Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
wahacze - Xantia 2 HDI
Autor Wiadomość
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Sierpień 2023, 19:38   wahacze - Xantia 2 HDI

Witam,
Wylądowałem w rowie i przy wyciąganiu zgiął się chyba któryś z wahaczy bo koła przednie straciły zbieżność. Z oględzin wydaje mi się, że prawy jest bardziej wygięty.

Pytanie: Czy wszystkie Xantie miały takie same wahacze ? Czy muszę szukać konkretnie do Xantii 2 HDI.

A może ma ktoś z was na zbyciu sztukę albo parę ? Ale w rozsądnej cenie , nie za 400zł za szt.

Pozdrawiam
maveric

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 27 Sierpień 2023, 20:50   

Zobaczę jutro jak nie zapomnę bo coś powinno być, chyba wszystkie były takie same.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Sierpień 2023, 22:58   

Dzięki wojtis, ale narazie jeszcze się wstrzymaj z szukaniem, bo kolega podpowiedział mi, żebym
najpierw podjechał na zbieżność, bo pomimo tego, że coś jest "pogięte" to może da się wyprowadzić na zbieżności.

Dokonałem oględzin, ale nie widzę żadnych odchyleń w zawieszeniu, pomimo, że ewidentnie koła nie trzymają zbieżności.

Nie mniej zastanawia mnie, co mogło spowodować takie rozjechanie się kół. Żadnych luzów nie ma i organoleptycznie nie widać żadnych pogięć

pozdrawiam
maveric

 
 
maveric

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1990
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lip 2018
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Sierpień 2023, 21:45   

Mechanik ustawił zbieżność, powiedział że skoszone mocno, ale udało się wyciągnąć na styk, ale w granicach błędu.
Szukał i szukał ale nie dopatrzył się źródła skrzywienia.
Będę narazie jeździł i obserwował koła. Być może lekko zgięty jest prawy amortyzator co skutkuje takim przekoszeniem.

Temat narazie zamknięty
pozdrawiam
maveric

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Sierpień 2023, 08:51   

Tak, zadziwiajace! W zawieszeniu , w ktorym nie reguluje sie zadnego ustawienia kola po za zbieznoscia, pomimo ewidentnego uderzenia, wszystko miesci sie w granicach??
Pojedz na geometrie 4 D , to dowiesz sie wszystkiego! Czasami zastanawiam sie, jacy ludzie zyja w Polsce? Zdeterminowani, aby przezyc jak najmniejszym kosztem, a potem mowa o trumnach na kolach! Zobaczymy , jak autko zachowa sie na mokrej , albo oblodzonej jezdni? I wtedy pewnie powstanie mit, jaka to Xantia jest zdradliwa!

"Mechanik ustawił zbieżność, powiedział że skoszone mocno, ale udało się wyciągnąć na styk, ale w granicach błędu."
Ciekawe, czy dal to na pismie z wlasnorecznym podpisem?
Co mozna wyciagnac na ustawianiu zawieszenia, gdy jest krzywe??

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA