dobot
Mój samochód: Saxo
Paliwo: Benzyna
Wersja:: S
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Czerwiec 2017, 16:32 Twardy podał sprzęgła i ciężko kręcąca się kierownic
Cześć, na dzień dobry chciałem się przywitać
Od wczoraj jestem a dokładnie moja żona jest szczęśliwą posiadaczka citroen saxo 1.1 z 2000 roku (200 000 km przebiegu)
Auto kupiliśmy za 1400 PLN. Blacharsko wygląda ok.
Co chciałbym zrobić :
- Ciężko kręci się kierownicą oraz ma wyczuwalne luzy
- Ciężko chodzi pedał sprzęgła ale biegi wchodzą sprawnie.
- Na nierówności słychać uderzenie metal o metal (podobno poduszka pod Silnikiem)
Proszę o poradę co to może być z tymi usterkami, jak się za to zabrać oraz jak ktoś zna to polecenie dobrego mechanika z Warszawy-Ursus.
Dzięki i pozdrawiam
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 13:26
Witaj,dobot, za cenę kiepskiego roweru to nie spodziewajmy się super limuzyny.
Na odległość ciężko powiedzieć:
- Kierownica ciężko chodzi bo pewnie nie ma wspomagania, a jak jest to w tym modelu występowała elektryczne pompa i potrafiła się spalić, mogą też być łożyska w mc-personach, co do luzu to szybko na diagnostykę i do naprawy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Takie sprzęgło tu pewnie nic się nie da zrobić ew. może być za bardzo podciągnięte- można spróbować poluzować linkę.
- To może być wszystko- na diagnostykę- to może stukać końcówka kierownicza i przez to jest luz.
dobot
Mój samochód: Saxo
Paliwo: Benzyna
Wersja:: S
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Czerwiec 2017, 19:58
Dzięki za odpowiedź, znasz może jakiegoś mechanika lub kogoś z kanałem w Warszawie? to sam chętnie bym to zrobił
Jak kiedyś miałem poloneza i malucha to uwielbiałem przy nich grzebać
stcit
Mój samochód: Saxo
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Wypas
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 20 Lut 2013 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Listopad 2017, 15:02
ja ze swojej strony mogę Ci podpowiedzieć w kwestii sprzęgła. niedawno wymieniałem w swojej cytrynie, panowie z jednego ze sklepów internetowych polecili mi firmę STATIM - tanie sprzęgło, a na prawdę b dobrze się sprawuje. w sumie sprzęgło wyszło taniej niż robocizna, no ale cóż...życie
dobot, sprawdź czy pompa wspomagania pracuje po uruchomieniu silnika... na pewno usłyszysz jej pracę... ewentualnie reka na silnik pompy i wsio jasne.
Jeżeli pompa milczy po odpaleniu, to do sprawdzenia przekaźnik pompy lub szczotki silnika. Ostatnio to przerabialem... szczotki były zablokowane w kieszeniach przez masę syfu.
Jeżeli pompa chodzi, to jak koledzy pisali wyżej...
Co do sprzęgła, to warto na początek sprawdzić samą linkę... może się zaciera...
Luzy... normalna procedura... brecha w rękę i naciagamy tu i tam szukając owego luzu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum