Bruce
Mój samochód: Xantia
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: Kłodzko
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 18:39 Słabe wspomaganie w Xantii
Witam od niedawna jestem posiadaczem Xantii 2.0HDI z 2000 roku . Autko miesiąc stało prawie nieużywane (odpalane około raz w tygodniu) po miesiącu kiedy już chciałem normalnie je uzytkować okazało się że wspomaganie kierownicy działa o połowę słabiej niż wcześniej, zawieszenie i hamulce działają prawidłowo tylko wspomaganie słabe. Nie wiem w czym może tkwić problem? Proszę o poradę
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 11 Styczeń 2010, 18:54
Przyczyną może być długi postój auta, pojeździj kilka dni, albo zrób dłuższą trasę. Cudów nie ma, chociaż w hydro czasem się zdarzają Jak dalej będzie lipton to będziemy szukać
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 17:26
LHM jest po prostu zbyt gęsty na mrozach. Kup nowy LHM jakiejś dobrej firmy - najlepiej TOTAL i będzie ok. Jeżeli wiesz, że był niedawno wymieniany i filtry są czyste to dolej trochę ropy - na pewno pomoże!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 21:47
Dokładnie, tym bardziej jeśli zawieszenie i hamulce działają normalnie
Bruce
Mój samochód: Xantia
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: Kłodzko
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 19:36
Gość od którego kupiłem auto mówił że LHM był wymieniany w czerwcu no i w zbiorniczku nie widać syfu, a jeśli chodzi o dolewanie ropy to ile mam dolać i czy to nie zaszkodzi jakimś częścią układu?
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 20:58
Ropa może byc stosowana jeśli układ ulegnie uszkodzeniu i nie masz jak kupić LHMu więc leje się ropke i jeździ z tym że jest miększy wtedy, jest ona równiez stosowana przez niektórych do przepłukanie układu ale ma to tyle zwolenników co przeciwników to płukanie ropa ale nie zaszkodzi niczemu w układzie
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 21:16
Polecam ropę! Sprawdzone! Dolałem litr u siebie i wspomaganie i płynność podnoszenia się poprawiły zdecydowanie! Aneta miała zapieczony tylni korektor. Zgadnijcie co pomoglo....
Oczywiście nie lejcie jakiejś ekologicznej zupy tylko oryginalną ropkę. Np Verve. Wszystko z końcówką eko to shit!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Bruce
Mój samochód: Xantia
Paliwo: HDI
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 11 Skąd: Kłodzko
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 19:30
Dzieki ale teraz mam już wiekszy problem mianowicie wyciek LHM gdzieś z okolicy pod zbiorniczkiem LHM, jest tam cała masa wężyków i nie bardzo wiem który może przeciekać (i czy to wogóle przecieka wężyk czy coś innego )a leje się konkretnie podejrzewam że może to być właśnie przyczyna słabego wspomaganie czy ktoś majakiś pomysł co nawaliło? albo może jakiś schemat układu hydraulicznego?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 20:12
Schemat za dużo ci nie pomoże. Musisz wejść pod samochód. Może to być jakiś powrót bo inaczej w amin nie miałbyś płynu jak byłby to przewód ciśnieniowy. Pod zbiorniczkiem jest dużo przejść z przewodów stalowych na gumowe. Czasami właśnie na połączeniach tychże są nieszczelności. To się właśnie często objawia właśnie zimą, gdy olej jest gęsty i są duże opory, które wytwarzają ciśnienie na powrotach płynu. Dodatkowo guma twardnieje na mrozie i także nie uszczelnia tak jak w ciepłe dni.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 16 Styczeń 2010, 20:44
Jeżeli leje się z powrotu, to trzeba znaleźć przyczynę. Jeśli auto jest sprawne, to po odpięciu wężyka powrotnego może z niego co najwyżej kapać. A skoro wwspomaganie słabo działa i dodatkowo leje się z powrotu przekładni, to pewnie magiel ma duże przecieki wewnętrzne i przy skręcaniu kierownicą większość LHM-u zamiast iść do maglownicy, wraca do zbiornika. Osobiście polecałbym sprawdzić głowiczkę przekładni, bo to najczęściej ona jest winna całemu zamieszaniu
[ Dodano: 2010-01-16, 20:46 ]
A Robson też słusznie prawi, właśnie w zimie najczęściej wychodzą wszelkie usterki w hydro z tego względu, że układ pracuje pod większym obciążeniem ( gęstszy LHM )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum