Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
[Xantia II 2.1TD] Brak ładowania alternatora, gdzie szukać
Autor Wiadomość
morghul


Mój samochód: C5 Break 2.0 HDI 136KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 66
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Luty 2017, 19:44   [Xantia II 2.1TD] Brak ładowania alternatora, gdzie szukać

Koledzy, od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem w Xantii 2.1TD.

Wymieniłem alternator (Mitsubishi) na używany (podobno sprawny), wymieniłem aku ale jest to samo wiec pewnie alternator był OK.
Jak naładuję aku to odpala bez problemu nawet jak mrozy były, po odpięciu prostownika na drugi dzień już po południu zdarza się, że nie odpalę i znowu ładowanie.

Rzecz jedna jeszcze to to że cieknie mi pompa Epic i pasek w związku z tym się w ropie trochę "moczy" ;) ale problemy z ładowaniem mam od miesiąca a pompa cieknie od 2 lat. Pasek zmieniłem na nowy, napięty prawidłowo i dalej to samo.

Kontrolka ładowania zachowuje się normalnie, po odpaleniu napięcie około 12V, dopiero jak silnik popracuje 2-3 min albo zrobię przegazówkę to pojawia się ładowanie ale czasem i to nie pomaga i pokazuje koło 13V zamiast ponad 14.

Zdarzały się w Xantiach jakieś problemu z masą, przewodami alternator-akumulator? Gdzie szukać problemu bo już głupieję. Jeszcze w sobotę sprawdzę połączenie przewodu od alternatora przy klemie plusowej ale innych pomysłów brak.

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Luty 2017, 20:51   

Może masa skorodowała? Albo używany, sprawny alternator wcale nie jest taki sprawny?

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
morghul


Mój samochód: C5 Break 2.0 HDI 136KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 66
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Luty 2017, 22:49   

MarcinLbn napisał/a:
Może masa skorodowała? Albo używany, sprawny alternator wcale nie jest taki sprawny?


A orientujesz się gdzie ona przykręcona? Gdzieś w okolicy aku szukać?

Możliwe że alternator nie jest sprawny ale... objawy są identyczne jak na starym więc musiałby być tak samo uwalony, wiem, że światem rządzi przypadek ale... jeszcze do tego skubaniec jest tak dziadowsko zamontowany w tym silniku że dostać się do niego to niezła akrobacja.

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Luty 2017, 07:14   

Nie wiem gdzie. Może do skrzyni gdzieś?
W jednym z naszych autek właśnie został oczyszczony i zregenerowany alternator i oczyszczona masa bo także nie ładowało. I nie wiem czy w Xsarze nie stało się to samo. Dziś na serwis :)

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
morghul


Mój samochód: C5 Break 2.0 HDI 136KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 66
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Luty 2017, 13:33   

No to trzeba będzie się tej masie poprzyglądać. Może faktycznie coś jest na rzeczy. Auto stoi od 8 lat pod chmurką więc ma prawo coś tam przyśniedzieć.

Chyba że któryś z kolegów ma jeszcze jakieś pomysły?

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 23 Luty 2017, 16:16   

Woltomierz ma?
Zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze i na samym alternatorze.
Jak będą różnice w pomiarach to problem z kablami po drodze.
Dobrze takie pomiary robić gdy alternator obciążony jest. Włącz więc światła dmuchawę i ogrzewanie tylnej szyby.
Przy takim obciążeniu wyjdzie na pewno co go boli.
Napięcie na akumulatorze mierz tylko i wyłącznie a ołowianych słupkach. Pomiar ma klemie może być złudny.
Jak podejrzewasz że nie ma masy to jeżeli masz kable rozruchowe to podłącz jeden zacisk do - akumulatora a drugi do silnika lub bezpośrednio na obudowę alternatora.
Taki szybki test zrobisz czy się coś poprawi.
Oczywiście z kablem plusowym też tak możesz zrobić o ile jest to technicznie wykonalne.

 
 
morghul


Mój samochód: C5 Break 2.0 HDI 136KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 66
Skąd: Stargard
Wysłany: 25 Luty 2017, 15:29   

Kod:
Woltomierz ma?


Ma, nawet trzy ;)

Cytat:
Zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze i na samym alternatorze.


Niestety to raczej nie to bo większych różnic nie ma.
Musiałem dziś rano pojeździć i zrobiłem trasę ok. 30km. Odczekałem godzinę i zrobiłem pomiary:
Napięcie na aku 12,8V przed odpaleniem
Kilka sek. po odpaleniu silnika na aku 12,26V, na alt 12,3V, na wzbudzaniu 12,3V.
Po kilkudziesięciu sek napięcie zaczyna rosnąć żeby po ok. 2 min osiągnąć na aku i na alt ok. 14,5V. Po włączeniu świateł i dmuchawy na max mam na aku 14,15V, na alt. 14,35 a na wzbudzaniu 14,45V.

Próby z puszczeniem masy osobno z aku do alt. nie zrobiłem bo zanim pomierzyłem to napięcie było prawidłowe więc i tak nic bym nie zobaczył. Jutro jak ostygnie to sprawdzę bo podejrzewam, że jak jest zimny to ładowania pojawia się później.

Kable w klemach i słupki aku oczywiście sprawdzone i wyczyszczone.


Jak podejrzewasz że nie ma masy to jeżeli masz kable rozruchowe to podłącz jeden zacisk do - akumulatora a drugi do silnika lub bezpośrednio na obudowę alternatora.
Taki szybki test zrobisz czy się coś poprawi.
Oczywiście z kablem plusowym też tak możesz zrobić o ile jest to technicznie wykonalne.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA