Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak możliwosći wbijania niskich biegów C5 III 2.0HDI 136
Autor Wiadomość
digidy

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: łódzkie
Wysłany: 22 Październik 2023, 22:28   Brak możliwosći wbijania niskich biegów C5 III 2.0HDI 136

Witam wszystkich:-).
Mam problem wielki z wbiciem niskich biegów typu 1 czy wsteczny szczególnie po postoju auta. Auto zakupiłem z przebiegiem 134k km i był ten sam problem, wymienione kompletne sprzęgło z dwumasą i problem się sam rozwiązał, to było 7lat temu. Przez ten czas zrobiłem 60k km i znowu ten sam problem od 2-3 lat, szczególnie przy temperaturach poniżej 10 stopni, w zimie najgorzej. Odpalam auto i nie wbiję 1nki ani wstecznego, mogę wysprzęgląć 10 razy i nic to nie zmienia. Lewarek stawia taki opór, że musiałbym go urwać chyba, nie wbijam na siłę więc albo muszę ruszyć delikatnie z 2jki i wbić 1nkę albo zostawić na biegu na noc, ale nie za bardzo to komfortowe to odpalam zawsze auto na minutę żeby pochodziło na jałowym biegu. Przy próbie wbicia czuć taki większy hałas od skrzyni/sprzęgła, czuć, że skrzynia nie jest jakby rozłączona, nie jest wysprzęglone odpowiednio. Wyłączę auto i każdy bieg wejdzie bez problemu. Sprawdzałem wybierak i wszystko płynnie i lekko wchodzi, przesmarowałem go nawet delikatnie dodatkowo. Wysprzęglik wymieniany ze 4 lata temu i wówczas zalany nowy płyn i odpowietrzone. Teraz zostało mi chyba tylko wymiana całego płynu w układzie oraz sprawdzenie wysprzęglika, ale szczerze wątpię , że to pomoże. Naczytałem się o sprzęgłach typu SAC (samonastawne) i tak mnie zastanawia czy mechanik składał zgodnie z zaleceniami producenta i montował na wciśniętej sprężynie talerzowej, ale przez 4-5 lat sprzęgło działało poprawnie... Kompletne sprzęgło LUKa było założone na 99%, mogę sprawdzić jakie zamawiałem.
Co o tym sądzicie, co mogę więcej jeszcze zrobić, miał ktoś taki przypaedek?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Październik 2023, 08:47   

Tyle razy o tym juz pisalem i ciagle jeszcze mechanicy popelniaja ten blad: m o n t a z docisku bez przyrzadu!!
Objawy zniszczonego docisku to wlasnie ciagniecie sprzegla po wcisnieciu pedalu do konca, do podlogi, albo z kolei slizganie sie sprzegla na najwyzszych biegach. Citroen ma dobre synchronizatory w skrzyni i to one blokuja wlaczenie biegow. Uda sie tylko w przypadku uszkodzonego synchronizatora i wtedy slychac chrobotanie skrzyni przy probie wlaczenia.
Konieczna wymiana sprzegla, a przynajmniej docisku na nowy i montaz prawidlowy.
Wielu kolegow skarzylo sie tutaj na slizganie sie sprzegla po paru tysiacach km od wymiany, a ja znam przypadki niemoznosci wysprzeglenia z wrazeniem , jakby bylo zapowietrzone, albo zbyt maly skok pedalu. Zjawiska te zachodza po roznym czasie , ale to bardzo typowe dla nieudolnego dzialania mechanikow. Szkoda, ze po takim czasie nie mozna praktycznie szukac winnego.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA