Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia wymiana tulei wahacza przód - części
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 27 Maj 2015, 08:27   

Rafal_93 napisał/a:
W poprzedniej Xantii wkładałem Sasic'a ale nie wiem jak się sprawują

Też dają radę. ;-) Już 3 albo 4 roczek im leci i nie wykazują oznak zużycia. :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 28 Maj 2015, 01:36   

Jacoll, a jakie roczne przebiegi trzaskasz? Obecną Xantie mam od grudnia i niedlugo 15 tys strzeli od zakupu.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Maj 2015, 02:00   

Rafal_93, obecnie zerowe :-D dobijam teraz C5 :-D
Przebiegów jednak nie miałem potężnych... takie ganianie w koło komina i dalsze wyskoki na wakacje. ;-) Wychodziło coś koło 20 tysi na roczek. Dodam jednak, że drogi w moim rejonie nie są rewelacyjne i zawiecha dostaje w d...e.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
AdamoosL

Mój samochód: citroen xantia break II
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 34
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 10:21   

Czy ktoś z Was zakładał tylne tuleje (przednich wahaczy) firmy SIEDEM? Są sporo tańsze od MOG czy SWAG... Czy nie warto?

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 14:23   

AdamoosL, dla testu włożyłem kiedyś najtańsze sztuki z allegro. Wyszło chyba 35 PLN za komplet na jedną stronę. Po około 5 tys km przednie tuleje z obu stron były tak wyrwane że przy demontażu wahacza wypadły. Tylne były jeszcze ok, ale skoro miałem już kupiony komplet TRW to zmieniłem wszystkie. Więc decyzja należy do Ciebie. Jeśli robisz takie rzeczy sam to zaryzykuj, bo nie zapłacisz mechanikowi za robotę dwa razy jeśli okaże się że wytrzymają miesiąc.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 15:30   

Rafal_93 napisał/a:
Jeśli robisz takie rzeczy sam to zaryzykuj, bo nie zapłacisz mechanikowi za robotę dwa razy

Ale za ustawienie zbieżności już tak... :-P
Osobiście chyba bym tyż nie ryzykował... lepiej dać deko więcej i mieć spokój na parę latek. :-D :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 16:55   

Jacoll, a co po zmianie tulei może się przestawić? To nie drążki kierownicze żeby zbieżność ustawiać.
Osobiście ani razu nie byłem na zbieżności po wymianie tulei na wahaczach w X. Tam wszystko przychodzi na sztywno.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 22:14   

Rafal_93, po każdej wymianie jechałem sprawdzić i za każdym razem trza było korygować. ;-)
Sprawdź otwory mocowania konika... bardzo wątpię co by się udało ustawić identyko jak było.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 30 Sierpień 2016, 22:17   

W takim razie za każdym razem miałem złą zbieżność :D Z tym że auto nie cięło opon, nie było nerwowe i nic niepokojącego się nie działo.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 31 Sierpień 2016, 04:54   

Rafal_93, nie mam zamiaru się przepychac w temacie. Tak mnie nauczono w domku i stosuje to do dziś... i będę polecał to robić innym.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 31 Sierpień 2016, 17:08   

Jacoll, ja również nie mam takiego zamiaru :D Co prawda mnie też tak uczono, ale nie zawsze do tych nauk się człowiek stosuje. Pozdrawiam, koniec OT

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
chmurak

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna/ gaz
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 10 Wrz 2023
Posty: 2
Skąd: Łubowo
Wysłany: 8 Październik 2023, 15:51   

Witam, żeby wymienić tylne tuleje wahacza, trzeba ściągnąć wahacz?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Październik 2023, 16:12   

chmurak, Czytaki? ,podobny w xsarze i raczej tuleja z tym płaskownikiem to było na wbicie i lepiej wyciągać cały i podobnie nałożyć względem wahacza bo ciężko będzie okręcić na osi do karoserii auta z racji oddającej gumy.Tak że po wyjęciu wahacza zobacz jak tuleja leży płaskownikiem do wahacza;)U siebie do demontażu nawet nacinałem blachę tej tulei,bo nabić już było łatwiej;)

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Grudzień 2023, 16:30   

chmurak napisał/a:
Witam, żeby wymienić tylne tuleje wahacza, trzeba ściągnąć wahacz?


Dokładnie jak kolega powyżej napisał... :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA