Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Co jest nie tak ❓
Autor Wiadomość
Dudus39

Mój samochód: Citroen C5 1
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Benzyna / gaz
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Maj 2023
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 07:53   Co jest nie tak ❓

Witam forumowiczów , ostatnio stało się coś z moim Citro . Tył karocy jest za nisko bo przejeżdżając przez ( policjantów ) ocieram wydechem - rurą o garba . Po pośpiechu pod kompa wartości są takie jakie powinny być jeśli chodzi o wysokość a jednak rura wydechu jest wyszlifowana . Czy ktoś wie o co tu chodzi ❓

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 08:42   

Zacina się potencjometr, trzeba przesmarować i rozruszać.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Dudus39

Mój samochód: Citroen C5 1
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Benzyna / gaz
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 25 Maj 2023
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 08:46   

Dzięki za podpowiedź , będąc w warsztacie z wymianą rozrządu powiem żeby tam użyli smaru 😉

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 12:22   

Druga sprawa to moga byc uszkodzone lozyska tylnych wahaczy i rozklad sil powoduje, ze polozenie drazka stabilizatora oszukuje faktyczna pozycje nadwozia. Rowniez wzrost oporow w zawieszeniu z powodu uszkodzenia lozyskowania ,obniza szybkosc reakcji zawieszenia na zmiane obciazenia nadwozia , a to powoduje dobijanie zawieszenia po najechaniu na poprzeczne nierownosci. Do tego jeszcze sprawnosc hydrauliki moze wywolywac opoznienie w podnoszeniu nadwozia. Przy podbiciu kol na nierownosci nadwozie opada i zbyt dlugo sie podnosi, co skutkuje otarciem wydechu . Czyli temat moze byc troche zlozony. W idealnym zawieszeniu nadwozie natychmiast reaguje na ustawienie wysokosci . Potrafi nawet wygasic tzw. bujanie wzdluzne nadwozia, czego juz nie potrafia inne, nawet z najwyzszej polki marki. Bylem kiedys naprawde zaskoczony , ze C5 kombi nie bujal sie przy przejezdzaniu z duza predkoscia przez garby na autostradzie (tak, zdarzaja sie takie nawet na autostradzie). Citroen nawet ich nie odczuwa!

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA