Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancia Zeta 2,1TDi >>> Stary diesel.. - czy warto
Autor Wiadomość
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Styczeń 2018, 09:10   

Wow!

Dzięki!

Fajne....!

 
 
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Styczeń 2018, 09:10   

Klubowicze...

Pytanie nr 1

Jaki najlepszy rozrząd do RHY HDi DW10ATED ...?? Jakiej firmy polecacie..?

Evasion którego kupiłem należał jak się okazało do mechanika pracującego w serwisie Konwiński w Gdańsku. Dobry deal uważam bo auto mega zadbane. Wczoraj tam pojechałem zapytać się o przejrzenie auta, patrzę a to wychodzi do mnie człowiek od którego go kupiłem.. ;-)
Na pytanie o rozrząd powiedział, że pasek Dayco.. ja z kol;ei słyszałem zawsze że nie do końca to dobra firma.. że dużo leżaków magazynowych mają...
proponował też pompę wody DOLZ... pożyje toto..?
Co prawda mam pompę tej firmy w Zastavie 750 z 66r ale tam jej wymiana trwa kilkanaście minut bo jest ona niemal na wierzchu i napędzana jest paskiem klinowym.

Na Alledrogo jest tego multum. Do benzyniaków zawsze stosowałem paski Gates, pompy SKF rolki Coram a ostatnio komplety INA, która robiła dla Fiata na pierwszy montaż. Tyle, że to do bezkolizyjnych silniczków FIRE.

HDi to inna liga i wolałbym nie mieć niemiłej niespodzianki... :-|

I tak przy okazji... ile może kosztować wymiana tego rozrządu wg Was..?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Styczeń 2018, 09:38   

U mnie siedzi Gates, pompa i rolki INA, w drugiej SKF. Robota około 300 zł.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Styczeń 2018, 09:41   

Ładnie... mnie krzyknięto 1000zł,- z częściami... Patrząc na ceny gdzie komplet INA czy SKF kosztuje średnio 350zł,- to robocizna makabrycznie droga...

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Styczeń 2018, 10:36   

Za graty płaciłem około 400-500 zł po małych zniżkach.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Styczeń 2018, 16:12   

No i mamy chyba pierwszy powód dla którego ktoś sprzedał mojego Evasiona...


Klimatronic.... albo hajcuje jak potłuczony albo nie grzeje wcale...

Fcuk i to przed samym wyjazdem w długą podróż...


Ma ktoś pomysł co może być przyczyną..? Długa robota czy jakaś pierdoła..?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28 Styczeń 2018, 08:51   

Taki maly wiatraczek - czujnik trzeba wyczyścić lub wymienić.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Lipiec 2018, 15:21   

No cóż....

Powodów sprzedaży Evasiona jest zdecydowanie więcej...


Zrobilem rozrząd, wymieniłem wahacze przednie (miałem nowe oryginały), łożysko w przednim kole... Kosztowało 2000zł,-

zraz potem padła klima...

Szarpie czasami bardzo przy ruszaniu i już diagnoza poszła... padła dwumasa...

Perspektywa to kolejne 2000....

Rynce łopadajo....


Ma ktoś może nową oryginalną dwumasę za normalne pieniądze..? Nie wstawię żadnych zamienników bo za wymianę tego świństwa krzyczą w Gdańsku 1000zł,-

A co sądzicie o dedykowanym kicie Valeo z kołem sztywnym i normalnym sprzęgłem...??? Ma ktoś coś takiego u siebie..? Jak to się spisuje..?

Ile osób tyle opinii... Jedni mówią, że jest super inni że są jakieś drgania...


Miałem okazję pojeździć Lancią Zeta z silnikiem 2,1 TD i nic tam nie szarpało i nie drgało... Poza tym gdzieś czytałem, że Evasiony z HDi RHZ też były ze sztywnym kołem fabrycznie.. więc może jednak da się to ominąć...?

 
 
MANFRED11111
MANFRED11111

Mój samochód: citroen XM/A160/citroen BX
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive/avangarde
Rok prod.:: 1990
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 202
Skąd: Radom
Wysłany: 15 Lipiec 2018, 10:17   lancia Zeta 2,1TDi >>> Stary diesel.. - czy warto

Witaj,
w 2,1 td masz zamontowaną dwumasę? czy zmieniony masz silnik na 2.0 hdI z dwumasą. jeśli ta pierwsza opcja auto z silnikiem 2,1 i potrzebujesz koła zębatego ze sprzęgłem org kompletnym to posiadam coś takiego z XM-a model 97, po małym przebiegu.
https://allegro.pl/citroen-2-1-td-tarcza-sprzegla-docisk-valeo-org-i7001425501.html
po za alllledrogo zejdziemy z ceny.
Kola zamachowego co prawda nie ma na zdjęciu ale jest przy silniku u mnie w warsztacie :)
i posiadam wiele więcej klamotów do 2.1 td 12v

_________________
MANFRED11111
 
 
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Lipiec 2018, 12:10   

Witaj!

Dzięki za odpowiedź...

Mam Evasiona z roku 2000 w oryginale z silnikiem HDi 2,0 (RHZ) już z dwumasą ale jeszcze bez FAP.
Dedykowany kit - sztywne koło z normalnym sprzęgłem to Valeo 835001 i taki zamierzam kupić. Dziękuję za propozycję ale nie kupię używanego sprzęgła, chyba że samo sztywne koło zamachowe ale to musi być 100% gwarancji, że pasuje do RHZ (DW10ATED).
Mechanicy krzyczą 1000zł,- za wymianę sprzęgła w tym samolocie. Porąbało ich.. Najtaniej usłyszałem 800zł,- także muszę kupić jak najtaniej części nowe o najwyższej jakości. Mam zamiar tym autem polatać kilka dobrych lat. Nie stać mnie na warsztaty co chwilkę.

 
 
MANFRED11111
MANFRED11111

Mój samochód: citroen XM/A160/citroen BX
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive/avangarde
Rok prod.:: 1990
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 202
Skąd: Radom
Wysłany: 15 Lipiec 2018, 20:16   lancia Zeta 2,1TDi >>> Stary diesel.. - czy warto

I wszystko jasne ;-)
Pozdrawiam

_________________
MANFRED11111
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA