Jaki najlepszy rozrząd do RHY HDi DW10ATED ...?? Jakiej firmy polecacie..?
Evasion którego kupiłem należał jak się okazało do mechanika pracującego w serwisie Konwiński w Gdańsku. Dobry deal uważam bo auto mega zadbane. Wczoraj tam pojechałem zapytać się o przejrzenie auta, patrzę a to wychodzi do mnie człowiek od którego go kupiłem..
Na pytanie o rozrząd powiedział, że pasek Dayco.. ja z kol;ei słyszałem zawsze że nie do końca to dobra firma.. że dużo leżaków magazynowych mają...
proponował też pompę wody DOLZ... pożyje toto..?
Co prawda mam pompę tej firmy w Zastavie 750 z 66r ale tam jej wymiana trwa kilkanaście minut bo jest ona niemal na wierzchu i napędzana jest paskiem klinowym.
Na Alledrogo jest tego multum. Do benzyniaków zawsze stosowałem paski Gates, pompy SKF rolki Coram a ostatnio komplety INA, która robiła dla Fiata na pierwszy montaż. Tyle, że to do bezkolizyjnych silniczków FIRE.
HDi to inna liga i wolałbym nie mieć niemiłej niespodzianki...
I tak przy okazji... ile może kosztować wymiana tego rozrządu wg Was..?
Ładnie... mnie krzyknięto 1000zł,- z częściami... Patrząc na ceny gdzie komplet INA czy SKF kosztuje średnio 350zł,- to robocizna makabrycznie droga...
Powodów sprzedaży Evasiona jest zdecydowanie więcej...
Zrobilem rozrząd, wymieniłem wahacze przednie (miałem nowe oryginały), łożysko w przednim kole... Kosztowało 2000zł,-
zraz potem padła klima...
Szarpie czasami bardzo przy ruszaniu i już diagnoza poszła... padła dwumasa...
Perspektywa to kolejne 2000....
Rynce łopadajo....
Ma ktoś może nową oryginalną dwumasę za normalne pieniądze..? Nie wstawię żadnych zamienników bo za wymianę tego świństwa krzyczą w Gdańsku 1000zł,-
A co sądzicie o dedykowanym kicie Valeo z kołem sztywnym i normalnym sprzęgłem...??? Ma ktoś coś takiego u siebie..? Jak to się spisuje..?
Ile osób tyle opinii... Jedni mówią, że jest super inni że są jakieś drgania...
Miałem okazję pojeździć Lancią Zeta z silnikiem 2,1 TD i nic tam nie szarpało i nie drgało... Poza tym gdzieś czytałem, że Evasiony z HDi RHZ też były ze sztywnym kołem fabrycznie.. więc może jednak da się to ominąć...?
Mój samochód: citroen XM/A160/citroen BX
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive/avangarde
Rok prod.:: 1990 Pomógł: 19 razy Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 202 Skąd: Radom
Wysłany: 15 Lipiec 2018, 10:17 lancia Zeta 2,1TDi >>> Stary diesel.. - czy warto
Witaj,
w 2,1 td masz zamontowaną dwumasę? czy zmieniony masz silnik na 2.0 hdI z dwumasą. jeśli ta pierwsza opcja auto z silnikiem 2,1 i potrzebujesz koła zębatego ze sprzęgłem org kompletnym to posiadam coś takiego z XM-a model 97, po małym przebiegu.
https://allegro.pl/citroen-2-1-td-tarcza-sprzegla-docisk-valeo-org-i7001425501.html
po za alllledrogo zejdziemy z ceny.
Kola zamachowego co prawda nie ma na zdjęciu ale jest przy silniku u mnie w warsztacie
i posiadam wiele więcej klamotów do 2.1 td 12v
Mam Evasiona z roku 2000 w oryginale z silnikiem HDi 2,0 (RHZ) już z dwumasą ale jeszcze bez FAP.
Dedykowany kit - sztywne koło z normalnym sprzęgłem to Valeo 835001 i taki zamierzam kupić. Dziękuję za propozycję ale nie kupię używanego sprzęgła, chyba że samo sztywne koło zamachowe ale to musi być 100% gwarancji, że pasuje do RHZ (DW10ATED).
Mechanicy krzyczą 1000zł,- za wymianę sprzęgła w tym samolocie. Porąbało ich.. Najtaniej usłyszałem 800zł,- także muszę kupić jak najtaniej części nowe o najwyższej jakości. Mam zamiar tym autem polatać kilka dobrych lat. Nie stać mnie na warsztaty co chwilkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum