są zwierane w każdej fazie przekręcenia kluczyka...

ps. rano polecę na pocztę może moja paczka nie poleciała jeszcze :>

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13 Styczeń 2017, 14:08   

dziś w końcu udało mi się naprawić moje saxo
a więc jeżeli jeżeli przestało wam działać wspomaganie oraz nawiew
warto sprawdzić:

1. Przekaźnik który jest za skrzynką na metalowym mocowaniu (kolor zielony, przynajmniej mój) - przekaźnik o numerze 4141 pasuje i kosztuje 5 zl jeżeli wam się spalił
+ szybka naprawa
- trzeba mieć malutkie rączki

2. Jeżeli przekaźnik jest sprawny, warto zainteresować się stacyjką... ALE!!!
nie musimy jej rozbierać, pod osłoną kolumny kierownicy są 3 kostki po 2 kable które
idą do stacyjki, bierzemy kostkę z dwoma kablami czerwonymi (TYLKO JEDNA TAKA JEST)
rozcinamy przy stacyjce i je zwieramy (na jednym jest na pięcie na drugim nie) - odpalamy samochód i sprawdzamy czy działa wspomaganie + cieszymy się szybką naprawą
+ problem z wypaleniem się styków w kostce rozwiązany na zawsze
- wspomaganie i nawiew działa nawet jeżeli nie mamy auta odpalonego ;)

3. Jeśli chcemy mieć wszystko tak jak należy, wymieniamy kostkę stacyjki ma ona numer katalogowy 4162 (warto podać bo w żadnym sklepie nie mogli jej odszukać) - w mojej okolicy żaden se sklepów nie posiadał owej części a w ASO zaśpiewali mi 290zł (serio)
+ mam wszystko tak jak być powinno
- brak ;)

niestety, w moim wypadku, rozbebeszyłem starą kostkę aby sprawdzić jakie kable są zwierane, zrobiłem tymczasową instalację na "przycisk"

uwaga na immobilizer nic nie trzeba podważać po zluzowaniu zaczepów schodzi lekko, nie szarpać bo łatwo połamać...

Temat do zamknięcia :) Mam nadzieje że kiedyś się komuś przyda.

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 13 Styczeń 2017, 14:44   

TomekSaxo napisał/a:
dziś w końcu udało mi się naprawić moje saxo
To w końcu winny był przekaźnik czy kostka bo dalej nie wiem

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13 Styczeń 2017, 16:04   

Kostka w stacyjce, czyli trafiłeś w dziesiątkę. Czekam na kostkę reklamacyjną, a puki co, odpalam na guziku :-)

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 7 Luty 2017, 11:43   

EDIT:

ze względu na wiadomości które dostaje:

immobilizer nie trzeba niczym podważać, on schodzi bez większych problemów,
fakt, osobiście podłamałem ten plastik bo wizualnie wygląda tak jak by się tam otwierało
wyniku czego wypadają nam druciki, i mam sporo problem, na szczęście się zorientowałem

imo to ten plastik z prostokątem nałożony na rurkę gdzie wsadzona jest stacyjka - mam nadzieje że uratowałem komuś życie :P

ps. w stacyjce która można kupić na allegro faktycznie trzeba podmienić kable tak jak pisał grigori333

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA