Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasilaniem pompy paliwa. Xantia nie odpala.
Autor Wiadomość
dell2001

Mój samochód: Xantia 1.8
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: Harmonie
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 28 Lut 2022
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Październik 2022, 11:46   Problem z zasilaniem pompy paliwa. Xantia nie odpala.

Witam, wszystkich mam problem z moją benzynową Xantią 1.8 16v z 1996r.

Auto kręci lecz nie odpala, problem zaczął się po tym gdy wymieniłem sprzęgło z książką Haynes.

Po wymianie sprzęgła, gdy przekręcam kluczyk pompa paliwa się nie załącza sam rozrusznik kręci.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wyłącznik uderzeniowy, wymieniłem stacyjkę i czujnik położenia wału bo miał lekko nadtopioną obudowę, podwójny przekaźnik wymieniony na nowy.

Sama pompa jest sprawna, i połączenie do złącza przekaźnika też jest ok bo gdy zrobię zworkę na złączu przekaźnika to pompa się włącza.

Sprawdzałem kody migowe i są tylko dwa 12 i 11 czyli początek i koniec sekwencji.

Może ktoś z was miał kiedyś podobny problem? Pozdrawiam, Jacek

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Październik 2022, 17:58   

Jeśli przed demontażem auto działało odnośnie pompy paliwa to do kontroli wszystkie rozłączane kable i masa..Kolega z forum miał gaz i aby jedna wtyczka u mechanika nie podłączona robiła problem :-D ...zamiana cewki ,szukanie problemów z autem a nie że mogło coś zostać nie podłączone..tak że jeszcze raz na spokojnie wszystko sprawdzić-chodź może być przypadek awarii po wymianie..no i czy do przekażnika pompy po przełączeniu stacyjki dochodzi prąd ,ale czy wychodzi:)

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 20 Październik 2022, 20:19   

Zapewne nie ma też iskry
Sprawdź masę,czy dochodzi na podwójny przekaźnik (nie wiem czy ma jedną masę czy dwie)
Jeżeli nie to podaj ją na przekaźnik np z minusa aku

_________________
KK
 
 
dell2001

Mój samochód: Xantia 1.8
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: Harmonie
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 28 Lut 2022
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Październik 2022, 20:31   



Udało mi się znaleźć schemat od xu7jp4.

Sprawdziłem, że na pinach 2, 8 11 i 15 jest plus. Na które powinien iść minus, masę podaje komputer? Po włączeniu kluczyka słychać, że przekaźnik działa, sprawdzałem, że nie podaje napięcia na pompę ani na wtryskiwacze przy kręceniu.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 20 Październik 2022, 20:55   

Masę podaje komputer ,bo używa masy do sterowania i ta część przekaźnika działa
Jak piszesz przekaźnik jest podwójny (kiedyś bywało dwa oddzielne)
Jednak jest tam jeszcze jedna masa podana z nadwozia
Schemat masz dojdziesz ,czy umiesz czytać schematy , czy wiesz który numer podzespołu to przekaźnik ,pompa itd

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Październik 2022, 21:04   

Jesli przekaznik dziala , to masz problem z zasilaniem przekaznika , bezpiecznik F7. Na nim musi byc 12V stale napiecie. Byc moze uszkodzony jest kontakt tego bezpiecznika z nozka (miale tak kiedys z Peugeotem) . To samo moze byc z bezpiecznikiem F9. Przy takim uszkodzeniu , na bezpieczniku bylo napiecie, ale nie przechodzilo dalej do pompy. Moze tez byc uszkodzenie w BSM , niestety ciezkie do zdobycia. Moze jedynym wyjsciem bedzie proba naprawy. Powodzenia

 
 
dell2001

Mój samochód: Xantia 1.8
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: Harmonie
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 28 Lut 2022
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Październik 2022, 23:38   

Sprawdziłem dzisiaj zasilanie z bezpiecznika F7 i ono dochodzi do przekaźnika po włączeniu zapłonu. Gdy na pin 10 przekaźnika podaję masę (pin 10 jest połączony z pinem 52 na ECU) to pompka się załącza. Lecz auto nadal wtedy nie odpala. Czy możliwe jest, że to ECU jest uszkodzone? Bo to one powinno chyba w odpowiednich momentach podawać masę na przekaźnik? Na testach migowych nie pokazuje żadnych błędów, tylko początek i koniec sekwencji :-/

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Październik 2022, 10:06   

dell2001, Jeśli dysponujesz dwoma kluczykami użyj tego drugiego do zapalania,to na wykluczenie wady kluczyka z Imobilaizerem,może się myle a może to kluczyk nie pozwala ECU. W razie czego się pośmiejemy z tego pomysłu :mrgreen:

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Październik 2022, 12:53   

dell2001 napisał/a:
zasilanie z bezpiecznika F7 i ono dochodzi do przekaźnika po włączeniu zapłonu. Gdy na pin 10 przekaźnika podaję masę (pin 10 jest połączony z pinem 52 na ECU) to pompka się załącza


pisales wczesniej, ze przekaznik pracuje - a jednak nie! Brak masy sterujacej ze sterownika moze swiadczyc o braku masy na sterowniku. Sprawdz wszystkie masy pod maska, a dla pewnosci wszystkie masy na sterowniku. Mozliwe tez, ze brak jakiejs masy na silniku i brak sygnalu sterujacego do sterownika, np. masy na czujniku polozenia walu korbowego. Brak tego sygnalu powoduje brak wysterowania pompy i ukladu wtryskowego i zaplonowego.
Calkiem tez mozliwe, ze uszkodziles ten czujnik przy demontazu skrzyni. O ile dobrze pamietam , siedzi on w kolizyjnym miejscu na bloku silnika nad poloska prawa. Radzilbym sprawdzic sygnal tego czujnika, ale pewnie bedzie to trudne, bo najlepiej sprawdzic to mozna oscyloskopem.
Mam przeczucie, ze tu jest pies pogrzebany. Powodzenia.

P.S. pytales o punkty masowe na schemacie? Naprawde? No i dawno nikt sie nie chwalil umiejetnoscia czytania kodow migowych. Za to szacunek

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Październik 2022, 22:42   

Ze schematu wygląda że na pinach 4 , 5 ,6, 13 powinieneś mieć stałą masę z punktu MM01
Czujnik położenia ponoć można sprawdzić w warunkach garażowych
Demontujemy go z dziury ,w kostce pozostaje zamontowany
Pod jego końcem przesuwamy w te i we wte śrubokręt co powinno skutkować przeskokiem iskry
Nie wiem nie próbowałem
Jeżeli nie masz masy na 6 wg twego schematu to niem i na pozostałych podanych

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA